Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
Kumb?
 
Lilleke 03. detsember 2003, kl 14.44
Kas automaat või manuaal käigukast?? Olen ainult automaadiga sõitnud kuid nüüd läheb autovahetuseks, sain hea pakkumise, kuid käigud on manuaalsed. Millised on Teie kogemused?
 
täiskuu 03. detsember 2003, kl 15.24
kindlasti manuaal...kuigi pean tõdema,et automaadiga kindlasti linnas ja ka maanteel...suvel isegi jäin kinni automaadiga,kuna oli pehme liivane pinnas...õnneks olid teised kaasas kes lükata aitasid.
isegi tahaks automaati,kuid mees on vastu...eks siis pean manuaaliga leppima..ning kuidagi erksam on kah manuaal.
 
kiks 03. detsember 2003, kl 15.27
sõltub mootori võimsusest. Väga väikese mootori puhul on automaatkast jama.
Ise olen sõitnud 15 aastat manuaalkastiga ja viimased 2 aastat ainult automaatkastiga. Alguses oli suht harjumatu - kui manuaalkastiga olin harjunud pisut oma tegevusi ennetama (näiteks juba enne möödasõidu alustamist vahetasin madalama käigu), siis esialgu tundus automaatkast "pisut pikkade juhtmetega". Aga tänaseks olen ära harjunud ja väga rahul.

Minu arust pole see, kas tegu on automaat- või manuaalkastiga, auto valikul sugugi primaarne.
Sest tegelikult on ju ka manuaalkasti puhul käiguvahetus niivõrd sisseharjunud tegevus, vahetad ju käike täiesti "automaatselt", ilma et sellele tegevusele mõtleks või tähelepanu üldse pööraks.
 
ehhee 04. detsember 2003, kl 08.54
oleneb sõidustiilist kuid manuaalkäigukastiga on sõidulõbu rohkem
 
alu 04. detsember 2003, kl 09.29
eks pead ise otsustama-kui naudid mugavat sõitu, eriti linnas, telefon tihti kõrva ääres, siis manuaalkastiga autost pole seda mõtet otsida...see nagu sportlikum variant rohkem
 
Lilleke 04. detsember 2003, kl 12.19
No just töö pärast mõtlengi, olen kinnisvaramaakler ja sõidan pidevalt mööda linna ringi, tõesti ei viitsi pidevalt käike vahetada:))
Ilmselt jääb automaat!
 
kiizu 04. detsember 2003, kl 13.43
lilleke,räägi kas sa üürimisega ka tegeled?
 
.,., 05. detsember 2003, kl 17.22
Ja kui talvel lumme kinni peaksid jääma või nt akuga või starteriga midagi juhtub, siis jäädki sinna seisma, kus auto parajasti on, sest automaati ju tõmmata ei tohi. Igatahes mina, kes ma Pärnu linnas elan, eelistan küll manuaali, kuna meie rannäärsed tänavad on talvel täiesti kohutavad. ja sõidu ajal ei tohi üldse telefoni kõrva ääres hoida - osta hands free ja usu, käiguvahetus saab varsti nii automaatseks, et tõesti ei pane tähele.
 
jorss 05. detsember 2003, kl 20.44
Automaati saab tõmmata, põhiline, et kuumaks ei lase. Pika maa korral võtke kardaan(esiveolisel poolassid) küljest ära või pidage iga natukese maa tagant puhkepause, seda juhul, kui ei raatsi või pole kuskilt treilat võtta. Osa automaate võimalik ka nöörist käima vedada. Kinni istudes automaati oskamatu käsitsemise korral tõesti suht lihtne laiali lasta, aga kui vägistada, läheb manuaali sidur samuti suht kärmelt laiali. Sopas ja lumes ronides esmatähtsad siiski juhi kogemused ja oskused. Kui enamus sõitu linnas ja kulgeda vaja, võta automaat. Kui aga soovid vahel ka ennast ja autot proovida ja kuskil kardirajal või järvejääl paar kiiret ringi lasta siis kindlalt manuaal.
 
