Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Halb kogemus
mida arvate jehhoova-tunnistajatest?
 
naine üle 50 09. november 2012, kl 21.29
Olen kasvanud ajal kui usk ei olnud populaarne ja vast seepärast üsna leigelt usuasjadesse suhtunud. Neid jehhoovatunnistajaid olen ikka aastaid näinud ja eks nad tüütud ja pealetükkivad on kui vahel ukse taha ilmuvad, aga no igal oma usk ja ma ei pööranud tähelepanu.
Viimane aeg olen hakanud kuulma tuttavatest lastest, keda on sinna sekti värvatud. Lausa 10-14 aastased, kel pole veel mingit oma arvamust ja nad ei tea sellest ususektist midagi. Olen nüüd otsinud infot nende kohta ja leidnud, et ega nii süütu asi see polegi ja alaealisi värvata ikka eriti alatu või mis teie arvate? Kas peaks vanemad sekkuma ja uurima, kus nende lapsed käivad? Või teen ma asjata paanikat?
 
siki 09. november 2012, kl 21.57
ei, sa ei tee asjata paanikat.
tegelikult peaks asjasse sekkuma lastekaitse. jehoovatunnistajad on kuritegelik väga hästi toimiv organisatsioon, mille liidrid lõikavad kasu lollikeste, õnnetute, oma eluga rappasattunute ja noorte pealt - üldiselt langevad selle organisatsiooni ohvriks haavatavad inimesed. organisatsiooni üks eesmärke on oma liikmetelt raha väljapressimine, mida nad saavutavad ajupesu tulemusena. kõik selle organisatsiooni eesmärgid ega telgtitagused polegi teada.
kristliku kiriku ja põhireligioonidega pole sel kambal midagi ühist.
esimese eesti vabariigi ajal olid jehoovatunnistajad ja nelipühilased seadusega keelatud.
kahjuks levitavad nad aga praeguse seadusetuse ja inimeste rumaluse ning harimatuse tõttu oma mürki vabalt.
eriti ohtlik on see kamp noortele, sest noored oma kogenematuse tõttu on kergesti mõjutatavad.
mine kasvõi luterlikku kirikusse ja küsi. väga põhjaliku ülevaate nende ohtlikkusest andis jaan j.leppik.

kahjuks on see organisatsioon väga rikas, imbunud sisse linnavalitsustesse näiteks, organisatsiooni liidritel on sidemed väga kõregel tasemel, mistõttu sellega on väga raske võidelda.

ka meie lastekaitse ja sots. töötajad on selle probleemi suhtes kas harimatud ja asja tõsidusest ebateadlikud või hoitakse neid meelega teadmatuses.
seda enam peaks olema asjast teadlikud vanemad ja pedagoogid, kuid kahjuks ei tea enamus meie haridustöötajatest midagi.
ise olen kursis ainult seetõttu, et käisin uususkude seminaril aastaid tagasi.
rõhutan veel -jehovistid on äärmiselt ohtlikud.
 
sikile 09. november 2012, kl 22.19
Mis nad siis nii ohtlikku teinud on?
On ikka jutt sul.
Nad pole jah paljudele teistele usuliikumistele vastuvõetavad, samas peavad end kõige õigemateks. Aga, kes ei pea siis? Kõik need ususektid ja ühendused usuvad , et just nemad need kõige, kõige õigemad on.
Budism on salliv ja sellepärast on see minu silmis ainuke usk, mida lausa peaks juba maast madalast lastele õpetama.

Aga üldiselt on ka jehoovakate seas väga armsaid inimesi, ainult see massiline "värbamine" teeb mind tigedaks.
Nelipühilastega seoses on mul küll väga halbu mälestusi ja kohe ajab harja punaseks, kui kuulen jälle seda sõnagi ainult.

