Autoabi
nelivedu ja käigukang
nelix4 09. november 2016, kl 21.35 |
neliveduline 10. november 2016, kl 12.14 |
Üldjuhul ikka enne neutraali. 4High lukustab keskdifri või libisevad kettad või viskomuhvi või mida iganes seal on ja seda pole kogemuste puudumisel mõistlik suurel teel kasutada. Võid pöördel välja sõita või midagi ära lõhkuda. 4Low aeglustab kastilt tulevat kiirust 2 kuni 2,7 korda, sõltuvalt vahekastist ja seda kasuta vanaema juurde maale sissesõidul, kui AWD enam ei vea. Ka 4Low lukustab keskdifri (üldjuhul, üksikud erisused on maailmas olemas), niisiis ole valmis selleks, et suvalises hoovis sellega ringi ei keera - esisild veab jõuga otse. Automarki teadmata on raske muid soovitusi jagada.
neliveduline 10. november 2016, kl 16.09 |
Ega eriti midagi lisada ei oskagi. Minu jaoks võõras mark (pole sees istunud ja sõitnud) aga veidi otsingut kasutades saan aru, et tegemist pole raami peal maasturiga (unibody frame tähendab sisuliselt kandevkeret). Mis kindlasti ei vähenda tema võlu kasutaja jaoks. Aga see pole auto, millega päris offroadima minna. Nii sama loodust nautima võib ikka minna. Ma saan aru, et vahekast (see on see tükk, mis kõhu all peale käigukasti asub) on tegelikult part-time kast, mis jagab AWD reziimis esisillale momenti juurde, kui tagarattad libisema hakkavad vahemikus 33/67, st et enamuse jõust saab tagasild. Kogu seda kupatust juhib keeruline elektroonika, mille toimimismehhanismi Mitsul ma täpselt ei tea aga analoogiat kasutades võib arvata, et võrreldakse esimestelt ja tagumistelt ratastelt tulevat signaali. Nii et üldjuhul veavad tagarattad ja kui esirattad libisema hakkavad (selle tuvastab aju signaalide võrdlemisest), lisab esisilda veidi jõudu juurde. Nii et maanteel pole see AWD võrreldav Toyota Land Cruiseriga, kus on ikka püsiv difrentsiaaliga nelivedu (full-time). Olles ise ühe Mitsuga samalaadse ehitusega auto omanik võib öelda, et niikaua, kui see keerukas süsteem töötab, on kõik hästi. Kui midagi tuksi läheb, siis võib see olla kulukalt remonditav.
Lisa postitus