Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Halb kogemus
vene keelest Viru tn Katusekohvikus
 
blabla 25. mai 2011, kl 10.20
eestis meil ongi s*tt teenindus!!! alles nüÜd rahvas ärkate :S!!!
 
tolerantne 25. mai 2011, kl 11.15
Ilmselgelt ajavad teemaalgataja vastased segamini kaks asja - rahvusliku enesekaitse ja äri ehk teeninduse.

See, et eestlane kaitseb emakeelt, on normaalne, aga sama normaalne on ka see, et äriettevõte, eriti kohvik ja restoran, peab edukaks toimimiseks arvestama külastajate rahvust ja keelt. Selge see, et geograafiline asukoht mängib siin vägagi suurt rolli. Ja Eesti, tahame või mitte, on siiski Venemaa kõrval.

Lisaks on keel keel. Pole vene keel hullem ega halvem ega erinevam kui inglise või saksa või prantsuse või mis tahes teine keel. Mida rohkem keeli me teame, seda parem. Mida rohkem keeli turistidega suhtlejad teavad, seda paremini nende ettevõttel läheb. Eeldades, et lisaks keeleoskusele ollakse ka Inimesed.
 
armas emakeel 25. mai 2011, kl 11.24
Juba algklassides õpitakse, et teenindaja teenindab klienti. "Teenendaja" on lihtsalt kirjaoskamatute värdvariant. Või et "teenendab"... anna abi!
 
shisha 25. mai 2011, kl 11.50
Olen teenindaja/baarman, ma ei räägi vene keelt, ma mõistan mida tähendab chai ja sup - polshoi või siis maliinki. Eta vsjoo.
Mul on olnud palju Venemaalt turiste, kes lihtsalt ei ole nõus muid keeli rääkima kui oma emakeelt, vene keelt ja kui nad tulevad siia, meile kallisse väikesesse Eestise(mis on venelaste kui ka Venemaa poolt nii ära vägistatud) siis nagu loogiliselt peaksid nad kõike saama vene keeles, ma olen neile alati öelnud, ma räägin eesti keelt, i can speak fluent english, ma puhun vähen Suomea, mi habals Espańol - ma suudaks rääkida neljas erinvas keeles aga nemad tahavad ikka saada omad jutuad aetud.. pff!
Igaljuhul, Katusekohviku teenindus on korralik, mõned noored näitsikud vajaksid võibolla teenindusvaldkonnaga rohkem tutvumist aga muidu jumala OK!
Edu teile!
 
kl 25. mai 2011, kl 12.03
Minge mõnda kuurorti Türgis, Egiptuses, Hispaanias, Kreekas. Räägitakse teeindusasutustes ni venet kui soomet kui saksat - seal teatakse, et emakeelne teenindus on käibele ja firma sissetulekutele-kasumile suur pluss.
Ja Venemaa venelane tuleb ka siia, Eestisse, sest teab, et umbkeelsena saab ta üldjuhul hakkma, räägitakse kuidagi ikka. Miks muidu peaksid nad siia tulema, tuhat muud kohta, kuhu minna.
Seega mõne Venemaa venelasele siltide ja hoiakute külgekleepimine (no mis nad nüüd meie väikese Eestimaakesega tegid; ja võrdluseks - see on sama hoiak nagu paljud venelased kutsuvad ja peavad kõiki eestlasi fašistideks) on piiratud ja naiivne.
 
Juhan 25. mai 2011, kl 16.28
Jõhvis avatakse uus ehitustarvete kauplus, kandideerisin sinna osakonna juhatajaks, jõudsin isegi nii kaugele, et kutsuti töövestlusele. Töövestlusel selgus, et kaupluse juhatus venelased, kontor Narvas. No vene keelega mul probleeme pole, idablokist ju ja nõukaaegne inimene, aga sellest oli vähe kasu, minult hakati küsima imelikke küsimusi, kõik seotud armastusega venelaste vastu, kas ma ikka armastan ja austan - uvazhajesh? - Hiljem, kui ära läksin, nägin, et poe ees kõikidel autodel georgi lindid küljes. Ei tahagi ma enam sinna poodi tööle. Mida ma tahan öelda on see, et anna kuradile sõrm, võtab käe. Kui keelt ei tea, nõutakse keelt ja kui tead keelt, siis nõutakse veel suurt armastust ka takkatraavi.
Ps. Meeldis ! kommentaar.
 
