Aastaid märkisin oma Cvdesse, et ei soovi müügitööd. Ma ei kujutanud seda ettegi - käia kellelegi peale ja teda moosida, uksest ja aknast sisse trügida..jälk! Noh, elu keeras nii, et ühel ilusal päeval olin ma müügiesindaja. See on pikk lugu, niiet las olla. Mõtlesin, et kuu-kaks pean vastu ja kaon. Otsin uut.
Nuh, asi läks aga nii, et müügitöö osutus selliseks, kus vaja ainult viisakust, initsiatiivi, lahkust. Ja kui ma siis teisel kuul oma müügipreemia kätte sain (esimesel seda peaaegu polnudki, sada krooni ehk) ja see oli 27 000 neto, siis hakkas motivaator tööle.
Tõepoolest, kujutelm müügimehest, kes hirmsasti pressima peab, on sellest ajast, kui vihmavarje kontorist kontorisse pakkumas käisisd. Enamik tänapäevaseid müügimehi (mitte telefonimüügi puhul) suhtlevad suure osa ajast klientidega, kes juba ette tahavad seda toodet osta või vähemalt on huvitatud selle kohta info saamisest.
Nüüd on nii, et kui meil müügimehe kohti vaba on, olen vahetevahel püüdnud tööle kutsuda mõnd pooltuttavat või tuttavat, osalema konkursil. Alati on vastus ei. Ma ei saa ju palganumbreid ette öelda, sõltub väga oluliselt inimesest, palju tal püsikliente tekib. Pärast, kui tuttav on keeldunud ja konkurss läbi, ma olen paarile öelnud, mis meie müügimeeste esimese 6 töökuu keskmine preemia on. ALATI on kisa, et miks ma ette ei öelnud ja küll oleks tulnud. Aga ma ei ütle ette, sest inimest, kes tuleb ainult raha pärast ja seda tööd jälestab, klientide ligi lasta ei saa. See mask on liiga õhuke.
Peab olema soovi suhelda, lahkust ja viisakust. Lastetuba.
Selle töö erinevus teistest on laias laastus see, et kui mitte midagi teha, siis ei saa kah mitte midagi - ei tööd, ei rahuldust saavutustest vms. Kui teha natukene, siis tundub see kohutav - ma tegin juba 2 kõnet täna ja ei ostetud! jama! Jube! Kui teha palju tööd, teenib palju, saab palju häid tuttavaid ja isiklikku edu nautida. ja kell 17.30 kontori ukse kinni panna ja minna oma isiklikku elu nautima, ilma et muretsemiseks tööasjade pärast oleks.
Loomulikult on inimesi, kellele see ei sobi ja loomulikult on inimesi, keda ei saagi suhtlema lasta, vähemalt mitte kliendiga. Ja tean ka palju väga vahvaid inimesi, kes tõepoolest seda tööd ei taha.