Diagnoosi panin ise lähtuvalt sellekohasest loetud kirjandusest. Seda kinnitab ka klassijuhataja. Hull lugu see, et ühe tavakooli 4.klassi on sattunud selliseid poisse umbes 6 ja tänu sellele ei suuda ükski õpetaja nendega toime tulla.
1. ta ei suuda eriti keskenduda ühelegi tegevusele. See on eriti masendav.
2. räägib pidevalt vahele, kuigi oleme sellest miljon korda rääkinud.
3. võib korrutada üht ja sama asjasse mittepuutuvat fraasi pikalt järjest.
4. ei ole eriti nutikas. Ei suuda korralikult läbi lugeda pikemat tekstülesannet. Hüperaktiivsed lapsed ei pidavatki olema erilised vaimuhiiglased.
5. Kogu aeg peab tal olema mingi tegevus, sest "muidu on tal igav" ja siis hakkab tegema lollusi, millest kõik on surmani tüdinud, kuid keegi ei julge öelda.
6. teeb veel 10. aastasena voodisse alla. Ise elab seda küll hommikul üle. Arsti juures kontrollitud - neerud korras.
7. ajab pidevalt sõna otseses mõttes loba, peaasi et rääkida saab.
8. sõnavara väike, maailmapilt kitsas. Ringi käinud ja reisinud palju. Raamatuid lugeda ei taha - ilmselt pole kannatust.
9. huvi pakuvad vaid arvutimängud. Nendest on ta lõpuks nii väsinud, et päeva lõpuks on pahur.
10. Kurdab pidevat peavalu.