Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
aku
 
vihane 19. september 2009, kl 10.09
veebruaris ostetud aku andis septembris otsad. 8 kuud töötas. Garantii kehtib. Mis siis nüüd? Tipa-tapa poodi tagasi ja aku läheb ekspertiisi? Kaua see kestab? Selge see, et vahepeal peab nagunii uue aku ostma, sest mis krdi moodi sa muidu sõidad. Kas juhul kui aku tunnistatakse vigaseks saab papi tagasi nõuda või peab asendusaku vastu võtma? Mida f ma siis kahe akuga teen? Kellel on kogemusi enne õiget aega otsa andnud akudega? Nõuanded?
 
jorss 19. september 2009, kl 13.04
Kus tead, et aku õhtal on? Laadinud oled, koormustesti tegid, genekas laeb, seistes mingi tarbija peale ei jää, sõidad pikki või lühikesi otsi? Kõigepealt vasta nendele küsimustele, siis vaata, on mõtet akut poodi tagasi tassida või mitte.
 
vihane 19. september 2009, kl 13.41
Vana aku kestis 4,5 aastat. Enne lõppu oli täheldatav järgmine asi.
Umbes kaks kuud enne seda, kui ta lõplikult vagaseks jäi, oli selline tähelepanek, et kui autoraadio oli käivitamise ajal sees, siis pärast starteri andmist pani pildi tasku. Ei jagunud voolu. Täis akuga seda ei esinenud kordagi. Pärast seda, kui selline tähelepanek oli, kestis vana aku veel ca kaks kuud.

Veebruaris ostetud uus aku hakkas samasugust trikki tegema aprilli lõpus. Käivitamisel pani autoraadio pildi tasku. Siis sai mõeldud, et ega see head tähenda. Aku sai kontrollitud (mahtu ja pinget) ja laadijaga uuesti täis laetud (maht oli korras, pinget oli vähe).

Sellele vaatamata ei pannud käivitamisel raadio pilti tasku ainult esimesed kaks päeva. Kolmandal päeval hakkas jälle pilti tasku panema kui käivitasid.

Nüüd siis pärast mai kuu alguse laadimist sõidetud kolm ja pool kuud. Sõidan nii nädalas korra-kaks pikemaid otsi (üle 30-40km) ja iga päev linnas lühemaid otsi. Pakun ca 10 käivitust päevas. Hetkel akut kontrollida pole lasknud. Kõik viitab siiski sellele, et ta on siiski õhtal. Signat autol pole. Ainus asi on maki tuluke mis vilgub 24/7. Genekas on ok. Hiljaaegu kontrollitud. Ei usu ka mingi lekkevoolu olemasolu (läbi starteri näiteks. Praegu kuiv ka lisaks. Porilompides rallitades või talvel hanges võiks veel selline mõte tekkida).

Kas ma pean akuga koos esitama mingi auto ülevaatuse/kontrolli akti (genekas jms)?
 
Mats 19. september 2009, kl 14.17
Kui suur see "pinge väike" täpsemalt on? Mõõda testriga täpselt järgi ilma koormuseta ja ka käivitamise ajal. Samuti on mõistlik mõõta kui mootor käib ja mis pingega laeb. Ega juhuslikult selline aku ei ole kuhu vett tuleks juurde kallata?
 
ha ha 19. september 2009, kl 14.47
Mine elektriku juurde ja lase vaadata, kuhu vool akust kaob.
Akuga poodi võid jalutada ja vägikaigast vedada, aga lolliks jääd ikkagi sina.
9kuud on piisavalt pikk aeg, et valesti laadimine aku peese keeraks.
Mina ei sa päris aru mis viskab pildi tasku, makk, terve auto, starter?
Tegelikult käivitamise hetkel peabki maki ja tuled välja lülitama, et käivitamiseks max voolu saada akust kätte.
 
vihane 19. september 2009, kl 15.27
Ma ei tea hetkel, kui palju pinge on sest pole ampermeetrit.
aprillis kontrolliti akut ja genekat teeninduses. Sealt siis öeldi, et pinge madal. Kui palju näitas, ei tea. Soovitati korralikult täis laadida. Laadisin.

