Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
Kollane mootorituli põleb
 
Autohäda 21. juuli 2016, kl 14.38
Sõites lõi kollase mootoritule põlema. Milles võib olla asi? Vedelikud on kõik normis ja ilmselt mingi suurem häda ja peab juhtmed külge panema aga seda pole võimalik teha koheselt seega uurin siit et milles võib olla häda.
 
Mees 40- 21. juuli 2016, kl 16.18
Arvuti tagant diagnoosi panek sellise vea puhul...
Ütleme nii, et teaks kasvõi auto marki, mudelit, mootori võimsust ning kütuse liiki ja valmistusaastat, oleks mingigi alus oletusteks.

Kui vedelikud "pole normis", siis kollane nn mootorituli ehk CHECK ENGINE tuli põlema ei hakka. Kui õli puudumise tõttu kaob õlirõhk, siis hakkab põlema punane õlirõhutuli (kannuke). Paljudel autodel pole eraldi õlitaseme (nivoo) hoiatustuld ja punase õlirõhu tule süttimisel sel põhjusel on kuri enamasti juba karjas (kahju sündinud). Jahutusvedeliku taseme kohta pole samuti kõigil autodel ohutuld, jälgida tuleb nii temperatuurinäidikut ja visuaalselt paisupaagist (külma mootoriga, mitte kuumalt korki maha keerata!) jahutusvedeliku taset.

Sinu küsimusele vastuseks: CHECK ENGINE süttib enamasti mootori juhtelektroonika vigade tõttu. Põhjusi, miks see põlema läheb võib olla mitukümmend! Ilma arvutit ühendamata diagnostikapessa ja vastava veakoodita seda teada ei saagi. Mõnel autol on see tuluke nö lambist põlema läinud ja mõne aja pärast lihtsalt kustunud, ilma mingi põhjusetagi (niiskus, talve-kevade vaheldumine, halb kontakt jms).

Tavaliselt süütavad selle hapnikuandur (lamdba-andur, oxygen sensor), vanad küünlad, süütepool(id), süütejuhtmed, väntvõlli ja nukkvõlli asendiandur, mootori juhtaju, diislitel nt turbo rõhuandur jne. Kui autol on mitu hapnikuanduritk, võib kütusekulu isegi normaalne olla ja tuntavaid vigu polegi, ent lõpuks kahjustub katalüsaator ja see on kallim lõbu.

Lõpetuseks ühe vana automehe õpetus: tuledesse armatuurlaual tuleb suhtuda nagu valgusfoori. Punane keelab otsesõnu edasiliikumise, kollane lubab veel edasi sõita, ent kutsub üles tähelepanelikkusele. Seega diagnostikani võid rahulikult edasi sõita.
 
Teemaalgataja 21. juuli 2016, kl 19.37
Jah unustasin õhinas mainida et tegemist 2001 a ford mondeoga 1.8 mootor
 
Mees 40- 21. juuli 2016, kl 20.22
15 aasta vanune auto on ehituselt enamikel juhtudel oluliselt lihtsam (loe: rikkiminevat elektroonikat vähem) kui tänapäevane. Seega midagi eriti tõsist olla ei tohiks. Fordi 1,8 bensiinimootoril esines probleeme nukkvõlli ja väntvõlli asendianduritega, süütepoolidega, generaatoritega (kas punast, aku laadimistuld ka on vilgutanud?). Muuseas, CHECK ENGINE tule võib põlema panna isegi (puudulikust hooldusest, vanast õlist) väljaveninud mootorikett (nt Saab, VW 1,2 TSI mootorid jne). Tõsi, see ei ole Fordi probleem olnud.

Tõenäoliselt polegi mingit suuremat häda, kuna auto ikkagi sõidab. Südamerahu huvides soovitan autoga diagnostikas ära käia. Kui ei soovi just esinduse (Tallinnas Info-Auto) poole pöörduda, leiab küllaga spetsialiseerunud alternatiive. Nt Melasi Auto, Forss, Stop-box jne.
 
