Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Perekond
Ja mida teie arvate ?
 
Kati 01. veebruar 2002, kl 10.17
Tänasest SL Õhtulehe artiklist nimelt , kus kirjutati kuidas ühe Tallinna kooli õpilasi õppeedukuse järgi klassidesse lahterdatakse ?
 
anne 01. veebruar 2002, kl 13.20
Ma ei saa aru,kas lahterdatakse peale igat kontrolltööd klassid ümber või kehtib "India kastisüsteem",et kui oled mingil põhjusel halva hinde saanud,siis oled nn.loll kooli lõpuni ja rabeleda paremate hulka pole mingit võimalust.Ei ole ise veel lehte lugenud.Vaesed lapsed!!!
 
Donna 01. veebruar 2002, kl 13.21
Arvan, et igati põhjendatud. Omal laps viieline ja kaebab, et tunnis igav, sest õpetaja peab vähemtaibukatele teemat mitu tundi lahtiseletama. Kui ikka tase on võrdne, siis saab ka vastavalt sellele materjali läbitöötada. On küll võimalus hommikul enne tunde käia nö matemaatikaklubis, kuid kuna kool asub (päris kooli remondi tõttu) kaugel st mitme bussiga sõitmist, on hommikul varem kohalejõudmine raskendatud.
 
Kogenu 01. veebruar 2002, kl 14.04
Meil katsetati koolis sama süsteemi, aga 3-4 aasta järel loobuti, kuna tagajärjed olid üsna ootamatult ebameeldivad. Oivikute klassis oli küll õpetajatel mugavam tundi anda, kuid psühholoogiline õhustik koolis halvenes silmnähtavalt. Loomulikult hakati laste seas madalama õppeedukusega klasse kohe "lollide klassideks" nimetama, nende laste enesehinnang langes veelgi ja kaitsereaktsioonina hakkas toimima anarhia. Parem variant on see, kui sellist sortimist tehakse nö varjatult: teatud ainekallakuga klassidena, kuhu pääsemiseks toimub konkurss. Ka sel moel jaotub õpilaskond suuresti õppeedukuse järgi, kuid lapsed (ega ka vanemad) ei tunne end alandatutena.
 
Donna 01. veebruar 2002, kl 14.25
Kindlasti on aineklassideks jaotumine parim võimalus. Aga ei ole kindel, et kui klassis on osad oivikud ja osad vähem oivikud, et neid, kes aeglasema taibuga on, lollideks ei peeta. Ning õhustik on halb ikkagi.
Ja lapsed on julmad nii või naa. Eks neid targemaidki nohikuteks ja tuupuriteks sõimata. Minu laps tahtis 2.-3- klassis halvasti õppida, et teda nohikuks ei kutsutaks. Grupeerumine toimub ikkagi.
 
Heli 01. veebruar 2002, kl 16.05
Absoluutselt vastu.

Minu pojal tehti selline tükk läbi esimeses klassis!! Teisest veerandist - ridade kaupa ja klassisiseselt: "lollid" ühte ritta, oivikud teisele pole ja keskele siis nn keskmikud. Kooli valides kiideti, et küll on kena ja progressiivne õpetaja.

Ja nüüd kujutage ette klassisiseseid pingeid paari aasta pärast!! Olenemata sellest millal sul mõtlemine lahti läheb oled nii või naa lolliks tembeldatud!

Järgmisesse klassi läks poiss juba ka teise kooli. Katsetega. Koolis probleeme ei ole, aga vans klassis oli sinna lollide hulka määratud.
 
mari 01. veebruar 2002, kl 17.27
selle süsteemiga võidavad jah tublimad õpilased aga kehvemad kannatavad. vaevalt, et see kõigile "kahelistele" suur motivaator on, et kui hästi õpib, pääseb järgmisel aastal ka "tarkade" klassi. see probleem muidugi on, et targematel on koolis tihtipeale igav.
 
potsa 04. veebruar 2002, kl 17.33
no ei tea, mina küll ei mäleta, et õpetaja oleks pidanud kellelegi materjali 10 korda üle seletama. meie koolis oli veel nii, et 10-ndast klassist tehti eraldi poiste ja tüdrukute klass, mis oli ka äärmiselt nõme. Kui ikka 3 aastat tüdrukuteklassis ära käid, siis on eluks ajaks naisteseltskonnast kõrini! Usun, et taoline rivaalitsemine käib ka nendes lahterdatud klassides. Kuigi vähe teisel kujul...
 
tolerant 05. veebruar 2002, kl 14.40
Minu lapse klaasis kasutatakse grupeerimist küll, samal põhimõttel, et erinevates pingiridades erinevad tasemed, kuid olukord on kenasti ära seletatud, et miks nii (lapsed saavad samu ülesandeid, kuid erinevate raskusastmetega) ja samuti teavad lapsed seda, et kui nende tase on paranenud, siis saavad nad pingirida vahetada. Seega on see stiimul nõrgematele, mitte häbipost, kuhu oled kukkunud ja kuhu jâädki. Samas kehtib süsteem ka vastupidiselt- tugevamast rühmast võib kukkuda ka nõrgemasse, kui ikka liiga palju endast mõtlema hakkad ning olemasolevat taset ei hoia või suisa langetad.
Palju sõltub õpetajast- et kui hästi ta oskab asja mõtte lahti seletada, halvustamata ja sildistamata.
 
meil ka 05. veebruar 2002, kl 20.15
meil tehti seda pulli koolis juba 7ndas klassis. tehti kohe 3 eraldi klassi. nüüd olen 11ndas. mingeid probleeme meil ei olnud, keegi kedagi ei norinud,selle süsteemi järgi on meie koolielu korraldatud siiani. ainuke asi, et need kes on nõrgemate klassis, ei viitsigi õppida. kui ikka ei nõuta, siis ju keegi ise midagi õppima ei hakka. ja nüüd on ka need nõrgemates klassides, kellel oleks olnud sutsu paremad võimalused, "rikutud".
 
juta 06. veebruar 2002, kl 17.31
Sõltub ikka sellest, kuidas koolis lastele asi ära seletada. Minul käivad kaks last ühes ja samas koolis, milles on kaks paralleelklassi - tavaline ja keeltekallakuga eriklass. Vaneaps käib eriklassis ja kõik tundus seni normaalne, nüüd panin aga noorema tavaklassi ja selgub, et neile visatakse aeg-ajalt ette, et noojaah, b-klassis on ju tublimad...
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!