Vett pole juurde vaja. Elemendid on ilusasti elektrolüüdi sees.
Nii loll ma nüüd ka pole.

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Autor: ha ha
Aeg: 09-19-09 14:47

Mina ei sa päris aru mis viskab pildi tasku, makk, terve auto, starter?
Tegelikult käivitamise hetkel peabki maki ja tuled välja lülitama, et käivitamiseks max voolu saada akust kätte.

*

Kui aku on uus ja korras, siis ma võin auto käivitamise ajal hoida makk-raadiot sisselülitanuna, ja see ei pilguta ka kordagi. Kui esimene aku õhtale läks siis enne lõppu hakkas see teema, et annad starterit - makist läheb vool välja. Paned maki uuesti sisse - mälu tühi - vaja uuesti jaamad saedistada.

Nüüd selle akuga hakkas sama jant enne kui otsad andis. Ma olin surmkindel, et talvel see aku nagunii ei funka. Aga, et nüüd soojal ajal!

Kui see aku on korra täiesti tühi olnud, siis kohe laetud, nüüd jälle teist korda täiesti tühi, siis ega sellest vist enam elulooma saa??? (täiesti tühi all mõtlen seda, et aku on niipalju tühi, et starter enam ei tee poolt pööretki).

Või on mõtet laadida jälle täis? Talv tulekul.

Aku ise on
STECO 60Ah ; 430 A En ; 12V
Auto on
Opel Vectra 1,6i bensiin.
 
vihasele 19. september 2009, kl 15.41
Uued akud vajavad spets. laadijat. Tavalise laadijaga rikub uue aku ära.(laadimispinge liiga kõrge). Kui autol laadimispinge liiga madal rikub see iga uue aku mille ostad. Selle akul mille ostsid on käevitusvool 430 A suht tagasihoidlik. Talvel jääks kindlasti hätta. See võiks olla üle 500 kindlasti 60 Ah juures. Kui abi vaja võin proovida spets. laadijaga laadida ja mõõta laadimist auto peal.
 
vihane 19. september 2009, kl 16.03
Thanks aabc100 (vihasele). Ma teises Eesti otsas (ma arvan, et sina oled esimeses otsas :) e Tallinnas). Ma lähen ja lasen ühe kohaliku remondimehe juures aku täis laadida ja vaatan mis saab. Arvata on, et ka juhul, kui see aku ikkagi on õhtal (mida ma arvan olevat) siis ma ei lähe sellega poodi ärplema vaid ostan ikkagi kohe uue aku.

Surfates netis ja ajakirjas TM (tehnikamaailm), jäi silma siuke asi:
Exide Premium aku, S106-EA602, 60Ah ; 600 A En;

Teab keegi sellise hindadest midagi? Netis pole kusagil hindu ja kui on siis vanad, paari aasta tagused hinnad (sellel akul on www.automaailm.ee lehel vanaks hinnaks 1098 eeku), aga vahepeal siin need hinnad kahekordistusid millalgi.

või Exide Excell aku, 62Ah ; 540 A En;

või mida ise soovitaksite??
 
vihasele 19. september 2009, kl 16.52
Olen jah Tallinnas nii et aidata vist ei saa. Aga need akud mis üle 500 A on kõik sobivad. Veel parem kui 600 A. 1100.- krooniga peaks ikka väga hea aku saama. Aga kui ei lae korralikult siis läheb ka parim aku nelja kuuga õhtale. Kui auto läbisõit üle 100000 soovitaks geneka harjad koos pingeregulaatoriga ära vahetada ja kontrollida kas massijuhtmed on kõik korras (mootori ja kere vahel). Kui uus aku ka siis peaks probleemidest vabaks saama pikaks ajaks. Muidu jäädki uusi akusi ostma.
 
