Natukene infot. Kaks asja, millega meil ei tohiks auto juures kokku hoida: 1. rehvid 2. pidurid.
Kui rehvidega raha napib, soovitan osta kasvõi mingid 40 eur tk maksvad hiina lamellidki alla-on ka paremad kui need 3 mm pastlad aastast 2003.
Üks asi, mida ma teha ei soovitaks, on osta rehve paari kaupa, ehk ala ühele sillale 3 mm mustriga ja teisele tuttuued 9-11 mm mustriga rehvid. See on sõites päris ohtlik kombinatsioon. Nimelt olen nii välja sõitnud, et esiveolisel vanal masinal oli ees 6 mm rehv ja taga 3 midagi. Läks linnas ligi 5 cm sügavuses vaalus lihtsalt saba ootamatult käest, midagi päästa ei olnud ainult kergendada tagajärgi ja ikkagi tutvus vallis tuligi (antud tee oli vb 50 cm laiem kui auto seal risti peal oli).
Mina ei soovitaks rehve mis silla lõikes erinevad üle 3 mm. Miks? Loe järgnevat:
paneks kirja nii:
esivedu:
:1: 3 mm ees 6 mm taga: + ei liputa saba, kurvis ei viska kergelt külge ette + ei teki normaalselt sõites ootamatut ülejuhitavust - pidurdusteekond pikk - ei saa kohalt hästi minema, manööverdada ja kõrvalteelt peateele välja (rattad käivad ringi kogu aeg). Neutraalne: pidurdusel tikub isegi absi toel otse puksima.
:2: 6 mm ees ja 3 mm taga: + lühem pidurdusteekond kui eelmise variandiga + saab kohalt minema ja manööverdada lihtsamalt ja kõrvalteelt välja (ühesõnaga ei kaabi nii meeletult tühja-aga pange kõrvale tuttuus rehv...oojaa, hoopis teine teema :) ) + pidurdades läheb otse, kuid paremini absi toel suunatav kui ennem. Kui muidu on see variant hea siis selle asjaga ongi kõige suurem miinus see, et - tekib täiesti ootamatult ülejuhitavus või läheb saba käest. Näiteks kasvõi linnas kiirusel 20 km/h vasakule teiste autodega ühiselt pööret tehes-ja oledki kõrvalrea autol sabaga sees käinud. Kõige hullem on olukord veel nö pöördel/kurvis pidurdamisel.
Ju kes ei ole kogenud seda veel- Teil on siis hästi läinud.
Tagavedu:
:1: 3 mm ees ja 6 mm taga:
+ saab kohalt minema hästi ja peateele välja + kiirendades ei liputa nii jubedalt saba + ei aja ootamatult näiteks pidurdades saba ette - pidurdades otse nagu esiveoline - pidurdusmaa pikk - ja kui käest läheb, väga raske tagasi saada, kuna esiratastega ei teki head pidamist (ei räägi parklast vaid päris maanteest) ning kipub ikkagi külg ees kraavi minema (võimas tagaveoline, automaat, kõik kontrollid peal- ei midagi tuisusel maanteel lükkamata lumes-läks käest kõige kiuste ja saba ees kraavi, samamoodi läinud sama auto samade rehvidega suvel vihmasel tõusul kruvis käest-vihma nii et kojamehed ei jõudnud enam äragi pühkida ja tee oli täiesti ühtlase vee all))
:2: 6 mm ees ja 3 mm taga:
+ pidurdusmaa lühike + pidurdusel rohkem kontrollitav kui eelmise variandi puhul + külg ees olles esiratastel hea pidamine (suuna hoidmisel mõtlen)
- ei saa kohalt minema - liputab väga palju saba kiirendamisel - pidurdusel läheb saba käest ootamatult
Ühesõnaga, ärge kasutage pastlaid (3 mm mustrit), ei soovita ka kulunud rehve (6 mm) (siin võiks juba ära vahetada need). Kui rahakott ei luba, sõitke või hiina 40 eurise UUE lamelliga, parem ikkagi kui see 3 mm pastal.
Seega ärge seadke ennast, oma autos viibijaid ja teisi liikluses osalejaid ohtu. Rehvid on autol talvel nr 1 ja need peavad olema head. Muidu ei saa parkimiskohalt minema, ei saa foori taga minema ja mis kõige olulisem-ei saa õigel hetkel pidama.