Kunagi aastaid 10-12 tagasi, kui eestis veel nö väljamaa autosid eriti ei liikunud sain saksast
odavalt 750 bemmi üle nipli keeratud kere ja korraliku mootori. Algul oli plaan lihtsalt auto
juppidena maha müüa ja sealt väike kasum saada, kuid siis hakkasid peas igasugu huvitavad
mõtted keerlema, et sellisele suurele mootorile mingi muu rakendus leida teise auto kere peal.
Kuna siis bemareid ja muid selliseid liikunud tekkis mõte, et hoopis mingile nõuka masinale
see vahele kompunnida kogu krepliga. Sai vaadatud pobedat ja volgat, kuid see ei olnud ikka
see. Teostus oleks küll lihtne võinud olla, kuid tahtsin teha midagi eksklusiivsemat ja ka
kiiremat. Ziguli kere oli sel ajal ka moes, kuid moskvits tundus just see õige. Valisingi
kereks mosse 412 aastast 78. Ütleme nii, et tööd oli palju ja esmapilgul näis projekt
võimatuna, kuid siis sai lõike käi ostetud ja naabri Volodja käest gaasikeevitus kohale
lohistatud ja tegime kambaga ära asja. Õllet kulus mingi 7 pudelit kogu töö käigus. Igaljuhul
hommikuks oli mossel V12 5,0 220kw peal. Päeval sai siis asja seadistatud ja timmitud veidi
karbussi jne ning õhtul siis läksimegi naisi lantima ! Jube kihvt oli ikka küll, kui lendasid
mossega letti, kumm suitses tühikäigul all Siis üks mingi tüüp tuli veel pärast pidu ülbama,
et õu mees, tahad lutti saada mu opel rekordi käest, mul 2,2 pritsug peal ! Muidugi ta mõtles
et mul tavaline mosse ja siis läksimegi võidu ajama. Noh, siis oli start ja, kutt sõidab oma
rekoriga vaikselt minema, mõtles vist, et on jube lahe mees, siis lükkasin mossel lapati põhja
tahho hüppas 7 tuhandesse, spido hetkega 180-s, kummid suitsesid, kogu metsavahe oli paksu
suitsu täis...siis kaas maha hetkeks ja moment ja mossel oli 150 kella peal ja rekordiga
kohakuti, veel 5 sekundit ning 160 näitav spido põhjas, seier kõver, mootor 5000 pöördes
kiirus võis olla juba 220 kanti...siis aga hüppas mingi põder metsavahel ette kurat, tõmbasin
täiega selga talle sitt ja soolikaid lendas, aga mosse on kõva plekiga õnneks ja üks väike
mõlk tuli aind. Vot, selline moose oli mul. Siiamaani näen unes neid vingeid kihutamisi ja
läbusid. A see veel, et sellele samale mossele sai hiljem väike muudatus sisse viidud
performansi osas. Kuna hakkasin tegelema juba tollel ajal saksamaalt autode toomisega eestisse
siis tekkis ikka vahest selliseid häid pakkumisi nö. Ja oligi, sain odavalt (tollel ajal)
50000 eeguga audi v8 avariilisena (4,2). Kuna mosse oli juba nii palju armsaks saanud, siis
otsustasingi seda täiustada ka veel audi tehnikaga: nelivedu + lisa hobujõud 4,2 v8`st.
Esiotsa jäi bemari v12 põrisema ja pagasnikusse sai paigaldatud siis v8 4,2 + quattro sillad.
Käigukast jäi bemari oma. Nii mõnigi külaluksepp laitis alguses selle plaani maha muidugi kuid
päev hiljem pidid ikkagi oma sõnu sööma Täpselt 24 tundi ja 3 inimest + 20 liitrit saaremaa X
kulus kogu töö teostamiseks. Mossest oli saanud neljaveoline supermürsk, isekeskis nimetasime
seda hellitavalt 4 x 4 saluudiks. Jah tõesti, mosse kui palju ta enam mosse oligi) oli tõesti
kiire: 0-100 mõõtsime ajaks 2,6 sekundit, 200 tuli vähem kui 6 sekundiga kellale ning
tippkiiruse piirasime omaendi huvides 300ni mille saavutamiseks kulus vaid 12 sekundit. bmw
220kw + audi 206kw= 426 kw + nelivedu pole ka ime Jäärajal oli lahe kärutada, tegime vastavad
piidid alla mossele, keeraime rehvist 10-lised poldid läbi, ots teravaks, pidamine oli ausalt
öeldes parem kui mõne daewooga kuumal asfaldil.... Ei, lahe masin on, kahju aind et bensu
hinnad nüüd nii kõrgel on, ei tasu enam sõit ära sellisega, nüüd sõidan fiat ritmoga 85
Mossega on nüüd sellised lood, et sellest on järel vaid üksikud detailid kuna kiirusel 230km/h
otsustas audi v8-l üks keps laia maailma rändama minna mille tagajärjel siis taga sild
blokeerus ja kujutage ise ette, 230km/h kruusateel ja kui keegi kõrvalt üllatusena käsipiduri
peale tõmbab. Ülla-ülla ütleks selle peale. Igaljuhul tegi mosse uhked 3 tiiru ümber oma rist
telja + 2 ringi ümber oma pikitelje, niitis maha karjuseaia, osa lepavõsast, paigutas ümber 3
ca 50 kilost maakivi, vedas heinamaale 200 meetrit uut kuivenduskraavi ja peatus seejärel
lõpuks kivimurrus. Sinna ta ka jäi. Autos olnud 5-l inimesel ei juhtunud peale kergete
põrutuste ja peapöörituse midagi kuna mosse kõva plekiga ikkagi. Jaah....Muidugi sai osa
tehnikast sealt raami vahelt ka välja lõigatud, mine tea, äkki läheb veel vaja kunagi mõne uue
projekti tarbeks
Nõukogude inemine om ikki elun aig nutti täus olnd. Meil Tõrva KEK-is pani üits insenöör juba
kateksakümni ühessandal aastal Sapakale Karreera turbomootori. Viskse tõine tagumisi pingi
välla ja sokutse tolle Porsse mootori asemile. Terve kaits kuud mässas tolle kaadervärgiga,
inemise mõtlesiva, et miis om peris hulluss lännu. Lõpuss tegi katuse sisse augu ka, et ikki
toda va jahutuse õhku õkva mootori päälle imetass. Edimisel katsel läits küll sidur puruss,
aga ei too insenööri heidutand pand tugevamba asemile ja sõitt läbi liina. Naisid naersiva kõik
et nää ullu, taht end ää tappa, a isi ikka salamisi lootsiva, et äitsmit vai musu saavad
plõksutasiva hilja ööni Sapakale silmasi. Oma kaits kuud sõitsiva muudku liinan ringi, pool
ilma tossu täus, a siis pimedas paniva Kamassiga kokku ja sinna too insenöör jäu. Hia, et
jummelist uue kinga tervess jäid, mul nood seia ajani kapi manu