Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Perekond
teismeline ja mobiiliarve
 
maya 06. märts 2002, kl 11.39
Kui palju olete nõus maksma oma teismelise lapse mobiiliarve eest ja mida teete siis kui limiit (st, kokkulepe lapsega, palju tohib kuus rääkida) on ületatud ???
 
AK 06. märts 2002, kl 12.03
Minu pea 15.a saav poeg saab 100 krooniga kuus hakkama millest 40 on kuutasu. Väikest kõikumist muidugi esineb (25- 30 kr.)Ju vist on mul selline mõistlik laps, ei kujuta kohe ettegi, et ta mulle 500.- arve tekitaks.
 
Plahh 06. märts 2002, kl 12.03
osta simple kaart. Ja kõik sõltub ju sellest, kas tavatelefon olemas ja mis otstarbel kasutatakse telefoni, kus elatakse jne.
 
eh 06. märts 2002, kl 12.18
Jah, kas laps võib helistada sõprade mobiilile tavatelefonilt? Seni, kuni meil oli mobiiliarve limiit, tehtigi seda. Nagu teate, päris kallis, kallim kui mobiililt. Samuti on Simpel päeval kallis. Meil on arve ca 120kr sh. delta kuutasu, ilma tavatelefoni puutumata.
 
ylenna 06. märts 2002, kl 12.31
Peaks olema võimalus piirang peale panna teenuse pakkuja poolt.
 
maya 06. märts 2002, kl 12.59
Mõistlikud lapsed teil, seda on muidugi rõõm kuulda, minu 15a. poiss nii arukalt ei käitu, veebr. oodatav arve küünib 1000-ni, see pärast seda, kui lauatelefonilt sai rangelt keelatud helistamine (jaan. arve~2000).
Käisin ka EMT müügipunktis küsimas piirsumma kohta, öeldi, et sellist teenust pole, ainult on võimalik saada SMS, kui määratud piirsumma hakkab täituma, aga edasi helistada on ikka võimalik.
 
tolerant 06. märts 2002, kl 14.52
Piiranguteenust enam ei ole tõesti. Ega muu ei aita, kui asja seletamine ning kokkuleppe saavutamine. Kui see ei mõika, siis- numbri sulgemine.
Olenevalt võimalustest võib kuus kasutada olev summa muidugi kõikuda, kuid arvestades sms-i võimalust, peaks simple'i puhul 150-200 kr. kuus (koos kuumaksuga) piisav olema.
 
soovitaja 06. märts 2002, kl 15.36
Miks nii vanal üldse mobiil peaks olema?
Seda enam, kui sellega ümber ei osata käia.

Võtke üheks kuuks ära, küll järgmine kuu ise end kontrollib.
 
X 07. märts 2002, kl 09.56
Lihtne. Telefonikulu kuus maksimaalselt näiteks 230 krooni. Kui läheb üle, siis saab järgmisel kuul sellevõrra vähem. Kui asi ei õnnestu lepinguga, siis ostate Simpeli või Smarti. Telefonikulu alla lähevad nii mobiilikulud, kui kõned tavatelefonilt mobiilile. (hanza-neti kaudu saab teada, mis kellaajal mis mobiilinumbrile on helistatud). Kui üks kuu kulutab 300 krooni, siis saab järgmiseks kuuks ainult ühe 100-kroonise simpeli kaardi. Kui tahab, ostab muu taskuraha eest teise juurde.
Või käib arvestus üleüldse taskuraha järgi. Poiss saab kuus 500 krooni taskuraha miinus eelmisel kuul tema poolt tavatelefonilt mobiilile tehtud kõnede kulu miinus eelmise kuu mobiiliarve. 50 krooni saab igaljuhul taskurahaks, kui selle järel jääb miinus, siis kandub see edasi järgmisesse kuusse.
Õpetab arvestama küll.
 
2xArve 07. märts 2002, kl 21.07
Kokku läheb laste telefoniarvetele kuus umbes 650 krooni. Minul on kaks teismelist kodus, mõlemal mobiilid. Ühel Q-GSM ja teisel Radiolinja. Q-GSMil on kõnepiirangute teenus. Kui 125 kr koos kuumaksuga täis saab, siis lihtsalt enam helistada ei saa.

Radiolinjaga olen aga väga hädas, sest sel sellist piiranguteenust pole ja ka ei tule (kysisin hiljuti), ja pole ka kõnekaarti! Kustuv firma... :-) Samas poiss räägib ja SMSitab kuus vahel isegi 500krooniseid arveid...Pole jõudnud operaatorit vahetada, kuid kavatsen seda esimesel võimalusel teha.

Loobuda mobiilidest ka ei saa. Lapsed kättesaadavad, kui ise pikalt tööl. Kindlam. Tänu mobiilile on tavatelefoni arve väga väike ja tahan sellest üldse loobuda.
 
niisama 08. märts 2002, kl 15.00
telefonile saab peale panna maksumuse limiidi. See käib koodiga(PIN 2).PIN 2 koodi tead ainult sina. Kui limiit täis saab, enam välja helistada ei saa, aga sisse helistada saab. Antud asi toimib kui on paketis kõnemaksumus sees. Lihtne ju...
 