Aga jah, alaealisi ei peaks teadlikult ära kasutama ja neile usku peale suruma. KUi saabub aeg ja inimene tunneb, et ta vajab seda usumüsteeriumi, siis lasku aga minna.
Samas pole minu arust ka luterikirik eriti rahast sõlumatu, nagu enamus sektegi. Kes üldse on?
 
siki 09. november 2012, kl 22.28
sikile
kuule, palun loe ja süvene asjadesse, mina ei viitsi sulle siin praegu hakata mitmetunnist loengut pidama.
uuri, mis vahe on relgioonidel ja sektidel. uuri, millega sektid tegelevad. vaata kasvõi discoveri kanaleid. massimõrvad, massienesetapud jne
aga kas sinu arvates lastele ja noortele ajupesu tegemine, nende elude purustamine pole ohtlik, siis vabanda väga?

luterlik pole rahast sõltumatu?
no tule taevas appi, kui rumal sa oled!
luterlikku kirikusse annetab igaüks vabatahtlikult, kui tahab. jehovistid aga annavad paljudel juhtudel KOGU oma maise vara sektile ajupesu tulemusena.
sa ei näe siin mingit vahet või?
sa oled tüüpiline harimatu nõukaaegne inimene, kel on peas kõik segamini nagu pudel ja kapsad. ei tee vahet sektide ja religioonide vahel.
 
jeah 09. november 2012, kl 22.50
nagu pudel ja kapsad:) sellist kildu pole ma veel kuulnudki:) vaja meelde jätta:))))))))))))))
 
njahh 09. november 2012, kl 23.02
nagu siki ise teeks hullult vahet, mis on sekt ja mis mitte. Ka jehovistid on välja kasvanud kristlusest nagu ka nelipühilased, neljanda päeva adventistid, baptistid jm seltskond. Kas need viimatinimetatud on sektid või mitte??? Tegemist on siiski küsimusega sellest, kuidas keegi piiblisõna tõlgendab. Ja kui jehovistid nii hirmkuritegelikud ja kasuahned oleks, kas nad ikka oleksid siis legaalsed?
Pigem võiksime rahaahnuses ja ajupesus süüdistada maailmalõpukuulutajaid, kes lollikeste teadvusega jumala nimel manipuleerivad. Loomulikult peaks lapsed oma ususõnaga rahule jätma, aga.... siin tekib uus küsimus. Kas vanematel on siis õigus oma lapsukesi kirikusse (ka luterlikku) vedada, neid ristida, leeritada ja muudel tseremooniatel osalema sundida? Ja kuidas suhtuda jõuludesse ja munapühadesse - puhas usuline ajupesu, mis meie lapsukesi rikub?
 
selli 09. november 2012, kl 23.17
Üks väga hea tuttav on jehhoovatunnistaja, mina aksepteerin seda, aga kuna ta suhtleb nüüd teise seltskonnaga, siis kahjuks on ta ise aja jooksul minust eemaldunud. Ma näen, et tema on leidnud sealt hingerahu ja tugigrupi, aga egositlikut küljest see mulle ei meeldi, sest nüüd jäin mina temast ilma. Kui tegu oleks näiteks minu lapsega, siis ma suhtuks sellesse kindlasti hoopis raskemalt. Ma ei pea seda usku õigeks, aga samas on tähtis, et inimene on ise õnnelik, mis siis, et reaalsest elust veidi eemaldunult.
 
No way 09. november 2012, kl 23.22
Ei meeldi ususektid. Kõik sektid peaksid keelatud olema.
 
näh 09. november 2012, kl 23.22
No mis neist ikka arvata, napakad on. Näen oma tädi pealt: pärast jehoovakatega liitumist ajab ta segast, on õel, inimeste ja maailma vastu vaenulik ja sellest tulenevalt ka üksildane. Mingi rahateema oli ka vahepeal, aga kuidagi said sugulased talle selgeks teha, et oma väikest pensioni ei ole vaja ikka kõigile jagada.
 
käin katoliku kirikus 10. november 2012, kl 00.27
Siki räägib väga õiget juttu! Juba see on neil kummaline, et nad ei pea jõulupühi. Minu endine klassivend keeras nii ära, et käis lõpuks ringi ainult piibel käes ja järjehoidjad vahel ja kõigele tõmbas vett peale koguaeg
 
mnjah 10. november 2012, kl 08.36
Kahtlane teema nende jehoovakate ja nelipühilastega on, et neil on mingi kohustus annetada teatud % oma palgast kogudusele.
 
