Arvuti tagant diagnoosi panek sellise vea puhul...
Ütleme nii, et teaks kasvõi auto marki, mudelit, mootori võimsust ning kütuse liiki ja valmistusaastat, oleks mingigi alus oletusteks.
Kui vedelikud "pole normis", siis kollane nn mootorituli ehk CHECK ENGINE tuli põlema ei hakka. Kui õli puudumise tõttu kaob õlirõhk, siis hakkab põlema punane õlirõhutuli (kannuke). Paljudel autodel pole eraldi õlitaseme (nivoo) hoiatustuld ja punase õlirõhu tule süttimisel sel põhjusel on kuri enamasti juba karjas (kahju sündinud). Jahutusvedeliku taseme kohta pole samuti kõigil autodel ohutuld, jälgida tuleb nii temperatuurinäidikut ja visuaalselt paisupaagist (külma mootoriga, mitte kuumalt korki maha keerata!) jahutusvedeliku taset.
Sinu küsimusele vastuseks: CHECK ENGINE süttib enamasti mootori juhtelektroonika vigade tõttu. Põhjusi, miks see põlema läheb võib olla mitukümmend! Ilma arvutit ühendamata diagnostikapessa ja vastava veakoodita seda teada ei saagi. Mõnel autol on see tuluke nö lambist põlema läinud ja mõne aja pärast lihtsalt kustunud, ilma mingi põhjusetagi (niiskus, talve-kevade vaheldumine, halb kontakt jms).
Tavaliselt süütavad selle hapnikuandur (lamdba-andur, oxygen sensor), vanad küünlad, süütepool(id), süütejuhtmed, väntvõlli ja nukkvõlli asendiandur, mootori juhtaju, diislitel nt turbo rõhuandur jne. Kui autol on mitu hapnikuanduritk, võib kütusekulu isegi normaalne olla ja tuntavaid vigu polegi, ent lõpuks kahjustub katalüsaator ja see on kallim lõbu.
Lõpetuseks ühe vana automehe õpetus: tuledesse armatuurlaual tuleb suhtuda nagu valgusfoori. Punane keelab otsesõnu edasiliikumise, kollane lubab veel edasi sõita, ent kutsub üles tähelepanelikkusele. Seega diagnostikani võid rahulikult edasi sõita.