Koolilaps
Kehaline kasvatus
autorile 05. september 2008, kl 14.47 |
tigekala 05. september 2008, kl 15.03 |
mina olen ka seda meelt, et kui pole just tegu maletajaga, siis saab kooli kehalise kasvatusega iga füüsiliselt eakohaselt arenenud laps hakkama. kui on lapsel lastud telku ja arvuti ees passida, selmet sõpradega õues vutti taguda, siis on muidugi häda.
teemaalgataja võiks tõesti normid siia üles kirjutada.
teemaalgataja võiks tõesti normid siia üles kirjutada.
võrdluseks 05. september 2008, kl 17.48 |
Venemaa koolides 5. klassi poiste kehalise normid:
60 m jooks 10,2 - "5"; 10,5 - "4"; 11,3 - "3"
1000 m jooks 4.30 - "5"; 5.00 - "4"; 5.30 - "3"
hoota kaugus 1.70 - "5"; 1.55 - "4"; 1.35 - "3"
lõuatõmbamine 7 - "5"; 5 - "4"; 3 - "3"
kätekõverdused 17 - "5"; 12 - "4"; 7 - "3"
selililmangust istessetõusmine 1 min jooksul 35 - "5"; 30 - "4"; 20 - "3"
suusatamine 2 km 14.00 - "5"; 14.30 - "4"; 15.00 - "3"
hüpitsaga hüppamine 1 min jooksul - 34 - "5"; 32 - "4"; 30 - "3"
60 m jooks 10,2 - "5"; 10,5 - "4"; 11,3 - "3"
1000 m jooks 4.30 - "5"; 5.00 - "4"; 5.30 - "3"
hoota kaugus 1.70 - "5"; 1.55 - "4"; 1.35 - "3"
lõuatõmbamine 7 - "5"; 5 - "4"; 3 - "3"
kätekõverdused 17 - "5"; 12 - "4"; 7 - "3"
selililmangust istessetõusmine 1 min jooksul 35 - "5"; 30 - "4"; 20 - "3"
suusatamine 2 km 14.00 - "5"; 14.30 - "4"; 15.00 - "3"
hüpitsaga hüppamine 1 min jooksul - 34 - "5"; 32 - "4"; 30 - "3"
emps 05. september 2008, kl 17.55 |
.... 05. september 2008, kl 18.31 |
mina isiklikult kehalise kasvatuse norme ja selle järgi hindmaist õigeks ei pea, kui laps võtab tunnist aktiivselt osa, teeb kõike kaasa vastavalt oma võimetele ja pingutab, siis tunnistusel peaks olema "arvestatud".
sama muide arvan ka joonistamise ja laulmise kohta (PS mitte sassi ajada kunstiajalooga ja muusikaajalooga)
sama muide arvan ka joonistamise ja laulmise kohta (PS mitte sassi ajada kunstiajalooga ja muusikaajalooga)
ae 05. september 2008, kl 18.39 |
Kui lapsel on mingi med. probleem, mis tõepoolest ei võimalda tal mõnda asja korralikult teha, siis minu teada on selle jaoks võimalik arstilt vastav tõend võtta ja probleemi ei tohiks nagu olla.
Paraku siiski mingi hindamiskriteerium peab olema, mitte ainult "arvestatud" või "mitte arvestatud". Samas ei tohiks viletsam hinne mõnes aines olla mingiks takistuseks tulevikus, kui noor inimene soovib edasi õppida hoopis mingit teist asja. Kool ongi ÜLDHARIDUSE andmiseks ja miskine medal ei ole küll nüüd see põhieesmärk, mida koolis jahtida! Oled mingil alal "3"-line siis oled ja ongi kogu moos! Mis selles nii hullu on?