parem ikka 10. november 2012, kl 09.11
kui käia Angeli pubis, ka need tegelased teevad koolilaste hulgas väga hoolsat propagandat
eks need jehhovistid on tõesti veidi liiga pealetükkivad kuid usk ei ole mitte iial mitte kedagi rikkunud(õige usk mitte sekt) pigem on paha teinud selle puudumine
ja mõelge nüüd järgi te usu keelustajad - kas meie praegune lääne liberalism on ikka usuvaba? ütleks et ei, see praegune usk on ju selge satanism - soositakse kõike amoraalset, lõhutakse nimme traditsioonilist perekonda, meedias soodustatakse räiget vägivalda, kurjategijatele naeruväärsed karistused(surmanuhtlusega ühiskond vaid puhastab end) ja lisaks veel üliräige ekspluateerimine
mis see siis veel on kui mitte saatana enda valitsemine(kummalisel kombel on piibel seda ette ennustanud)
 
irr 10. november 2012, kl 09.34
Niikaua,kuni nad mind ei tülita nad mind ei häiri.Kui aga kolistatakse mööda uksetaguseid ja tülitatakse tänaval,siis tekib küll vastumeelsus.
 
paadikapten 10. november 2012, kl 10.12
käin katoliku kirikus Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Siki räägib väga õiget juttu! Juba see on neil kum
> maline, et nad ei pea jõulupühi.

Ma olen kah siis kummaline. Minagi ei tähista jõule, sünnipäevi jms. Lihtsalt see ei paku mulle huvi, religioossed vaated ei puutu asjasse. Kas lajatad nüüd tuimalt, et ma olen jehoovakas? :D

Inimese agressiivsus aga ei sõltu usulistest vaadetest. Mul on olnud jehoovatunnistajate ja nelipühilaste seas sõpru, kellega võis asju arutada ilma usuteemat puudutamata. Mõnusad hetked olid, kuni meie teed veel kokku juhtusid... praegugi on tuttavate seas katoliiklasi ja luterlasi, kellest esmapilgul ei paista väljagi, et neil mingi usk on.

Fanatid aga... tuleb seebiks keeta. Vahet pole, kas on tegu fanaatilise jehoovaka, New Age järgija, ateisti, homovastase, kihumõrvari või muu huijaristiga. Ühte patta ja seebiks, las Jehoova peseb sellega oma karvast kanni.
 
geiu 10. november 2012, kl 12.03
njahh
sikiga absoluutselt nõus.
need, kes siin jehoviste kaitsevad, elavad silmaklappidega.
sinu arutlus on naiivne ja rumal. näitab su harimatust.

jeah
issand jumal - kas NII raske oli aru saada, et oli mõeldud "puder ja kapsad"?
kui kerge on lollile rõõmu valmistada - aja näpp püsti ja loll juba hirnub:))
 
geiu 10. november 2012, kl 12.11
paadikapten
just nimelt - fanatism on ohtlik. fanatism muudab inimese agressiisvseks, sallimatuks.
jehovistide puhul on ohtlik just see, et nad kaasavad lapsi.
olen täiesti nõus, et lastekaitse peaks sekkuma. minu ukse taga käis isa, kes sundis oma 10-11aastast laulma ja mulle piiblit ette lugema. lisaks on jehovistid ümber mu maja kolanud, kõikidest akendest sisse vahtinud ja akendele kloppinud.
see on rohkem, kui liiast.

tean vanemaid, kes ei luba oma lastel lugeda raamatuid, näiteks "väike nõid", kuna seal on tegemist nõidumisega. samuti tean vanemaid, kelle lastele on keelatud kõik muu kirjandus peale "vahitorni". lapsed ei tohi osa võtta kooli jõulupidudest, ei tohi tunnis isegi käsi plaksutada, kuna see on tantsuelement. selge, et ei tohi tantsida. ei tohi kuulata raadiot, vaadata telekat jne.
ajupesu.
ajupesu on aga ilmselge kuritegu.
 
