Halb kogemus
Kas õigus on kliendil või mis?
zebra 25. september 2015, kl 22.29 |
Lugu selline, et (poodi mainimata) ostsin kallid prillid, valisin raame ja konsulteerisin müüjaga tund (!) aega, et mitte vale valikut teha, kuna mu esimesed prillid (muidu läätsekandja). Miinust on veidi alla 5. Selgitasin, et tahan Silhouette-tüüpi prille, ilma raamita ja üsna nähtamatuid, lõpuks leidsingi raami, millega olin rahul, kuigi palju kallima kui planeerisin. Rääkisime klaasi õhendamisest - arusaadavalt oli mulle oluline, et tuleks õhuke. Raha läks 250.
Aga kui prillid lõpuks kätte sain, olid klaaside välisservad liiga paksud. Nad pole muidugi eriti "nähtamatud" ka, aga hullem on see, et moonutavad tugevalt pilti - ruum on ümmargune, saan ainult otse vaadata, siis on pilt paigal, külje peale vaadata ei saa. Silmadele väga pingutav. Kuna klaas on ilma raamita ja kitsas, siis tekib binokli efekt ja käia oleks nendega tõeline jama. Praegu panen korra ette ja pean kohe ära võtma, sest pea hakkab ringi käima.
Minu arvamus on see, et müüja oleks võinud teada ja soovitada, et sellise väikese klaasiga peaksin võtma järgmise õhendusastmega klaasi, et saada soovitud tulemust.
Poes väideti nüüd (teine müüja), et prillidega tulebki harjuda ja et see paksus olevat täiesti ok. Ja et praegusel juhul on minu sõna müüja sõna vastu - see ütlus küll kuigi kliendisõbralik ei olnud, sest ma ei rünnanud, vaid rääkisin täiesti viisakalt ja rahulikult.
Nende vastustega ma rahule ei jäänud (kirjutasin esialgu vähemalt omapoolse avalduse).
Kas tõesti peab klient ise kursis olema, kui suur õhendus tuleb väikesesse raami valida, et saada soovitud tulemus? Minu nägemuse järgi võiks seda ikka optometrist teada ja soovitada osata. Või mis?
Aga kui prillid lõpuks kätte sain, olid klaaside välisservad liiga paksud. Nad pole muidugi eriti "nähtamatud" ka, aga hullem on see, et moonutavad tugevalt pilti - ruum on ümmargune, saan ainult otse vaadata, siis on pilt paigal, külje peale vaadata ei saa. Silmadele väga pingutav. Kuna klaas on ilma raamita ja kitsas, siis tekib binokli efekt ja käia oleks nendega tõeline jama. Praegu panen korra ette ja pean kohe ära võtma, sest pea hakkab ringi käima.
Minu arvamus on see, et müüja oleks võinud teada ja soovitada, et sellise väikese klaasiga peaksin võtma järgmise õhendusastmega klaasi, et saada soovitud tulemust.
Poes väideti nüüd (teine müüja), et prillidega tulebki harjuda ja et see paksus olevat täiesti ok. Ja et praegusel juhul on minu sõna müüja sõna vastu - see ütlus küll kuigi kliendisõbralik ei olnud, sest ma ei rünnanud, vaid rääkisin täiesti viisakalt ja rahulikult.
Nende vastustega ma rahule ei jäänud (kirjutasin esialgu vähemalt omapoolse avalduse).
Kas tõesti peab klient ise kursis olema, kui suur õhendus tuleb väikesesse raami valida, et saada soovitud tulemus? Minu nägemuse järgi võiks seda ikka optometrist teada ja soovitada osata. Või mis?
ohoh 25. september 2015, kl 22.33 |
ei no misasja 25. september 2015, kl 23.01 |
tohoh 26. september 2015, kl 05.20 |
*** 26. september 2015, kl 07.15 |
.. 26. september 2015, kl 07.24 |
njahh 26. september 2015, kl 10.32 |
tegelikult päris nii pole, et hakatakse proovima juba valmis prille.
