Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Töö ja koolitus
Klienditeenindaja õiguses poes/tööjuures
 
.... 24. märts 2015, kl 11.25
Tere,

Ei oska enam kuskilt otsida ega küsida. Olen vaadanud tarbijakaitseameti lehelt, töökaitse lehelt jne. Aga vastust ei ole ma leidnud. Äkki ei ole osanud korralikult otsida, aga küsin, siis siit. Äkki keegi teist on sellises olukorras olnud.

Nimelt minu tööjuures on selline "seadus" vastu võetud, et kui meil jääb kogemata kiiresti riknevast külmkapist (liha ja piim) korjamata, mingi toode. Siis töötaja kes korjas too päev või õhtu peab need tooted ise kinni maksma.. Kas nii on õige?

Varem sellist asja ei olnud ja siis nüüd järsku tekkis. Tean isegi seika kus minu kolleeg pidi kõik kauba, mis oli temal riiulisse jäänud kinni maksma... Õnneks ei olnud neid asju palju, aga siiski. Kas kuskil on see kirjas, et meie kui klienditeenindajad peame need asjad kinni maksma?

Kui keegigi saab sellest kirjast aru või on sellise teemaga kokku puutunud, siis paluksin vastust..

Ja niisama pole vaja siia kirja alla kommenteerima tulla. Kui on midagi vajalikku kirjutada, siis palun. Aga muidu "targutajad" pole oodatud!!!

Aitäh!
 
M 24. märts 2015, kl 12.07
Kindlasti ei ole see seadusega reguleeritud, et just klienditeenindaja kohustus on need kaubad kinni maksta. Pigem märkan siin poe omaniku soovi klienditeenindajaid panna oma tööd korralikult tegema. Kas on võimalik see töö osa nii seada, et te seda ära ei unusta? Tihti on kokkulepped nii väikestes poodides kui restoranis, et nt kui midagi ära lõhutakse, restos vale toidu tellimine kliendile jms, et kes need korvab ja millises ulatuses. Tihti maksab midagi töötaja ja see on täiesti ok. Aga enamasti on sellised asjad kokkuleppel ja see just selleks, et efektiivsemalt tööd teha ja asju meeles pidada.
Jurist oskab kindlasti kõige paremini aidata.
 
vastuseks punktireale 24. märts 2015, kl 12.31
1. Loe läbi oma tööleping
2. Loe läbi oma töökoha sisekorra eeskirjad
ja kui Sinu tööandja on lisaks koostanud Klienditeenindaja ametijuhendi ja oled selle allkirjastanud, siis see ka läbi lugeda
- nendes dokumendis peaks kõik kirjas olema, mingit eraldi Klienditeenindaja õiguses reguleerivaid seadusi ei ole.

Loodan, et Sa ei pidanud mu soovitust targutamiseks
 
.... 24. märts 2015, kl 15.46
Vastuseks punktireale.

Ei pidanud Sinu vastust targutamiseks.
Selliseid punkte meie töölepingutes kirjas ei ole.
Selle pärast ka see küsimus minu poolt.
Aga aitäh et aitasid.
 
.... 24. märts 2015, kl 15.52
M

Ma usun ise ka, et juhataja/omanik sellepärast sellise "seaduse" tegi. Aga siiski on see ju natukene ülekohtune meie kui klienditeenindajate suhtes.
Meie tööpäevad on niigi pikad, ning kui meil jääb kogemata mingi toode kahe silma vahele, siis peame hakkama kinni maksma? Võiks natukene ju inimlikkust välja näidata.

Või pole mul õigus natukenegi? :)
 
kuidas ei 24. märts 2015, kl 16.14
ei oska otsida? tööinspektsioonil on kodukas, seal on kirjas infotelefoni number. helistad sinna ja juristid vastavad sulle täpselt.
 
