Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Halb kogemus
Suitsetajad ajavad südame pahaks
 
Teadja 20. aprill 2010, kl 09.21
Lapsi, muusikat, heitgaase jne suitsetamisega samale pulgale panna on lihtsalt lollus.

Lapsed on vältimatu. Muusika ei riku otseselt tervist, heitgaasid rikuvad, aga tänapäeval selleta ei saa. Suitsetamist aga pole vaja. Sellel puuduvad kasutegurid - maksujuttu pole mõtet ajada. Suitsetamisega teed nii endale kui ka teistele liiga ja seda mille nimel?
 
jõle jah 20. aprill 2010, kl 09.39
Teate, suitsetajad ju haisevad ka siis, kui nei parajasti koni hambus ei olegi. Hais on lausa taevanikisendav, aga ise nad seda muidugi ei tunne. Haisevad riided, juuksed, hingeõhk, nahk.... Kõrvalseisjal läheb tõesti süda pahaks, kui selline poejärjekorras su taga seisab või liinibussis kõrval haiseb. Üks tuttav arst ütleb, et ei suuda lihtsalt seda patsientide suust ja riietest tulevat haisu päev otsa taluda - eralda end kasvõi klaasist seinaga. Ta ütles, et lohutab end sellega, et pole õnneks hambaarst.

Peavad ikka erilise arusaamaga inimesed olema, kes on nõus nii vängelt haisema, oma (ja ka kaasinimeste - eelkõige laste) tervist rikkuma ja selle eest veel peale ka maksma. On see terve mõistusega inimese käitumine?
 
näh 20. aprill 2010, kl 10.10
ma ei tea, kes siin rohkem ravi vajab, kas hüsteeriline teemaalgataja või mina. mul on närvid korras. vahel ma ei saa aru, kuidas inimesed nii nürid olla saavad, et kukuvad kisama ja räuskama pseudoprobleemide pärast kui on palju olulisemaid asju, mille pärast räusata.

see on minu probleem tõesti, et ma ei talu piiratust ja lollust. selle (lolluse ja piiratuse mittetalumise) ravimiseks peaksin tõesti ravile minema.
 
*** 20. aprill 2010, kl 10.24
mind paneb imestama, et kõige hüsteerilisemalt väljenduvad siin teemas mittesuitsetajad, kes pidid ju vastupiselt suitsetajatele, rahulikud, targad ja viisakad olema.

niikaua, kui sigarette legaalselt müüakse, keegi neid suitsetab ka. mina ei saa jälle teemaalgatajast aru, et kuidas keset linna, mis on transporti tihedalt täis, segab teda just suitsetaja tänaval :o)
 
suitsetaja 20. aprill 2010, kl 12.29
kuigi suitsetan, häirib mind ka suitsuhais. enamasti tömban kusagil nurga taga, kus teisi pole. pole vaja minu harjumuse pärast teisi kannatama panna.
 
Milla 20. aprill 2010, kl 12.38
mulle ei meeldi mu**i imejad ja anaali tegevad isikud
 
to Teadja 20. aprill 2010, kl 13.32
"Lapsed on vältimatu." Haa, ega ikka ei ole küll, võib täitsa edukalt vältida.

"Muusika ei riku otseselt tervist," Halloo, kui mulle ikka lastakse ilget tümakat, ja ma sellepärast nt magada ei saa, või lähen ma sellest närviliseks, siis ikka rikub küll!

"heitgaasid rikuvad, aga tänapäeval selleta ei saa." Miks nii leplik? Sa hakka võitlema elektrilise transpordi või jalakäimise või rattasõidu eest.

"Suitsetamist aga pole vaja. Sellel puuduvad kasutegurid - maksujuttu pole mõtet ajada. Suitsetamisega teed nii endale kui ka teistele liiga ja seda mille nimel?" Ma olen nõus, et rikub tervist, kuid väita, et süda läheb pahaks suitsetaja peale ja et suitsetaja võrdub asotsiaal, on veidike lame, või mis? Eriti see viimane väide. Sel juhul on enamus maailma juhtivaid teadlasi ja loomeinimesi asotsiaalid või?

Muuseas, keegi kes igatses suitsetajate kohvikut - minu meelest Tartus ongi juba juurutatud selline asi, et kord nädalas on ühe kohviku uksed mittesuitsetajatele suletud, ja sisse pääsebad vaid suitsetajate klubi liikmed.