Nataly 08. märts 2002, kl 15.38
Teil on igati mõistlikud lapsed juu....
Meie 16 aastasel neiul oli tel arve üle 500 krooni ja kõneaega polnudki vaid 265 sõnumit saadetud. Võttis ikka tummaks küll..
Nüüd telefon väljas, panime väljahelistamise kinni, nii et meie ta kätte saame. Natuke alguses süda valutas ka, et juhtub midagi, ei saa helistada aga karistus on karistus....
 
tibi 08. märts 2002, kl 15.50
selgitage lastele, et internetist saab sõnumeid ka tasuta saata.
 
maalitädi 08. märts 2002, kl 16.59
Oi, armas taevas! 500 krooni mobiiliarve lapsel! No jätke nüüd ikka järele! Kas laps ise teenib või? Või lööb rusikaga lauale, et paps, olgu olla! Lastel peaks ikka mingi arusaam tekitatama raha teenimisest, mitte tunne, et see kasvab puu otsas. Isegi kui teil kasvab see puu otsas. Minu lapsel oli ka mobiil, kõnekaart oli ja ise ta siis teadis, palju räägib. Ega palju ei rääkinudki. Nüüd mobiil seisab tühja, keegi ei kasuta. Hullus läks üle. Mida see laps selle moblaga räägib, ärijutte või? Hea on küll, kui laps saab helistada ja ise ka saad teise igal ajal kätte, aga selleks ju küll peaks 50 kroonist kuus piisama. Radiolinja pakett. Või siis 100-ne kõnekaart, EMT.
 
alle-aaa-aaa-aaaaaaaa 10. märts 2002, kl 14.43
Simpel kaart ja 3 kuud hooletu! Ise lollid kui hakkama ei saa..
 
lihtsalt 11. märts 2002, kl 08.56
...mul endal läheb kuus u. üks sajakroonine simpel...ma olen 25 ja kõik vajalikud helistamised saan helistatud...
 
Pipi 11. märts 2002, kl 10.42
...aga simpeliga on ju niiii kallis helistada????
 
X 11. märts 2002, kl 12.08
Pipi: Lapsele on simpel jah na kallivõitu, sest lapse peamine helistamise aeg on ilmselt ikka enne kuut. Pärast kella kuut on simpel enam-vähem kõige odavam EMT pakett. Päevaajal on Smart natuke soodsam.
 
saatusekaaslane 11. märts 2002, kl 13.26
Minu pojal on mobiil juba paar aastat, alguses oli kõik OK, arved nii 150 ringis (koos kuumaksuga). Probleemid algasid siis, kui ostsime Tele2-st soodsa hinnaga (390.-) uue Motorola, millega kaasnes 18-kuune siduv leping (et selle aja jooksul saab aparaati ainult Tele2 lepinguga kasutada). Kahjuks on sellele aparaadile võimalik ka helinaid tellida (10 kr. lugu). Ja sms-i teel “killuviskamine” on, vähemalt nende sõpruskonnas, viimasel ajal kangesti moes. Pluss igasugu “mängud” – saada, ennusta, saad nänni... Nüüd ongi paar viimast kuud nii, et kõnesid on alla 100, aga igasugu sms-e ja tirimisi nii 300 eest või rohkemgi. Ei aita ähvardused, ei aita moraalilugemine. Ja kahjuks, nagu mulle just Tele2-st öeldi, pole neil sellist teenust, et operaatori poolt sms-ide või helinatellimiste keeld peale panna, limiidi miinimum olevat ka 400 ja see polevat operaatorile kohustuslik, vaid soovituslik.
Õnneks on uuematel aparaatidel võimalus määrata ja koodi alla panna numbrite ring, millele saab välja helistada, teistele helistamine on blokeeritud. Eks katsetan kuu aega seda moodust, jätan ainult paar-kolm hädavajalikku numbrit “lahtiseks”, kui see ka ei aita, eks tuleb siis uus mobiil lepingu lõpuni vanaemale anda, poisi jaoks kapist vana Nokia 2110 välja otsida, tolmust puhtaks pühkida ja kõnekaart sisse osta...
 
saatusekaaslane 12. märts 2002, kl 09.50
hommik on õhtust targem ja mina koos sellega:
- püüdsin eile poisi telefonis siis seda määratud numbrite loendit peale panna, peale PIN2 sisestamist teatab telefon: blokeeritud. Helistasin klienditeenindusse, sealt öeldi: sorri, enamus sim-kaarte seda funktsiooni ei toeta.
- samas sain teada, et vähemalt Tele2-s on siiski võimalik sms-ide saatmise keeld peale panna, kood öeldi ka, kuigi samal päeval mulle üks mesise häälega noormees ütles sealtsamast klienditeenindusest, et kahju küll, sellist võimalust meil pole. Sama öeldi mulle sealt ka mõni aeg varem.
Huvitav, kas tegu on klienditoe ebakompetentsusega või teadliku firmapoolse püüuga sissetulekukraane mitte kinni keerata?
 
Merka 15. märts 2002, kl 14.37
Ostsime ka soodsa hinnaga telefoni,millega kaasnes Radiolinjaga leping pooleks aastaks.Kahjuks ei ole nii et kui on ilma kuumaksuta pakett(Freetime näiteks),siis on ka soodsad kõnehinnad.Minu arvates võiks üks 14-aastane tulla küll toime kuus umbes 100 krooniga.Räägitakse ju vahel lihtsalt rääkimise pärast.Arvan et telefon peaks tal siiski selleks olema,et ta oleks kättesaadav ja ise helistaks kui väga vaja on.Nüüd on meil SIMPEL,millel kõneaeg lõppes juba 2nädalal.Täiesti lahendamatu probleem,kuidas seda limiiti peale panna.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!