No loomulikult tuleb vahet teha ka sellel kas õpitakse puhtalt hinnete pärast või teadmiste omandamise pärast. Hinded on ikka ju selleks ,et õpilane saaks objektiivse hinnangu oma teadmistele ning hinded on ka omamoodi motivatsiooniks, st õpilane näeb, et tuleb rohkem tegeleda õppimisega või et ta ei ole millegist õieti aru saanud, kui on viletsama hinde saanud.
Kui inimene õpib ainult hinnete pärast, siis teda õppimine kui selline ei huvitagi ju. Ta kas tuubib või kirjutab võimaluse korral maha.
¨
Õige variant olekski selline, et õpilane teeb endale loogiliselt selgeks ülesanded, mis talle antud on ja siis paneb end proovile. KUi saab hea hinde, siis tema töö oli hea, kui mitte, siis tuleb enesega rohkem tegeleda.
Ma usun, et isegi see variant on parem, et inimene õpib vaid hinnete pärast (näitab ambitsioonikust) kui see , et inimene teab, et ta saab hea hinde eest raha (mis näitab, et teda huvitab vaid raha, mitte ambitsioonikus või teadmised). Viimasel juhul on vanemad vale pildi andnud lapsele väärtushinnangutest.