Feministi nurgake
kõrvujäänud sõnapaarid...
blue 18. aprill 2002, kl 09.09 |
Tarakan 18. aprill 2002, kl 09.26 |
tirts 18. aprill 2002, kl 09.31 |
Neid ütlusi vöib kuulda tavaliselt selliste meeste suust, kes on maha jäetud noorte tibide poolt ning see oleks justkui enese öigustus, et vaata kui hea mina olin aga tema (tibi) loll ei saanud aru mu väärtusest. Ûldiselt arvan, et üks möistlik meesterahvas hoidub seesugustest - isegi mötetest, kuna lihtsalt taoline könepruuk on labaste meeste rida.
Tigr 18. aprill 2002, kl 09.52 |
selliseid sõnapaare kasutavad üldjuhul vanemad meesterahvad noorte pruutide võtmisel....ehk siis "oma käe järgi välja koolitamine" oleks kõigi nende teemaalgataja poolt toodud sõnapaaride mõte.
kanake: kusjuures on kõige ehmatavam, et selliseid väljendeid (no võibolla mitte just nii labaseid tõepoolest) kasutavad just enam-vähem soliidsed meesterahvad..tõsi küll, ainult väga hea ja enamjaolt meestest koosneva sõpruskonna keskel.
kanake: kusjuures on kõige ehmatavam, et selliseid väljendeid (no võibolla mitte just nii labaseid tõepoolest) kasutavad just enam-vähem soliidsed meesterahvad..tõsi küll, ainult väga hea ja enamjaolt meestest koosneva sõpruskonna keskel.
Vanaeit 18. aprill 2002, kl 09.58 |
no nii 18. aprill 2002, kl 10.12 |
Tarakan 18. aprill 2002, kl 10.15 |
LaTetra 18. aprill 2002, kl 10.20 |
M69 18. aprill 2002, kl 10.34 |
On mehi, kes on tüdrukuid elama õpetanud ja naisi, kes on poisse oma käe järgi koolitanud. Halb on vaid see, et seda minnakse kuskile kolmandale-neljandale kuulutama. Loomulikult õpetan ma oma noort naist ühes-teise-kolmandas ja olen uhke selle üle, kui
ta oma sõbrannadele kuulutab, et minu mees ütles toda ja toda ja tegi nii ehk naa.
Samas ma näen, kuis ta iga päevaga targemaks ja paremaks ja kaunimaks ja..... ühesõnaga, oma kätetöö üle jääb ainult uhkust tunda. Naine on ka rahul.
ta oma sõbrannadele kuulutab, et minu mees ütles toda ja toda ja tegi nii ehk naa.
Samas ma näen, kuis ta iga päevaga targemaks ja paremaks ja kaunimaks ja..... ühesõnaga, oma kätetöö üle jääb ainult uhkust tunda. Naine on ka rahul.
kanake 18. aprill 2002, kl 10.47 |
Feliks 18. aprill 2002, kl 10.55 |
...ja ma ei saagi aru, mis nendes sõnapaaride sisus siis halba on. Loomulikult kujuneme me kellegiga koos elades-oles tema järgi, me mõjume ju kõik teineteisele. Isegi minu pisike komm siin praegu mõjutab ju kedagi....noh ka sma seda just ülesehituseks või väljakoolitamiseks nimetan kuid sisu on loomult sama. Iseasi on kuidas selle repliigi kuulja asja võtab, kas tal on probleemid, kas tal on kaitsepositsioon, mis iganes et iga süütut lauset rünnaku peab tõlgendama. Ja kes natuk emõjuju ka ütleja intonatsioon selle repliigi juurde. Iga mõjutus on tõlgendatav tegelt õpetamise, koolitamise, miks mitte ka ülesehitamisena. vahel lihsalt hinnatakse enda tegevust ülevõrretega...ja see ei pruugigi alati vale olla. Min don näitek spaljus ülesehitanud ja koolitanud mu oma kaasa ja ma olen talle väga tänulik selle eest.