Paraku siiski mingi hindamiskriteerium peab olema, mitte ainult "arvestatud" või "mitte arvestatud". Samas ei tohiks viletsam hinne mõnes aines olla mingiks takistuseks tulevikus, kui noor inimene soovib edasi õppida hoopis mingit teist asja. Kool ongi ÜLDHARIDUSE andmiseks ja miskine medal ei ole küll nüüd see põhieesmärk, mida koolis jahtida! Oled mingil alal "3"-line siis oled ja ongi kogu moos! Mis selles nii hullu on?
uhh 05. september 2008, kl 23.18 |
Mul poiss ongi, muide, maletaja ja see on ka ainus spordiala, millega ta hakkama saab. Kaasasündinud vahelduva lihastoonuse probleem, põlved sissepoole ja nagu perearst kirjutas "motoorne kohmakus". Laps õnnetu, et ei jõua joosta nii kiiresti kui teised. Õnnetu oleks ta ka siis, kui ma mingi arstitõendi kooli saadaks. Kas praegu on ka nn erigrupi normatiivid nagu nõuka-ajal olid? Mäletan, et üks mu klassiõdedest ei pidanud nt pikamaa-jookse tegema ja teised normatiivid olid tal sutsu nõrgemad.
Alg- ja põhikoolis polegi probleem niivõrd medalis kui just enesetundes, mille füüsilise soorituse edukus/edutus ja teiste suhtumine tekitab. Lapsed ei suuda asjadest huumoriga või mõistusega üle olla ja võtavad seda kõike väga valusalt.
Ennetavalt oma pojast (enne kisa) nii palju, et jah, lihastoonuse ja kõverate põlvedega tegeleb poiss pidevalt. Taastusravis käib. Ilmselt sobiks talle jooksmisest rohkem ka 1950 aastate alguse VTK normides olnud ala ratsa raiumine ehk džigiteerimine (kohatu ja teemaväline nali, vabandust).
Alg- ja põhikoolis polegi probleem niivõrd medalis kui just enesetundes, mille füüsilise soorituse edukus/edutus ja teiste suhtumine tekitab. Lapsed ei suuda asjadest huumoriga või mõistusega üle olla ja võtavad seda kõike väga valusalt.
Ennetavalt oma pojast (enne kisa) nii palju, et jah, lihastoonuse ja kõverate põlvedega tegeleb poiss pidevalt. Taastusravis käib. Ilmselt sobiks talle jooksmisest rohkem ka 1950 aastate alguse VTK normides olnud ala ratsa raiumine ehk džigiteerimine (kohatu ja teemaväline nali, vabandust).
5 klass 06. september 2008, kl 00.20 |
ÕPI LUGEMA IDIOOT AE! Väike näide:
Autor: Katrin
Aeg: 09-04-08 16:13
"Ei tea sina ega ka mina millised on teised lapsed(kõhnad, paksud, keedetud või keetmata makaronid) seal klassis aga rääkides pojaga, siis selgus, et selliseid on rohkem kui tema."
Autor: ae
Aeg: 09-04-08 17:00
Alguses kirjutasid, et klassikaaslaste ees on häbi, nüüd räägid, et sarnased probleemid paljudel :-D Sa oled ju nii palju vastuolulisi "fakte" esitanud, et raske on midagi normaalset arvata.
HALLLOOO, KUST SINA JUMAL AE LUGESID VÄLJA ET SARNASED PROBLEEMID ON PALJUDEL??
Kas selliseid on ROHKEM kui tema=sarnased probleemid on paljudel
Üldiselt, et ae-st ettekujutust saada pange otsingusse autor:ae
ega rohkem kommentaare ple vajagi.
Sa ae oled muide esimene inimene, keda mina siin naistefoorumis IDIOODIKS nimetan, pärast sinu üllitiste lugemist erinevates teemades, pole kahtlust enam /kibestunud vanaeit oled/
Autor: Katrin
Aeg: 09-04-08 16:13
"Ei tea sina ega ka mina millised on teised lapsed(kõhnad, paksud, keedetud või keetmata makaronid) seal klassis aga rääkides pojaga, siis selgus, et selliseid on rohkem kui tema."
