Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
automaat või tavaline käigukast
 
mikihiir 20. detsember 2007, kl 22.10
kummaga võtab rohkem bensu?
 
kratt 20. detsember 2007, kl 23.09
no räägivad, et automaadiga võtab liitri rohkem 100 km peale. aga see mugavus tasub seda ära, nagu gaasiga tugitool, eriti linna vahel;) mõnna mõnna on automaat!
 
m 20. detsember 2007, kl 23.09
automaat võtab rohkem.
esiteks seetõttu, et mootori pöörded ei ole pidevalt optimaalse lähedal, nagu neid manuaaliga saab hoida.
teiseks seetõttu, et suletud siduri korral on manuaali puhul alati mootor ja rattad fikseeritud ülekandesuhtega ühendatud.
automaadi puhul seda pole, mootori ja rataste vahelises ülekandes on teatud "libisemine".
kolmandaks seetõttu, et automaadi sisetakistus e. ringiajamise takistus on suurem.
 
... 21. detsember 2007, kl 12.34
Miks kõik ajavad taga kust saaks tilga kütust kokku hoida, kui jaksasid üldse auto osta, siis ehk jõuad ka kütust osta:) Aga minu eeliseks on see manuaali puhul, et kontrollin ise autot. Sellest on varem palju vaieldud ja iga kell eelistan just manuaali. Oleneb kogemustest, kui oled algaja, ei naudi head kiirendust, ei sõida maanteel ja libedaga jne. siis osta mis tahad, teistele soovitaksin manuaali.
 
FCS 21. detsember 2007, kl 12.42
Uuemad ''targemad'' automaadid kipuvad keskmise Jüri või Mari käes säästlikumad olema, sest tihtipeale ei oska Jüri/Mari manuaali kõige optimaalsemalt kasutada.
 
kiku 21. detsember 2007, kl 13.25
ma arvan ka, et liitrike bensu pole nii määrav, mugavus on määrav, automaat on nii mõnus tõesti, liikuv tugitool. Muidugi manuaalil ka viga pole, olen sellega nii harjunud, et kui automaadi rooli istun, siis kipun vahepeal sidurit taga otsima, käike on ka huvitav vahetada, mu isa tahab ka käike vahetada, tema arust polevatki muidu sõitmine. Algajal, kes saab ja võimalust on, ikka automaat, lihtsalt mugavam ja lihtsam .
 
basuuka 21. detsember 2007, kl 14.56
eelmisele.
algajal on just manuaali vaja, et sõitmine selgeks õppida. ja alles siis automaadiga sõitma hakata.
 
automaat 21. detsember 2007, kl 18.45
on neegrite jaoks ameerikas välja mõeldud sest nad ei saaks muidu autosid osta
 
liisa 21. detsember 2007, kl 20.29
automaat võtab rohkem,aga on plussid miinused mõlemal... ma valiks manuaali!
 
GMC 21. detsember 2007, kl 20.53
Automaat on üle kõige. Keegi siin väitis ,et kirendamine automaadiga vilets ? Ju ta siis pole ise automaadiga kiiredanud.
Alles mõni kuu tagasi oli müügis ameeriklane DODGE RAM 2500 GUMMINS TURBODIISEL. Manuaal kastiga masin. Pakkusin õige paljudele. Mitte keegi ei tahtunud seda masinat just manuaal kasti pärast. Ise sõidan automaat kastiga autodega. Pole mingit tahtmist manuaaliga sõita.
 
to GMC 21. detsember 2007, kl 21.34
Kuidas sa automaadiga kiirendad? Ära tule rääkima ma ei tea mida!
 