Ma nüüd ei taha väita, et suitsetamine midagi head on, ei ole. Aga materdada neid inimesi ka ei maksa. Tehke parem selgitustööd! Ja minge metsa jalutama :)

PS: Ise ei suitseta, pole kunagi suitsetanud, ega hakka ka suitsetama kunagi :) Aga suitsetajaid mingil määral mõistan siiski.
 
suitsetaja(n23) 20. aprill 2010, kl 15.03
suitsetan, ka tänaval. Püüan selle tegevusega teisi häirida nii vähekui võimalik. Suures rahvamassis linnas tõmbama ei hakka,bussipeatustes lähen paviljonist ja inimestest võimalikult kaugele ja teen seal ära. Vastutulevatele inimestele tossu näkku ei puhu. kui ongi mahv kopsus, hoian tavaliselt hinge kinni, seni kuni nad mööduvad:D Olen tähele pannud, et mida kiiremini oma koni kimud, seda hullem hais külge jääb(tunned pärast ise ka seda haisu aina). Kui teed aga rahulikult ja enda peale ei puhu, siis pole erilist haisu (olen küsinud enda tuttavatelt, kes mu juures on olnud).
Olen seda meelt, et kuna me elame ainult üks kord, siis endale igasguste asjade keelamine ei ole mõistlik. Pole vaja ennast piirata ja keelata,niigi on elu kõikvõimalikke reegleid täis,mille järgimine on paratamatu.
Olen palju mittesuitsetajate viha, sõimu ja halvustavat tunda saanud, ka enda perekonnas. Ei jõua kahjuks pärale miks on neil vaja teiste elude üle otsustada. Kuni ma teile mittesuitsetajatele suitsu näkku ei puhu, koni teile ette ei topi, siis võiks end koomale tõmmata. Olen teadlik kui halb suits on ja see on mu enda valik. Mõni sööb krevette, mina ei söö, kui ma nende haisu tunnen ei ole mul õigust ja tahtmist mölisema minna, et sa ajad mul südame pahaks selle haisuga.
 
a 20. aprill 2010, kl 16.16
Nooh, lugedes nende jälestajate teksti jääb küll mulje, et nende enesehinnang (tänu sellele, et nemad ei suitseta) on põhjendamatult kõrge. Jälestada inimest teda tundmata, ainult tema ühe pahe põhjal, näitab ikka erilist madalalaubalisust. (Näiteks: Lennart meri - jälestusväärne inimene! Hemingway - öäk! Edith Piaf - rõve! jne-jne.) Muidugi olekski imelik eeldada midagi enamat inimeselt, kes tõsimeeli usub, et juhuslik suitsupahvak tänaval tema tervise lõplikult tuksi keerab.
 
Teadja 20. aprill 2010, kl 19.00
Autor: to Teadja
Aeg: 04-20-10 13:32

Lapsed on jah vältimatud. Kui sulle kolib kõrvale väikeste lastega pere, ega sina ju siis ära koli. Loogiline, et lapsed müravad ja tekitavad lärmi. Arvestades Eesti rahvaarvu ja iivet on laste olemasolu väga hea märk. Lollus lapsi suitsetamisega samale pulgale panna!
Mul ongi sellised naabrid ja suhtun sellesse täiesti mõistlikult.

Muusikat tuleb kuulata mõistlikul ajal. Kui naaber kuulab kõvasti keelatud ajal, helista politseisse. Loomulikult võiks sellised naabrid ise arvestada oma naabritega, nagu võiks ka kõik suitsetajad mittesuitsetajatega. Ja lisaks kui mina pean suitsetajate pärast nende tossu sisse hingama, siis mismoodi on see võrdne sellega, et naaber kuulab näiteks päevasel ajal muusikat kõvasti? Lollus on muusikat suitsetamisega samale pulgale panna!
Mul enne lastega perekonda olid naabrid, kellele meeldis esmaspäeva öösel kell 2-3 muusikat kõvasti kuulata. Väga tuttav ka see olukord ja pole kuidagi suitsetamisega samaväärne.

Natukenegi tõsiseltvõetav elektritransport on alles lapsejälgedes. Jalakäimine ja rattasõit ei ole võimelised asendama mootorsõidukeid pikema maa peale. See peaks kõikidele mõistetav olema. Seega ei ole taas mõtet hakata heitgaase suitsetamisega samale pulgale panema.

Noh, mina pole suitsetajat kunagi asotsiaaliks pidanud. Teised, kes nii siin kirjutasid, ilmselt lasid emotsioonidel end mõjutada ja lihtsalt liialdasid. Aga usun, et osadel läheb süda pahaks. Inimesed ju erinevad. See, et sina sellist asja näinud pole, ei tähenda, et seda olemas poleks. Kuid kui rääkida minu arvamusest, siis minul on tõesti raskusi suitsetajaid austada. Inimesena võib olla ok, aga suitsetajana pole midagi väärt. Kui minu mittesuitsetajast sõber hakkab suitsetama, siis tema väärtus minu silmis langeb. Ja sinna ei saa ma midagi parata. Inimene võib küll olla muidu super, aga see tegevus lihtsalt peaaegu nullib kõik hea. Nii on minuga ja teised loomulikult ei pea nii tundma ega arvama.

