Halb kogemus
patsientide sinatamine haiglas
kivike 17. august 2017, kl 07.44 |
kivike 17. august 2017, kl 07.54 |
njahh Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> igasugused klienditeenindajad küll sinatada ei toh
> iks ja ses osas on meie koolitajad kõvasti ämbriss
> e pannud, kui ameerikalikku teenindust juurutama a
> susid.
Meie kultuuriruumis on ka arvestatav hulk kliente, kes pole
eestlased ega pea end saksa kultuuriruumi kuuluvaks, aga
sellegipoolest on on neil kombeks teietada pigem kui sinatada.
Kui mingi agent mind sinatama hakkab, lõpet
> an temaga igasuguse võimaliku diili.
Loobuda heast diilist sel põhjusel on minu arvates rumal,
kui võib nõuda näiteks teietamist või paluda teist teenindajat.
Eesti kuulub
> ikkagi saksa kultuuriruumi, kus teietavad ka väga
> head tuttavad.
Tõsi ka või? Head tuttavad ei teieta või nad pole head tuttavad, vaid lihtsalt tuttavad. :)
Kui sa pead ennast mingisse kindlasse kultuuriruumi kuuluvaks, siis teised ei pruugi sinuga ju nõus olla ja suhelda sinuga just nende oma kultuuriruumile omaselt, mis on nende jaoks normaalne. Mina isiklikult ei tunne mingit lähedust saksa kultuuriruumiga nagu nähtavasti minu postidest ka näha on.
> Haiglaga on nii ja naa, ku
> id distants töötaja ja patsiendi vahel peaks siisk
> i säilima ja liiga familiaarseks ei tohiks minna.
Ja seda mille pärast? Kui hooldaja koristab igapäevaselt minu tagant, kui hommikul on esimene inimene, keda ma näen ja kes üldse võib-olla ainukese inimesena tunneb huvi, kuidas ma end tunnen, tema võib olla mul lähedasem suhe kui oma täiskasvanud lastega. Hooldekodudes on seda sageli näha, kui vanurid lihtsalt "unustatakse" sinna.
> Aga kuna noortele on sinatamine enesestmõis
> tetav, siis kardetavasti muutub teietamine mõne põ
> lvkonna jooksul mingiks friikide kiiksuks.
No see on ju ühiskondlike kokkulepete asi. Kas just nüüd friikide kiiks,
aga sina ei ole rohkem solvav kui teie, mida ka on võimalik solvamiseks
kasutada. Solvata saab muide ka niimoodi, et ei ütle ühtegi paha sõna
ja kasutades üliviisakat vormingut ja hääletooni.
-------------------------------------------------------
> igasugused klienditeenindajad küll sinatada ei toh
> iks ja ses osas on meie koolitajad kõvasti ämbriss
> e pannud, kui ameerikalikku teenindust juurutama a
> susid.
Meie kultuuriruumis on ka arvestatav hulk kliente, kes pole
eestlased ega pea end saksa kultuuriruumi kuuluvaks, aga
sellegipoolest on on neil kombeks teietada pigem kui sinatada.
Kui mingi agent mind sinatama hakkab, lõpet
> an temaga igasuguse võimaliku diili.
Loobuda heast diilist sel põhjusel on minu arvates rumal,
kui võib nõuda näiteks teietamist või paluda teist teenindajat.
Eesti kuulub
> ikkagi saksa kultuuriruumi, kus teietavad ka väga
> head tuttavad.
Tõsi ka või? Head tuttavad ei teieta või nad pole head tuttavad, vaid lihtsalt tuttavad. :)
Kui sa pead ennast mingisse kindlasse kultuuriruumi kuuluvaks, siis teised ei pruugi sinuga ju nõus olla ja suhelda sinuga just nende oma kultuuriruumile omaselt, mis on nende jaoks normaalne. Mina isiklikult ei tunne mingit lähedust saksa kultuuriruumiga nagu nähtavasti minu postidest ka näha on.
> Haiglaga on nii ja naa, ku
> id distants töötaja ja patsiendi vahel peaks siisk
> i säilima ja liiga familiaarseks ei tohiks minna.
Ja seda mille pärast? Kui hooldaja koristab igapäevaselt minu tagant, kui hommikul on esimene inimene, keda ma näen ja kes üldse võib-olla ainukese inimesena tunneb huvi, kuidas ma end tunnen, tema võib olla mul lähedasem suhe kui oma täiskasvanud lastega. Hooldekodudes on seda sageli näha, kui vanurid lihtsalt "unustatakse" sinna.
> Aga kuna noortele on sinatamine enesestmõis
> tetav, siis kardetavasti muutub teietamine mõne põ
> lvkonna jooksul mingiks friikide kiiksuks.