Klaase proovitakse enne tellimist - pistetakse klaasid ette, antakse midagi vaadata ja kiirkorras tuleb otsustada, kas sobib v mitte.
Kui aga klaase on vaja töödelda, siis tulemuse saad teada tõesti alles prillide kättesaamisel ja kui kohe ei oska viriseda, siis nii tõenäoliselt jääbki - oled astunud ämbrisse.
Muide, mulle prillipoe töötajad ei soovitanud ilma raamideta raame osta.
Klaase proovitakse enne tellimist - pistetakse klaasid ette, antakse midagi vaadata ja kiirkorras tuleb otsustada, kas sobib v mitte.
Kui aga klaase on vaja töödelda, siis tulemuse saad teada tõesti alles prillide kättesaamisel ja kui kohe ei oska viriseda, siis nii tõenäoliselt jääbki - oled astunud ämbrisse.
Muide, mulle prillipoe töötajad ei soovitanud ilma raamideta raame osta.
monokkel 27. september 2015, kl 14.49 |
mhhh 27. september 2015, kl 15.38 |
monokkel Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> ilma raamita prillid on rohkem poosetamiseks kui t
> ugeva nägemisvea korrigeerimiseks.
> müüja üritas
> sulle šitast saia valmistada. ei õnnestunud.
> ü
> mbervahetamise võimalus on olemas, küsi tarbijast.
Mitte müüja ei määrinud kliendile sellist raami pähe, vaid klienti ise nõudis seda. Seega pole müüja küll milleski süüdi, tema täitis kliendi nõudmisi. Miinus 5 klaasi ei saa kuidagi lihvida nii õhukeseks, et seda näha poleks. Tundub, et tegemist on kliendiga, kes absoluutselt ei suuda aru saada, mis tegelikult on võimalik ja mis mitte.
Nagu 150 kilone mutt, kes nõuab, et talle S-suuruses kleit müüdaks ja siis sõimab müüjat , et kleit talle selga ei mahu.
Kui inimene prille nii kangesti häbeneb, siis valigu läätsed, ei paista üldse välja ju.
-------------------------------------------------------
> ilma raamita prillid on rohkem poosetamiseks kui t
> ugeva nägemisvea korrigeerimiseks.
> müüja üritas
> sulle šitast saia valmistada. ei õnnestunud.
> ü
> mbervahetamise võimalus on olemas, küsi tarbijast.
Mitte müüja ei määrinud kliendile sellist raami pähe, vaid klienti ise nõudis seda. Seega pole müüja küll milleski süüdi, tema täitis kliendi nõudmisi. Miinus 5 klaasi ei saa kuidagi lihvida nii õhukeseks, et seda näha poleks. Tundub, et tegemist on kliendiga, kes absoluutselt ei suuda aru saada, mis tegelikult on võimalik ja mis mitte.
Nagu 150 kilone mutt, kes nõuab, et talle S-suuruses kleit müüdaks ja siis sõimab müüjat , et kleit talle selga ei mahu.
Kui inimene prille nii kangesti häbeneb, siis valigu läätsed, ei paista üldse välja ju.
mhhh 27. september 2015, kl 16.23 |
mhm Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> klient ei peagi teadma mis on võimalik.
Kui klient on omale pähe võtnud, et ta peab mingi asja just sellise saama ja mitte mingil juhul teistsuguse, siis ei veena sellist pujääni mitte mingi nipiga ümber. Püüda sellist veenda, et tema soov pole võimalik, tähendab saada kaela sõimurahe ja hunnik kaebusi.
-------------------------------------------------------
> klient ei peagi teadma mis on võimalik.