ha ha 19. september 2009, kl 16.58
mida spets laadijat vajab uus aku?
naljamees
aku on juba poest ostes laetud
eile just ostsin ja müüja näitas, et 12v sees.(72ah,720AEn Exide 1100kr)
täna viskasin autole peale ja auto laeb akut edasi vastavalt vajadusele
see, et auto ei suuda akut täis laadida on ikka lollus küll.
kui aku on suvel tühjaks saanud mõned korrad ei morgenda akule midagi, laed uuesti täis.
tehke oma autod korda
 
ha ha 19. september 2009, kl 17.02
siit sai ostetud, kahjuks võimsam ei oleks mõõtude poolest mahtunud:
http://www.automaailm.ee/index.php?lang=est&main_id=139&brand_id=&cat_id=29&product_id=27
 
vihane 19. september 2009, kl 17.12
ok. laen selle vana aku nüüd täis ja lähen käin kusagil kontrollin kogu laadimisasja üle. Kui kõik on ok siis lähen kohe ja ostan uue aku ära.

P.S.
Mul on isegi vanade pannide peal akud kauem kestnud kui see siin.
Vaz2107-el vene aku (eestis mingis EPT-s kokku pandud) üle viie aasta, Nival Varta Pakkasakku oli mingi üle kolme aasta, vanal mazdapannil 626 oli ostes peal mingi usa pisike aku 42Ah ja minu käes kestis veel 2 aastat, asconal oli Hankook 55Ah , sõitsin kaks aastat ja müüsin koos autoga maha, ja vectral siis eelmine Bosh 60Ah kestis minu käes 4,5 aastat (tuli saksast selle akuga). Ja kui mais esimest korda see Steco aku jamama hakkas, pärast kahte ja poolt kuud kasutamist, siis käisin kontrollisin teeninduses auto üle ja kõik toimis OK. Ma ei usu, et ka praegu autol mingi viga on, aga never say never.
 
vihane 19. september 2009, kl 17.15
To ha-ha

Kas ma sain õigesti aru, et Exide akude hinnad mis sellel lingil on, on praegused, mitte mingid vanad hinnad? Kui ma selle Steco veebruaris ostsin, siis olid kõige odavamad akud 1000 eeku (Steco oli üks odavamatest mis müügil).
 
ha ha 19. september 2009, kl 17.24
jah hetkel kehtivad hinnad, endal kliendikaart tegi alet
aasta alguses oli kampaania ka, et 3kuud enne tehnoülevaatust saab 10% alet( vist oli 10%) ei olnud aega uurida, et kas nüüd ka kehtib.
http://www.automaailm.ee/index.php?lang=est&main_id=27
 
vihane 19. september 2009, kl 17.36
Siis ju täitsa norm hinnad. Peab uurima, mis hinnaga kohalikud Exide akusid müüvad (ja kas üldse müüvad).
 
h 19. september 2009, kl 18.38
Ise soetasin aasta algul varta silver dynamic aku mahutavusega 74ah ja käivitusvooluga 750a(diislile siis vähe võimsamat vaja).Enne oli see exide aku. Vartaga läks kohe palju paremini käima kui exidega(võrreldes neid uuena).Imelik jah,et ta sul nüüd suvel tühjaks jooksis.Sõidan ise ka lühikesi otsi aga siiani on ilusti poolest pöördest käivitund ja laadind pole ma teda ka.
Oled kindel,et mingit tarbijat taha ei jää?
 
Akuutne Patakas 19. oktoober 2021, kl 19.15
https://et.wikipedia.org/wiki/Elektriakumulaator

Nojaa kõik oleneb kui tihedalt suudetakse elekter akusse suruda. Bensiinitasemeni on veel aega järgmisena oleks lõhkeained alates püssirohust. Siis edasi tuleks uraan ja seejärel päike. Sealtmaalt juba neutrontäht ja viimasena must auk mis siis looduslikult oleks kõige tihedama ´energiaga. Aga tehnoloogiliselt pidi olema veelgi tihedamalt võimalik salvestada nii on ufod öelnud.
 
Tehnikamaailm 18. märts 2022, kl 15.56
2021 juuni lehekülg 50
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!