Autoabi
sidur ja pidur
? 08. detsember 2007, kl 22.22 |
Palun seleta kuidas on see võimalik, et sidur on ainult kohalt minekuks, kuidas on võimalik käike vahetada sidurit alla vajutamata? Kui on autommatkast, siis jah, sidurit ma alla ei vajuta:) Seleta mis on üldse siduri mõte! Oleks päris huvitav ja loodan et hariv lugeda.
Ja veel, kuidas siis libedaga kurvi minna, päriselt? Siiani enne kurvi hoo maha võtnud vastavalt oludele, sidur all ja vastav käik ja kurvis gaasi juba andnud. Mis selles valet on ? Ja ok ,tuleb kits teele vaja järsku reageerida, siis sidur läheb automaatselt alla, pidur ja siis käiguga toimetan kuis vaja. Siiani vedanud, midagi pole juhtunud, aga kuidas täpselt siis õige oleks hetkest kui looma teeveeres näen teele hüppamaas? Just tulin pikelmalt sõidult ja õnneks hüppas mingi looma metsa poole mitte teele, vaja meelde tuletada ja täpselt õige tehnika pähe taguda.
Minu kogemused on, et kui sidur on all, siis libiseb auto suurema hooga kui siis kui käik on sees. Seega kurvis, kui hoian siduri kogu aeg all, siis ma sisenen kurvi suurema hooga, seega on oht teelt välja sõita ju. Auto on esisillaveoga. Ma mõtlen just libedat teed väga.
Ja veel, kuidas siis libedaga kurvi minna, päriselt? Siiani enne kurvi hoo maha võtnud vastavalt oludele, sidur all ja vastav käik ja kurvis gaasi juba andnud. Mis selles valet on ? Ja ok ,tuleb kits teele vaja järsku reageerida, siis sidur läheb automaatselt alla, pidur ja siis käiguga toimetan kuis vaja. Siiani vedanud, midagi pole juhtunud, aga kuidas täpselt siis õige oleks hetkest kui looma teeveeres näen teele hüppamaas? Just tulin pikelmalt sõidult ja õnneks hüppas mingi looma metsa poole mitte teele, vaja meelde tuletada ja täpselt õige tehnika pähe taguda.
Minu kogemused on, et kui sidur on all, siis libiseb auto suurema hooga kui siis kui käik on sees. Seega kurvis, kui hoian siduri kogu aeg all, siis ma sisenen kurvi suurema hooga, seega on oht teelt välja sõita ju. Auto on esisillaveoga. Ma mõtlen just libedat teed väga.
ehh 09. detsember 2007, kl 14.31 |
Minu auto ei lase küll käike vahetada ilma sidurita, ehk on teistel paremad autod. Automaadil ju sidurit polegi. Mina ei saa aru, kuidas küll sõitma on õpitud. See on ju loomulik, et toimingud, aeglustamine ja muu tehakse ära enne kurvi, loomulikult, kui hakkad kurvist välja jõudma, annad jälle gaasi, et edasi maantee kiirusel sõita. Ka ei saa ma aru, miks seda sidurit nii hoida ja kaitsta, jumala pärast mitte kasutada, kõik, mis liigub ju kulub ja kuidas näiteks te kumme hoiate. Olen iga päev aasta aastalt sõitnud ja ei ole kahju sidurit kasutada, midagi pole juhtunud, kui sidur õhtale läheb, siis tuleb ta lihtsalt välja vahetada. Akut ei saa samuti hoida kulumise eest ja ma ei tea, mida iganes. Kuidas ma peaks näiteks rooli hoidma, vähem keerama või. palun seletage asja point ära, äkki saan ma ka siis aru, pika taibuga nagu ma olen. Sidur ainult kohalt võtuks, see on küll väga küsitav asi. no kui ma foori taga või ristmiku ees seisan, auto ju sureb välja kui ma sidurit all ei hoia. Mitte ei saa aru, ehk on tõesti teistel paremad autod.
jorss 09. detsember 2007, kl 17.28 |
? 09. detsember 2007, kl 17.43 |
Kuidas ma ilma siduritta käike vahetan, kas lihtsalt sidurit puutumata üritan mõne teise käigu sõidu aeg paana, kohe nii või? Ja miks see hea on, miks mitte keegi kuskil koolis ega muidu nii ei õpeta ega ei tee? No olen minaa alles puupea, aga mitte ei usu, et see käik ilma siduritta sisse läheb, välja ma ju ta võin logistada, aga kui hoo pealt käik välja võtta ilma sidurit all hoidmata, mis tagajärg on? Kui keegi ikka nii veendunud on, et sidurit pole vaja, siis seletage see asi lahti ka. Nii sama iba pole mõtet ajada, mõni usub ka veel ja pärast järgmine kraavis!
kaader 09. detsember 2007, kl 18.32 |
Mis siin seletada on!? Kui käigukasti hammasrataste vahel on õiged pöörded, pole sidurit vaja. Väga hästi läheb käik sisse kui õiged pöörded on. Ja välja võtmiseks ei ole vaja sidurit vajutada.
Talluge sidurit nii palju kui meeldib, küllalt vastupidav teine.