bruno benno 26. mai 2011, kl 14.15
christjan on üks õige uhke eestlase nimi ikka küll! nagu ka kolumbus chrisostomus.
 
margit 26. mai 2011, kl 15.42
nimi ei riku meest ja chris on väga eestimeelne eestlane, kes oskab ka mitmeid võõrkeeli, sh. ka venekeelt. ja antud olukord mida preili/proua "eestlane olen" kirjeldas ei olnud kohe kindlasti mitte päris 100% nii. usun, et seal on oma tõde sees, sest chris aegajalt ütleb üsna teravalt ja mõnele tundlikumale võib see tunduda ebaviisakusena või pealekäratamisena. aga chris ei ole sitt teenindaja, tal on lihtsalt aastate jooksul välja kujunenud oma stiil, kuidas seda teha ja kõikidele see ei sobi. katusekohvk ei ole udupeen restoran, kus teenindaja peab kliendi jaoks kõrvade peal käima. chrisi vaba teeninduse vastukaaluks ongi seal ju need imearmsad õpilase sildiga neiukesed. kekatusekohvik on mõnus chillout kohvik ja seal käivad inimesed, kellele sealne teenindus sobib ja neid inimesi ei ole vähe.
 
hehh 26. mai 2011, kl 18.30
Ma küll Moskvas eestikeelset teenindust ei eelda ega nõua ega ürita. Huvitav, et on rahvusi, kes alati esimesena oma emakeelest alustavad. Miks peab venelasi võõrriigis venekeeles teenindama, aga eestlasi mitte? Venelane ei pea mingeid võõrkeeli oskama, aga eestlane olgu polüglott. No kamoon selline võõrkeeli oskav inimene ei töötaks näkase palga eest kohvikus teenindajana, ta on paremaid ametikohti valida. Läheb teise riiki reisile, siis oska inglise keelt ja arvesta, et neil pole kohustust sinuga ka mitte inglise keeles suhelda. Seega õpi ära mõned kohalikud laused ja fraasid ja kanna väikest vestmikku kaasas.
 
... 26. mai 2011, kl 18.34
Hehh, nendesse kuurortitesse, kuhu venelased massiliselt käivad, lääne-eurooplased üldiselt minna ei taha.
 
:) 26. mai 2011, kl 18.49
See, et saad emakeelset teenindust, tähendab ühtlasi ka seda, et seal samas puhkab palju sinu kaasmaalasi. Sellised massiturismikohad. Mis võlu on minna välismaale ja seal on kõik sama nagu kodus? Ei kuule sa võõraid keeli, ei pea saa sa ise võõrkeeles suhtlema ja kokkuvõttes näed peamiselt oma kaasmaalasi plätudega. Samahästi võin ma siis ju kodus järve ääres puhata. Mina lähen ikka vaheldust ja eksootikat saama ja tahaks maksimaalselt võõrkeelsest keskkonda. Jube igav kui igas maailma punktis kõik minuga eesti keelt pursiks.

Minu arvates on see elementaarne viisakus, et võõral maal võõrkeelset juttu alustades uurid esiteks, et kas teine pool ikka ka sama keelt valdab.
 
N30 26. mai 2011, kl 23.02
Ma ei tea palju neid Christhyani sõpru siin sõna võtnud on, aga mõned neist on eriti räiged. A' la "sina tropp, kes sa seal midagi kuulsid", ilmselt mõeldud teemaalgatajale...njaa. Ja Margit kes kiidab, et tegemist ongi "oma terava stiiliga teenindajaga, kelle stiil kõigile ei sobi" ja Christhian ise jälle leiab et tolle venekeelse kliendi teenindamine vene keeles oleks enda alandada laskmine.
No ehk ongi see katusekohvik spets kundedele ja nagu keegi siin teadia, pidi neid kundesid rohkem kui küll olema. Mis siis ikka, kuniks nõudlust, senikspakkumist!
Kindlasri mina vähemalt oma jalga sinna kuhugi ei tõsta. Iuuu...külmavärin tuleb seljapeale kui mingi kiilakas ülbitsema tuleb, või kui peaksin seda pealt kuulma. Muide ise olen ühe korra seal käinud ja ei jäänud head muljet ja just teeninduse poolest. Aga peale seda lugu ja selle Christhiani ja tema sõprade tuttavate sõnavõttu kõnnin sealt kauge kaarega mööda. Aga noh, see olen kõigest mina, minu sõbrad, tuttavad ja sugulased- nii et pakrotti ta nüüd sellepärast ei lähe! Ja kui turgu on siis, davai!
Teemaalgatajale aitähh! Minujaoks oluline info.
 