Alu 21. juuli 2016, kl 20.38
Aku ots maha umbes tunniks ja peaks ära kustuma. Muidugi võib ka kohe uuesti põlema lyya, aga kui muidu sõidab ja ei vigurda, siis on kusagil mingi yhenduse või anduri viga. Diagnostika ei pruugi midagi näidata.
 
Söida ruttu prügimäele 21. juuli 2016, kl 21.05
Enne kui päris ära kooleb
 
... 21. juuli 2016, kl 22.06
Mõtlen selle pika jutu taustal, et mis saab tulevikus tänastest autodest mis on "kõrini" elektroonikat täis ? Inimestel pole raha, et iga asjaga mis jebib esinduses käia, samas "garaaži Juril" pole neid diagnostika seadmeid mis esindustel...seega muidu nagu OK auto, tõsisemate jamade korral (aju, sissepritse aju jms) aga romulasse.
 
Mees 40- 21. juuli 2016, kl 22.35
Akujuhtme mahavõtmist olen kunagi katsetanud. Näiteks asendasin originaal lambdaanduri universaalsega (rahasääst neli KORDA), võtsin akujuhtme maha. Tõesti, tuli oli kustunud, ent 50 km pärast süttis taas. Lõplikult korda sai alles veakoodi kustutamisega mälust, selleks on vaja aga vastavat seadet. Ürgaegsetel BMW-del (nt 3.seeria E30) sai nn INSPECTION-paketi ehk hooldustööde + õlivahetuse järgselt ise diagnostikapistikus otsad 1 ja 5 ca 5 sek lühistatud ning asi kombes (esindus küsis selle töö eest mõnisada krooni). Muidugi ei soovita vastavate teadmiste mitteomamisel ja seda enam uuemate autode diagnostikapistikus "Kulibinit" mängida.

2000-2007 toodetud 2. põlvkonna Mondeo(Ford ise nimetab millegipärast küll 1996-2000 toodetut 2. põlvkonnaks) on "garaaži Jurile" veel suhteliselt jõukohane. TDCI diiselmootorid nõuavad küll juba tähelepanu ning täppisriistu, mehaanikaosast peaks jagu saama. Remondinõuandeid leiab asjaarmastajate ja omanike foorumitest tonnidega.
 
mnjh 30. juuli 2016, kl 01.42
Kui näiteks väljalaskekollektorisse on mõra tekkinud või tihend lekib, siis see võib töökorras Lambda segadusse ajada. Täpselt ei tea kuidas, kuid vist imeb sellest praost väljalaskesse lisaõhku ja Lambda registreerib normist suurema hapnikunäidu ja ECU (ehk siis auto aju) genereerib veakoodi, mille järel süttib armatuuris kollane mootori hoiatustuli mis jääb püsivalt põlema. Ja kui nüüd autole diagnostika teha, siis diagnostikaprogramm võib näidata viga Lambda anduris kuigi andur ise ei pruugigi üldse vigane olla.
Selle veakoodi võib ajust ka ära kustutada, kuid tõenäoliselt tuleb see tagasi kuskil 300km läbimise järel kuna selleks ajaks on seesama veakood uuesti genereeritud. Tuleb üles leida tõeline põhjus, mis tekitab kollase mootori hoiatustule armatuuris.
Googelda.
 
to: Mees 40- 03. august 2016, kl 12.53
Niisama juhuslikult sattusin siia. Väga ilusti oled kõik ära seletanud.

Ma lihtsalt lisaksin oma värske kogemuse - ehk on kasu.
Minul ka vana BMW E46 Sedan 318i, sellel on suvalisel ajal põlenud ja taas mitte kollased tuled, vist see libeduse oma, ei oska eesti keeles öelda. Mingit vahet pole -suvel, talvel, vihmaga, kuivaga.
Nüüd tuli paar nädalat tagasi selline viga, et tuled ja vilgud küll töötasid, aga armatuuril relee ei tikitanud, vahel oli keskuslukuga probleeme, pagasiruumi kaas ei tulnud lahti. Oli nädalapäevad kohaliku autoelektrikust vanapapa juures, tema viga ei leidnudki.

