Miks osta uus? Olen selle omal nahal juba läbi teinud ja pikaajalise kogemusega autode valdkonnas võin lahata. Igal asjal on oma võlud ja puudused. Auto ostul peaks olema nr 1 küsimus auto praktilisus. Üksikul linnas elaval ja linnas töötaval inimesel ei ole vaja tutikat länkarit või mitme lapsega perel pole mõistlik uut Yarist osta. Eestis ei tõsta su ego isegi tutikas Bemm (jah teatud madalama haridustasemega ringkonnas isegi tõstab, aga kas sul on seda väga vaja?). Kui leiad enda jaoks sobiva keremudeli, siis järgmiseks valid sobiva mootori (sõidad rohkem ja pikemaid otsi, siis mõistlikum diisel, linnas lühikesi siis bensukas, elekter ja gaas jäägu fännidele), ei ole vaja 200kw ja viie sekkiga nullist sajani võimsust kui saad pidevalt kiiruskaamera trahve ja bensurahaga pole priisata. Käigukasti poolest eelistab enamus tänapäeval automaati, seega manuaali ei ole mõistlik osta (kui rahakott vähe suuremat ostuhinda kannatab), järelturul hiljem keeruline müüa, remondikulu ei tasu karta hooldatud kast kestab kaua ja remondi hinnad pole nii kosmilised kui kunagi. Järgmiseks vaatad palju oleks mõistlik autole ühes kuus kulutada või palju sa üldse saad kulutada. Üldiselt on nii et kui teenid stabiilselt väiksemat palka, aga auto eluliselt vajalik, siis osta vähekasutatud paar aastat vana kehtiva garantiiga liisinguauto. Võimalikult väike sissemaks (5..10%), võimalikult suur jääkväärtus, võimalikult pika aja peale, nii saad võimalikult väikese kuumakse (isegi alla 100e kuus) ja soodsa auto millel kehtiv garantii. Võid ju osta sissemaksu rahaga 1000 eurose auto, 500 eurot remondi alla ja loota, et ei tule üle 100eurost remondikulu, aga see on riskiga. Selles näites arvestan siis inimest kes muidu ostaks 10% sissemaksuga 15k uue auto (1500e taskus).
Võid ka osta päris uue auto, aga see on kallim kui mõne aasta vanune ja auto väärtuses kaotad palju rohkem. Kui raha taskus rohkem näiteks 5k, siis tasub arvutada kas mõistlikum osta see 10k auto 50% 5k sissemaksuga ja maksta iga kuu 50e või tasuda sissemaksuks ainult 1k ja maksta iga kuu 120e (25% jääkväärtusega 5a liising), ning järgi jäänud 4k investeerida või kasutada mujal. Kõik sõltub palgast, sest suurema palga puhul ei mängi see +70e kuus rohkem mingit rolli, aga +4000eurot rohkem kontol küll Aga kui ego lubab, siis mõistlik üldsegi 3k auto osta ja see 2k sahtlisse remondiks jätta, ning muidu igakuine liisingu 100e hoopis kogumishoiusele suunata, nii on 5a pärast seal 6000eurot. Lisaks on sul auto mis küll kaotanud oma väärtuses, aga hooldatuna 2k kindlasti väärt. Seega kui sul täna oli 5k, siis 5a pärast on sul 6k pangas ja 2k auto, ehk oled teeninud 3k juurde. Oleksid ostnud uue auto, siis oleksid hävinud vähemalt 50% auto hinnast (ehk u.10k auto puhul 5k ja 20k autoga 10k). Jutu point. Tutikas auto on kõige kehvem valik, eriti kui konkreetse ostja seisukohalt ebapraktiline.