No see on ju ühiskondlike kokkulepete asi. Kas just nüüd friikide kiiks,
aga sina ei ole rohkem solvav kui teie, mida ka on võimalik solvamiseks
kasutada. Solvata saab muide ka niimoodi, et ei ütle ühtegi paha sõna
ja kasutades üliviisakat vormingut ja hääletooni.
rootsis 17. august 2017, kl 19.31 |
ja siis? 17. august 2017, kl 20.10 |
kivike 17. august 2017, kl 23.30 |
No Rootsi all sai ju tükk aega oldud, isegi ülikooli asutasid rootslased, mitte sakslased, võinuks ju midagi külge ka jääda. See, et sa teietad, ei tähenda veel, et sa mats ei ole - teietav mats, samasugune mats. :) Teietav mats lihtsalt ei anna endale aru, et on mats, temale piisab öelda "teie" ja ongi saks valmis. :)
eelmisele 18. august 2017, kl 01.01 |
me 18. august 2017, kl 10.54 |
tunnistan ausalt, et suutsin lugeda ainult esimese lehekülje.
teemaalgatajale - arvan, et ema võiks olukorda kerge huumoriga võtta. kas siis vaikeslt muiata või vastata, et pissusin, mis lahin ja nunnusin ka nats.
aga seda teemaarendust võta ise ka kerge huumoriga, delfi naistekas ongi selline ;)
teemaalgatajale - arvan, et ema võiks olukorda kerge huumoriga võtta. kas siis vaikeslt muiata või vastata, et pissusin, mis lahin ja nunnusin ka nats.
aga seda teemaarendust võta ise ka kerge huumoriga, delfi naistekas ongi selline ;)
mis sa kostad 18. august 2017, kl 13.33 |
Viimasele! 18. august 2017, kl 14.00 |
Teie 18. august 2017, kl 17.24 |
Keel on natuke peenem instrument kui ainult see, mis suust välja tuleb, lisa informatsiooni annab intonatsioon, hääle tugevus, kehakeel jms. Ühte ja sama lauset võib öelda erineval moel, nii et öeldu mõte muutub kardinaalselt. Positiivne sõnum võib teises kontekstis samade sõnadega olla hoopis mõnitav. Seda kunsti valdavad ka need, kelle keeles puudub sina-teie, nii et saadakse väga hästi aru, kui lugupidavalt keegi kõnetab. Seega pole mõtet tuua siin näiteks muid keeli ja kombeid. Kui antud teemat jätkata, siis ei mõjuks vanaprouale sinatamine solvavalt, vaid pigem viis, kuidas seda öeldakse, lisaks muu ninnunännutav väärikust alandav käitumine.
Ehe näide on kasvõi siin kivike. Ega tema sõnavõtud polegi alati valed, vaid isegi läbi ekraani kumab tema üleolev, teisi mahategev, paikapanev suhtumine, otsides pidevalt igast postitusest mingit konksu, et saaks aga irvituse saatel nähvata.
Ehe näide on kasvõi siin kivike. Ega tema sõnavõtud polegi alati valed, vaid isegi läbi ekraani kumab tema üleolev, teisi mahategev, paikapanev suhtumine, otsides pidevalt igast postitusest mingit konksu, et saaks aga irvituse saatel nähvata.
Just 18. august 2017, kl 20.59 |
vanadus 19. august 2017, kl 12.58 |
Mis te kaagutate siin ilmaasjata, naised, vana inimene on vana ja eaga seotud hädad on tõesed, siin ei aita mingi koolitus, ikka peab keegi olema, kes vana inimese järelt koristab , ( on tulnud tööle viimases hädas või pole muud tööd leidnud) vanakest toidab lusikaga ja kasib kui vaja on. Sinatamine või mitte, pole vahet, varsti tulevad hooldajate puuduses siia tööle teistelt mandritelt oma kultuuriruumis kasvanud isikud, kes hakkavad pissi ja lausa essu koristama endale sobivas suhtluskeeles ja oskuses, nii et harjuge erinevate suhtlusvormidega aegsasti. Pole vaja eputada kunagiste haridustega ja nõuda teenindavalt personalilt võimatut. Nagu eelpool mainisin, kes elu tõesena ei taha võtta, andku enda panus enda isiku hoolitseva ja suursuguse käitumisega mõnes suures haigla hoolduse osakonnas . Kui aga nõudmine ületab mõistusepiirid, võta oma diplomeeritud vanur koju ja kasi siis teietades või meietades teda ise.