Siiski fakt on, et avalikes kohtades suitsetajad on isekad, kuna ei arvesta teiste inimestega. Rääkimata globaalsest negatiivsest efektist, millega suitsetajad mõjuvad tervele planeedile halvasti. Ja mille nimel? Mis mõte sellel on? Milleks see vajalik on? Oskaks keegi nendele kolmele küsimusele vastata, hakkaksin ehk teisiti arvama.
 
ohoo 20. aprill 2010, kl 19.12
näedsa, tuleb nii välja, et suitsetajad süüdi lausa GLOBAALSELT,
mõjuvad tervele meie koduplaneedile halvasti!
ja see jama islandi vulkaanide kohta, kardan, et sealgi oli hoopis suur hulk islandi suitsetajaid koos, tõmbasid kuis jaksasid, sellest need tuhapilvedki.
 
Teadja 20. aprill 2010, kl 20.39
Ohoo, need on sinu sõnad, mitte minu. Oleks kena, kui sa rohkem sellist lollust ei kirjutaks.
 
Koni-Villem 20. aprill 2010, kl 21.02
Teadja, sind JÄLLE rate raviasutusest välja lastud? Kutsun sanitari sulle järgi kohe, ära kaugele mine.
 
Valge kittel 20. aprill 2010, kl 22.45
To Koni-Villem: Teadja oli lootusetu juhus.
 
To Teadja 20. aprill 2010, kl 22.48
Nomaitea... Kui minu mittesuitsetajast sõber äkki suitsetama peaks hakkama, siis minu jaoks on tema ikkagi sõber, mitte ei laskuks paar pügalat allapoole kelleksi, kes kõik hea ära nullib. Sel juhul pole see õige sõprus vast?!
Ja miks siis suitsetjad peavad kõigiga arvestama, kuid lärmakad lastega ja vingete muusikakeskustega naabrid ei pea minuga arvestama enne, kui ma politsei kutsun? Kes siin süüs nüüd edn nullib? Või lapsed on vältimatud... Vaat, suitsetajad on kah vältimatud, lepi sellega :D
 
personalijuht 20. aprill 2010, kl 23.07
Meie firmas jäävad kõik suitsetajad ukse taha!
 
Suitsev korsten 20. aprill 2010, kl 23.14
Meie firmas jäävad kõik personalijuhid ukse taha!! Ma panin 2 hüüumärki, äkki on veel mõjusam, kui sinu 1.
 
suitsetaja 20. aprill 2010, kl 23.15
Muidugi jäävad, sest me tõmbame oma järel ukse kinni, kui suitsule läheme ja enamus teeb suitsu, vaid personalijuht ei tee.
 
Koss 20. aprill 2010, kl 23.41
Suitsetamine on muidugi suurim patt siin ilmas. Mittesuitsetajate depressantide neelamine ei ole patt, kuigi viib kiiremini hauda kui suitsu sissehingamine. Depressantide ja valuvaigistite tarvitajatest saavad sageli narkomaanid.
 
oinanoss 20. aprill 2010, kl 23.53
mul hakkas sellist teemat lugedes nii valus ja lähen võtan valuvaigistit.
 
jee 20. aprill 2010, kl 23.58
muidugi on suitsetajad kõiges süüdi - vaat mis sealt Islandist nüüd ülesse kerkis ja taeva ummistas - puha suitsutuhk!
 
oeh 21. aprill 2010, kl 00.01
Aga suitsetajad juba ongi narkomaanid.
 
mq 21. aprill 2010, kl 00.02
a mul ajavad ülekaalulised südame pahaks, tegelikult kah! trügivad rohkem ja võtavad ühistranspordis lausa kaks kohta enda alla ning tihtipeale soojade ilmadega haisevad, higistavad. Ja üldse, söögiisu läheb ära neid vaadates.
Ja narkarid ning joodikud, kes linna peal töllerdavad. Ja veel mõned inimesed.

