Autoabi
lõppastme koolitus ja talvesõit Tartus
minaise 11. jaanuar 2011, kl 16.27 |
ha ha 11. jaanuar 2011, kl 17.57 |
. 11. jaanuar 2011, kl 18.32 |
See koolitus on nii mõttetu moe pärast tehtav värk, et vali lihtsalt selline, mis hinna poolest kõige vastuvõetavam, käi kohal ära ja kogu moos. Ise parklas õpib ka rohkem kui liberajal võõra autoga uisutades ja teoorias õpetatakse asju, mis igale roolikeerajale juba ammu enne rooli istumist selged oleksid pidanud olema.
Käisin 13. jaanuar 2011, kl 10.44 |
Ise käisin 3 aastat tagasi OÜ Autosõit libedakoolituses ja ei ütleks, et mõttetu värk. Sai ikka tunde kätte, piirid tunnetatud ja mul küll poleks tahtmist isikliku autoga kusagil parklas karussellitama hakata. Teooriaga on ka nii, et kui oled juba ligi kaks aastat iseseisvalt sõitnud, siis kuulad ja teed järeldusi hoopis teisele teadmistepagasile toetudes võrreldes algõppega.
Sellised enesekindlald lollid ongi liikluses kõige ohtlikumad, kes "teavad isegi".
Sellised enesekindlald lollid ongi liikluses kõige ohtlikumad, kes "teavad isegi".
viimasele 13. jaanuar 2011, kl 11.02 |
. 17. jaanuar 2011, kl 12.38 |
To Käisin
Anna andeks, aga raske on arukaks pidada kedagi, kes arvab, et mõnikümmend minutit võõra autoga platsil uisutamist sulle mingisuguseid "piire" tutvustab. Minu isiklik auto on tunduvalt suurem, madalam, teistsuguse teljevahega ja raskem kui see mersupunn, mida õppeks kasutatakse, lisaks on mu autol all korralikud naastrehvid, mis kõik tähendab, et kui läheb käest, siis tunduvalt raskemates oludes ja suuremal kiirusel, kui see 50-60km/h, millega platsil harjutusi tehti. Mis omakorda tähendab, et reageerimisaega on vähem, ruumi on vähem ja reaktsioon peab olema teine, sest auto ja selle käitumine on hoopis midagi muud. Sõida korra oma autoga kiiresti libedal pinnal, tunned tagumikuga auto vaevumärgatavat õõtsumist või vibamist - vot see on sinu auto viis sulle öelda, et kuule, libe on, ära jama. Tundsid sama asja õppeauto roolis olles? Ei? Vot just. Või imekerge vibra roolist, mis annab märku, et esiratastel pole õiget pidamist (eriti hästi märkab seda väga lahtise kruusaga kruusateel sõites, jääl on roolist saadav tunnetus muidugi teine, aga kruusal õpid seda üldse märkama) - vaevalt sa õppeauto puhul seda tundsid. Ja kui sa nüüd lahkusid platsilt illusiooniga, et oled õppinud ja oskad, siis oled kordades ohtlikum roolis, kui mistahes minusugune, kes "teab isegi". Sest vaata, ma ei tea ise, vaid ma õpin ise. Võib-olla peaksid ka seda proovima.
Anna andeks, aga raske on arukaks pidada kedagi, kes arvab, et mõnikümmend minutit võõra autoga platsil uisutamist sulle mingisuguseid "piire" tutvustab. Minu isiklik auto on tunduvalt suurem, madalam, teistsuguse teljevahega ja raskem kui see mersupunn, mida õppeks kasutatakse, lisaks on mu autol all korralikud naastrehvid, mis kõik tähendab, et kui läheb käest, siis tunduvalt raskemates oludes ja suuremal kiirusel, kui see 50-60km/h, millega platsil harjutusi tehti. Mis omakorda tähendab, et reageerimisaega on vähem, ruumi on vähem ja reaktsioon peab olema teine, sest auto ja selle käitumine on hoopis midagi muud. Sõida korra oma autoga kiiresti libedal pinnal, tunned tagumikuga auto vaevumärgatavat õõtsumist või vibamist - vot see on sinu auto viis sulle öelda, et kuule, libe on, ära jama. Tundsid sama asja õppeauto roolis olles? Ei? Vot just. Või imekerge vibra roolist, mis annab märku, et esiratastel pole õiget pidamist (eriti hästi märkab seda väga lahtise kruusaga kruusateel sõites, jääl on roolist saadav tunnetus muidugi teine, aga kruusal õpid seda üldse märkama) - vaevalt sa õppeauto puhul seda tundsid. Ja kui sa nüüd lahkusid platsilt illusiooniga, et oled õppinud ja oskad, siis oled kordades ohtlikum roolis, kui mistahes minusugune, kes "teab isegi". Sest vaata, ma ei tea ise, vaid ma õpin ise. Võib-olla peaksid ka seda proovima.
Lisa postitus