njahh vanadusele 19. august 2017, kl 17.43 |
hmh 19. august 2017, kl 18.51 |
vahet mingit , tagumikku haritakse ühtemoodi , sest vana eritab ühtemoodi,kodus, haiglas, hooldekodus või hoopis vanadekodus, nagu igas vanuses inimesed , vahe vaid selles, et tema vajab abi,kui ta juba hooldustöötajate valve all on. töö on hooldajatel ühesugune, suvalises asutuses ja eakad kõik sarnased, kõikumisega siia-sinna. mis see haigla nüüd nii eriline koht oleks kui muu koht,kus vanad pannakse. ka haiglast viiakse ta hooldekodusse, vanadekodusse kui sugulased tahavad .
sekkun 19. august 2017, kl 22.17 |
njahh 19. august 2017, kl 23.31 |
tohohh, kus see kirjas oli, et patsient hooldustöötajate hoole all oli? Igas palatis käivad hooldajad, kes haigetel jooksvalt silma peal hoiavad ja vajadusel neid abistavad. Ka noor inimene võib abi vajada.
Eritamisekohaseid küsimusi küsitakse kõigilt patsientidelt, sest on oluline, et soolestik ning neerud töötaks. Haiglas (võõras keskkonnas, võõral toidul ja voodirežiimil) tekib kergesti kõhukinnisus, paljud ravimid võivad mõjutada neerude tööd. Seetõttu esitatakse ka sellekohaseid küsimusi. Iseasi on see, kuidas ja mis toonil erinevate vanusegruppide puhul seda tehakse.
Lapse ja vanuri puhul eeldatakse, et ta nagunii ei saa aru ja seetõttu hakatakse nännutama isegi siis, kui objektiivset vajadust selleks pole.
Eritamisekohaseid küsimusi küsitakse kõigilt patsientidelt, sest on oluline, et soolestik ning neerud töötaks. Haiglas (võõras keskkonnas, võõral toidul ja voodirežiimil) tekib kergesti kõhukinnisus, paljud ravimid võivad mõjutada neerude tööd. Seetõttu esitatakse ka sellekohaseid küsimusi. Iseasi on see, kuidas ja mis toonil erinevate vanusegruppide puhul seda tehakse.
Lapse ja vanuri puhul eeldatakse, et ta nagunii ei saa aru ja seetõttu hakatakse nännutama isegi siis, kui objektiivset vajadust selleks pole.
kivike 21. august 2017, kl 08.22 |
Just Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Kivike anastab mistahes teema, järab autori välja
> ja seejärel hakkab ülejäänud postitajatele "vastam
> a" neid eelnevalt tsiteerides, see on tema väikese
> palgaline raske töö siin naistekas. Nagu ta ise üt
> les, tal suva kõigest, saaks vaid tarka panna! :-D
> DD
Kivike ei käi anastamas, mis tahes teemasid, küll aga lohistan enda järel saba
kasutajast või mitmest, kes mul sabas sörkides väljendavad oma pahameelt,
et ma pole selline nagu tahaks. :) :) :) Samuti pole ma öelnud, et mul suva kõigest
- ütlesin, et mul suva sinust ja sinu arvamusest! - ja see on siis see "kõik"! :) :) :)
Sa jõua juba seisukohale, kas ma olen siis loll või tark. Ja nii või naa, see ei puutu
teemasse, miks ja kuidas ma midagi ütlen.
-------------------------------------------------------
> Kivike anastab mistahes teema, järab autori välja
> ja seejärel hakkab ülejäänud postitajatele "vastam
> a" neid eelnevalt tsiteerides, see on tema väikese
> palgaline raske töö siin naistekas. Nagu ta ise üt
> les, tal suva kõigest, saaks vaid tarka panna! :-D
> DD
Kivike ei käi anastamas, mis tahes teemasid, küll aga lohistan enda järel saba
kasutajast või mitmest, kes mul sabas sörkides väljendavad oma pahameelt,
et ma pole selline nagu tahaks. :) :) :) Samuti pole ma öelnud, et mul suva kõigest
- ütlesin, et mul suva sinust ja sinu arvamusest! - ja see on siis see "kõik"! :) :) :)
Sa jõua juba seisukohale, kas ma olen siis loll või tark. Ja nii või naa, see ei puutu
teemasse, miks ja kuidas ma midagi ütlen.
kivike 21. august 2017, kl 08.28 |
Teie Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Ehe näide on kasvõi siin kivike. Ega te
> ma sõnavõtud polegi alati valed, vaid isegi läbi e
> kraani kumab tema üleolev, teisi mahategev, paikap
> anev suhtumine, otsides pidevalt igast postitusest
> mingit konksu, et saaks aga irvituse saatel nähva
> ta.