Mul siis mees võttis kätte, kindalaeka juures kontrollis kõik kaitsmed üle, vahetas kolm läbipõlenut.
Vead kadusid ja see aastaid kollase tule jama ka.

Auto läheb müüki ja oleks rahast kahju olnud, kui veel mingi kallis (Soomes) diagnostika või remont oleks enne vaja kinni maksta.
 
Mees 40- 03. august 2016, kl 13.56
to: Mees 40-,

tänud Sulle positiivse tagasiside eest!:)

Huvitava küsimuse tõstatasid. Selle nn libeduse tulega on üksjagu segadust, sest tootjad kasutavad erinevaid tähistusi. Vähe sellest, tegemist on kahe eraldi funktsiooniga, mida ei pruugigi koos esineda. Ehk siis stabiilsuskontroll ja veojõukontroll.

Stabiilsuskontroll (üldlevinud) ESP (electronic stability programme). Mõni tootja nimetab seda ESC (electronic stability control), BMW ja Mazda nt DSC (dynamic stability control). Kasutab pidurite ntiblokeerimissüstemilt (ABS) saadavat infot ja kui tuvastab mõne ratta läbilibisemise, pidurdab vastavat ratast ja aitab su nö suunda tagasi. Talvel on seda lihtne tuvastada, veidi hullates käib odavatel autodel selline väike krõks ja nt esiveolisel autol viskab tagumise osa sõidusuunda tagasi. Et nagu auto võtaks juhtimise üle või nii. Mõnel autol saab seda välja lülitada, mõnel üldsegi mitte. Sportautodel on nn ESP OFF funktsioon reegel.

Veojõukontroll TCS (traction control system, BMW-l ASC) võib, kuid ei pruugi olla ESP-le lisaks. Peenemas keeles on tegu kaapeväldikuga. Väldib rataste nö puksimist kohaltminekul ehk piirab veojõudu hoolimata gaasivajutusest.

E46 oli esimene 3. seeria auto, millel juba standarvarustus hakkas muutuma tänapäevaseks. Elektroonilised abimehed on levinud isegi väikese mootoriga ja nö hinnad alates masinatel.

BMW "keeles":

ASC = TCS
DSC = TCS + ESP
 
Mees 40- 03. august 2016, kl 14.03
Aastaid tagasi soetasin täiesti uue VW Jetta(manuaalkäigukast + 2,0 bensiin). Teisel talvel tabas juhtus kummaline jama, mitu korda. Sõitma hakates käis mingil hetkel - plinn - süttisid ABS ja ESP. Tegemist ei olnud valehäirega, ka tegelikult kadusid ABS ja ESP korraga, mis kiilasjääl, autoga kaasasolnud mitte just testivõitjate lamellrehvidega väga meeldiv kogemus polnud. Asja vähe uurides selgus, et vanast harjumusest lükkasin parkides käigu sisse ja tõmbasin automaatselt käsipiduri peale. Vanematel autodel võib külmaga juhtuda, et klotsid külmuvad piduritrumli külge. Minul külmusid trossid kinni st käsipidur peale jäi. Seega vahel võib olla tegemist väga lihtsa veaga :)
 
to: Mees 40- 03. august 2016, kl 15.10
Väga tore, et siin foorumis selline inimene on, kes teab autodest ja viitsib oma teadmisi teistega jagada.

Loodetavasti ei kao sa kusagile - äkki läheb kunagi asjalikku nõuannet vaja ja kahjuks on siin palju selliseid niisama lõõpijaid.

Sellest minu "libedatulest" veel niipalju, et see vist oli selline "gdeto ne postupaet tok" viga. Sellega oli nii, et kui käivitasid auto, ilma paigalt liikumata, lõi tule põlema (ei pruukinud). Kui uuesti käivitasid, siis võis kustuda kohe, võis ka mitte. Mingil ajal kusagil pärast uuesti käivitamist jälle auto ise otsustas, kas näitab kollast tuld või ei.

