Autoabi
uus auto poest
SI 21. juuli 2004, kl 11.04 |
alu 21. juuli 2004, kl 11.46 |
uue auto puhul on tavaliselt kõva plastmassilõhn, mis on soetatud ja kindlustatud ränga papi eest. lisaks sellele põhjustavad peavalu ja ahastust iga väiksemgi kriim ja kivitäke mis autole ikka kipuvad laekuma. lisaks sellele saab/peab taga veel esinduses käima õli vahetamas, et garantiid ikka säiliks ja kehtiks ja selle vältel saaks teda sinna jätta igasugu titevigade kõrvaldamiseks.
niiet kokkuvõtvalt on taga jama nagu kassipojaga, ja samas muidugi huvitav ja uus mänguasi...paariks kuuks:)
niiet kokkuvõtvalt on taga jama nagu kassipojaga, ja samas muidugi huvitav ja uus mänguasi...paariks kuuks:)
sx 21. juuli 2004, kl 18.32 |
alu 22. juuli 2004, kl 08.48 |
sx, on kaa vää, et uuel autol on hooldusvälbad??? ja vanal pole või?
*ja kussa tead, et seal uues autos pole söödud ega suitsetatud? plastmassi lõhn lämmatab kõik, eksole....mu teada on paljud uued autod kas osaliselt või yleni isegi yle värvitud, kuna transpordil siia saavad nad lihtsalt kannatada...
*ja kussa tead, et seal uues autos pole söödud ega suitsetatud? plastmassi lõhn lämmatab kõik, eksole....mu teada on paljud uued autod kas osaliselt või yleni isegi yle värvitud, kuna transpordil siia saavad nad lihtsalt kannatada...
PePu 22. juuli 2004, kl 11.24 |
autumiis 22. juuli 2004, kl 15.18 |
kai 22. juuli 2004, kl 22.46 |
mauno 23. juuli 2004, kl 13.22 |
Kah teine auto nüüd uuest peast muretsetud. Uuel asjal sõltuvalt margist kuni 3 aastat garantiid ja selle aja vältel teab täpselt väljaminekuid planeerida - kasko, liising, korralised hooldused ja tavakindlustus, lisaks muidugi kütus. Siiski kokkuvõttes üpris kindel kulu ja ei ole ohtu, et hommikul või metsavahel hakkab auto streikima ja/või pead mõnel kuul kõva nutsu mõne jupi eest välja käima (võib ju küll öelda, et liisingu/kasko asemel võiks remondiraha igaks juhuks koguda, aga minul see eriti ei õnnestunud kui vana autot pidasin). Lisaks tänu kaskole ei muretse paaniliselt varguse jms pärast. Kui auto on igapäevane tarbeese (tööle/koju pikemad otsad, ühistransport puudu/kesine) ja igakuine läbisõit piisavalt suur, siis tasub küll võimalusel uue auto poole vaadata. Kui aga igakuine läbisõit kesine ja seegi peamiselt nädalavahetusel maale ja metsa sõitmiseks, siis võib ka vanem auto olla. Eks kõik sõltub võimalustest ja vajadusest. Üldistusi teha ei saa.
See, et salongist välja veeredes hind kukub 10-15% on selline teoreetilist laadi arutlus - reaalses elus keegi selliseid autosid miskipärast ei müü...
See, et salongist välja veeredes hind kukub 10-15% on selline teoreetilist laadi arutlus - reaalses elus keegi selliseid autosid miskipärast ei müü...
alu 23. juuli 2004, kl 13.55 |
uut autot võiks, õigemini peaks kindlasti soovitama ses vallas võhikutele-siis saab tõepoolest vähem tynga vana remontimisel, a see eest on kindlad ja mitte just väiksed väljaminekud auto enda näol+kasko+vältimatu firmateenindus, kus garantii alla käib tegelikult naeruväärselt vähe...
alu 23. juuli 2004, kl 13.58 |
mis puutub uue auto väärtuse langusse hetkeseisul, siis, kuna myyk läheb hetkel hästi tänu headele pakkumistele ja soodsale liisingule, siis myyakse nagunii, ka natuke kasutatud autot uue pähe. halvematel aegadel ei myydud sel määral ja uue auto väärtus kukkus sõltuvalt margist poest väljasõidul isegi kuni 30%. ja sellise hinnaga oli neid saada kyll!
mauno 23. juuli 2004, kl 14.17 |
See kui palju garantii alla läheb sõltub väga palju ikkagi margist ja teenindusest. Vähemasti enamusel jaapani autodel katab garantii ikka enamuse probleemidest (nii vähe kui neid üldse on). Samas on mõned tuttavad kirunud näiteks ühe p-tähega hakkava prantsuse auto teenindust, kus garantiid pead alati kõval häälel nõudma ja sedagi teinekord tulemuseta...