Tigr 18. aprill 2002, kl 11.05 |
Ei, kanake, ma ei tunne nii hirmus palju jõukureid, et saaksin väita, et rahakad inimesed alati soliidsed oleksid.....samas.....ei ole ka mitte ükski arukas meesterahvas (ja ma pean silmas sõpra) mulle jätnud ütlemata, et tema pruut on praktiliselt tema parema äranägemise järgi haritud....
kas siis naisterahva maitse parandamine teatud valdkondades (olgu selleks siis söök, kultuur vms) ei võiks anda alust kommentaariks "olen talle praktikat võimaldanud" ehk "teda oma käe järgi kasvatanud"
sama mõtet võib järelikult väljendada nii intelligentselt ja asjalikult kui ka labaselt...
ja muide, soovin Sulle õnne, et Sinu tutvusringkond vaid väääga asjalikest meestest koosneb...loodan Sinu enese pärast, et laiendaksid oma silma- ja huviringi ning hakkaksid kohtuma IGASUGUSTE inimestega, kes teab, mida juurde õpid...
sest igaühelt on midagi õppida.....ja seda täiuslikumaks Sa ise muutud, mida rohkem Sa tead ja tunned, see eeldab aga ERINEVATE kogemuste omamist.
kas siis naisterahva maitse parandamine teatud valdkondades (olgu selleks siis söök, kultuur vms) ei võiks anda alust kommentaariks "olen talle praktikat võimaldanud" ehk "teda oma käe järgi kasvatanud"
sama mõtet võib järelikult väljendada nii intelligentselt ja asjalikult kui ka labaselt...
ja muide, soovin Sulle õnne, et Sinu tutvusringkond vaid väääga asjalikest meestest koosneb...loodan Sinu enese pärast, et laiendaksid oma silma- ja huviringi ning hakkaksid kohtuma IGASUGUSTE inimestega, kes teab, mida juurde õpid...
sest igaühelt on midagi õppida.....ja seda täiuslikumaks Sa ise muutud, mida rohkem Sa tead ja tunned, see eeldab aga ERINEVATE kogemuste omamist.
blue 18. aprill 2002, kl 11.10 |
LaTetra 18. aprill 2002, kl 11.36 |
Tegelikult pidasin "praktika" all silmas ikka seda, et inimesed koos elades paratamatult teineteiselt midagi õpivad ja vastastikku õpetavad ning saavad oma eelnevaid teadmisi/oskusi ka teistega jagada. Ka halbu harjumusi ja intetuid tegusid annab õpetada. See "välja koolitamine" on nii suhteline mõiste. Selline ütleja ütleb tegelikult vaid seda, et on saanud teise inimese oma maitse, tahtmiste ja tõekspidamiste järgi mõtlema ja tegutsema panna.
Tigr 18. aprill 2002, kl 11.45 |
ehkki võib vaid oletada, et minu tüütutest kommentaaridest on kõik juba tüdinud, teen siiski väikse väljaastumise veel :)
võibolla ma ei selgitanud oma mõtet päris korrektselt.
välja koolitamine on kuidagi halvamaiguline, aga nõustun Feliksiga, sest suhtes õpivad mõlemad inimesed midagi, nii head kui halba muide ja ma ei arva, et taolise sõnapaari ütleja päris nii seda mõtleb, et on teise vaid ja 100%-lt enda tahtmise järgi käituma pannud.
iga (normaalne ja täiemõistuslik) inimene teeb ju ikkagi ise oma valikud ja kui naisterahvas (või ka meesterahvas) peale uue kogemuse omandamist hakkab sellest partneriga sarnaselt lugu pidama, siis võib teisele võibolla tunduda, et on nüüd partneri oma soovide järgi tantsima pannud....iseasi, kas sellega kraaklema ja hooplema peab...
suhe on ikka kahepoolne....minu jaoks on nad vähemalt olnud ja olen oma elukaaslastelt paljugi õppinud ning õpin ka edaspidi lootes, et suudan ka vastaspoolele midagi vastu pakkuda.
võibolla ma ei selgitanud oma mõtet päris korrektselt.
välja koolitamine on kuidagi halvamaiguline, aga nõustun Feliksiga, sest suhtes õpivad mõlemad inimesed midagi, nii head kui halba muide ja ma ei arva, et taolise sõnapaari ütleja päris nii seda mõtleb, et on teise vaid ja 100%-lt enda tahtmise järgi käituma pannud.