Autor: ae
Aeg: 09-04-08 17:00
Alguses kirjutasid, et klassikaaslaste ees on häbi, nüüd räägid, et sarnased probleemid paljudel :-D Sa oled ju nii palju vastuolulisi "fakte" esitanud, et raske on midagi normaalset arvata.
HALLLOOO, KUST SINA JUMAL AE LUGESID VÄLJA ET SARNASED PROBLEEMID ON PALJUDEL??
Kas selliseid on ROHKEM kui tema=sarnased probleemid on paljudel
Üldiselt, et ae-st ettekujutust saada pange otsingusse autor:ae
ega rohkem kommentaare ple vajagi.
Sa ae oled muide esimene inimene, keda mina siin naistefoorumis IDIOODIKS nimetan, pärast sinu üllitiste lugemist erinevates teemades, pole kahtlust enam /kibestunud vanaeit oled/
maru 06. september 2008, kl 13.51 |
ae 06. september 2008, kl 14.25 |
Tõepoolest :-D
Miskipärast ei ütle ma midagi halba "uhh"-i kirjeldatud mure kohta - täiesti mõistetav ja soovin ainult kõike paremat! :-)
Enda arust soovisin lihtsalt teada, et millised need "karmid" normid on, millistega enamus klassi hakkama ei saa, nagu siin eespool keegi kirjutas - küll ma olen paha :-D
5 klass:
"... Poiss ütleb, et tema ei jõua nii mitu korda lõuga tõsta, kätekõverdusi jne. teha, et rahuldav hinne saada..."
"... Tema ütleb, et tal häbi klassikaaslaste ees kuna ta nii saamatu on...
"... Ise pean oma poega sportlikuks, samuti ei ole ta ülekaaluline. Mis normid need siis on mida ei suuda täiesti tavaline tugev poiss täita?..."
"... "Tänu" sellele, et kehalises kehvasti läheb hakkab koolist(kehalise tunnist) viilima..."
"... rääkides pojaga, siis selgus, et selliseid on rohkem kui tema..."
"... Ta ongi pigem spordipoiss kui arvuti ees istuja. Tulemused algkoolis jooksus, palliviskes, kaugushüppes väga head, kuid nüüd uues koolis ja jõuharjutusi tehes järsku ei saa hakkama..."
Need olid laused teemaalgata üllitistest, eks igaüks teeb omad järeldused :-)
Sinu enda ütlus:
"... HALLLOOO, KUST SINA JUMAL AE LUGESID VÄLJA ET SARNASED PROBLEEMID ON PALJUDEL??
Kas selliseid on ROHKEM kui tema=sarnased probleemid on paljudel..."
Alguses oli öeldud, et poeg ei saa hakkama, hiljem on lisatud, et selliseid on rohkem :-) Mina ütlekin küll, et järelikult poeg EI OLE mitte ainukene :-D
Kui juurde võtta veel ühe teise kommentaatori kild:
"... Meil kehalise õpetaja pidevalt alandas riigipoolt määratud norme, kuna muidu oleksid PARIMAD saanud nelju ja teistele oleksid kolmed jäänud..."
...siis võiks öelda, et olukord on lausa katastroofiline!
Seetõttu sooviksingi teada, et millised need üliinimlikud normid siis on, millega üks terve 5. klassi poiss hakkama ei saa?
Keegi siin mingid normid tõi - kas spordipoiss ei jäksa 3 korda lõuga tõmmata ega jäksa 7 kätekõverdust teha? Või ei jäksa 5 minutiga kilomeetrit joosta?
Miskine imelik oled või proua "5 klass", et siin pröökad?
Miskipärast ei ütle ma midagi halba "uhh"-i kirjeldatud mure kohta - täiesti mõistetav ja soovin ainult kõike paremat! :-)
Enda arust soovisin lihtsalt teada, et millised need "karmid" normid on, millistega enamus klassi hakkama ei saa, nagu siin eespool keegi kirjutas - küll ma olen paha :-D
5 klass:
"... Poiss ütleb, et tema ei jõua nii mitu korda lõuga tõsta, kätekõverdusi jne. teha, et rahuldav hinne saada..."