Mina olen selline tädi, kes 1975. aastat on roolis olnud, harjunud sõitma ka ilma naastrehvideta ja uuema aja vidinateta. Olen küll lumivalgel teel proovinud veidi vigureid gaasitades, kunagi siiski ei looda nende uute autode Anti Lock Braking System peale. Minu meelest suurt vahet pole.
Kas see andur või mis teeb kusagil ratta juures sellist vaevukuuldavad naginat?

Oletasin ka, et viimased hädad võisid lisanduda niiskusest, sest auto enamjagu ajast seisab, mitte küll vihma käes vaid sellises telkgaraažis (?). Aga õnneks see kaitsmete vahetus aitas.
 
Mees 40- 03. august 2016, kl 16.17
Aitäh ja luban mitte ära kaduda :)

Mina olen mitteametlikult roolis kusagil 1980ndate keskpaigast. sääreväristajad, mopeedid, traktorid, UAZ-ikud, Mossed, Ladad said toona ära proovitud. Isegi mingi buss meenub, PAZ oli see imeriist vist. Esimene ABS piduritega auto tekkis alles 2006. aastal. Talvel oli üllatus libedaga suur kui ulja hooga peatee poole kihutades kiirus pidurdamisel oluliselt ei vähenenud, vaid piduripedaal ragises ja värises jala all. Uljamad tegelased on "probleemi" lahendanud ABS kaitsme eemaldamisega, ent siis ei tööta ka muud ABS infot kasutavad lisaseadmed.

Moodsa aja vidinad muudavad üksjagu laisaks ning mugavaks. Enam ei kujutaks hästi ette autosõitu nii paarkümmend aastat tagasi ideaalsena tundunud masinatega. 90ndate teemadeks olid tagarattavedu, rahapuudusel olematud rehvid (kohustuslik talverehv tuli 1997) parajalt võimas mootor ehk kokku BMW :) Seega jah, Sul on õigus, et elektroonikavidinate peale ei tasu loota.

Tavaolekus ei tohiks ratta juures midagi ragiseda. ABS andur loeb nö infot hammasvöö pealt.Tihti on nad pesadesse kinni oksüdeerunud ning lähevad lihtsalt rattalaagri vahetusega katki. See talvine väike raks (mitte pidev ragin) on ESP töötamise tunnus üleannetute sõiduvõtete rakendamisel või väga libeda tee korral.

Niiskus ja seismine on autole hullemad kui surm, see on vana tõde. Seistes roostetavad pidurid kinni, on juhtunud, et oravad on teinud kapoti alla pesa või kärp süütejuhtmed läbi närinud (kusjuures pole nali!). Telkagaraažis st ventileeritavas kohas seismine polegi kõige halvem, hullem on talvel köetav garaaž (sõidust tulles algab roosteussi pidu). Prantslastel ja itallalastel põhjustab niiskus, talv-kevad-talv ja (Eesti teede)keemia uskumatuid elektroonikaanomaaliaid. Jaapanlaste elektroonika on soolasodile vast kõige vastupidavamaks osutunud, ent seegi pole reegel.

Muuseas, BMW E (Entwicklung ehk arendus) 46 olid kõigil mudelitel 4 ketaspidurit, ABS ja stabiilsuskontroll standardvarustuses.
 
Silver kruus 30. august 2017, kl 13.12
Minul on autoks 2001.aasta COROLLA ( luukpära, kuldne) selle kuu alguses hakkas kollane mootorituli põlema, õli on Normis ja mootori töös pole erinevusi kuulda. Arvasin algul, et ehk ole mure suures kütusekulus autol, mis on keskmiselt 10 l sajale. Siiski ootan huviga teie nõuandeid. Milles võib probleem olla?
Ette tänades ja parimate soovidega Silver!
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!