Aivar 24. juuli 2004, kl 19.55 |
Loen teie komme uutest autodest! Jah! Liisinguid pakutakse praegu iga hinnaga. Endal on küll põhimõtted ,et ei ühtegi autot ei osta ma endale liisinguga. Lihtsalt seda delle pärast ,et kui auto on mul kinni makstud ja minu oma nimel siis lihtsalt stressi vähem. Ei pea mõtlema nende igakuiste liisingu maksete peale. Pealegi tunnen väga paljusid inimesi kes kunagi võtsid endale liisinguga uue auto. Tulemus: Kui töötuks jäid või tervis üles ütles. Olidki autos ilma. Ise sõidan Audi80,Avant, 1,9TDI Vla.94. Kus juures sellel autol oli ka ostes nn.uue auto lõhn juures. On praegugi. Ja ei leia,et see masin halvem on uuest autost.
ehhee 26. juuli 2004, kl 17.59 |
alu 27. juuli 2004, kl 09.24 |
ehhee,
aga proovi järgi...kui nii kindel oled, et väljamõeldis on.
osta uus auto, kindlusta ära ja sõida seejärel see hunnikusse. kohe saad teada, kas kindlustus maksab uue hinna või miskit muud...
kergem variant on, kui ostad uue ja paari päeva pärast viid poodi tagasi-nt värv ikkagi ei meeldi. kindlasti maksavad raha tagasi nagu Hobby Hall'is!
*veel parem-sõida oma uue autoga ja ära põe-hind langeb nagunii-kõrvaga kuuldavalt!
aga proovi järgi...kui nii kindel oled, et väljamõeldis on.
osta uus auto, kindlusta ära ja sõida seejärel see hunnikusse. kohe saad teada, kas kindlustus maksab uue hinna või miskit muud...
kergem variant on, kui ostad uue ja paari päeva pärast viid poodi tagasi-nt värv ikkagi ei meeldi. kindlasti maksavad raha tagasi nagu Hobby Hall'is!
*veel parem-sõida oma uue autoga ja ära põe-hind langeb nagunii-kõrvaga kuuldavalt!
Ra 27. juuli 2004, kl 18.47 |
meie peres praegu 2 autot kasutusel, mõlemad soetatud uuena. Üks kasutusrendiga (et saaks lepingu lõppedes lihtsamalt lahti), teine välja ostetud. Nii et kui ntx peaks töö kaotama ning pikema aja jooksul uut ei leia ja võivad makseraskused tekkida, siis saab vabalt liisinguauto ära müüa ja teisega edasi sõita.
Mulle ka meeldib, et keegi pole mu autos suitsu teinud jne. Auto ootamise ajast mäletan seda põdemist, et "kas oli ikka õige valik". Teed küll põhjaliku eeltöö, aga ikka mõtiskled pärast, et kas... Seda eriti siis, kui on valida mitme võrdväärse variandi vahel.
Aga abikaasa on mul margitruu, tema teadis kohe, millist autot järgmisena tahab ning põdes ka vähem.
Kui just peost suhu ei ela, siis pohhui kas auto hind salongist välja sõites langeb või mitte. Uus on uus.
Mulle ka meeldib, et keegi pole mu autos suitsu teinud jne. Auto ootamise ajast mäletan seda põdemist, et "kas oli ikka õige valik". Teed küll põhjaliku eeltöö, aga ikka mõtiskled pärast, et kas... Seda eriti siis, kui on valida mitme võrdväärse variandi vahel.
Aga abikaasa on mul margitruu, tema teadis kohe, millist autot järgmisena tahab ning põdes ka vähem.
Kui just peost suhu ei ela, siis pohhui kas auto hind salongist välja sõites langeb või mitte. Uus on uus.
mauno 28. juuli 2004, kl 13.44 |
Supermini 03. august 2004, kl 14.32 |
Mul püsis see "uue auto lõhn" nädal aega, siis ha(r)jus ära. Autot ootasin kuskil nädal aega peale tellimist, enne ei jõudnud lihtsalt järele minna Tartusse.
Ootamist eriti ei mäletagi, olin oma valikus ikka vägagi kindel tookord ja olen seda ka nüüd, kui autot on hinnatud mitmete kõlavate ja usaldusväärsete tiitlitega.
Eeltöö alates vana auto puruks sõitmisest kuni uue ostu vormistamiseni võttis umbes kuu-poolteist aega põhiliselt internetis tutvudes. Proovisõitu tegin kokku ainult kahe autoga.
Ootamist eriti ei mäletagi, olin oma valikus ikka vägagi kindel tookord ja olen seda ka nüüd, kui autot on hinnatud mitmete kõlavate ja usaldusväärsete tiitlitega.
Eeltöö alates vana auto puruks sõitmisest kuni uue ostu vormistamiseni võttis umbes kuu-poolteist aega põhiliselt internetis tutvudes. Proovisõitu tegin kokku ainult kahe autoga.