"... Tema ütleb, et tal häbi klassikaaslaste ees kuna ta nii saamatu on...
"... Ise pean oma poega sportlikuks, samuti ei ole ta ülekaaluline. Mis normid need siis on mida ei suuda täiesti tavaline tugev poiss täita?..."
"... "Tänu" sellele, et kehalises kehvasti läheb hakkab koolist(kehalise tunnist) viilima..."
"... rääkides pojaga, siis selgus, et selliseid on rohkem kui tema..."
"... Ta ongi pigem spordipoiss kui arvuti ees istuja. Tulemused algkoolis jooksus, palliviskes, kaugushüppes väga head, kuid nüüd uues koolis ja jõuharjutusi tehes järsku ei saa hakkama..."
Need olid laused teemaalgata üllitistest, eks igaüks teeb omad järeldused :-)
Sinu enda ütlus:
"... HALLLOOO, KUST SINA JUMAL AE LUGESID VÄLJA ET SARNASED PROBLEEMID ON PALJUDEL??
Kas selliseid on ROHKEM kui tema=sarnased probleemid on paljudel..."
Alguses oli öeldud, et poeg ei saa hakkama, hiljem on lisatud, et selliseid on rohkem :-) Mina ütlekin küll, et järelikult poeg EI OLE mitte ainukene :-D
Kui juurde võtta veel ühe teise kommentaatori kild:
"... Meil kehalise õpetaja pidevalt alandas riigipoolt määratud norme, kuna muidu oleksid PARIMAD saanud nelju ja teistele oleksid kolmed jäänud..."
...siis võiks öelda, et olukord on lausa katastroofiline!
Seetõttu sooviksingi teada, et millised need üliinimlikud normid siis on, millega üks terve 5. klassi poiss hakkama ei saa?
Keegi siin mingid normid tõi - kas spordipoiss ei jäksa 3 korda lõuga tõmmata ega jäksa 7 kätekõverdust teha? Või ei jäksa 5 minutiga kilomeetrit joosta?
Miskine imelik oled või proua "5 klass", et siin pröökad?
ae 06. september 2008, kl 14.34 |
"uhh"-ile
Ära pane seda kurjustamist siin tähele :-)
Ei ole küll kompetentne, kuid kaldun arvama, et kool siiski mingit arstitõendit vajab. Samas olen kindel, et kogu asja on võimalik ajada kooliga diskreetselt, tuleb lihtsalt minna ja asjad selgeks rääkida.
Male muideks on vägagi vinge ning arendav spordiala ja jõudu Sinu pojale paranemises.
Jällegi puht isiklikult arvan, et kohelge teda, nagu tavalist poissi, kuna kõige halvemini just mõjubki see, kui hakkate teda hoidma ja abistama. Toetada ja hoolida saab ka varjatult.
Ära pane seda kurjustamist siin tähele :-)
Ei ole küll kompetentne, kuid kaldun arvama, et kool siiski mingit arstitõendit vajab. Samas olen kindel, et kogu asja on võimalik ajada kooliga diskreetselt, tuleb lihtsalt minna ja asjad selgeks rääkida.
Male muideks on vägagi vinge ning arendav spordiala ja jõudu Sinu pojale paranemises.
Jällegi puht isiklikult arvan, et kohelge teda, nagu tavalist poissi, kuna kõige halvemini just mõjubki see, kui hakkate teda hoidma ja abistama. Toetada ja hoolida saab ka varjatult.
k. 06. september 2008, kl 18.20 |
5 klass 07. september 2008, kl 03.43 |
d. 07. september 2008, kl 12.31 |
Aga need, kellele füüsika ei meeldi, on teised huvid - sport näiteks, neile peaks seal ka kaasa tegemise eest hindeid panema. Sinu pojal on ju ka alasid, milles silma paista - miks võtta see ära teistelt lastelt?
