Igipõline teema mis saab toitu legendidest. Räägin siis ka omadest kogemustest.
Esimene reegel on see et korras auto (nii diisel kui ka bensukas) läheb meie tingimustes alati käima. Olgu siis õues +35 või -35. Olen sõitnud vanade masinatega. Hetkel on endal pea 5 aasta vanune, uuena ostetud väike diisel.
Diisli remont on kallis vanadel masinatel mehaanilise peapumba (enamasti alates aastast 2000 mindi üle arvutite juhtimisele ja loobuti meh. doseerimisega süsteemidest) rikke puhul. Selle keerab tuksi solkkütus. Ka uuemate masinate süsteeme keerab tuksi solkkütus aga pole sellist üüratult kallist tükki nagu mehaanilise doseerimisega peapump. Ülejäänut tükid on disladel kas natuke kallimad või pea sama hinnaga kui bensukal.
Diislitel läheb salong soojaks küll. Väga levinud on el. küte. Ise sõidan linnas nii 20-30 min. otsi ja selle ajaga läheb mootor ka alati soojaks, ka kõige krõbedama pakasega. Esiklaasile saan sooja nii 1 min. möödudes. Muidugi on võimalusel hea kasutada mootori el. kütet. Seda nii bensukatel kui ka diislitel.
Muide saksast toodud masinatel on enamasti peal soojema kliima termostaat. Need masinad lähevad visalt soojaks. Pane õige termostaat ja mured kaovad.
Diisli tasuvusega peab vaatama konkreetset marki ja mudelit. On masinaid mis ei tasugi kunagi rahaliselt ära. On masinaid mis tasuvad ära esimestest kilomeetritest. Kui endale viimast autot ostsin, siis oli selleks tasuvuse piiriks miski 500 km. kuus. Hetkel on see tõusnud sinna 1500 km. kanti. Sõidan ise sellest rohkem. Mingeid kindlaid üldistatud numbreid on siin rumal pakkuda.