Kui klient on omale pähe võtnud, et ta peab mingi asja just sellise saama ja mitte mingil juhul teistsuguse, siis ei veena sellist pujääni mitte mingi nipiga ümber. Püüda sellist veenda, et tema soov pole võimalik, tähendab saada kaela sõimurahe ja hunnik kaebusi.
naiska 27. september 2015, kl 20.56 |
selle jaoks ongi ju poes müüja, kes selgitab, mis on võimalik ja mis mitte. Ega klient ei pea olema vastava ala spetsialist, et teada neid asju. Kui ei ole võimalik ilma raamita õhukese klaasiga prille teha, siis tuleb seda kliendile selgitada. Siis pärast imestatakse, miks klient on rahulolematu. Selgelt on tegemist kaupluse tegemata tööga.
libanōid 27. september 2015, kl 21.02 |
Mis prillipoega tegu?
Tartu inimestele soovitan Lōunakeskuse Instrumentariumi, mul on seal küll väga hästi enne selgeks tehtud, millist raami saab sobitada mingi klaasiga, millised on hädad, kui valid lahtise aluäärega raami jne. Kaks teenindajat on seal äärmiselt meeldivad ja professionaalsed.
Emaga käisime läbi Tartu enamus prillipoode, ta vajas veidi erilisemaid prille ja taas tuli parim teenindus Lōunaka Instrust. Paljude raamide puhul öeldi ära, et ärge neid valige, vōivad eriklaasi vajaduse tōttu seal ja sealt segama jääda jne.
Tartu inimestele soovitan Lōunakeskuse Instrumentariumi, mul on seal küll väga hästi enne selgeks tehtud, millist raami saab sobitada mingi klaasiga, millised on hädad, kui valid lahtise aluäärega raami jne. Kaks teenindajat on seal äärmiselt meeldivad ja professionaalsed.
Emaga käisime läbi Tartu enamus prillipoode, ta vajas veidi erilisemaid prille ja taas tuli parim teenindus Lōunaka Instrust. Paljude raamide puhul öeldi ära, et ärge neid valige, vōivad eriklaasi vajaduse tōttu seal ja sealt segama jääda jne.
mhhh 27. september 2015, kl 22.18 |
naiska Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> selle jaoks ongi ju poes müüja, kes selgitab, mis
> on võimalik ja mis mitte. Ega klient ei pea olema
> vastava ala spetsialist, et teada neid asju. Kui e
> i ole võimalik ilma raamita õhukese klaasiga prill
> e teha, siis tuleb seda kliendile selgitada. Siis
> pärast imestatakse, miks klient on rahulolematu. S
> elgelt on tegemist kaupluse tegemata tööga.
Ega müüja ei ole imetegija. Tean omast käest, et on osa kliente, kes on omale juba enne poodi tulekut kindalalt valmis mõeldud, mida nad tahavad, ja sellist ei veena mingi jutuga enam ümber. Saad sõimata, muud midagi. Sellised kliendid trambivad jalgu, nõuavad juhatajat, omanikku ja lubavad kaevata kuhu iganes. Nemad peavad oma tahtmist saama, mis siis et reaalselt nende soove polegi vahel võimalik täita. Ja kui lõpuks klient oma tahtmist on saanud, siis on jälle pood ja müüja süüdi, et asi ei kõlba, ei ole sobiv vms. Teemaalgataja postitus jätab vägagi mulje sellisest kliendist, kellel on alati õigus.
-------------------------------------------------------
> selle jaoks ongi ju poes müüja, kes selgitab, mis
> on võimalik ja mis mitte. Ega klient ei pea olema
> vastava ala spetsialist, et teada neid asju. Kui e
> i ole võimalik ilma raamita õhukese klaasiga prill
> e teha, siis tuleb seda kliendile selgitada. Siis
> pärast imestatakse, miks klient on rahulolematu. S
> elgelt on tegemist kaupluse tegemata tööga.
