Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
Miks radikas vesi keeb?
 
Loll naine 17. juuni 2013, kl 20.58
Tere asjatundjad,
Mure siis selline, et autol läheb radikas niiöelda "vesi keema"(tegelikult on radikas ikka tosool). Auto on vana(Opel Astra, 2000.a. vl), aga peale selle probleemi, kõik muu toimib. Radikas ja paisupaagis on vedelikku küllalt, aga ikka läheb keema... ja siis pean selle suure kuumaga veel ka kütte täistuuridel käima panema, et asi normaliseeruks. Kogu see jama keerutab autos üles sellise tornaado, mis tahab mind aknast välja lennutada. Küsimus siis lihtne: milles viga? Kas saab selle jama kuidagi ise kõrvaldada või tuleb siiski remondipoiste poole pöörduda? Tänan tähelepanu eest ja veel suurimad tänud asjalike soovituste ja abi eest.
 
kle 18. juuni 2013, kl 09.04
No põhjuseid võib mitu olla.Kõige kergem variant oleks termostaat,kui see ei avane siis lähebki keema.Teine variant võib olla veepump,äkki see ei uhagi seda tosooli ringi üldse.Kolmas variant võib olla elektriline tiivik (kui sinu isendil on selline asi,ma ei tea),äkki see ei lülitu tööle.Neljas variant võib olla see et radikas on umbes ja tosool ei liigu selle sees enam sugugi.
Üldiselt saab neid asju ka kodustes tingimustes kontrollida aga kui sul ühtegi asja tundvat meest käepärast ei ole siis tuleks kuhugi töökotta end järjekorda sättida aga niimoodi edasi sõites võid ka blokikaanetihendi ja blokikaane enda tuksi keerata,siis läheb hea kopika maksma see remont...
 
Postikana 18. juuni 2013, kl 09.47
Millest järeldad, et keeb?
 
kukk 18. juuni 2013, kl 12.34
üle normi keegi sisse kallanud?
 
Remontöör 18. juuni 2013, kl 16.46
Võimalik jah, et jahutuspumba tiivik on töölepingu lõpetanud ja võlli küljest eemaldunud. "Keema" minemist võib veel näiliselt põhjustada lekkiv plokikaanetihend, mille tõttu tekib jahutussärki liigne rõhk. Parem oleks ikka lasta kellegil üle vaadata, kes autoasjandusega kodus. Põhjuseid võib olla erinevaid.
 
Loll naine 20. juuni 2013, kl 02.41
Tanan asjalike vastuste eest :-) . Yhesonaga, sain aru,et parim variant on naidata autot spetsialistidele, las nemad siis otsustavad, mis viga ja mida vahetada/parandada vaja. Ise nii tark ei ole, et kuskilt miskit lahti keerata ja siis kontrollida jne jne....
Aitah!
 
Loll naine 20. juuni 2013, kl 02.45
Vastan ka kysimustele.

To Postikana. Jareldan sellest, et naidik armatuuri all naitab nii ja kui masina seisma jatan, siis miskine ventikas uhab tood teha, nii mis kole....undab, kui kurat!

To: Kukk. Ei usu, et yle normi sisse kallanud oleks - paisupaak ei ole pilgeni tais, kolmveerand vaid.
 
Postikana 20. juuni 2013, kl 09.49
Ahahh. Vaata, mu autol on samad sümptomid, juba aastaid ja ei näe probleemi, töötab. Ehk siis küsin veel kord- millest järeldad, et keeb? See, et ventikas undab, no selleks ta seal ees ongi, et oma tööd teha ja paraku selle tööga kaaseb ka undamine. Auto jahutussüsteemis on keemistemperatuur viidud tänu kinnisele süsteemile kuskil ca 110 kraadi juurde. Ventikas rakendub sutsu enne. Termostaat töötab tavaliselt kuskil 88-95 kraadi juures. Ehk siis, kui temperatuur on alla selle, siis mingit keemist ei toimu. Palju su auto temperatuuri näidik näitab? On ta punases alas või on lihtsalt veits kõrgemal, kui talvel? On see auto su käes pikemat aega olnud? Kuidas eelmine suvi käitus?
Aga tegelikult jah, võta kätte ja mine kuskile servisesse, sest neti teel autot remontida on pea sama mis mandli operatsiooni läbi päraku teha.;))) Vabalt võime teineteisest mööda rääkida või millestki valesti aru saada ja siis võivad tagajärjed kehvakesed olla.
 
