Koolilaps
hea või halb kool?
emmelliine 23. aprill 2003, kl 18.50 |
kx 23. aprill 2003, kl 19.39 |
kogend 23. aprill 2003, kl 19.55 |
Mina käisin nõrgas koolis. Õppima ei pidanud üldse. Kogu aeg sai ilma hakkama. Tunnid jäid pidevalt ära. Keskkoolis oli täitsa ükspuha, kas olid kohal või mitte.
Ega ilmselt algklassides vahet polegi. Siis istutakse emmega koos õpiku taga ja natuke ikka õpitakse ka. Sel ajal mängib rohkem rolli see, millisest keskkonnast klassikaaslased on.
Algklassides pannakse alus lapse õppimisharjumustele. Kas su lapsel on neid? Kas ta julgeb õppimata tundi minna, kas ta õpib iseseisvalt jne
Kõige lõpuks pean ütlema, et ka sellest nõrgast koolist on enamusel mu klassikaaslastest kõrgharidus ja mõni jõudnud elus päris-päris kaugele.
Ega ilmselt algklassides vahet polegi. Siis istutakse emmega koos õpiku taga ja natuke ikka õpitakse ka. Sel ajal mängib rohkem rolli see, millisest keskkonnast klassikaaslased on.
Algklassides pannakse alus lapse õppimisharjumustele. Kas su lapsel on neid? Kas ta julgeb õppimata tundi minna, kas ta õpib iseseisvalt jne
Kõige lõpuks pean ütlema, et ka sellest nõrgast koolist on enamusel mu klassikaaslastest kõrgharidus ja mõni jõudnud elus päris-päris kaugele.
aqua 24. aprill 2003, kl 12.52 |
Jätke ometi see nõrkadeks-tugevateks jagamine. Selle määrab ju õpilaskond. Kool, kuhu katsetega õpilasi valitakse, riisub ju koore. Elementaarne. Tähtis pole kool vaid igaühe oma laps. Tark saab targaks igas kooli, lolli ei aita ükski kool. Mis tulema peab, see tuleb. Millegipärast tähtsustavad kooli nime üle omal ajal kehvasti õppinud lapsevanemad.
axi 24. aprill 2003, kl 13.21 |
Kogenu 24. aprill 2003, kl 14.09 |
Pole päriselt nõus. Kooli teeb heaks või halvaks see kuidas õpetajad oma töösse suhtuvad.Õpilasel, kes õpib koolis kus tunnid pidevalt ära jäävad ja lastele hinded nii sama õppimata välja pannakse, on raske olla sama tasemel nende koolide lastega kus tõeliselt midagi nõutaks.
Muidugi võib saada tark laps igas koolis targaks, aga selleks peab ta palju kõrvalt ise tööd tegema (maksma keeltekoolidele) jms.
Ja lõpuks ega täiskasvanudki paremad pole - kes teeks tööjuures tööd kui on võimalik looderdada?
Muidugi võib saada tark laps igas koolis targaks, aga selleks peab ta palju kõrvalt ise tööd tegema (maksma keeltekoolidele) jms.
Ja lõpuks ega täiskasvanudki paremad pole - kes teeks tööjuures tööd kui on võimalik looderdada?
emmelliine 24. aprill 2003, kl 14.47 |
olen Kogenuga nõus. Olen ise eliitkoolist, oma last sinna ei tahtnud panna, kuid nüüd kardangi, et äkki 'magan maha' selle hetke kui laps peab ise rohkem õppima - kui hinded on viied, kuid sisu ei vast sellele, siis on keska lõpus tal väga raske eksameid teha (kuigi gümnaasiumini on tal veel küll aega ja mine tea, mis ta ise selle aja peale otsustab).
aqua 25. aprill 2003, kl 10.22 |
No kuulge, igas koolis on 4-5 väga tugevat õpetajat (see ei tähenda alati head inimest), samapalju on täielikke jobusid ja ülejäänud on keskmised. Niisugune ongi see eesti kooli tase, kusjuures õpilastele sobivad lähtuvalt isiksuseomadustest täiesti erinevad õpetajad, kes ühele hea, see teisele väga halb!
mann 28. aprill 2003, kl 10.53 |
Lisa postitus