Halb kogemus
Ristmik - ületamise järjekord ja nõuded?
totu. 23. oktoober 2013, kl 18.37 |
Käisin täna autokoolis linnas sõitmas..kõik võimalikud kohad ja teadsin ette,et minu nõrkus on ristmiku ületamise reeglid (reguleeritud,reguleerimata ja kus on kolm teed ning kui tahan nt paremale pöörata mida pean arvestama jne..) küll õpetaja üritas mulle selgeks teha iga ristmiku juures ju erinevad nõuded ja pöörded,kes enne ja pärast kuid ma jõudsin vaid teed jälgida.. - Jah, mu nõrkus on ristmikud,ületamise järjekord.
Kas keegi teab kus saab internetis seda omale puust ja punaseks selgeks teha? Kus on nt välja toodud ristmikud ja järjekord,et oleksin järgmine kord targem sest neid ristmike on palju ja igalpool kehtivad erinevad reeglid. Ette tänades !:)
Kas keegi teab kus saab internetis seda omale puust ja punaseks selgeks teha? Kus on nt välja toodud ristmikud ja järjekord,et oleksin järgmine kord targem sest neid ristmike on palju ja igalpool kehtivad erinevad reeglid. Ette tänades !:)
*** 23. oktoober 2013, kl 18.54 |
Guugelda liiklusteste, igas testis on pilte ristmike kohta.
Küllap sa harjud, kui Liiklusseaduse endale selgeks teed. Igal ristmikul käib liiklemine täpselt just sinna paigutatud liiklusmärkide järgi, neid pead une pealt tundma.
Loomulikult, kui oled väga algaja, siis pöörad rohkem tähelepanu auto teel hoidmisele kui märkidele, aga ju sa pikapeale hakkad ka kõike muud märkama.
Õpi märkide tähendus pähe, siis ongi puust ja punaselt.
Ega keegi meist ju kõikide linnade kõiki ristmikke ja ringteid endale enne selgeks ei suuda teha - ikka vaatame märke, kas võrdeste teede rist või ristumine peateega või ristumine ühesuunalise teega või ringristmik.
Ja kus reas just peaks olema, kui manöövrit sooritama hakata, on võõras linnas kõigile ühtviisi raske, alati.
Küllap sa harjud, kui Liiklusseaduse endale selgeks teed. Igal ristmikul käib liiklemine täpselt just sinna paigutatud liiklusmärkide järgi, neid pead une pealt tundma.
Loomulikult, kui oled väga algaja, siis pöörad rohkem tähelepanu auto teel hoidmisele kui märkidele, aga ju sa pikapeale hakkad ka kõike muud märkama.
Õpi märkide tähendus pähe, siis ongi puust ja punaselt.
Ega keegi meist ju kõikide linnade kõiki ristmikke ja ringteid endale enne selgeks ei suuda teha - ikka vaatame märke, kas võrdeste teede rist või ristumine peateega või ristumine ühesuunalise teega või ringristmik.
Ja kus reas just peaks olema, kui manöövrit sooritama hakata, on võõras linnas kõigile ühtviisi raske, alati.
Naisteka nipiraamat 23. oktoober 2013, kl 20.11 |
1. Ristmikule lähenedes tee kindlaks, kas see on reguleeritud (foor) või reguleerimata.
2. Kui on reguleerimata, tee kindlaks, kellel on peatee. St kas "anna teed" või "peatee" või "stop" märk on sul või ristuval teel.
3. Kui on võrdsed ristmikud, annad teed kõigile, kes jäävad su paremale käele. Paremale käele jäävad ka vastutulevad autod kui teed vasakpööret.
4. Suunda muutva peatee korral juhindu märgist. Kes on jämeda juti peal, sellel on peatee, kes peene peal, see annab teistele teed. Kui mõlemad olete jämeda juti peal ja teie teed ristuvad, siis kehtib jälle parema käe reegel.
Kui liiklusmärkide tähendused on selged, siis ei tohiks probleeme tekkida. Algaja õpilasena on sul võimalus endale piisavalt aega võtta, et situatsioonis selgusele jõuda (st vali sõidukiirus selline, et jõuaksid mõelda, mida sa tegema pead. Vajadusel jää seisma kui sa sellega just liiklusseisakut ei tekita). Tegelikult võib juht ebaselge liiklussituatsiooni korral liiklemise kiirust valida vastavalt oma võimetele. Mõnikord leidub närvihaigeid, kes õppesõiduautot nähes endast väljuvad, aga nemad on kogenud juhid ja oskavad sinust võimalusel mööda sõita. Ma ei arva, et sõiduõppijad peaks tipptunnil kuskil suurel ristmikul seisma jääma ja situatsioonis selgusele jõudma. Sellistesse kohtadesse viiakse õppureid ikka siis kui neil juba asi käpas on.