Maria 24. märts 2015, kl 16.42
Ei mõtle seda halvasti, aga kes siis maksma peaks? Tööandja? Antud juhul ju on ka temal (eeldatavasti) palju tööd ja kas tema peaks kontrollimas käima lisaks? Mina leian, et igati õiglane, et igaüks vastutab oma töö eest ja kui midagi jääb lohakusest tegemata, tuleb selle eest ka vastutada. Nii ei saa ju suhtuda, nt oled haiglas ja kuna oli kiire päev, unustati su haavu korralikult puhastada ja saad põletiku. Kas siis oled inimlik ja mõistad arste? Okei, antud juhul ei ole olukord ehk nii dramaatiline, aga mõte on ikkagi olemas. Kindlasti on erandeid, kus tuleb mõista, miks töötaja unustab, aga mulle tundub ka, et pigem üritab siin tööandja panna töötajat oma tööd korralikumalt tegema. Ega tema parimates huvides ei ole ju kindlasti raha välja pigistada väikeste eksimuste korral, lihtsalt üritada neid vältida.

Ei taha selle kommentaariga niisama targutada, ausalt :) Aga pigem, et arutada seda nt tööandjaga või anda asjale teine perspektiiv, et alati ei ole asjad töötaja kiusamiseks, vaid lihtsalt elementaarsed.
 
Issand jumal 24. märts 2015, kl 19.13
Maria Kirjutas:
-------------------------------------------------------
Ei mõtle seda halvasti, aga kes siis maksma peaks?
Tööandja? Antud juhul ju on ka temal (eeldatavasti) palju tööd ja kas tema peaks kontrollimas käima lisaks? Mina leian, et igati õiglane, et igaüks vastutab oma töö eest ja kui midagi jääb lohakusest tegemata, tuleb selle eest ka vastutada.

Palun ütle, et sa tegid nalja, Maria! Enam jaburamat selgitust pole kuulnud, kui see, mille sina siin välja pakkusid.
Kui lepingus ja tööjuhendis sellist asja kirjas pole, siis ei saa tööandja riknenud kauba kinnimaksmist nõuda.
 
ma 24. märts 2015, kl 20.27
Kapitalismi tingimustes pole küll mingit inimlikkust mõtet oodata. Sinu õigus on otsida inimlikum tööandja.
Kui sa pole vastavale punktile või paberile alla kirjutanud siis pole sa sellega nõustunud.
Töökaitsekomisjonis saaksid õiguse küll, aga oma töökoha kaotuse hinnaga.
Ärge laske endale pähe istuda!
 
Maria 24. märts 2015, kl 21.30
Loomulikult ei saa seda hakata ühest päevast alates ootamatult nõudma ilma eelnevalt töötajatega rääkimist või tutvustamist (ja selle peaks ka tööeeskirjadesse kirja panema). Aga mis mõttes on jabur väita, et töötaja peab vastutama tahtlikult töö keskkonna või tööga seotud asjade rikkumise eest? Ka lohakus, laiskus läheb tahtliku rikkumise alla. Kes siis peab töötaja töö eest vastutama kui mitte tema ise? Palun seletage mulle :)
 
k 24. märts 2015, kl 23.40
Meie poes ka vahel juhtub,et mõni toode jääb korjamata,eriti kui kiire on.Siiani pole veel midagi pidanud kinni maksma.Keegi poleks nõus sellega,ma arvan nii.Ega keegi meelega jäta korjamata,vähemalt meil küll mitte.
 
eemm 25. märts 2015, kl 08.41
mida tähendab "kiiresti riknevast külmkapist tooteid korjama"? kas kiiresti riknevas külmkapis hoitakse toiduaineid ajutiselt ja need tuleb õige aja jooksul kuskile mujale tõsta, muidu lähevad halvaks? või mõtled sa aegunud kauba eemaldamist müügisaalist? viimasel juhul ei näe mina küll mingit loogikat, miks töötaja need kinni peaks maksma.
 