käin katoliku kirikus 10. november 2012, kl 12.55
vat sellepärast ongi katoliiklus (ka ortodoksne kirik) üks ainumaid uske, kus püütakse hoida traditsioonilist peremudelit. ja ärge nüüd hakake siin jälle, et homopreestrid jne. eks katoliku kirikus on ka palju kõntsa, nii nagu Kristuski ütles, et terad tuleb sõkaldest eraldada. kunagi ei suruta midagi vägisi peale ja kõik käib sõbralikult. soojus ja abivalmidus on selles kirikus alati. ja mis põhiline! ei ole keelatud ei viin, ega suits, vaid see on sinu enda vabatahe, kui oma tervis ja suhteidt rikud. üks preester ütles kunagi mulle hästi alkoholi kohta, et siis pääseb lihtsalt saatan kergemini ligi, kui inimene on purjus. ja tõesti, hooramist ja topeltsuhteid kirik täiega taunib, aga minu arust on see ka ainuõige. ma siin ei alahinda luterlust, ei baptismi, metodismi, need kirikud on samuti õige suunaga ja üsnagi vanad, aga vat jehhoova tunnistajad on ikka väga segane värk!
 
õngi nii 10. november 2012, kl 13.33
et toimivad usud on vaid katoliiklus ja õigeusk, on olemas selline asi nagu ettehooldus ja abisaamine palvete läbi, toimib
aga katoliiklust rünnatakse just nimelt seeläbi et ei lase vikerkaarlasi oma kirikusse
õige jutt et meie mitteametlik usk on satanism, sõit läheb järjest allamäge eriti vaimses mõttes
olen ka baptistidega kokku puutunud ja viisakalt öelnud, et mul on juba oma usk ja mind pole nad küll rohkem tülitanud
 
sektid, usulahud, fundamentalism 10. november 2012, kl 15.38
"Otsige iseendas ja te leiate kõik."

/Johann Wolfgang von Goethe /



Kuigi paljud on oma hinges täielikud materialistid ja ei tunnista midagi muud peale kolm SSS (süüa, s*ttuda ja seksida), on ka inimesi, kellel on soov ennast harida ka vaimselt.
Igasuguseid lahkusid ja sekte esineb mitte ainult kristlikes, vaid ka teiste religioonide esindajate gruppide hulgas (isegi budistide ja hinduistide hulgas), samuti nendes kogukondades, kes ennast ei nimeta üldse mingi usu ega religiooni viljelejateks.
Uurige internetis erinevate religioonide äärmuslikke juhtumeid ning inimeste kogemusi ja teil tõusevad ihukarvad püsti.
Kuigi paljud esindavad ennast kui tolerantseid tegelasi erinevate maailmavaadete vastu, siis lähemal uurimisel osutuvad siiski ka nendest paljud grupid, rühmitused, organisatsioonid ikkagi mingi (jumala või vaimsuse) esindaja isiklikuks kummardamiseks, kus sisemiselt tegeldakse inimeste ajupesu ja manipuleerimisega ja mille tegelik eesmärk on oma jüngrite arvu suurendamine ning nende isikliku elu suunamine.
Sektides ja lahkudes ei austata inimese vaba tahet, nende endi arvamusi, vaid püütakse agressiivselt neid suunata just oma tõe suunas nimetades seda oma tõde ülimaks tõeks. Tihti nuusitakse isegi inimeste eraelu järgi, mingite võimete olemasolul tungitakse ka inimeste ajudesse, püüdes sellega igati ja igal pool mõista anda, et nad ise on väga võimekad, kaugele arenenud, valgustunud, tõelised juhid ja neid tuleb vastuvaidlematult järgida.
 
g 10. november 2012, kl 15.58
äärmusesse minnakse juba siis, kui peetakse mingit usku ainuõigeks ja ainuvõimalikuks (nagu siingi teemas mõned).
 