Isegi kui sellist asja koolis räägitakse, siis naisterahvastele küll midagi meelde ei jää.
Talluge sidurit nii palju kui meeldib, küllalt vastupidav teine.
Isegi kui sellist asja koolis räägitakse, siis naisterahvastele küll midagi meelde ei jää.
õpilane 09. detsember 2007, kl 19.05 |
koolis õpetatakse ikka, et sidur, pidur ja käik, milleks seda siis õpetatakse, kui see nii vale on, ma ei usu, olen ise nii teinud ja alati mäel olnud. Olen naisterahvas ja mulle on kõik õpitu meelde jäänud. Minu autol ei lähe käik sisse ilma sidurita, ehk olen teda siis vähe murdnud, aga ma ei kavatse isehakanud õpetajatelt õppida, teen ikka nii nagu minu õpetaja õpetas.
k 09. detsember 2007, kl 20.01 |
... 09. detsember 2007, kl 20.12 |
barbara 09. detsember 2007, kl 23.24 |
jorss 10. detsember 2007, kl 01.09 |
? 10. detsember 2007, kl 10.20 |
Aga vastake keegi, kas mõni õpetaja mõnes autokoolis, miks õpetatakse ainult siduriga käike vahetama ja kõik see muu jutt foori all jne. kui mõne arust pole see üldse vajalik, kulutab sidurit jne. Selguse mõttes hakkas see jutt mind vaevama, mine või kooli ja küsi mõne targema inimese käest. Kohe ei meeldi kui midagi segaseks jääb ja keegi püüab kärbseid pähe ajada. Miks keeegi mu tuttavatest ei vaheta käike ilma sidurita, miks kui see on õigem?
to ... 10. detsember 2007, kl 11.11 |
f 10. detsember 2007, kl 19.02 |
... 10. detsember 2007, kl 19.30 |
Ma tean mis on jäärajal harjutused:) Sidur-pidur, see on selline tunneteuse mäng, et seda ei saagi siin õpetada, vahel on sidur abiks, vahel vastupidi. Reeglina, jään enda juurde kindlaks, tuleks teha toimingud enne kurvi ära, mitte siseneda kurvi, sidur all ja nii kurv läbida. Samuti ei suuda ma aru saada milleks mõni võidab, et käikude vahetamiseks pole sidurit vaja, kui see nii oleks, siis õpetataks ka nii sõitma, aga nii see ju ei ole. Kui see siduri alla vajutamine oleks nii paganama oluline jääga, siis oleks ju kõik automaatkastiga autod kraavis esimese libedaga, aga miskipärast ei ole.
barabra 10. detsember 2007, kl 19.32 |
minul on nt selline auto, millel on abs ja VÄGA HEA külglibisemisseade, kurvi minnes, ükskõik mis kiirusel (reaalsel kiirusel muidugi) ei saa kurvi ette võtta, proovitud nii maanteel kui parklates suure lume ja jääga...
mida on minul siis kasulikum teha kurvis? kasutada sidurit? või ei ole vahet, kui niikuinii on külglibisemisseade peal?
mida on minul siis kasulikum teha kurvis? kasutada sidurit? või ei ole vahet, kui niikuinii on külglibisemisseade peal?
kaader 10. detsember 2007, kl 20.56 |
f 10. detsember 2007, kl 21.34 |
irw 10. detsember 2007, kl 21.35 |
... 10. detsember 2007, kl 21.52 |
to ... 11. detsember 2007, kl 08.25 |
... 11. detsember 2007, kl 10.13 |
to ... Ma ei viitsi uuesti kõike läbi lugeda ja ei mäleta kes mida soigus. Ei saa ju üks piirtud mõistusega inimene (nagu ma irw meelest olen) aru kes mingi kommmi taga just on:)
Siin on mainitud nii asjalikke nõuandeid, tõesti uskumatuid sõiduvõtteid ja selliseid millega jäärajal ma korra täige lumehange ennast keerutasin, aga see selleks. Eks igaüks sõidab ju nii ehk nii nagu ta harjunud on ja õigemaks peab. Küsimuste korral oleks mõistlik pöörduda autokooli poole uuesti, siit saadud õpetused on nii vastandlikud, et ajavad veel rohkem segadusse need kes oma tegemsites roolis kindlad pole.
Siin on mainitud nii asjalikke nõuandeid, tõesti uskumatuid sõiduvõtteid ja selliseid millega jäärajal ma korra täige lumehange ennast keerutasin, aga see selleks. Eks igaüks sõidab ju nii ehk nii nagu ta harjunud on ja õigemaks peab. Küsimuste korral oleks mõistlik pöörduda autokooli poole uuesti, siit saadud õpetused on nii vastandlikud, et ajavad veel rohkem segadusse need kes oma tegemsites roolis kindlad pole.