to N30 27. mai 2011, kl 05.53
Miks nii isiklikult võtsid? Tilk muud verd sees? Need tavaliselt lähevad rohkem marru kui venelased ise. Muideks minule on Venemaa venelased öelnud, et nad pole kusagil kohanud nii matslikke kaasmaalasi kui Baltikumis.
 
N30 27. mai 2011, kl 10.14
Ei ole mul mingit tilka. Mulle lihtsalt ei meeldi kui ükskõik mis põhjusel teisega halvasti käitustatkse, kuna ka minuga on vahel halvasti käitutud. see tekitab väga vastiku tunde. ja ei meeldiks seda ka pealt näha. Üldiselt hoian eemale sellistest väga pealekargavatest inimestest. Nooruses oli meie maja ümber kamp noorukeid kes möödakäijaid mõnitasid. aastaid. ja kui neile midagi vastu öelda siis lendasid samamoodi peale et: krdi tropp, mida sa undad siin...vms....Mulle lihtsalt ei meeldi sellised inimesed ega ka sellelaadsed.
Ja näiteks ükskord sõimas mingi venemutt mul bussis näo täis. Miks ma ei tea...aga rikkus pool päeva ära.
Ei meeldi kui võõrad inimesed, veel enam teenindajad elavad oma iseloomu labasuste ja nö julge ütlemisega võõraste inimeste peal välja.
 
estbest 27. mai 2011, kl 17.18
christjan on täpselt samast kategooriast CCCP-aegsete vene müüjamuttidega, kes eestikeelse küsimuse peale käratasid "govorite po-tšelovetšeski!"

nüüd ma siis tean, et need mamslid olid "terava stiiliga teenindajad, kelle stiil kõigile ei sobi". neil oli lihtsalt aastatega välja kujunenud oma stiil.

nõukogude liit pole meilt kuhugi kadunud! tiblakultuuri kandjatele pannakse lihtsalt võsa-ameerika nimesid.
 
Sheherezade 27. mai 2011, kl 19.03
Jah,paiswtab,et venelastel on lausa lillepidu! igal pool arvestatakse nende emakeelega. Nägin seda ise ka eelmisel aastal Türgis,kui Alanyas olin,ikka vene keel,vene keel,vene keel enim kuulda! ma ei saa aru,kas türklastest hotellitöötajad on KOHUSTATUD vene keelt ka 6ppima!? Aga inglise keel!? Minu teada on ikka see rahvusvaheline,millega igal pool suhelda saaks!?
 
kurb 27. mai 2011, kl 21.58
Kurb on lugeda siinseid postitusi.
Kas te tõesti arvate, et Tallinn ja Vanalinn on midagi nii unikaalset, et mitte kusagil mitte midagi sellesarnast ei leidu? Turistid peaksid olema tänulikud, et me lubame neil siin paar tunnikest munakividel kolistada ja kohvikus maitsetu kohvi, olematu teeninduse ja vettinud koogitüki pärast rämeda tipi maha jätta?
Justnimelt teenindajad on turisti jaoks selle linna/riigi nägu, kuna tihtipeale jääbki see nende ainukeseks kontaktiks kohalikega. Ja kui siis see nägu on vingus, ülbitsev ja tänamatu, siis ei teki mingit isu kellegil siia tagasi ka tulla, veel vähem teistele soovitada. See turist võtab oma raha ja kulutab selle pigem Horvaatias, Itaalias või Islandil.

Kui te ei oska kultuurseid turiste hoida, siis peagi näetegi Vanalinnas ainult lihavate nägudega viinaturiste ja ilaseid sarvi maha jooksvaid poissmehi. Kohvikud asenduvad stripikate, muuseumid kasiinode ja restoranid "baar/saun/kohvik"- laadsete asutustega.

