Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
bensiin või diisel
 
ostja 17. veebruar 2011, kl 13.47
Soovin ökonoomset autot ja arvasin, et valik peaks olema diisel. Siis aga sain targematelt huvitava mõtte. Kuna sõidan valdavalt linnas, pikemaid otsi maanteel vaid paar korda kuus, siis ei oleks diisel linnasõiduks mõttekas. Lühikeste linna otstega ei jõua mootor, ega ka salong, soojaks minna, aga just siis tekibki diisli säästvam efekt. Sõidaksin enamasti külma mootoriga, mis diisli puhul mõjuks halvasti. Rikke korral on diisli remont kallim. Kas see jutt vastab tõele?

Ja veel, kas kõik bensiiniautod saavad sõita etanooliga? Kas see on mootorile hea, on säästvam ja odavam? Kas etanooli kulub sama palju kui bensiini?
 
võta 17. veebruar 2011, kl 14.19
gaasiga või briketiga
 
ha ha 17. veebruar 2011, kl 14.48
otsi tasuvam töökoht või osta velo kui buss ei sobi:)
b või d vaidlus on ja jääb
Maaks 17. veebruar 2011, kl 18.35
Diisel vs bensiin linnasõidul on umbes sama vahe kui Diisel vs Bensiin maanteesõidul, ehk siis diisel mõnevõrra ökonoomsem. Sellist tõelist talve on eestis max 2 kuud :-) mil autos konstantselt -5°C. Muuseas, lühikese otsaga ei jõua ka bensuka salong soojaks minna. Mul tööle ~20km ja sellest 1/3 külmetab korralikult.
Ja kõik autod ei saa sõita etanooliga, vanematel autodel võib see probleeme valmistada. Viimase 5a jooksul valmistatud autod peaks kõik olema võimelised sõitma E85-ga (oleks justkui lugenud kusagilt mingit direktiivi). Muide etanooliga sõites on kulu tunduvalt suurem kui bensiiniga sõites.
 
mnjah 17. veebruar 2011, kl 18.56
Minu bensiinimootoriga auto soojeneb sõites 3-4 minutiga. Juba siis, kui näidik paar kriipsu tõusnud, puhub salongi sooja õhku ja hommikuti saan enne sõidu alustamist jope tagaistmele visata. Tavapärase töötemperatuuri saavutamine võtab praeguse külmaga küll veidi kauem, aga külmetamist küll ei ole. Ehk siis üsna individuaalne on see värk.

Diisli puhul on minule räägitud, et mõttekas on see vaid siis, kui aastane läbisõit on väga suur. Mina sõidan ca 25 000-30 000 aastas ja praegune bensiinikas on piisavalt öko, et diislit isegi mitte ei kaalu (remont kallim ja kütus ise ka kallim). Lisaks ei hoia diislid temperatuuri, st kui kuskil pikemalt töötava mootoriga seista vaja, kipub mootor jälle maha jahtuma. Aga see teemaalgatajat vist väga ei huvita, sest öko-suunitlusega inimene lülitaks lihtsalt mootori välja, mitte ei põletaks kütust, sel ajal, kui autos einestab näiteks :)
 
Au to Juht 18. veebruar 2011, kl 09.41
Lükkaks mõned müüdid diislist ümber. Ise sõidan 1,77 t täismassiga autoga. Selle 1,6 diisel liigutab autot 0... 100 km/h 12 sekundiga. Pole just sportauto, aga selline keskmine pereauto küll. Kütust tarbib keskmiselt 5 l/100 km ringis. Praeguste külmadega seal 7 lähedal. Ise sõidan nii 15 km otsasi. Kui hommikul on -25 külmakraadi, siis saab mootor soojaks alles tööle jõudes. Kui õues on nii -5...-10 külmakraadi, siis on mootor soe seal 1/2 maa peal. Autol on elektriküte. Kui hommikul käima panen ja klaase puhastama hakkan, siis sellise keskmise talveilmaga (-5...-10 kraadi) sulatab esiklaasi juba minuti möödudes. Kui jutt käib diislist, siis peaks alati täpsustama kui vanast. Vanad ilma turbota mootorid olid väga uimased. Uued masinad on oma dünaamikalt mõnusamad kui bensukad.
Korras mootor läheb alati käima iga ilmaga.
Masinat on alati odavam korras hoida kui remontida.
 
to au to juht 18. veebruar 2011, kl 10.06
kas mootor soojaks = salong soojaks? ehk siis talvel autoga linnas sõites ei saagi kunagi sooja?
millised on need uue tüübi diislid, mis autodel või mis ajast alates neid tehakse? kas näiteks 2000a seat on?
 
Au to Juht 18. veebruar 2011, kl 16.45
Kuna salongi radikas on ka elektriküte, siis saab sooja nii 1 min jooksul. Mis puudutab mootorit, siis tänapäevastel autodel (need mille manuaale olen lugenud) soovitatakse soojendada mootorit maksimaalselt 2 min. Suurte külmadega olen ise lasknud tiksuda ~5 min.
Eks areng on olnud astmeline. Vanaks mootoriks pean mehaanilise peapumbaga ja turbota mootorit. Siis millalgi lisandus turbo ja toitesüsteem läks üle arvuti juhtimisele. Oli vist 2004 aasta Kia mis oli turboga aga mehaanilise peapumbaga. Sellist kombinatsiooni ei kasutanud "normaalsed" firmad (sakslased, japsid, prantslased) juba üle10. aasta.
Mis puudutab soojenemist ja normaalselt tööle hakkamist, siis on siin väga suur roll õlidel. Ka see teema on aastatega arenenud ja kasutatavate õlide nõuded on tõusnud.
 
Neutraalne to,Au to Juht 20. veebruar 2011, kl 22.54
Lugesin sinu kommid läbi diislite kohta. Jaaaaa ! Tahaks sulle öelda ,et diislist ja diiselmootorite tundmisest oled sa ikka veel väääga kaugel ...

Diislite puhul on turbosid ikka tükimat aega rohkem kasutatud kui sa ette oskad kujutada...
Selle ökonoomsuse suhtes saab sinuga nõustuda . Kuid masina soojenemise ja turbo juttudega kohe kuidagi ei saa nõustuda. Minul on nt pereautoks tühimassiga 3,2 tonni kaaluv ja mootori mahuga 6,5 Liitrine V8 turbodiisel. Salong hakkab soojenema juba esimese paari kilomeetri läbimisel. Masin mul muidugi vla 1997.

Tänapäeval valmis vorbitud turbodiislid on tahetud üleliia ökonoomseks ajada. Ja selle pärast nad ei suudagi salongi ilma elektrisoojenduseta soojaks ajada.
 
Au to Juht 21. veebruar 2011, kl 09.36
Neutraalne
Lugemine ja mõtlemine peavad koos käima.
Üle kümne aasta tärmini puhul pidasin silmas valdavalt turbotega ja arvutiga mootoreid. Nende laiem levik algas seal enne aasta 2000 saabumist. Turbotega mootoreid toodeti jah varem.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!