Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
Tühikäik tuuritab
 
oskan rooli keerata 25. september 2012, kl 11.01
Autoks vana Opel. Senimaani sõitis ilusasti, nüüd vahel lööb tühikäigu tuurid 2000 peale. Paaril korral on isegi mootori tuli põlema läinud. Aga see tuuritamine käib autol hooti ja ettearvamatult peal. On päevi, kui jumalast korralikult nurrub 1000 peal ja ei tee halba nägugi. Kui tuurid üles lööb, aitab vahel peatuse tegemine - järgmisel käivitusel võib asi normis olla.
Linnasõidul ei saa aga igal tänavanurgal peatuda ja siis kütab jahutusvedelikku ja minu närve.
Kas keegi oskab arvata, mis viga võiks olla?
 
K. 25. september 2012, kl 11.36
Mainisid vea ju esimeses lauses ära: Opel
 
oskan rooli keerata 25. september 2012, kl 11.43
to K. See on sul vale vastus :P Kui auto on 20 aastat liikunud ja lõpuks minusugust võhikut 3. aastat igasugusest ilmast läbi vedanud, siis on aus auto :)
 
I. 25. september 2012, kl 13.46
Võib olla see, et gaasipedaali tross on hakanud narmendama ja jääb mingist asendist lihtsalt kinni. Veel üks võimalus on, et generaatori harjad on kulunud ja siis üritab mootor laadimist kompenseerida pöörete tõstmisega. Muud ei oska kohe pakkuda.
 
hmm 26. september 2012, kl 00.00
Kas on vahet, et kui mootor on külm või soe ? Külmalt läheb ilusti käima ? Pöördesse läheb hästi ? Kiirendus ühtlane ?
Ütle kas on mehaaniline või elektrooniline pritse.
Peatudes kuumeneb jahutusvedelik üle ? Tosooli tase normis ? võib olla õhk süsteemis või termostaadi rike.
 
oskan rooli keerata 28. september 2012, kl 20.35
aitäh kasulike küsimuste eest! Jälgisin nüüd, enamasti hakkab tuuritama külma mootoriga. Kui juba ringi sõidetud, siis nagu probleemi ei tähelda. Käivitumisega probleeme pole. Tosool ei kuumene ja tase norm.
Selle pritse-küsimuse jätan vahele, ei tea.
Pööramise ja kiirenduse üle ei kurda. Aga kas võib olla tuuritamisel seos siduriga? Kui sidur lahutatud, siis teeb vahel väga kõva häält (nagu võtaks hoogu juurde veel kogu aeg).
 
hmm 05. oktoober 2012, kl 11.35
Mehaaniline pritse ehk karburaator. Kapoti alla vaadates näeb selle kohe ära.

Vaata, et gaas peale natuke ei jää :D mu vanaema lada 110 oli nii. Kord käi gaas peale, jäi pidama natuke alla 3000 pöörde. Kuid sul arvatavasti nii pole.

See siduri asi on küll huvitav. Vanal autol on lihtne reguleerida siduri trossi pikkust. Kui sidur jääks peale, kui pedaali alla lükkad, tähendaks see, et tross on lõdva.
 
naine 08. oktoober 2012, kl 00.06
Minu Opel hakkas külmade ilmadega tuuritama. Ükski mehaanik sotti ei saanud. Aitas, kui tegin nn."reset": aku juhe korraks maha, tükk aega rahu majas. Ilmselt siis "ajus" viga.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!