GMC 21. detsember 2007, kl 22.03
Kuidas automaadiga kiirendad ??? Oled sa känud ameerika autode kiirendusvõistlusel ??? Iga päev sõidan automaat kastiga masinatega ringi. Mis arvad ? Milline masin kiirendab paremini ? Kas 4,9L V8 automaatkastiga ameeriklane ? Või mingi manuaalkastiga audi või bmw ? Ma räägin momendil just standardvarustuses masinatest.
Isegi 6L CUMMINSI turbodiisliga Dodge Ram kiirendab paremini kui mõni sõiduauto.
Ma arvan ,et sel teemal ei tasu sul vaidlema hakata asjades millest tõesti tead võib olla vaid manuaalkastidega euroopa autodest.
 
... 21. detsember 2007, kl 22.48
Olen sõitnud nii ameeriklastega kui euroopa autodega. Me ei räägi siin kiirendusvõistlusest ju ometigi, vot seal ma pole käinud veel! Aga ameeriklased on mul olnud automaatkastiga ja aeuroopa VW. Teised on manuaaliga ja manuaaliga on parema minekuga olnud tava liikluses maanteel, nii möödasõidus kui kohapealt minekul. Kindlsti loeb ka auto mudel ja mark palju, motori võimsus, mass jne. Mulle meeldib manuaalkast, leian et sellel on omad eelised ja automaatkastil jälle omad-kellele tütar,kellele ema......Aga huvi pärast, kuidas sa automadiga kiirendad, kas sellel mingi nõks ka on, või lihtalt vajutad gaasi põhja? Kahjuks pole kuskilt paregu ameerika autot automatkastiga võtta ja katsetada. Aga kui sellel on mingi nipp, siis oleks lahe proovida esimesel võimalusel!
 
krissu 21. detsember 2007, kl 22.54
automatkastiga autodel on kiirendamiseks kick-down. gaas korraks kiiresti põhja ja kiirendabki (ei tea küll, kas see kõigil automaatidel on)
 
GMC to ... 22:48 21. detsember 2007, kl 23.43
Maanteesõidul ja möödasõitudel on selge eelis ikka automaatkäigukastiga ameeriklaste poolel. Eurooplastest olen sõitnud Saab 9000, 3L V6 ga. Saab on tunduvalt tuimem masin kui seda on nt Cadillac Eldorado. Kuigi KW on mõlemil võrdselt. On siiski kiirendus kordades parem Cadillacil. Samas on ka mootori pöörded kiirusle 100 km/h tunduvalt erinevad võrreldes Saabi Cadilaciga. Cadilacil pöördeid ca 1600. Saabil aga vist üle 2000.
 
GMC 21. detsember 2007, kl 23.45
Lõpp kokkuvõttes oleneb see ikka mootori võimsusest.
V8 teeb ära selle mida nt R 4 ja V6 või R 6 ei tee.
 
... 21. detsember 2007, kl 23.57
Tore, sellega ma olen täieti nõus, just!
 
jorss 22. detsember 2007, kl 08.21
Mul on tunne, et kiirendusvõistlustest ei tea siin keegi midagi, see, et inimene seal käinud on, ei tähenda, et ta tehnikast midagi jagab. Dragrace automaadil ja tavaliikluse automaadil ei ole midagi ühist, neid kahte ei saa võrrelda. Dragi kastiga ei ole mõeldav sõita tavaliikluses ja tavaliikluse automaadiga on võimatu sõita dragrace´i. Automaadi paremast kiirendusest(pean silmas tänavakaste, drag on hoopis teine teema) räägivad vaid need, kes ei oska käiku vahetada. Võrdlemiseks tuleks võtta kaks sama marki autot, üks manuaal ja teine automaat.Möödasõidul ei ole kilovatid kõige tähtsamad, pöördemoment ja pööretevahemik, kus on moment saadaval on tähtsad. Kilovatid oleks siis kõige tähtsamad, kui sõita pidevalt max pöörete juures(tahhomeetri seier pidevalt punase piiri lähedal), see tähendab olenevalt kiirusest möödasõitu alustades teist või kolmandat käiku
 
kaader 22. detsember 2007, kl 15.37
Lisaks tavalisele automaadile on nn robotkastid. Nendega kütuse kulus vahet pole ja kusjuures on sama tore sõita kui manuaaliga, aga mugavam. Osad neist kastidest (DSG) võimaldavad automaatrežiimis iseagi paremat kiirendust kui manuualiga võimalik. Lisaks on veel variaatorkastid, mis on näiteks Honda Jazzil. Kunagi pakkus ka Audi seda, aga tehnoloogiliselt pole kettülekanne vastupidav ja kulub ruttu.
 