paadikapten 10. november 2012, kl 16.28
geiu Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> paadikapten
> just nimelt - fanatism on ohtlik. f
> anatism muudab inimese agressiisvseks, sallimatuk
> s.
> jehovistide puhul on ohtlik just see, et nad
> kaasavad lapsi.
> olen täiesti nõus, et lastekai
> tse peaks sekkuma. minu ukse taga käis isa, kes su
> ndis oma 10-11aastast laulma ja mulle piiblit ette
> lugema. lisaks on jehovistid ümber mu maja kolanu
> d, kõikidest akendest sisse vahtinud ja akendele k
> loppinud.
> see on rohkem, kui liiast.
>
> tea
> n vanemaid, kes ei luba oma lastel lugeda raamatui
> d, näiteks "väike nõid", kuna seal on tegemist nõ
> idumisega. samuti tean vanemaid, kelle lastele on
> keelatud kõik muu kirjandus peale "vahitorni". lap
> sed ei tohi osa võtta kooli jõulupidudest, ei tohi
> tunnis isegi käsi plaksutada, kuna see on tantsue
> lement. selge, et ei tohi tantsida. ei tohi kuulat
> a raadiot, vaadata telekat jne.
> ajupesu.
> aju
> pesu on aga ilmselge kuritegu.

Pigem on fanattidel juba loomuomaselt sisse juurdunud mingi agressiivsus, mis vajab väljundit. Eks siis leitakse omale meelepärane "-ism", millega saaks ilma hirmu tundmata kõigile pähe virutada. Usk ise ei põhjusta agressiivsust, ta on vaid (illuzoorselt) turvaline väljund inimese sisse kogunenud saastale.
Fanaatikust jehoovatunnistaja, kes tapab lapse vaid seetõttu, et lapsele on vaja vereülekannet, teeks seda ka siis, kui ta oleks muud usku - lihtsalt leitaks muu põhjus. Näiteks kusagil näljutati laps surnuks, kuna ta ei tahtnud söögipalvet lugeda - ja seda tegid vist katoliiklased, kui ma õigesti mäletan. Rääkimata islamiriikide padumoslemitest, kes peavad enda õiguseks tappa lapsi vähimalgi kahtlasel põhjusel (see kurikuulus Taliban).
Usk ise ei põhjusta kiiksu. Inimeses on kiiks juba enne olemas. Itaaliast tuli ükskord uudis, et seal on mehed vaikselt hakanud islamiusku astuma. Põhjus - "saavad liiga vähe seksi". Islamiusku astununa loodeti saada õigus mitmenaisepidamisele ja õigus kamandada naisi nii, nagu endal tuju nõuab. Meestel on juba enne soov saada palju, usust loodetakse vaid turvalist väljundit oma soovide elluviimisel.
 
jumalaarmus rahul 10. november 2012, kl 17.57
minu ukse taha ilmus noor jehoovakas oma lektüüriga, aasta siis oli 1996
tema kõige tähtsam jutt keerles koguaeg selle ümber, et kohe tuleb maailma lõpp ja see on võimalik piiblit hoolega uurides väga täpselt välja arvutada ning neid kes paradiisi pääsevad on ime vhe. kas sina tahad ka olla nende 200 000 seas kes paradiisi läevad. mina vastasin tookord, et ohoo sinna on nii vähe aega saame kiirelt teaa kes valetab ja kes räägib tõtt. tema oli ka veendunud et ainult jehoovakad on need "õiged" ja kõik teised kristlased hukkuvad. no nüüd sellest palju aastaid möödas ja kui üks tuli jälle mind ära rääkima siis küsisin et kas meräägiksime teie sekti kuulutusest ,mis lubas maailma lõppu aastal 1999
Ei, meie pole iialgi midagi sellist kuulutanud, sa oled valesti aru saanud! mina siis mis valesti , mul on kodus teie vahitorni brosüür maailma lõpu teemaga.
ma ei soovi rohkem oma aega selle valetajate kamble raisata , lahkuge palun. ei, tema tahtis ikka veel mind ümber veenda.
kuulge jumal elb inimeste südameis ja hinges , mitte mingil aadressil ja majas mille te olete püsti pannud.
 
jah 10. november 2012, kl 18.51
Tänagi käisid meie ukse taga.
 