:) 05. detsember 2003, kl 21.53
automaat kindlalt
 
? 06. detsember 2003, kl 15.46
miks te seda autot vedada tahate? Sellist parsat polegi mõtet osta, mida pidevalt vedama peab. Olen 12 aastat sõitnud iga päev 4 erineva autoga ja pole olnud ühtegi juhust, et oleks pidanud vedama. Elan muide maal.
Automaatkast ja 4-vedu on parim.(2,8l)
 
automaat 06. detsember 2003, kl 16.31
kui ära harjub, siis enam manuaali vastu ei vaheta. Automaadiga võib autot vedada kuni 80 km ja kuni 50 km/h. Eks see automaat vs. manuaal üks lõputu vaidlus ole, sellepärast mõeldaksegi välja asju a´la tiptronic. Uue auto puhul on automaatkastiga auto kallim 20-30 tuhat, mis kallutabki paljud kahevahel olijad manuaali poole.
 
Vanka 06. detsember 2003, kl 16.45
õppige sõitma ja te ei taha automaadist ja veojõukontrollist mitte midagi teada.
 
alu 08. detsember 2003, kl 10.33
et automaadiga ei saa autot hangest välja???? mu meelest saab veel palju pareminigi, kui manuaali, kui edasi-tagasi nõksutada saab palju sujuvamalt ja kiiremini. aint muidugi-oskama peab. nagu sedagi, et teatud aja tagant (enne talve) tuleb autol akut vahetada, et ei peaks/saaks hakata trossi otsas käima vedama.
*huvitav, miks terve ameerika sõidab automaatkastiga autodega. et ebamugav oleks või?
 
vanka 08. detsember 2003, kl 11.43
a miks terve ameerika sõidab selliste suurte, õõtsuvate, uimase ja ebamäärase juhitavusega laev-autodega?
- see on sealne oludest tulnud traditsioon, kus vahemaad pikad ja teed sirged ja kütus isegi meie mõistes odav.
Seal ongi mugav selliste suurte õõtsuvate limodega kruiisida pikka sirget maad.
Euroopas, kus vahemaad lühemad ja teed kurvilisemad ning kütus hingehinnas, on traditsioonilisemad täpse juhitavusega väiksemad autod, mis ka ökonoomsemalt kütust rüüpavad. käsitsi käiguvahetus ainult lisab oskajale sõidumõnu.
a sõitma õppida on automaadiga muidugi lihtsam.
 
alu 08. detsember 2003, kl 12.02
a et ameerika sõidab siiamaani õõtsuvate vanade shevy ja dodgedega?...mu meelest sõitis ta juba siis, kui siinpool 100'ne datsun oli kaasaegne numbrimärgiga liikumisvahend. ja justnimelt seesama.
yksasi on ökonoomsus, teine asi on mugavus...
ja seda ei õnnestu autotöösturitel veel niipeagi omavahel kokku viia, kyll aga lähemale 12'le on õnnestunud.
*minugipoolest, kui keegi leiab, et linnaliikluse ummikutes on sõidumõnu pidev siduritallamine ja käigukangiga saagimine-las käia, kasvõi sõidumõnu nime all:)
 
lilleke 08. detsember 2003, kl 15.06
Jah Kiizu, Lilleke tegeleb küll üüripindadega ka, saada mulle meil oma sooviga, katsun miskit leida:)
Teistele: esimesed sõidud tegin tõesti automaadiga, aga load sain siiski manuaaliga, kuulsin, et nüüd pidi olema ka võimalus vaid automaadiga sõitmise lubade tegemiseks.
Nüüd otsin omale sobivat Audit...jälle midagi südamelähedast:)
Kena jõuluaega kõigile:))
 
Naisjuht 08. detsember 2003, kl 15.35

manuaalkastil on teatud eelised:

-parem kiirendus, kohaltminek erksam
-kui automaatkastiga midagi juhtub,on seda palju kallim remontida kui manuaali

kõik ralliautod on ju samuti manuaaliga-ju sel on konkreetne põhjus
 
kiks 08. detsember 2003, kl 15.43
tiptronic on parim - kui tahad valid automaadi, kui tahad, vahetad manuaalselt käike.
 