iga (normaalne ja täiemõistuslik) inimene teeb ju ikkagi ise oma valikud ja kui naisterahvas (või ka meesterahvas) peale uue kogemuse omandamist hakkab sellest partneriga sarnaselt lugu pidama, siis võib teisele võibolla tunduda, et on nüüd partneri oma soovide järgi tantsima pannud....iseasi, kas sellega kraaklema ja hooplema peab...
suhe on ikka kahepoolne....minu jaoks on nad vähemalt olnud ja olen oma elukaaslastelt paljugi õppinud ning õpin ka edaspidi lootes, et suudan ka vastaspoolele midagi vastu pakkuda.
eneL 18. aprill 2002, kl 11.47 |
to Feliks:
Selline sõnapaar väljendab meesterahva omanikuuhkust. Mees nagu ei pea naist mingiks iseseisvaks isiksuseks, vaid enda dresseeritud koerakeseks. Oh, ma olen Pygmalion. See on minu Galathea
Ise Sa oled omandiinstinkti vastane. See, mis sellises sõnastuses kostab, on kõige puhtam omanikutunne
Selline sõnapaar väljendab meesterahva omanikuuhkust. Mees nagu ei pea naist mingiks iseseisvaks isiksuseks, vaid enda dresseeritud koerakeseks. Oh, ma olen Pygmalion. See on minu Galathea
Ise Sa oled omandiinstinkti vastane. See, mis sellises sõnastuses kostab, on kõige puhtam omanikutunne
mari 18. aprill 2002, kl 11.55 |
"praktikat võimaldama" või "välja õpetama" on ikka väga labane ja eelkõige ebaõnnestunud väljend kellegi kultuursuse kohta. minu jaoks viitavad sellised väljendid ainult seksile, st vanem mees on noore plika õpetanud voodis "õigeid asju" tegema. üks asi on elukaalselt tõesti millegi õppimine (mis on ju ainult positiivne) aga teine on selle väljendamine täiesti valede sõnapaaridega, see mõjub igatahes väga imelikult.
Tigr 18. aprill 2002, kl 12.01 |
no nii 18. aprill 2002, kl 12.17 |
Feliks 18. aprill 2002, kl 12.20 |
EneL : ilmselt Sul ei tuld puutuda koku süütu naisteravaga? Mul on ..täitsa juhuslikult ja rohkem kui ühega...ja kui sa näed, et ta iga järgmise korraga onmuutunud, vabamaks, nautivamaks, oskajamaks nii endanaudingute aistmisel kui ka mehele naudingu pakkumisel...ja kui tead, et tal pole Sinu kõrvalt ühtegi sekspartnerit...kelle õpetuseks seda siis pidada..on ju minu kool? Isegi koliõpetajad kasutavad väljendit, et "ta on minu õpilane" - egas sa ometigi teda ses kõiges ei süüdista? :)
eneL 18. aprill 2002, kl 12.31 |
Feliks 18. aprill 2002, kl 12.34 |
eneL 18. aprill 2002, kl 12.37 |
blue 18. aprill 2002, kl 12.40 |
Tähenärimine täies hoos :). Kiidaks õpilast ja õpetajat... Ehk jätaks hoopis kiitmata. Sõna "arenemine" pole ju ei hea ega halva maiguga.
Kindel see, et loeb kontekst ja sõna väljaütleja isik, et miskese reaktsiooni saab mõni eelnimetet sõnapaar. Vahel satuvad õpilaseks-õpetajaks pada ja katel, siis õppimist ei toimugi. Vast see oleks hullem.
To Tigr: Ma küll ei ole tüdinud. Mu meelest sul vaatamata "noorusele" :) eluterve suhtumine asjadesse.
Kindel see, et loeb kontekst ja sõna väljaütleja isik, et miskese reaktsiooni saab mõni eelnimetet sõnapaar. Vahel satuvad õpilaseks-õpetajaks pada ja katel, siis õppimist ei toimugi. Vast see oleks hullem.
To Tigr: Ma küll ei ole tüdinud. Mu meelest sul vaatamata "noorusele" :) eluterve suhtumine asjadesse.