Aga ei viitsi vihastada nende peale ja delfisse kohe teemat sellest teha. Teen pigem ühe suitsu ja elan edasi :)
 
pähhkoll 21. aprill 2010, kl 00.51
Täiesti uskumatu, kui vaenulikud ja viha täis inimesed on. Kuidas ei ole võimalik võrrelda suitsetamist heitgaasidega? Või näiteks suure müraga? See ju samamoodi kahjustab tervist nagu suitsetamine. Müra õõnestab vaimselt ja heitgaasid mõjuvad füüsiliselt halvasti.
Kohe näha, et on lihtsalt mingist mis iganes asjast ajendatuna tekkinud viha just suitsetajate ja sigarettide vastu. Hais on jah, aga minu teada on väga palju neid, kes haisevad mustusest mitte suitsust. Kas räpakoll ja naaber, kes öösel magada ei lase suure müra tõttu on siis parem kuidagi? Et ärme hakkame võrdlemagi?
Keegi siin väitis, et suitsetajatel on ikka kõvasti vähem mõistust antud kui mittesuitsetajatele, sest kommentaarid on nii absurdsed ja lollusi täis. Ma siin loen just väga palju lolle kommentaare mittesuitsetajatelt.
"Põlgan kõiki suitsetajaid, soost ja vanusest olenemata. Nimelt sellepärast et konid vistakse kuhu juhtub, nagu suitsukoni polekski prügi." - kõiki suitsetajaid põlgab, sest on neid kes viskavad koni maha. Sama oleks väita, et vihkan mehi, sest nad on petjad ja valetajad.
"Suitsetajad ise on oma ajud nii läbi suitsetanud, et ei oma enam normaalset arusaamist ega tundeid ega oska ka end inimese kombel väljendada." - Kas see on siis normaalse inimese kombel enese väljendamine sellist teksti kirjutada? Sellest tekstist tuleb välja, et suitsetaja on taandarenenud inimesest neanderdaaliks. Rääkida ei oska, tundeid ei ole. Ei teagi kohe kuidas seda kommenteerida. Ometi on teil mõni kolleeg või sugulane, lähedane suitsetaja. Kas tema on ka siis alaarenenud?
Kohutav kui inimestes on nii palju viha.
Ma ei õigusta suitsetamist aga sellisest vihast ka aru ei saa. See on palju jäledam kui ükskõik milline pahe.
 
firmajuht 21. aprill 2010, kl 00.57
Suitsetage aga rahus edasi, tööle võtan ainult mittesuitsetajaid.
 
pilveke 21. aprill 2010, kl 01.00
ehhee, firmajuht, usu mida tahad - aga sa muuseas ei teagi, et ma suitsetan :)
 
imbatsill 21. aprill 2010, kl 03.01
töötasin kord ühes kohas, kus äärmiselt tervislike eluviisidega kolleeg köhis pidevalt, tassis pudelitega kaasa mingeid raviseerumeid, purkide viisi mett ja teesid ja värsket kasemahla, larpis seda kõike endale lakkamatult sisse nii, et mul läks paljalt vaatamisest süda pahaks. aga kui ma suitsetajana juhtusin korra köhatama või haiguslehele jääma, öeldi kohe, et jaa-jaa, see on sul suitsetamisest. kui ma julgesin juttu teha, et miks sina köhid, sa ju ei suitseta, jäi vastus väga ebamääraseks, et mitte öelda olematuks...

sörkjooksjate ninna lehviv paar pahvakut sigaretitossu on köömes selle kõrval, mida nad autode heitgaaside näol iga hingetõmbega sisse tõmbavad. äkki peaks Edgarile kirjutama, et igasugune mootorliiklus tuleb peatada ja hakkame kõik jooksuga tööl käima ja ainult kodumaisest kapsast toituma.

elu on ikka elamiseks. nagu keegi ütles - ela kiirelt, sure noorelt. kesse ikka tahab kodus vanainimesel siibrit vahetada või hooldekodule pappi pritsida? ma küll ei taha oma lähedastele sellist jama kaela. suren parem ruttu ära, on kõigil kergem.
 
Teine firmajuht 21. aprill 2010, kl 05.08
Minu personalijuht valib töötajaid vastavalt nende kogemustele ja oskustele, mitte selle järgi kas suitsetab või mitte. Mitte kunagi ei võta inimest, kelle ainuke talent on mittesuitsetajaks olemine.
 
arusaadav 21. aprill 2010, kl 08.32
Kui firmas töötavad ikka peamiselt mittesuitsetajad, siis loomulikult ei ole haisev kolleeg nende meeskonda oodatud. Olgu ta kuitahes heade kogemustega, teistel on temaga isegi koos istuda ebameeldiv. Töö sisekliima on olulisem, kui üks suitsetaja.
 
personalijuhile jt 21. aprill 2010, kl 09.17
samamoodi võiks inimest diskrimineerida selle põhjal, et ta joob näiteks Late Harvesti veine? Või et ta ostab oma riided kaltsukast? Või tal on/ei ole lapsi? Kamoon, suitsetamine ei ole maailma lõpp. igal arvutiga töötaval inimesel on seaduse järgi õigus teha igas tunnis mõneminutiline paus - see kuidas keegi selle pausi sisustab, on tema sügavalt isiklik asi. meie firma õnneks kedagi ei kiusa ja suitsetajaid on meil piisavalt:)
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!