Aga 11. detsember 2007, kl 10.50 |
huvitav, miks siis on võimatu käike vahetada kui sidur tuksis? jõuga võib/saab, aga kas on mõtet?
siin vaieldakse siduri kasutamist libedusel/autoõigeks ajamisel.... kõige parem, kasutage praktikas, laske sidur alla ja käik jätke sisse ja siis laske uuesti /soovitavalt ettevaatlikult/ sidur lahti.....
loen teie komme ja kui aus olla, ma ei oska teile küll nii prefektselt sõnadesse/mõtetesse panna, mis ma teen antud situatsioonis, kõik käejala sees ja toimub automaatselt.
autot juhitud üle 17 aasta tallinna linnas ja suuri avariisid pole olnud, üks väike kõks vaid ning seegi 16 aastat tagasi.
siin vaieldakse siduri kasutamist libedusel/autoõigeks ajamisel.... kõige parem, kasutage praktikas, laske sidur alla ja käik jätke sisse ja siis laske uuesti /soovitavalt ettevaatlikult/ sidur lahti.....
loen teie komme ja kui aus olla, ma ei oska teile küll nii prefektselt sõnadesse/mõtetesse panna, mis ma teen antud situatsioonis, kõik käejala sees ja toimub automaatselt.
autot juhitud üle 17 aasta tallinna linnas ja suuri avariisid pole olnud, üks väike kõks vaid ning seegi 16 aastat tagasi.
kaader 11. detsember 2007, kl 18.33 |
... 11. detsember 2007, kl 18.54 |
Väga tore, kaader, aga seleta siis ajukääbikutele miks koolis kedagi nii ei õpetata sõitma! Mingi loogiline seletus ju peab selle olema, eriti kui see veel autot ka ei lõhu. Sa ära ütle seda mitu korda ,et käike saab ilma siduritta vahetada, seda me oleme mitu korda kuulnud ja teadmiseks võtnud. Seleta seda miks keegi sellist sõitu ei harrasta.
jorss 11. detsember 2007, kl 20.35 |
Kui vaadata ja kuulata neid praeguse aja koolilõpetajaid, siis ei õpetata neile suurt midagi. Ära ole nii kindel, et keegi ilma sidurita ei sõida, kui ikka sidur üles ütleb, sõidetakse teinekord päevi ilma, enne kui on osad olemas või aega remonti teha. Ilma sidurita sõitmine nõuab oskusi, teadmisi auto ehitusest ja töötamisest ning väga head tunnetust. Kuna enamusel(eriti nooremal rahval) need teadmised ja oskused suuremal või vähemal määral puuduvad, siis sellepärast ka ilma sidurita sõita ei mõisteta. Vanakooli juhid, kes on sünkroniseerimata kastiga sõitnud ja teavad mis on vahegaas ning topeltsidur, peaksid kõik ilma sidurita sõita mõistma.
Mis puutub libedaga sõitmisesse ja eriti veel kiiresti sõitmisesse(ma ei pea silmas ainult arulagedat kupatamist, lihtsalt üks moment tunned, et oled sattunud libedale ja ees oleva kurvi jaoks on kiirus vägagi suur või tuleb võõral teel järsem kurv ootamatult), siis seal on vedu ainuke asi, mis teid teel hoiab. Sel juhul ei maksa oodata millal auto otse hakkab lohisema või külje ette viskab, sealt on juba raskem autot tagasi tuua ja siduri alla vajutamine on ikka vägagi kahtlane äri. Tunduvalt lihtsam on auto ise enne kurvi jõulibisemisse viia ja niimoodi kogu olukord juba algusest peale oma kontrolli alla võtta. Jah koolitusel räägitakse pidevalt sidur alla ja sidur alla. Sealsete olematute kiiruste juures jääb tõesti auto sel puhul teele, kiiruste kasvades sama situatsiooni juures mingist kiirusest alates siduri lahutamine enam olukorda ei päästa, vaid tuleb osata ka külge ette ajada, külg ees sõita ja autot peale rooli ka gaasi ja piduriga juhtida.
Mis puutub libedaga sõitmisesse ja eriti veel kiiresti sõitmisesse(ma ei pea silmas ainult arulagedat kupatamist, lihtsalt üks moment tunned, et oled sattunud libedale ja ees oleva kurvi jaoks on kiirus vägagi suur või tuleb võõral teel järsem kurv ootamatult), siis seal on vedu ainuke asi, mis teid teel hoiab. Sel juhul ei maksa oodata millal auto otse hakkab lohisema või külje ette viskab, sealt on juba raskem autot tagasi tuua ja siduri alla vajutamine on ikka vägagi kahtlane äri. Tunduvalt lihtsam on auto ise enne kurvi jõulibisemisse viia ja niimoodi kogu olukord juba algusest peale oma kontrolli alla võtta. Jah koolitusel räägitakse pidevalt sidur alla ja sidur alla. Sealsete olematute kiiruste juures jääb tõesti auto sel puhul teele, kiiruste kasvades sama situatsiooni juures mingist kiirusest alates siduri lahutamine enam olukorda ei päästa, vaid tuleb osata ka külge ette ajada, külg ees sõita ja autot peale rooli ka gaasi ja piduriga juhtida.
... 11. detsember 2007, kl 21.07 |
kaader 11. detsember 2007, kl 22.57 |
ehh 15. detsember 2007, kl 23.24 |
Lisa postitus