Sinu peen instrument miskipärast ei kipu töötama ilma füüsilise
kontaktita. Internet ei anna edasi hääletooni ega kehahoiakut, seega
kuidas sa ühte või teist teksti vastu võtad sõltub suuresti sinu enda
häälestusest. Mulle miskipärast ei mõju traumeerivalt kellegi "paikapanev
suhtumine", mida selles keskkonnas pole mitte vähe. Samuti mõtled ise
irvituse juurde, ilmselt, et enda jaoks õigustada oma antipaatiat. :) :) :)
Samuti mõtled juurde, et ma "pidevalt" otsin mingit konksu, seega lood
ise endale mingi tegelaskuju, millele ma ei ole "absaluutselt" kohustatud
vastama, aga ikka ajab ju närvi, eks ole? Kõik, mis su suust või õigemini
sõrmede alt tuleb on "puhas kuld" ja asjad ongi nii, nagu sina neid näed. :)
kuld"
-------------------------------------------------------
> Ehe näide on kasvõi siin kivike. Ega te
> ma sõnavõtud polegi alati valed, vaid isegi läbi e
> kraani kumab tema üleolev, teisi mahategev, paikap
> anev suhtumine, otsides pidevalt igast postitusest
> mingit konksu, et saaks aga irvituse saatel nähva
> ta.
Sinu peen instrument miskipärast ei kipu töötama ilma füüsilise
kontaktita. Internet ei anna edasi hääletooni ega kehahoiakut, seega
kuidas sa ühte või teist teksti vastu võtad sõltub suuresti sinu enda
häälestusest. Mulle miskipärast ei mõju traumeerivalt kellegi "paikapanev
suhtumine", mida selles keskkonnas pole mitte vähe. Samuti mõtled ise
irvituse juurde, ilmselt, et enda jaoks õigustada oma antipaatiat. :) :) :)
Samuti mõtled juurde, et ma "pidevalt" otsin mingit konksu, seega lood
ise endale mingi tegelaskuju, millele ma ei ole "absaluutselt" kohustatud
vastama, aga ikka ajab ju närvi, eks ole? Kõik, mis su suust või õigemini
sõrmede alt tuleb on "puhas kuld" ja asjad ongi nii, nagu sina neid näed. :)
kuld"
pelmeenile 21. august 2017, kl 09.17 |
kivike 21. august 2017, kl 10.03 |
eelmisele 21. august 2017, kl 15.15 |
kivike 21. august 2017, kl 15.17 |
uskumatu 21. august 2017, kl 15.33 |
kuhu 21. august 2017, kl 16.04 |
mis sa kostad 21. august 2017, kl 16.58 |
Mis teil siin viga on ( närvilistel), kas esimest korda elus kohtate sinatamast? Perearst meil ei sinata vaid nimetab patsiente eesnimega, õed seevastu sageli lähevad sina peale. Ei näe selles midagi erilist, õnneks haiglasse pole sattunud aga haiglas oleks ka kodusem sinatamine. Patsientidega tegeleva personali üheks ülesandeks on luua võimalikult stressivaba ja sõbralik õhkkond. Eks nad püüavad igati kenad olla, ei siatata mitte madala haridustaseme tõttu. Teie püüdke tõsta oma harituse taset ja ärge muutuge siin üks teise järel naeruväärseteks, sõimates ja tuld sülitades, võtke rahulikult ja saate ehk arugi et teete end narriks.
siis 21. august 2017, kl 17.34 |
Viimasele! 21. august 2017, kl 18.37 |
nõus 21. august 2017, kl 19.29 |
Kõrgtasemega ( üliharitud)kliendid omaette kõrgtasemega personali( seal kindlalt suured palgad nagu Soomes, Norras jne) teenindada erahaiglas, erahooldekodus era, era, era...Aga see läheb kliendile maksma kindlasti ...ei kujuta ettegi kui palju tal kuus vaja enda ümmardamise eest maksta, ei kujuta ette. Parem juba haiget vana inimest hoida kodus ja valida sinna paar indiviidi, kes istuvad, hoiavad kätt , abistavad ja esimese köhatuse peale reageerivad, palju odavam tuleb.
kivike 22. august 2017, kl 08.04 |
eelmisele Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> No tra, mida wyttu, sa mölised kivike, mollensit t
> ahadw? Ise sittad siin enamal teemast mööda, aga t
> eistele näpuga wehkima maias! krdi abordijäänuk
:) :) :) Sa kindlasti sööd ka selle suuga, kõrgharitu! :) :) :)
-------------------------------------------------------
> No tra, mida wyttu, sa mölised kivike, mollensit t
> ahadw? Ise sittad siin enamal teemast mööda, aga t
> eistele näpuga wehkima maias! krdi abordijäänuk
:) :) :) Sa kindlasti sööd ka selle suuga, kõrgharitu! :) :) :)
Lisa postitus