taksojuht 26. detsember 2007, kl 12.15
Olin Siili valgusfoori taga esimeses reas oma Ford Scorpioga
v6 3,0 automaat, teises reas seisis manuaal kastiga opel samuti takso.
Rohelise tulega
lõin gaasi põhja ja 400 meetri kaugusel Linnu tee ristmikus oli
kiirus 240 km/t. Selle aja peale sai opeli mees veel omale käigu sisse nagu ta ise ütles ja ma nägin ka peeglist, et ta opel hakkas liikuma. See ongi automaadi ja manuaali vahe peale selle veel mugavused. ABS ja automaat kast on tarkade ja härrade masin.
Kui tahad, siis võid sõita ka nii, et täis veeklaas ka välja ei loksu, mida manuaaliga käiguvahetustel ei tee.Teel püsivus on parem libedaga automaadiga ja ka pööretel.Bensiini kulu normaalsel sõidul jobudest manuaal autodest ei erine. Taksojuht olnud 30 aastat sõitnud nii manuaali kui automaadiga. Isiklikult omanud 9 erinevat autot. Automaadi vastu manuaali enam ei vahetaks.
 
jorss 26. detsember 2007, kl 14.50
Eelnev on haige puberteedi märg unenägu. Veerand miili lõppkiiruseks 240 km/h eeldab drag´i rehve, täielikult ringi ehitatud vedrustust, mootorit mingi 800 hobust, tehase kast ja tagasild seda valu loomulikult vastu ei pea, tundlikku ja oskuslikku gaasijalga, väga hea pidamisega katet(stardis liim vägagi soovituslik).
 
ehhheee 26. detsember 2007, kl 16.15
Sa taksojuht oled vist pühade ja droogidega väheke üle pingutanud:))))
 
taksojuht 26. detsember 2007, kl 18.55
Te õppige 30 aastat auto üle valitsema, siis rääkige. Muidu valitseb auto teid ja tahate kõvad poisid olla omal vahtra leht taga.
 
mõmm 27. detsember 2007, kl 12.47
Kes veel tahab uhkustada, laske käia
 
kaak 27. detsember 2007, kl 14.12
JA HEA KOKKUVÕTE: Automaadi vastu manuaali enam ei vahetaks.
Niie et sõidad manuaaliga edasi?
 
xxx 27. detsember 2007, kl 15.55
lolli juttu siin küll aetud. asjatundjad siin ei esine, kahjuks.
 
e 30. detsember 2007, kl 17.19
Ma ei saa aru mis siin mingid rullnokad üldse kiirendusvõistlustest räägivad...kas teema algataja küsisi selle kohta midagi....?
 
Pidur 14. jaanuar 2021, kl 18.49
Vaat kui on ilma vahegaasita automaatkäigukast siis peab olema käsipiduril helisigna. Raisk ei tunneta muudkui vajutad gaasi. Ma räägi käisin Selvehallis Rappeli keskus tegi mo tengelpungale arapi nii et närvilisuses unus ära. No tulin siis Maarjamaa poole mõtlesin et panen sirge peal rullnokka kurrat mis jama on 240 jääb 140 puudu. Mopeedauto raisk Vaatan okulaarist mida tagant ka peegeldab raisk tuli rummus niikui tankil suitsukate. Jagasin matsu pointiks tõmbasin kärrsari pealt oo seier kukkus kohe 140 peale. Igaks juhuks sportkäiku ei hakand automaadil sisestama tea kui hulluks asi oleks läind sest peale sellist loomkatset olid tagumised suportid nullis.
Lisa postitus
Autor:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!