Feliks 18. aprill 2002, kl 12.50 |
EneL...ja areng võib olla ka aktsepteeritavast negatiivses suunas? Kas seepärast arengut pole või on taandareng ilmingimata...ju siis oli ses suunas õpetaja (kasvõi teadmatu) pürgimus. Siiski - see et õpilane omandab midagi (mida iganes siis) on paljus õpetaja teene ju? Õpetaja mõju sõltub tema isikuomadustest, tema oskusest soovitavat edasi anda.....tuleta oma kooliaega meelde...mõnda õpetajat kindlasti kiidate tänaseni.
eneL 18. aprill 2002, kl 13.10 |
to Feliks:
blue'l on õigus - ma tegelen praegu tähenärimise ja demagoogiaga. Tõde on ikkagi see, et õpetas või ei õpetanud - vastmeelsust tekitab mees, kes sellise omanikuuhkuse niisugustesse sõnadesse paneb. Ainult sõnad on need, mis häirivad
Areng? Ma ei tea. Mis ühe silmis on areng, võib olla teise silmis taandareng. Põhiline on see, et lähedaste inimeste mõtteviisid sobituvad. Parim õpetaja on selline, kes ei raiu dogmasid, et see on hea, see halb, vaid see, kes õpetab oma peaga mõtlema
blue'l on õigus - ma tegelen praegu tähenärimise ja demagoogiaga. Tõde on ikkagi see, et õpetas või ei õpetanud - vastmeelsust tekitab mees, kes sellise omanikuuhkuse niisugustesse sõnadesse paneb. Ainult sõnad on need, mis häirivad
Areng? Ma ei tea. Mis ühe silmis on areng, võib olla teise silmis taandareng. Põhiline on see, et lähedaste inimeste mõtteviisid sobituvad. Parim õpetaja on selline, kes ei raiu dogmasid, et see on hea, see halb, vaid see, kes õpetab oma peaga mõtlema
Feliks 18. aprill 2002, kl 13.20 |
Tigr 18. aprill 2002, kl 13.23 |
blue: aitäh Sulle!
no nii: eh, ma jah tõepoolest olen mõnele oma meessoost sõbrale nn "sootu sõber" ja kuna ma nendega segasaunas käimist ei pelga ja mõnikord ka asjalikku viitsin ajada, siis ei võeta mind alati sõna otseses mõttes "naisena", pealegi oskan ma ka loomulikust intelligentsist tulenevalt hoida diskreetseid saladusi enda teada (kes koera saba ikka kergitab....:).
nii et tundub jah, et tean, millest mehed saunas räägivad :)
eneL: sõnad teevad muidugi haiget/häirivad, aga kui oleks nii, et prooviksime kõik jõuda tasemele, mil sõnad ei loe või loevad tunduvalt vähem kui teod?
sest vastupidiselt justkui hooplemise käigus lausutud sõnadele on kõik paarikesed juba aastaid koos elanud, kes abiellunud, kes lastki ootamas....ja mõlemad pooled tunduvad olevat rohkem kui rahul asjade käiguga.
ju neile siis vastastikune õppimine ikka meeldib.
no nii: eh, ma jah tõepoolest olen mõnele oma meessoost sõbrale nn "sootu sõber" ja kuna ma nendega segasaunas käimist ei pelga ja mõnikord ka asjalikku viitsin ajada, siis ei võeta mind alati sõna otseses mõttes "naisena", pealegi oskan ma ka loomulikust intelligentsist tulenevalt hoida diskreetseid saladusi enda teada (kes koera saba ikka kergitab....:).
nii et tundub jah, et tean, millest mehed saunas räägivad :)
eneL: sõnad teevad muidugi haiget/häirivad, aga kui oleks nii, et prooviksime kõik jõuda tasemele, mil sõnad ei loe või loevad tunduvalt vähem kui teod?
sest vastupidiselt justkui hooplemise käigus lausutud sõnadele on kõik paarikesed juba aastaid koos elanud, kes abiellunud, kes lastki ootamas....ja mõlemad pooled tunduvad olevat rohkem kui rahul asjade käiguga.
ju neile siis vastastikune õppimine ikka meeldib.
Lisa postitus