Eks kala mädaneb ikka peast. Kui vanalinna toitlustusasutuste pidajate ainus eesmärk on vahendeid valimata kiire papi kokku ajamine, siis ei saagi neilt oodata vähegi pädevama personali palkamist.
 
d: 28. mai 2011, kl 00.54
millegipärast on antud teema keeratud a'la rassivihaks.
teadmata mis tegelikult juhtus.
antud kommijatest teab seda vaid 1.
ja see ei ole teema algataja,d;
tõenäoliselt
...siinkohal lubage mul mainida, kui rumalad olete just TEIE, kommijad.
eluvaesed. pettunud.
ja nüüd valate selle sita,mis teile osaks saanud,teistele kaela.te ei vabane sellest
ja käige seal, kus meeldib(kui selliseid kohti teie jaoks leidub)
 
teema algataja 28. mai 2011, kl 10.32
Küll on tore, et kommenteerija d: teab nii hästi, kuidas Asjad ON :D

Ma arvan ka, et TEGELIKULT oli see Vene turist selle Chrisztyani vana vihavaenlane, talle umbes 1000 eurot võlgu ja lisaks sellele ka naise üle löönud, nii et ta oli Ckhrysztyani ülbitsemise igati ära teeninud! Loomulikult ei saanudki mina kõrvaltvaatajana seda teada, aga õnneks on olemas kommenteerija d:, kes mulle kõik praegu ära seletas, halleluuja!
 
:)) 28. mai 2011, kl 18.26
27 aastaga oleks võinud ikka selgeks saada, et eesti keeles on õige just nimelt "teenindaja", sest
teenindama = teenust osutama
 
M.V 28. mai 2011, kl 19.33
Huvitav on see, et Katusekohvik on kibekiirelt eemaldanud oma kodulehelt tagadiside lahtri.. Lausa naerma ajab. Postitasin neile sinna teate, kus ma ei laitnud nende teenindus, küll aga palusin edaspidi rohkem tähelepanu pöörata laudade puhtusele ja ka mööbel aeg-ajalt tolmuimejaga üle käia. Viimati seal käies häiris must laud ja räpased toolid mind jubedalt. Mõtlesin siis, et kirjutan neile, viisakas vormis jne. Ei tea, kas sai see neile viimaseks tilgaks, aga jah, tagasiside jätmise kohta enam, ei ole :)
Normaalne! Selle asemel, et klientide ees vabandada, eemaldavad nad ebameeldivad kommentaarid ja ülbitsevad edasi.
 
Apelsin 28. mai 2011, kl 20.17
Kapitalistlikus riigis on tarbijal siiski 6igus jalgadega h22letada. Eraettev6te tavaliselt j2tab endale 6iguse klienti valida ja kliendil on 6igus teenusepakkujat valida. Kavalam j22b ellu ja teenib kasumit.
 
naine 28. mai 2011, kl 22.48
Neil oli enne ka seal tagasisides teeninduse kohta päris negatiivseid asju, ma aprillis millalgi sattusin lugema, kui seal ka käisin. Positiivseid oli natuke ka, aga negatiivset rohkem.
 
chris 28. mai 2011, kl 23.39
MÄNG LÄBI! BARCELONA VÕITIS KOHTUMISE 3:1!
 
Usakas 29. mai 2011, kl 00.02
To Apelsin: Kui eraettevõte hakkab kliente valima siis on ta varsti pankrotis.
 
Apelsin 29. mai 2011, kl 08.10
That's what I'm talkin' about, Usakas ;)
 
d: 29. mai 2011, kl 20.00
viimastele:
pigem see 'eraettevõte' hoiab/kaitseb sellega olemasolevaid.
madalalaubalised
 
kol 29. mai 2011, kl 20.42
Väga naljakas, ma ütleks lausa madalalaubaline arvamus, et mõningaid kliente solvates ja üldse ülbitsedes saaks teisi kliente hoida (peale madalalaubaliste, muidugi).
 
Sisin 29. mai 2011, kl 22.51
Need "olemasolevad" on vaevalt teismeeast välja sirgunud vesipiibutõmbajad. Jah, neid on tõepoolest vaja kaitsta, sest on nad ju alles oma ööklubi- baarielu alguses ja vajavad "juhendamist"..
 
ggg 30. mai 2011, kl 16.24
see d: on ilmselgelt sama kohviku nõudepesija.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!