üks õps Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> kus te seda tüli siin näete? Mina oma arust ei tül
> itse üldse :))
Matsiste: Mida keegi näeb! On olemas selliseid õrnakesi kelle meelest juba sõna "ei" tähendab suurt tüli kus on oodata kohest vere laskmist. Aga mõned demagoogid kasutavad sellist "rahustamist" hoopis tüli õhutamiseks või oma mustade tegude varjamiseks. Millise teema arutamise puhul ilmusid keelajad välja? Kas õpetajaid võib kritiseerida aga kui kritiseerida kõrgemaid tegelasi kelle vigade tõttu õpetajatel on raske head tööd teha siis mõni demagoog hakkab kritiseerijat takistama....
>
> Millised muutused lastes on
> toimunud? Väga suured. Kordades rohkem on kõikvõim
> alike psüühikahäiretega lapsi: autiste, hüpikuid,
> lihtsalt käitumishäiretega.
Matsiste: Kõik need omadused olid ka vanasti olemas aga siis loeti neid normiks, loomulikud isiku iseärasused.
> Kui veel kümmekond aas
> tat tagasi saavutas õpetaja tulemusi autoritaarsel
> t positsioonilt lähtudes, siis nüüd see enam vilja
> ei kanna ja autoritaarsed õpetajad peavad oma suh
> tumist muutma või tehakse neil elu kibedaks.
Matsiste: Demokraatiaga kaasas käiv nähtus. Ainul mõned lollid on läinud teise äärmusse ja arvavad, et demokraatia tähendab vabadust ka pättidele. Kuidas neid lolle valgustada?
>
> > Koolitajatibisid õpetama hakata? No ole nüüd. Ma
> teen niigi igapäevaselt õpetajatööd, ei hakka ma
> küll oma närve mingite "koolitajatega" rikkuma ega
> nendega vaeva nägema.
Matsiste: On meelde jäänud väärt õpetus. Õpetaja töötagu mõistuse abil, mitte närvidega! Närvid lõpevad väga kiiresti otsa ja neid ei tohi raisata.
Loomulikult, kui lektor eks
> ib suisa elementaarsetes teadmistes, siis saab sed
> a ka tehtud ja viidatud nende vigadele. Kui aga ae
> takse lihtsalt tühja juttu, siis ei tasu oma närve
> rikkuda ja mingit vaidlust tekitama hakata.
Matsiste: lektor aga võtab seda signaalina, et tema jutt vastab täpselt kuulajate tasemele, neile ohmudele kuulajatele ei ole mõtet arukamat juttu rääkida.
> Ja sellist koolitust ei maksa ka kunstlikult pikemaks
> venitama hakata.
>
> Miks sellistel koolitustel
> käiakse? Aga seepärast, et kool on selle korralda
> nud ja selle eest maksnud. Pealegi on õpetajail va
> ja regulaarselt läbida 160-tunnised koolitused.
Matsiste: Miks õpetjad ei tõstata küsimust selliste
kursuste vajalikkuse kohta? Palka julgevad küsida aga kursuse kohta tõtt öelda ei julge?
> Kahjuks ei ole ka võimalik ette näha, millisel tasem
> el konkreetne koolitus on. Isiklikust kogemusest v
> õin öelda, et kõige mõttetumad on igasugused eurot
> eemalised ja karjäärikoolitused. See muidugi ei vä
> lista, et kellelegi võivad need väga meeldida.
matsiste: Kas targemad ei leia nippe kuidas viletsatest kursustest viilida?
>
>
> Tõtt on muidugi kena rääkida, kas aga alati il
> mtingimata vajalik? Sinu teooria kohaselt peaksin
> ma lapsevanemale näkku plartsatama, et tema laps o
> n lootusetu loll ning tasuks hakata näiteks abikoo
> li peale mõtlema?
matsiste: Tõtt saab alati rääkida mitmel viisil. Kui öelda vanemale, et tema laps on nii andekas ja väärib teist kooli kuhu tavalisi lapsi ei saa saata....
Tuleks keelata mõne kooli nimetamine lollide kooliks. Olemas olgu aga erikoolid nagu oli kunagi Nõo internaat mate ja füüsika kallakuga erikool ja on ka Kaagvere eriinternaatkool kallakuga noortele aktiivsetele daamidele. Sõnad tähendavad palju.
>
> Kui harva koolitustel käi
> a, siis tõepoolest võib olla huvitav end lektori k
> ogenematuse või võhiklikkuse arvel lõbustada. Minu
> l ja usun, et enamikel pedagoogidel ei ole see kom
> beks. Ripub see ära juba kutse-eetikast. Miks siis
> pahandatakse õpetajate peale, kes õpilaste üle ir
> oniseerib?
Matsiste: Mina ei ole kunagi ühegi õpetaja üle ironiseerinud. Tunnistan alati ausalt, et olen loll ja ei saa mingist probleemist aru ning palun siis selgitada, küsimusele vastata. Mina ei tea miks mõni lihtsale küsimusele vastamise asemel hakkab mind süüdistama igasugustes pattudes ja õpetajate süüdistamises....
>
> Seega ma eelistan selle koolitus
> e ära taluda. Teen pigem ettepaneku koolituse korr
> aldajale järgmisel korral paremini järele uurida,
> mis on selle sisu ja kas seda on ikka meile ilmtin
> gimata vaja, kui et hakkan koolitajat halvustama v
> õi temaga tüli kiskuma. Minu aeg ja närvid on rohk
> em väärt. Kui koolitaja oma ametiga toime ei tule,
> peab ta oma "poe" varem või hiljem kinni panema,
> sest info levib ja jama eest keegi enam ei maksa.
Matsiste: Aga miks see siis ei õnnestu? Miks ikka sattuvad koolitusele need kellele seda vaja pole?