Ega müüja ei ole imetegija. Tean omast käest, et on osa kliente, kes on omale juba enne poodi tulekut kindalalt valmis mõeldud, mida nad tahavad, ja sellist ei veena mingi jutuga enam ümber. Saad sõimata, muud midagi. Sellised kliendid trambivad jalgu, nõuavad juhatajat, omanikku ja lubavad kaevata kuhu iganes. Nemad peavad oma tahtmist saama, mis siis et reaalselt nende soove polegi vahel võimalik täita. Ja kui lõpuks klient oma tahtmist on saanud, siis on jälle pood ja müüja süüdi, et asi ei kõlba, ei ole sobiv vms. Teemaalgataja postitus jätab vägagi mulje sellisest kliendist, kellel on alati õigus.
to mhhh 28. september 2015, kl 07.52 |
ex-riigiametnik 28. september 2015, kl 10.27 | Registreerus: 10 aastat tagasi Postitusi: 108 |
Kui oled läätsedega harjunud, tunduvad prillid väga pahad. Prillid ongi läätsedega võrreldes pahad, sinna pole midagi parata. See pole prillipoe süü.
Mul on ka -5 raamideta prillid.
Jah, servast on pilt moonutatud. Kui keeran prilli serva kuu suunas, on mul silma ees kaks kuud - üks selge prilliraamist seespool ja teine ähmane raamist väljaspool. Aga -5 puhul ei saagi muud oodata, sest klaasi kumerus ongi selline. Võid ainult võtta võimalikult suuremad klaasid, et see veaga serv võimalikult kaugele perifeeriasse jääks - aga siis on see viga ka sellejagu suurem. Ja siin pole vahet, kas tegemist on raamidega või raamideta prillidega, servast peab klaas ikka tunduvalt paksem olema kui keskelt.
Ka mul on klaasid õhendatud. Õhendamisega on jälle see probleem, et liiga õhukesed jäävad hapraks ja lähevad kergelt katki, nii et sportlikuma eluviisi puhul need ei sobi. Ja kui raami toeks pole, on nad hapramad kui raamiga.
Jah, uute prillidega tuleb alati harjuda. Mul on vene ajal olnud prille, millega ma ei harjunudki ja tuli uued tellida. Mis neil viga oli, et tea siiani.
Ja "nähtamatuks" ei õnnestu neid küll kuidagi teha.
Mul on ka -5 raamideta prillid.
Jah, servast on pilt moonutatud. Kui keeran prilli serva kuu suunas, on mul silma ees kaks kuud - üks selge prilliraamist seespool ja teine ähmane raamist väljaspool. Aga -5 puhul ei saagi muud oodata, sest klaasi kumerus ongi selline. Võid ainult võtta võimalikult suuremad klaasid, et see veaga serv võimalikult kaugele perifeeriasse jääks - aga siis on see viga ka sellejagu suurem. Ja siin pole vahet, kas tegemist on raamidega või raamideta prillidega, servast peab klaas ikka tunduvalt paksem olema kui keskelt.
Ka mul on klaasid õhendatud. Õhendamisega on jälle see probleem, et liiga õhukesed jäävad hapraks ja lähevad kergelt katki, nii et sportlikuma eluviisi puhul need ei sobi. Ja kui raami toeks pole, on nad hapramad kui raamiga.
Jah, uute prillidega tuleb alati harjuda. Mul on vene ajal olnud prille, millega ma ei harjunudki ja tuli uued tellida. Mis neil viga oli, et tea siiani.
Ja "nähtamatuks" ei õnnestu neid küll kuidagi teha.
sinilill -8 28. september 2015, kl 10.31 |
-5 on piisavalt suur miinus, et klaasi servad jäävad igal juhul veidi paksud. isegi maksimaalse õhendusega jäävad näha. tegelikult on sellisel juhul soovitav just täisraam, et pakse servasid ära peita raami sisse.
ja kui elu sees ei ole varem prille olnud, siis kohe -5 kanda ongi kindlasti alguses ebamugav ja moonutab väga vaatevälja. prillid ja läätsed on selles osas väga erinevad. aga no nt nädalaga peaks ikka ära harjuma prillidega ka. alguses tunni kaupa kanda, järjest pikendada kandmisaega.