Tuttuus 12. veebruar 2021, kl 17.41 |
Miks osta uus? Olen selle omal nahal juba läbi teinud ja pikaajalise kogemusega autode valdkonnas võin lahata. Igal asjal on oma võlud ja puudused. Auto ostul peaks olema nr 1 küsimus auto praktilisus. Üksikul linnas elaval ja linnas töötaval inimesel ei ole vaja tutikat länkarit või mitme lapsega perel pole mõistlik uut Yarist osta. Eestis ei tõsta su ego isegi tutikas Bemm (jah teatud madalama haridustasemega ringkonnas isegi tõstab, aga kas sul on seda väga vaja?). Kui leiad enda jaoks sobiva keremudeli, siis järgmiseks valid sobiva mootori (sõidad rohkem ja pikemaid otsi, siis mõistlikum diisel, linnas lühikesi siis bensukas, elekter ja gaas jäägu fännidele), ei ole vaja 200kw ja viie sekkiga nullist sajani võimsust kui saad pidevalt kiiruskaamera trahve ja bensurahaga pole priisata. Käigukasti poolest eelistab enamus tänapäeval automaati, seega manuaali ei ole mõistlik osta (kui rahakott vähe suuremat ostuhinda kannatab), järelturul hiljem keeruline müüa, remondikulu ei tasu karta hooldatud kast kestab kaua ja remondi hinnad pole nii kosmilised kui kunagi. Järgmiseks vaatad palju oleks mõistlik autole ühes kuus kulutada või palju sa üldse saad kulutada. Üldiselt on nii et kui teenid stabiilselt väiksemat palka, aga auto eluliselt vajalik, siis osta vähekasutatud paar aastat vana kehtiva garantiiga liisinguauto. Võimalikult väike sissemaks (5..10%), võimalikult suur jääkväärtus, võimalikult pika aja peale, nii saad võimalikult väikese kuumakse (isegi alla 100e kuus) ja soodsa auto millel kehtiv garantii. Võid ju osta sissemaksu rahaga 1000 eurose auto, 500 eurot remondi alla ja loota, et ei tule üle 100eurost remondikulu, aga see on riskiga. Selles näites arvestan siis inimest kes muidu ostaks 10% sissemaksuga 15k uue auto (1500e taskus).
Võid ka osta päris uue auto, aga see on kallim kui mõne aasta vanune ja auto väärtuses kaotad palju rohkem. Kui raha taskus rohkem näiteks 5k, siis tasub arvutada kas mõistlikum osta see 10k auto 50% 5k sissemaksuga ja maksta iga kuu 50e või tasuda sissemaksuks ainult 1k ja maksta iga kuu 120e (25% jääkväärtusega 5a liising), ning järgi jäänud 4k investeerida või kasutada mujal. Kõik sõltub palgast, sest suurema palga puhul ei mängi see +70e kuus rohkem mingit rolli, aga +4000eurot rohkem kontol küll Aga kui ego lubab, siis mõistlik üldsegi 3k auto osta ja see 2k sahtlisse remondiks jätta, ning muidu igakuine liisingu 100e hoopis kogumishoiusele suunata, nii on 5a pärast seal 6000eurot. Lisaks on sul auto mis küll kaotanud oma väärtuses, aga hooldatuna 2k kindlasti väärt. Seega kui sul täna oli 5k, siis 5a pärast on sul 6k pangas ja 2k auto, ehk oled teeninud 3k juurde. Oleksid ostnud uue auto, siis oleksid hävinud vähemalt 50% auto hinnast (ehk u.10k auto puhul 5k ja 20k autoga 10k). Jutu point. Tutikas auto on kõige kehvem valik, eriti kui konkreetse ostja seisukohalt ebapraktiline.
Võid ka osta päris uue auto, aga see on kallim kui mõne aasta vanune ja auto väärtuses kaotad palju rohkem. Kui raha taskus rohkem näiteks 5k, siis tasub arvutada kas mõistlikum osta see 10k auto 50% 5k sissemaksuga ja maksta iga kuu 50e või tasuda sissemaksuks ainult 1k ja maksta iga kuu 120e (25% jääkväärtusega 5a liising), ning järgi jäänud 4k investeerida või kasutada mujal. Kõik sõltub palgast, sest suurema palga puhul ei mängi see +70e kuus rohkem mingit rolli, aga +4000eurot rohkem kontol küll Aga kui ego lubab, siis mõistlik üldsegi 3k auto osta ja see 2k sahtlisse remondiks jätta, ning muidu igakuine liisingu 100e hoopis kogumishoiusele suunata, nii on 5a pärast seal 6000eurot. Lisaks on sul auto mis küll kaotanud oma väärtuses, aga hooldatuna 2k kindlasti väärt. Seega kui sul täna oli 5k, siis 5a pärast on sul 6k pangas ja 2k auto, ehk oled teeninud 3k juurde. Oleksid ostnud uue auto, siis oleksid hävinud vähemalt 50% auto hinnast (ehk u.10k auto puhul 5k ja 20k autoga 10k). Jutu point. Tutikas auto on kõige kehvem valik, eriti kui konkreetse ostja seisukohalt ebapraktiline.
Lisa postitus