2. Kui on reguleerimata, tee kindlaks, kellel on peatee. St kas "anna teed" või "peatee" või "stop" märk on sul või ristuval teel.
3. Kui on võrdsed ristmikud, annad teed kõigile, kes jäävad su paremale käele. Paremale käele jäävad ka vastutulevad autod kui teed vasakpööret.
4. Suunda muutva peatee korral juhindu märgist. Kes on jämeda juti peal, sellel on peatee, kes peene peal, see annab teistele teed. Kui mõlemad olete jämeda juti peal ja teie teed ristuvad, siis kehtib jälle parema käe reegel.
Kui liiklusmärkide tähendused on selged, siis ei tohiks probleeme tekkida. Algaja õpilasena on sul võimalus endale piisavalt aega võtta, et situatsioonis selgusele jõuda (st vali sõidukiirus selline, et jõuaksid mõelda, mida sa tegema pead. Vajadusel jää seisma kui sa sellega just liiklusseisakut ei tekita). Tegelikult võib juht ebaselge liiklussituatsiooni korral liiklemise kiirust valida vastavalt oma võimetele. Mõnikord leidub närvihaigeid, kes õppesõiduautot nähes endast väljuvad, aga nemad on kogenud juhid ja oskavad sinust võimalusel mööda sõita. Ma ei arva, et sõiduõppijad peaks tipptunnil kuskil suurel ristmikul seisma jääma ja situatsioonis selgusele jõudma. Sellistesse kohtadesse viiakse õppureid ikka siis kui neil juba asi käpas on.
Mia1 23. oktoober 2013, kl 20.59 |
Lisaks veel niipalju juurde fooriga ristmiku osas (reguleeritud):
1. Kui sõidad otse rohelise tulega, siis kõik OK, anna aga minna (v.a. üks foor Tallinnas, millega tuleb vasakult tulevatele trammidele ikkagi kohati teed anda, kui nool nii näitab - s.t. punane ümmargune tuli ja selle kõrval otse näitav roheline nool, siis tuleb kõrvalt tulijatele teed anda).
2. Kui keerad vasakule (ilma spetsiaalse rohelise nooleta), siis pead andma vastutulijatele teed enne kui pöörde sooritad. Teed pead andma ka jalakäijatele (kui neid on).
3. Kui keerad paremale, siis pead jalakäijad üle laskma.
Pmst jalakäijatele tuleb alati ja kogu aeg teed anda, kui kuhugi pöörad :)
1. Kui sõidad otse rohelise tulega, siis kõik OK, anna aga minna (v.a. üks foor Tallinnas, millega tuleb vasakult tulevatele trammidele ikkagi kohati teed anda, kui nool nii näitab - s.t. punane ümmargune tuli ja selle kõrval otse näitav roheline nool, siis tuleb kõrvalt tulijatele teed anda).
2. Kui keerad vasakule (ilma spetsiaalse rohelise nooleta), siis pead andma vastutulijatele teed enne kui pöörde sooritad. Teed pead andma ka jalakäijatele (kui neid on).
3. Kui keerad paremale, siis pead jalakäijad üle laskma.
Pmst jalakäijatele tuleb alati ja kogu aeg teed anda, kui kuhugi pöörad :)
:)) 23. oktoober 2013, kl 21.12 |
totu. 23. oktoober 2013, kl 21.58 |
totu. 23. oktoober 2013, kl 22.04 |
Mia1 Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Lisaks veel niipalju juurde fooriga ristmiku osas
> (reguleeritud):
>
> 1. Kui sõidad otse rohelise
> tulega, siis kõik OK, anna aga minna (v.a. üks fo
> or Tallinnas, millega tuleb vasakult tulevatele tr
> ammidele ikkagi kohati teed anda, kui nool nii näi
> tab - s.t. punane ümmargune tuli ja selle kõrval o
> tse näitav roheline nool, siis tuleb kõrvalt tulij
> atele teed anda).
>
> 2. Kui keerad vasakule (i
> lma spetsiaalse rohelise nooleta), siis pead andma
> vastutulijatele teed enne kui pöörde sooritad. Te
> ed pead andma ka jalakäijatele (kui neid on).
>
>
> 3. Kui keerad paremale, siis pead jalakäijad ül
> e laskma.
>
> Pmst jalakäijatele tuleb alati ja
> kogu aeg teed anda.
Suured tänud neile kes pole mind siin "lolliks " sõimanud nagu tavaliselt
Meeldib halvustada.. kes viitsisid kirjutada ja aidata.