no 20. juuni 2013, kl 12.05
keeb ikka selle pärast, et sohver armastab keedumune
 
hmmm 21. juuni 2013, kl 15.37
Et neid asju kontrollida mida juba eespool kahtlustati ei pea minema kontrollima töökotta vaid saab ka ära teha ise. Mõtlesin et kirjutaksin mõned juhised siia kuidas miskit kontrollida.
-Kui termostaat on kinni jäänud ja ei ava "suur ringi" ei pääse jahtusvedelik radiaatorisse ja mootor kuumeneb üle. Termostaati saab kontrollida lihtsal viisil. Kui auto temperatuuri näidik on juba üle keskmise tuleb käega katsuda radiaatori lõdvikuid(voolikuid) Kui üks lõdvik on oluliselt kuumem kui teine on suure tõenäosusega termostaat kinni.
-Lekkiva plokikaane tihendi võivad põhjustada mootori ülekuumenemine. Tänu ülekuumenemisele plokikaan kõverdub ja hakkab läbi laskma. Sümptomid oleksid siis õline jahutusvedelik. Õlikorki maha keerates võib seal august näha valget/halli lägast massi.
Plokikaane tihendit võib ka niiviisi kontrollida et valad auto paisupaagi korgiääreni vedelikku täis, korgi jätad lahti ja käivitad auto. Kui mootori töötamise ajal näed vedeliku seest tulevaid mulle on suure tõenäosusega plokikaane tihen õhtal ja kaan kõver
 
ahv 28. juuni 2013, kl 13.42
tõenäoliselt jahutusventikas lihtsalt ei lähe tööle
 
Erik Päär Eriksson 02. juuli 2013, kl 14.19
ahv Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> tõenäoliselt jahutusventikas lihtsalt ei lähe tööl
> e

Lahe. Ja kuhu kuulub siis selline tunnistus?
" siis miskine ventikas uhab tood teha, nii mis kole....undab, kui kurat!"
 
inimene 09. juuli 2013, kl 15.40
Ära ole nii karm temaga. Nimigi on Ahv tal ju. Ilmselt on ta seitsme klassi haridusega poolitunud kabjapea ning laiskuse tõttu pole tema aju piisavalt välja arenenud. Tõeliselt kahju sellistest inimolenditest.
 
Loll naine 13. juuli 2013, kl 03.16
Tervitus asjatundjatele!

to: Postikana

Temperatuurinaidikut ei ole ma punasesse alasse lasknud minna. Olen kyttesysteemi kaima pannud 1 millimeeter enne 100 kraadi, siis on temperatuur langema hakanud. Talvel oli normis. Voi oigemini, kuna kyte oli kogu aeg jargi, siis anomaaliat ei marganud. Eelmise suve kohta ei oska kosta, sest auto sai sygisel ostetud.

to: hmmm

Hommepaev teen sinu opetuse jargi kontrolli ara ja vaatan, mida leian.
 
Postikana 13. juuli 2013, kl 10.36
No nii. Millimeeter enne 100 kraadi tähendab, et mingit keemist veel ei toimu. Kui läbi oleks plokikaane tihend, siis "keeks" jahutusvedelik igal ajal, aastaajast sõltumata ja ei loeks ka salongiventilaatori töötamine. Sellisel juhul ei toimu jahutussüsteemis mitte keemine vaid mootor töötab justkui pumbana, mis pumpab pidevalt survet jahutussüsteemi. Sellest ka näiline keemine- mullide eraldumine jahutusvedelikust. Kui tavapärasel keemisel eraldub mullide näol hapnik, siis sellise "keemise" puhul eraldub mullide näol põlemata kütusesegu jäägid ja heitgaasid. Sellel moel tekkinud nn. õhukorgid takistavad ka jahutusvedeliku liikumist ehk tsirkulatsiooni jahutussüsteemis, ning sellele järgneb mootori ülekuumenemine, kuid alati ei pruugi. Seda on võimalik lihtviisil autoteeninduses kontrollida vastava testri abil. Paljudel see tester olemas on, ei oska öelda.
Ma siiski arvan, et su autol pole viga mitte kui midagi. See ongi Opelite eripära, et soojade ilmadega ummikutes passides hakkab temperatuur tavapärasest kõrgemaks tõusma. Tõuseb ta tõesti sinna 100 kraadi lähedale ja siis rakendub jahutusventilaator, vehib seal ees mõningase aja tööd teha, rahuneb, kui tavapärane temperatuur on saavutatud ja jääb järgmise tsükli ootele. Ma miski pärast arvan, et 99%-se tõenäosusega see nii ongi. Paraku jääb alati see 1%, mis võib üksjagu kurja teha. Nii et, soovitan siiski mõne asjatundja poole pöörduda. Sedasi, neti teel, on paganama raske autot remontida, veel raskem diagnoosi panna.

ps. Ära kunagi ava paisupaagi korki, kui mootor on kuum. Võid saada raskeid põletushaavu.
 
Loll naine 15. juuli 2013, kl 20.04
Nonii. Olen nyyd moned paevad ringi soitnud ja ummikutes istunud selle kuumaga. Vagisi tundub, et Postikanal on oigus. Temperatuurinaidik ligineb 100-le kraadile, aga toepoolest, yle selle ei lahe. Hoopis langema hakkab. Tundub, et tekitasin asjata paanikat. Igal juhul tanan koiki kaasaraakijaid ja soovituste jagajaid :-) . Ilusat suve Teile koigile!
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!