Hea kogemus
Feng Shui?
metallik 26. november 2002, kl 09.53 |
joo 26. november 2002, kl 10.02 |
krt 26. november 2002, kl 10.04 |
irw 26. november 2002, kl 11.41 |
lipelgas 26. november 2002, kl 12.54 |
krt 26. november 2002, kl 13.07 |
to lipelgas: jah, aga kas on keegi uurinud selle talupojatarkuse vastavust Feng Shui'le? kardan, et nad ikka üks-ühele päris ei kattu... muidugi on õige arvestada mingeid asju, eriti kui tegemist vanade tarkustega, aga lähtuda tuleks ehk rohkem just oma esiisade tarkusest (mida meil eriti küll teada ei ole :(( kui läbi ameerikaliku prisma lastud hiina rahvatarkustest.
lipelgas 26. november 2002, kl 16.43 |
a miks peaks mingi vastavus olema? kes on öelnud, et hiinlased ses suhtes targemad on kui eestlased? kuigi tegelikult võin väga palju näiteid tuua: feng shui peab heaks kolmnurkset katust (oled sa näinud mõnda vana talumaja lameda katusega?), soovitavalt punast või pruuni värvi (vaata nt tallinna vanalinna katuseid), ei ole hea magada pea või jalad magamistoa ukse suunas (mäletatavasti on surnud alati pandud lautsile jalad ukse poole ja nii ka majast lahkunud), ebasoovitavate külaliste peletamiseks pandi hari tagurpidi välisukse juurde (see komme on rahulikumates piirkondades eestis tänini kasutusel), näpuga näitamine suunab halba energiat (no seda on kõik emad alati keelanud) jne, jne.
kui sind huvitab konkreetselt kodu sisustamine, siis on eesti talupojaarhitektuurist vähemalt üks raamat ilmunud, pealkirja küll ei tea, aga kui tõsiselt huvitab, siis leiad kindlasti.
ms üks teadja mees, kes laiemalt teemat valdab, on eestis ka olemas: rein veber.
kui sind huvitab konkreetselt kodu sisustamine, siis on eesti talupojaarhitektuurist vähemalt üks raamat ilmunud, pealkirja küll ei tea, aga kui tõsiselt huvitab, siis leiad kindlasti.
ms üks teadja mees, kes laiemalt teemat valdab, on eestis ka olemas: rein veber.
krt 26. november 2002, kl 16.47 |
to lipelgas: ma ei ole öelnud, et nad peavad kattuma... siin teemaalgataja küsis, et kui palju Feng Shuid järgitakse ja sina ütlesid, et tegelikult juba vanadel eestlastel oli selline asi olemas... no et nüüd vaene teemaalgataja mõtleb, et juba vanadel eestlastel oli Feng Shui ja et ongi lõpp mõnus ja õige asi... ära saa valesti aru, ma olen suga ju nõus...
lipelgas 26. november 2002, kl 18.05 |
krt, mu terav keel toksib valimatult klaviatuuri klahve. see oli võib-olla pisuke osa irooniat, ega mul pole olnud kavatsust sind rünnata, veel vähem küsijat eksiteele viia. tegelikult on igal kultuuril oma "feng shui", mõnda on lihtsalt rohkem promotud. ja inimene on ju nii rumal olend, et iga võõras asi on huvitav ning vana ja hea kiputakse tihti ära unustama.
* leebelt kiiktoolis oma tudisevat tarkust jagades
* leebelt kiiktoolis oma tudisevat tarkust jagades
metallik 27. november 2002, kl 11.00 |
aitähh vastukajade ja kommentaaride eest - ei pidanudki silmas seda, et mingit küünalt müüa fs abil, vaid just mööbli paigutamist jms - samas ka 100% nõus, et rahvuslikke traditsioone tuleb arvestada ja neil mingi põhi all (kasvõi ka veesoonte otsimine nõiavitsaga jms tavad).
see hiina fs aga ka huvitav - mõned raamatud puhas saast - Lillian Too näiteks mulle ei istunud, Gina Lazenby aga ülihea.
Et kui keegi on kasutanud, kas olete proovinud rakendada seda tubade kaupa või kogu krt peal või mis-kuidas üldse...
see hiina fs aga ka huvitav - mõned raamatud puhas saast - Lillian Too näiteks mulle ei istunud, Gina Lazenby aga ülihea.
Et kui keegi on kasutanud, kas olete proovinud rakendada seda tubade kaupa või kogu krt peal või mis-kuidas üldse...
lipelgas 27. november 2002, kl 12.38 |
teadlikult ei ole küll kasutanud, kuid neid raamatuid lugedes olen, leidnud, et mõni asi, mis kodus tundub nii mugav ja õiges kohas ning mõni väga vastuhakkav asi on üsna selle hiinlaste feng shui järgi sobiv või siis mitte. nii et ikkagi usaldan sisetunnet - ei viitsi raamatutes näpuga järge ajada ja paistab, et tunne ei peta.
black 27. november 2002, kl 15.12 |
Eks see feng-shui üks platseebo ole. Kui raamatust loed, et sinu tool on nii nagu feng-shui ette näeb kohe hakkab parem. Üks hea dok-film oli, kus ühe hambutu vana hiinlase küsiti, et mis asi on feng-shui. Ta külitas oma savionni kõrval ja kägises, et näe päike paistab sealt, minu uks, mille ees ma lesin, on siin - ja see, et see uks ja lesimise koht nii hästi päikese käes, see ongi feng shui.
lipelgas 27. november 2002, kl 15.26 |
trx 27. november 2002, kl 16.56 |
Et meil siin vana-aja inimesed lameda katusega maju ei ehitanud, pole küll nüüd mingi erilise müstilise tarkuse näide. Kui just selleks mitte pidada gravitatsioonijõu, jt. elementaarsete füüsikaseaduste tundmist selleks mitte pidada. Eks katsuge palkidest, õlgedest, laastudest, savist jms ehitada vettpidav lamekatus.
Kuiva kliimaga maades muide on ju ka traditsiooniline ehitis lamekatusega. Miks nende tarkus siis halvem on.
Kuiva kliimaga maades muide on ju ka traditsiooniline ehitis lamekatusega. Miks nende tarkus siis halvem on.
happy 29. november 2002, kl 10.20 |
metallik 29. november 2002, kl 10.46 |
Lisa postitus