ja kui ikka üldse ära ei harju, siis sai arstil äkki valesti määratud prillide retsept? ega tegemist ei ole silinderklaasidega? need võivad ka ajada pea ringi käima.
ja kui elu sees ei ole varem prille olnud, siis kohe -5 kanda ongi kindlasti alguses ebamugav ja moonutab väga vaatevälja. prillid ja läätsed on selles osas väga erinevad. aga no nt nädalaga peaks ikka ära harjuma prillidega ka. alguses tunni kaupa kanda, järjest pikendada kandmisaega.
ja kui ikka üldse ära ei harju, siis sai arstil äkki valesti määratud prillide retsept? ega tegemist ei ole silinderklaasidega? need võivad ka ajada pea ringi käima.
teemalgataja 28. september 2015, kl 19.53 |
Nende klaaside õhendamiseks oli kaks järgmist astet veel, ma ise ei tulnud tõesti selle peale, et nende raamide puhul peaksin kindlasti võtma järgmise õhenduse (kallim muidugi) ja seda ettepanekut ei tehtud ka.
Proovisin prille vahepeal kanda, aga kõrvale vaadates on endiselt sirged asjad ümmargused ja alla vaadates näen asju kahekordselt. Toolist pidin mööda istuma, sest tool oli kitsas. See ilmselt ei ole siiski normaalne, et saan pead ja silmi ainult koos prillidega liigutada.
Mhhhile, kes mind vist hirmsaks protsessijaks peab: olin poes tõesti pea tund aega, et sobivat raami leida ja vahepeal küsisin müüjalt ka nõu, ta sai aru, et otsin raamita prille ja miinusest rääkisin ka. Mõlemalt poolt oli väga sõbralik suhtumine, lihtsalt klaasi õhenduse valikul olin mina tõesti loll nagu saabas, sest ostan prille esmakordselt, ja müüja oli selles küsimuses kahjuks kas natuke ebaprofessionaalne või ei olnud ta sellist miinust ja raami seni müünud või oli lihtsalt inimlikus mõttes väsinud ega jaksanud kaasa mõelda(õhtune aeg), aga lõpptulemus oli vale. Pole räusanud ega müüjat sõimanud ega kavatsegi, igati tore müüja oli muidu. Aga kui paned 250 euri prillide peale hakkama, siis võiks tulemus olla see, mida poodi ostma läksin.
Lahendust veel ootan. Tarbijakaitse on järgmine aste muidugi. Ega tarbijakaitse ainult räuskajatele ole :)
Proovisin prille vahepeal kanda, aga kõrvale vaadates on endiselt sirged asjad ümmargused ja alla vaadates näen asju kahekordselt. Toolist pidin mööda istuma, sest tool oli kitsas. See ilmselt ei ole siiski normaalne, et saan pead ja silmi ainult koos prillidega liigutada.
Mhhhile, kes mind vist hirmsaks protsessijaks peab: olin poes tõesti pea tund aega, et sobivat raami leida ja vahepeal küsisin müüjalt ka nõu, ta sai aru, et otsin raamita prille ja miinusest rääkisin ka. Mõlemalt poolt oli väga sõbralik suhtumine, lihtsalt klaasi õhenduse valikul olin mina tõesti loll nagu saabas, sest ostan prille esmakordselt, ja müüja oli selles küsimuses kahjuks kas natuke ebaprofessionaalne või ei olnud ta sellist miinust ja raami seni müünud või oli lihtsalt inimlikus mõttes väsinud ega jaksanud kaasa mõelda(õhtune aeg), aga lõpptulemus oli vale. Pole räusanud ega müüjat sõimanud ega kavatsegi, igati tore müüja oli muidu. Aga kui paned 250 euri prillide peale hakkama, siis võiks tulemus olla see, mida poodi ostma läksin.
Lahendust veel ootan. Tarbijakaitse on järgmine aste muidugi. Ega tarbijakaitse ainult räuskajatele ole :)
iks 29. september 2015, kl 14.47 |
Lisa postitus