Et ülikooli saanute protsent on kõrgem? Osad põhjused ehk sellised, et samad vanemad, kes lapse eliitkooli toppinud on, sunnivad last takka, et mingu kindlasti ülikooli (mitte et ma arvaks, et kõrgharidus nüüd halb on :), teiseks asjaolu, et "konkordja" on kah ülikool ja muud eriti snoobe erialasid (majandus, juriidika) õpetavad kõrgkoolid käivad ka nimistusse. See võib protsendi näiliselt kõrgeks ajada. Ei tarvitse aga näidata õppekvaliteeti. Nagu ka hinded ei tarvitse alati teadmisi iseloomustada. Nagu ka "keskmisest kõrgem" IQ ei tarvitse olla edu ja arukuse aluseks :)
Koolivägivald on teine teema. Õigupoolest peaks me kõik selle vastu astuma, mitte arvama, et kui pole sellega otsest kokkupuudet, et siis on suva. Siiski, kas tõesti võib kindel olla, et eliitkoolis ei tule ette "hierarhilisi tülisid"?
Tegelikult eriti häris kunagi "Perest ja kodust" loetud artikkel, kus lapsevanem nentis, et paraku-paraku tänapäeval loeb kooli maine ja nimi (täiega müüt!), talle see küll meeltmööda pole, aga just seetõttu pani oma lapse eliitkooli, mis asub kodust liigagi kaugel ja see asjaolu on lapsele stressav, aga tuleviku nimel tuleb ära kannatada bla-bla-bla. Mu meelest täielik lammas - määgib lollide esilammastega kaasa (ja süvendab müüti veelgi!), selmet püüda murda alusetud eelarvamused. Aga see on tema valik. Mina nii ei vali :)
Õpihimulisi lapsi on ka tavakoolis, niisamuti nagu eliidis seanahavedajaid/tuupureid.
Muidugi on praeguses koolisüsteemis paljugi, millega ma nõus ei ole (nt. lahterdamine, mis ühest küljest on ehk kasulik - ühe tasemega lapsed saavad võrdse koormuse, aga teisalt halb - süvendab paratamatult lastes "parim/halvim" tunnet, üleolekut, ja selliseid omadusi ei tahaks küll tulevastes täiskasvanutes näha, pealegi võib tase aja jooksul muutuda - inimene ju areneb, igaüks erineva kiirusega, see, kes enne oli mahajääja võib teha tohutuid edusamme ja paraku ka vastupidi võib olla), õnneks on sama meelt spetsialiste, kes minu eest sama rida ajavad :) Põhimõtteliselt võiks iga kool anda kvaliteetse hariduse ja mõjuda innustavalt, selleks ei peaks olema koole ei tavalisi ega eliite. Kui riik õpetajaid ka innustaks, oleks suisa paradiis.
Eks iga vanem vastutab ise oma laste eest ja teeb seda nii hästi kui suudab ja oskab. Ma üritan oma lapsest kasvatada eeskätt Inimese ja et tal juhtumisi nutikust ja usinust on (ja täheldatud andekust kunsti vallas), küllap saab ka hea (miks mitte kõrge :) hariduse ja rakendab end kasulikule, meeldivale ja talle sobivale erialale.
Loodetavasti Teie lapsed ka :)