Issand jumal 25. märts 2015, kl 16.33
eemm Kirjutas:
-------------------------------------------------------
või mõtled sa aegunud kauba eemaldamist müügisaalist? viimasel juhul ei näe mina küll mingit loogikat, miks töötaja need kinni peaks maksma.

Ahh, igasuguseid vereimajatest juhte leidub. See töötajate kinni maksma panemine on lihtsalt juhi rumala ja oskamatu juhtimise varjamiseks.
 
Seadus 26. märts 2015, kl 07.16
TLS
§ 16. Töötaja hoolsuse määr
(1) Töötaja peab täitma töökohustusi lojaalselt, oma teadmiste ja oskuste kohaselt tööandja kasu silmas pidades ning töö iseloomust tuleneva vajaliku hoolsusega.
(2) Töölepingu täitmisel järgitav hoolsuse määr, mille järgimata jätmise korral töötaja vastutab lepingu rikkumise eest, määratakse tema töösuhte järgi, arvestades tööandja tegevuse ja töötaja tööga seotud tavalisi riske, töötaja väljaõpet, ametialaseid teadmisi, mida nõutakse töö tegemiseks, samuti töötaja võimeid ja omadusi, mida tööandja teadis või teadma pidi.

§ 72. Töötaja vastutus
Kui töötaja on rikkunud töölepingust tulenevat kohustust, saab tööandja kasutada võlaõigusseaduses ettenähtud õiguskaitsevahendeid üksnes juhul, kui töötaja on rikkumises süüdi. Töötaja hoolsuse määra hindamisel lähtutakse käesoleva seaduse §-s 16 sätestatust.

§ 73. Töötasu alandamise erisus
(1) Tööandja võib töötasu alandada võlaõigusseaduse §-s 112 sätestatud tingimustel üksnes juhul, kui töötaja rikkus tööandja selget ja õigeaegset juhist töö tulemuse kohta ning juhise andmine oli töölepingus ettenähtud tööülesannete täitmise eesmärki, loodetud tulemuse saavutamise tõenäosust ning kohustuse täitmise sõltuvust tööandja ja teiste töötajate kohustusi arvestades mõistlik.
(2) Töötasu alandamine on tühine, kui tööandja ei kasuta töötasu alandamise õigust viivitamata pärast mittenõuetekohase töö vastuvõtmist.
(3) Tööandja peab töötasu alandamisel arvestama täitemenetluse seadustiku §-s 132 sissenõude pööramise kohta sätestatut.

§ 74. Kahju hüvitamise erisus
(1) Kui töötaja on töölepingut tahtlikult rikkunud, vastutab ta rikkumise tagajärjel kogu tööandjale tekitatud kahju eest.
(2) Kui töötaja on töölepingut rikkunud hooletuse tõttu, vastutab ta tööandjale tekitatud kahju eest ulatuses, mille määramisel arvestatakse töötaja tööülesandeid, süü astet, töötajale antud juhiseid, töötingimusi, töö iseloomust tulenevat riski, tööandja juures töötamise kestust ja senist käitumist, töötaja töötasu, samuti tööandja mõistlikult eeldatavaid võimalusi kahjude vältimiseks või kindlustamiseks. Hüvitist vähendatakse tööandja tegevusega seonduva tüüpilise kahju tekkimise riski tagajärjel tekkinud kahju võrra.

Loe seadust ise edasi.
 
Saan tööandjast täiesti aru.. 26. märts 2015, kl 07.24
Kuidas küll on nii raske aru saada, miks need asjad enne äraminekut kokku korjama peab? Vaata siis korra üle enne lahkumist, et plats oleks puhas! Kui sinu süül korduvalt kaup halvaks läheb, siis loomulikult tuleb äri omanikul ühelt maalt piir ette.. Kaua sa maksad mingite lohakate unustajate süül halvaks läinud asju omast taskust kinni? Ega need tema jaoks ju tasuta ei ole. Ühesõnaga - tee oma tööd korralikult ja probleeme ei ole. Ma ei näe siin küll mingit hullu ahistamist ja võimatu nõudmist..
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!