Ikka veel 10. november 2012, kl 19.05
Kas nad ikka veel käivad uste taga? Ma mäletan, et nii 10 aastat tagasi käisid tõesti aag viimasel ajal pole nagu näha olnud. Kortermajadel tavaliselt all uksed lukus ka.
 
teemaalgataja 10. november 2012, kl 22.04
Lugesin huviga kõik eelnevad kommentaarid läbi ja väikeste erinevustega tundus mulle ikka, et üldiselt arvavad kõik, et lastele mingi usu vägisi peale sundimine pole õige. Muidugi peaksid vanemad asjasse sekkuma, aga tihtipeale on sellised lapsed peredest, kus armastatakse alkoholi ja lapsed kasvavad rohkem omapead ja nende vanematel on täitsa ükskõik, millega nad tegelevad, peaasi kui silma alt ära.
Irr arvas, et niikaua kui teda ei tülitata, niikaua pole probleemi, aga vaat seda ma ei pea õigeks, et las kedagi pekstakse, mind pole ju puudutud, miks ma sekkuma peaks...
Lapsi peab kaitsma, isegi kui need pole su isiklikud lapsed ja nad ei kujuta ettegi, millega end seovad.
Veel seda, et kui keegi ei tea, siis jah, nad käivad uste taga ikka veel ja lausa tihemini kui kunagi varem. Ja tulevad tuppa ja seisavad ega lahku ka siis kui sa keeldud nendega rääkimast. Olen kuulnud nende sisemistest koosolekustest, kus nooremad liikmed peavad ususekti vanemate ees oma seksikogemustest üksikasjalikult rääkima....tegelikult veel hullemaidki asju, ma ei tea kui õiged need kõik on, aga ajupesu lastele on ohtlik ja ma arvan ikka, et peab sekkuma sellisel puhul!
 
Jehoovakatest pääsenu 10. november 2012, kl 22.38
Aga kuidas nad majadesse sisse pääsevad? Passivad 5 tundi kuni keegi välja läheb või sisse tuleb. Sellisel juhul on neil küll palju vaba aega.
Õnneks mul pole ukse taga käinud ja ega ma lahti ka ei teeks. ei ava kunagi uksi võõrastele.
 
toJehoovakatest pääsenu 10. november 2012, kl 22.55
Jehoovakatest pääsenu Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Aga kuidas nad majadesse sisse pääsevad? Passivad
> 5 tundi kuni keegi välja läheb või sisse tuleb. Se
> llisel juhul on neil küll palju vaba aega.
> Õnne
> ks mul pole ukse taga käinud ja ega ma lahti ka ei
> teeks. ei ava kunagi uksi võõrastele.



Väga lihtsalt pääsevad. Piisab sellest kui majas elab kasvõi üksainus jehhoovakas või mitu muud agarat tädi-onu, kes igale välisukse taga seisjale või helistajale ukse avavad.
 
mina 10. november 2012, kl 23.27
aga oma korteri ust ikkagi avama ei pea
 
teemaalgataja 10. november 2012, kl 23.40
viimastele niipalju, et suurlinnades vast jah välisuksed lukus ja puha, aga maakohtades....pole tavaliselt sellist asja ollagi, ei mingeid korteriühistuid ega muud uuenduslikku. Korteriuks ka päeva ajal lahti või majauks, imelik olekski lukutaga istuda. Jehhoovatunnistajad sõidavad külasse, autotäis rahvast pudeneb kohe majade vahele laiali ja kui kogemata aknast tuttavat autot märkama ei juhtu, siis ongi ebameeldivad külalised platsis.
 
nojaa 10. november 2012, kl 23.42
Eks maakohtades ole jah lahtiste uste päevad. Maakohad peaksid siis kombeid muutma ja hakkama uksi lukustama.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!