Ja, miks ei sõnagi sellest, et ju ka muusika on samamoodi subjektiivne aine, kindlasti on klassis selliseid küll ja küll, kes tahaks ka su pojaga võrdselt viie saada oma kohmakavõitu kiremise eest, kui tõesti pole paremaks võimeline.
Ja, miks ei sõnagi sellest, et ju ka muusika on samamoodi subjektiivne aine, kindlasti on klassis selliseid küll ja küll, kes tahaks ka su pojaga võrdselt viie saada oma kohmakavõitu kiremise eest, kui tõesti pole paremaks võimeline.
uiui 07. september 2008, kl 17.45 |
ae 07. september 2008, kl 19.19 |
"5 klass"-ile
"see sõna on siiski JAKSAMA- EI JAKSA, mitte jäksama (juhtus sul päris mitu korda see JÄKSA, ilmselt siis mitte näpukas:P)"
Tänud paranduse eest :-D Ei olnud tõesti näpukas ja kirjutasin spetsiaalselt ka järjekindlalt, et näha, kas keegi reageerib :-D Keegi nüüd siis tõepoolest reageeris :-D
"uiui" kommentaar vastamist ei vääri :-D
"see sõna on siiski JAKSAMA- EI JAKSA, mitte jäksama (juhtus sul päris mitu korda see JÄKSA, ilmselt siis mitte näpukas:P)"
Tänud paranduse eest :-D Ei olnud tõesti näpukas ja kirjutasin spetsiaalselt ka järjekindlalt, et näha, kas keegi reageerib :-D Keegi nüüd siis tõepoolest reageeris :-D
"uiui" kommentaar vastamist ei vääri :-D
ae 07. september 2008, kl 19.28 |
ae 07. september 2008, kl 19.38 |
uiui 07. september 2008, kl 22.38 |
...sa näed ja ei mürista! 08. september 2008, kl 09.18 |
milles probleem 08. september 2008, kl 12.05 |
No eks iga ainet hinnatakse ju koolis ikka õpilaste tulemuste järgi. Kui võimed kesised, siis ka hinne kehvem. Loomulik ju, või kuidas teie soovitaksite? Et kui tunnis viibib, siis peaks juba iseenesest rahuldav hinne olema. Nii võib mõni õpilane öelda, et mis nõuded seal matemaatikas küll on, pooled õpilased ei saa sellest aru. Kas viga on siis nõuetes või õpilaste võimetes?
Nii kehalises kasvatuses kui ka muudes ainetes on võimalik taotleda individuaalset õppekava, kui tõepoolest võimed normideni ei küüni. Ja kui õpilasel on mingi haigus, mis taksitab normide täitmist, siis vabastatakse ta ka kehalise kasvatuse normide täitmisest arstitõendi alusel.
See jutt, et teised hinded "viied", nüüd peaks ikka laulmise ka "viie" panema, on ju selgelt lapsik ja mõttetu.
Nii kehalises kasvatuses kui ka muudes ainetes on võimalik taotleda individuaalset õppekava, kui tõepoolest võimed normideni ei küüni. Ja kui õpilasel on mingi haigus, mis taksitab normide täitmist, siis vabastatakse ta ka kehalise kasvatuse normide täitmisest arstitõendi alusel.
See jutt, et teised hinded "viied", nüüd peaks ikka laulmise ka "viie" panema, on ju selgelt lapsik ja mõttetu.
konservatiivne 08. september 2008, kl 13.52 |
ka mina ei pea õigeks,et selle tunni eest üldse normatiivselt hindeid pannakse...Sama teema võiks püstitada ka muusikatunni kohta...kui ikka viisipidamist ei ole sulle antud,siis üle kolme ei saa.Ja kasutaks siis ae labasevõitu väljendust:mida selline karukõrvaline jobu siis üldse kooli otsib kui ta isegi laulda ei oska.Kas tõesti head maletajad on siis ka tublid kettaheitjad Või võidukad võistlustantsijad tublid tõstesportlased?Üks sport ju puha...Olulisem on ju,et noored võtaks tunnist aktiivselt ning ka naudinguga lihtsalt osa,mitte ei peaks lugema kätekõverdusi.Katsed peaks siiski olema,sest arvestuste väljakirjutamiseks on vaja kirjalikku tulemust kuid kas hinne kui selline on üldse vajalik?