Aga näiteks kui on reguleerimata ristmik üks tee otse, paremale ja vasakule ..ise asun teel mis suundub otse ja tahan pöörata nt paremale keda pean arvestama :)
-------------------------------------------------------
> Lisaks veel niipalju juurde fooriga ristmiku osas
> (reguleeritud):
>
> 1. Kui sõidad otse rohelise
> tulega, siis kõik OK, anna aga minna (v.a. üks fo
> or Tallinnas, millega tuleb vasakult tulevatele tr
> ammidele ikkagi kohati teed anda, kui nool nii näi
> tab - s.t. punane ümmargune tuli ja selle kõrval o
> tse näitav roheline nool, siis tuleb kõrvalt tulij
> atele teed anda).
>
> 2. Kui keerad vasakule (i
> lma spetsiaalse rohelise nooleta), siis pead andma
> vastutulijatele teed enne kui pöörde sooritad. Te
> ed pead andma ka jalakäijatele (kui neid on).
>
>
> 3. Kui keerad paremale, siis pead jalakäijad ül
> e laskma.
>
> Pmst jalakäijatele tuleb alati ja
> kogu aeg teed anda.
Suured tänud neile kes pole mind siin "lolliks " sõimanud nagu tavaliselt
Meeldib halvustada.. kes viitsisid kirjutada ja aidata.
Aga näiteks kui on reguleerimata ristmik üks tee otse, paremale ja vasakule ..ise asun teel mis suundub otse ja tahan pöörata nt paremale keda pean arvestama :)
ei muud... 23. oktoober 2013, kl 22.17 |
:)) 23. oktoober 2013, kl 22.30 |
Fooriga reguleerimata ristmikul vaatad märki.
Kui on ees "anna teed", siis arvestad paremale pöörates kõiki, kes sõidavad ristuval teel. Annad teed ka vasakult tulijatele.
Kui ristmiku ees on märk "võrdsed teed", siis paremale pöörates on sinul eesõigus, vasakult tulijad peavad sulle teed andma.
Kui ristmiku ees on märk, mis näitab, et sina oled peateel ja peatee keerab paremale, siis on sul eesõigus keerata paremale, igaks juhuks tasub alati pilk visata ka vasakule.
Kui ristmiku ees on märk, et sina oled peateel ja peatee keerab vasakule, on sul ikkagi eesõigus keerata paremale, sest keegi ei saa segada peateelt paremale mahakeerajat.
Kui mingit märki ei näinud (ja teekatted on samasugused), arvestad, et võid olla kõrvalteel, kuna sa lihtsalt ei pannud märki tähele. Jälgid, mida teeb sinust vasakule jääv liikleja - kui selgelt on näha, et annab teed, siis ilmselt oled võrdsete teede ristmikul ja keerad paremale.
Kui sina oled kruusateel ja ristuv tee on asfaltkattega, oled kindlasti kõrvalteel ja annad kõigile teed, kuigi sa märki ei näinud.
Õpi märgid selgeks!
Kui on ees "anna teed", siis arvestad paremale pöörates kõiki, kes sõidavad ristuval teel. Annad teed ka vasakult tulijatele.
Kui ristmiku ees on märk "võrdsed teed", siis paremale pöörates on sinul eesõigus, vasakult tulijad peavad sulle teed andma.
Kui ristmiku ees on märk, mis näitab, et sina oled peateel ja peatee keerab paremale, siis on sul eesõigus keerata paremale, igaks juhuks tasub alati pilk visata ka vasakule.
Kui ristmiku ees on märk, et sina oled peateel ja peatee keerab vasakule, on sul ikkagi eesõigus keerata paremale, sest keegi ei saa segada peateelt paremale mahakeerajat.
Kui mingit märki ei näinud (ja teekatted on samasugused), arvestad, et võid olla kõrvalteel, kuna sa lihtsalt ei pannud märki tähele. Jälgid, mida teeb sinust vasakule jääv liikleja - kui selgelt on näha, et annab teed, siis ilmselt oled võrdsete teede ristmikul ja keerad paremale.
Kui sina oled kruusateel ja ristuv tee on asfaltkattega, oled kindlasti kõrvalteel ja annad kõigile teed, kuigi sa märki ei näinud.
Õpi märgid selgeks!
:)) 23. oktoober 2013, kl 22.37 |
Naisteka nipiraamat 23. oktoober 2013, kl 23.26 |
Totu, tegelikult kui sa selliseid asju küsid, võib oletada, et sul on teoreetiline pagas suht niru. Selleks, et praktikas asi sujuks on vaja teooria selgeks teha. Kas teile teooriatundides mingit õppematerjali ei antud selle kohta? Sõidukorrad ristmikul on ju üsna suur osa teooriaõppest.
ah 23. oktoober 2013, kl 23.40 |
xy 24. oktoober 2013, kl 00.38 |
palju tänavaid on selliseid 20. juuni 2017, kl 18.43 |
Lisa postitus