alu 08. detsember 2003, kl 16.34
naisjuht, jaah, kui Xenon tuli läbi põleb siis on teda ka kallim vahetada, kui tavalist. a miks eelistatakse teda tavalisele ikkagi?

ja ralliautod (kõik) manuaalkastiga-rahvaralli autodest on jutt või? ...mu meelest pole WRC klassi autode k/kastil midagi pistmist enam mõistega-manuaalkäigukast...

erksam kohaltminek ja parem kiirendus manuaalil-jaah, kui tegemist on automaadiga, mis pärit aastatest 1980...
 
Naisjuht 09. detsember 2003, kl 12.39
alu,

räägin ikka 90-ndate aastate autodest ja nende puhul võrdlusmoment näitab,et manuaaliga saab kiiremini kohalt saada.
Automaatkasti puhul mootor peab hakkama vedama nii madalatelt pööretelt, et ta ei arenda veel maksimaalseks kiirenduseks vajalikku pöördemomenti.

Automaatkastil on mõtet ehk siis,kui on tegu modifitseeritava kastiga,kus vajadusel saab muuta automaatkasti käsitsi lülitatavaks.
 
alu 09. detsember 2003, kl 12.59
naisjuht, arumaisaa, mispärast on need pöörded nii kõrgele vaja ajada enne, kui päästad minema-mingi 1,1se mootoriga sõidad või...no seljuhul pole automaat tõesti mõtekas...
ja nyyd võrdlusmomendist veel niipalju, et automaadi kiirenduse andmed kipuvad manuaali omadest jah maha jääma paari sekundi võrra keskmiselt, aga mai usu kyll, et keegi tavasõidul katsetab iga kiirenduse korral, paljuga ikka 100'ni saab:)
 
jorss 09. detsember 2003, kl 22.59
to alu
Kas Sa oled WRC-ga sõitnud, et kaste võrdled. Ma arvan, et N-rühmagi oled vaid raja äärest vaadanud, kui sedagi.
 
alu 10. detsember 2003, kl 09.28
jorss, kas peab kohe kõigega sõitma, et millegist midagi yldse teada?
*ei ole wrc'ga sõitnud, ega N ryhmagi raja äärest vaadanud
 
Naisjuht 10. detsember 2003, kl 16.27
alu,

"mingi 1,1se mootoriga sõidad või..."

oli 2,0 litrane sissepritsekas/manuaaliga ja kohaltvõtus võisteldud 2.9-se automaadiga, roolis äge kutt. Arva ära,kumb kummale ära tegi?
 
Naisjuht 10. detsember 2003, kl 16.30

hetkel on 2,8 V6, manuaal-ja väga rahul olen.Sõidumõnu ja erksust piisavalt!
 
alu 11. detsember 2003, kl 09.09
naisjuht, no seda ma ju ytlesin, et kui keegi tunneb mõnu käiguvahetamisest linnasõidu ummikutest, siis...minugipoolest. ilmselt minuviga, et selles sõidumõnu ei oska näha:)
*ja seda mai usu, et sama klassi 2'ne manuaal "teeb ära" 2,9'le automaadile-kas polnudki soovi n.ö ära teha või oli see 2,9'ne mingi suur/vana kolakas. või oli sest 2,9'st kõiksee sõidumõnu juba välja võetud:)
 
Naisjuht 11. detsember 2003, kl 15.27

too 2,9 oli scorpa ja vaid veidi vanem kui minu auto.
 
alu 11. detsember 2003, kl 15.59
mis puutub scorpio automaatidesse, siis hullemalt uimaseid annab vist tõesti otsida...täisrämps.
 
Sõitja 11. detsember 2003, kl 19.48
Kui teada tahate, pole automaat kohapealt startimises manuaalist sugugi kehvem, vaid hoopis manuaal jääb maha automaadist käiguvahetusele kuluva aja pärast...
Sõidan mõlemi variandiga ja tean, et automaat on tunduvalt mugavam manuaalist, iseasi on linnasõidus kütuse kulu.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!