ae 08. september 2008, kl 14.40 |
VÄga vabandan küll, kuid Sa ei ole konservatiivne, Sa oled lihtsalt loll! Üldhariduskoolis ei ole ÜHTEGI ainet, millega normaalne laps vähemalt rahuldavalt hakkama ei suudaks saada! Mõni aine läheb paremini, mõni kehvemini, see ongi ju NORMAALNE!!! Ainult IDIOOT võib ütelda, et näe, minu lapsel kõik viied, aga kehalisega ei saa hakkama ja seetõttu medalist ilma :-D See ongi ju normaalne! Või ei ole? Koolis ei käida medalite pärast, koolis käiakse minu arusaamist mööda haridust saamas. Edasi võib iga noor juba pühenduda teda tõeliselt huvitavale alale.
Ausalt, mul hakkab siinsetest lollustest ikka päris siiber saama juba :-( Kui lapsevanemad on sedavõrd rumalad, siis ei ole lootagi, et lastest midagi head tuleb!
Ausalt, mul hakkab siinsetest lollustest ikka päris siiber saama juba :-( Kui lapsevanemad on sedavõrd rumalad, siis ei ole lootagi, et lastest midagi head tuleb!
rahu,ainult rahu 08. september 2008, kl 16.03 |
ae,kuda sa vaimuhiiglane siia puudulike sekka ära eksisid?Siibriga on probleem lahendatud,kui kasutad lihtsalt klosetipotti ja ära siis paanikasse satu,see on ammu kasutusele võetud ning enamvähem ohutu ka neile kes just põlluveerelt asjatamast tulnutele...Sulle endale kuluks ka kool ära,ehk õpetaks see sulle kultuursemat väljenduslaadi ja võimalik,et ka tsiviliseeritumat vaidlusvestlust...pole vaja karjuda ning kohe hambaid käiku lasta kui omal juhtmed kokku jooksevad...
ae 08. september 2008, kl 16.15 |
16.03 08. september 2008, kl 16.36 |
sinu kopeering :Ausalt, mul hakkab siinsetest lollustest ikka päris siiber saama juba :-( Kui lapsevanemad on sedavõrd rumalad, siis ei ole lootagi, et lastest midagi head tuleb! konstanteering:Keda sinu siiber huvitab üldse ja mismoodi see teemaga haakub?Vastust ei ootagi,rohkem selles teemas ei osale
ae 08. september 2008, kl 16.55 |
Zoja 08. september 2008, kl 19.08 |
1)Kaotaks ära ta hea meelega, ei ole mitte ühtegi positiivset mälestust sellest peale nende tundide, kus vabastatud olin. Samuti on ääretult sinisilmne arvata, et mingisugune 2x45 minutit nädalas mingit jama kellegi füüsilist vormi tegelikult parandab. Muidugi, trennid võiksid olla odavamad või üldse tasuta, kes tahab, peab muidugi sportida saama.
2)Seda ei arva ka, et kui teised ained viied, peaks kehalises ka viie panema. Küll aga kolme, üle oma varju ju ei hüppa ja samamoodi lohistatakse kõva peaga õpilasi teistest ainetest läbi, kolmele seitse miinust taha ja laseme edasi.
2)Seda ei arva ka, et kui teised ained viied, peaks kehalises ka viie panema. Küll aga kolme, üle oma varju ju ei hüppa ja samamoodi lohistatakse kõva peaga õpilasi teistest ainetest läbi, kolmele seitse miinust taha ja laseme edasi.
Lisa postitus