Autoabi
Kuidas saada soodsalt bensiini
Aadu 26. märts 2010, kl 12.26 |
Mis nippidega saaks praegu soodsat ja norm kvaliteediga bensiini-ehk mis on kõige kasulikum teha- kas võtta mingi firma kaart, siis millise, äkki on kasulikke ideid?
Bensiin on Eestis hullumeelselt kallis võrreldes palgaga.
Ja kas see on normaalne, et 1 liiter bensiini = 3 liitrit piima?!
Samas päris ilma autota on raske.
Bensiin on Eestis hullumeelselt kallis võrreldes palgaga.
Ja kas see on normaalne, et 1 liiter bensiini = 3 liitrit piima?!
Samas päris ilma autota on raske.
C5 26. märts 2010, kl 12.45 |
ha ha 26. märts 2010, kl 13.15 |
Aadu 26. märts 2010, kl 13.20 |
C5, selgitan uuesti: ma ju räägin et bens on liiga kallis mitte et piima liiga odav oleks. Teema on ju kuidas bensiini soodsamalt saada.
ha ha, ei hakka oma autot ringi vahetama ega veepeale ümber ehitama. Kuigi mõttel on jumet. Kui veega sõita, siis võib beniiniärikatele vee peale tõmmata.
ha ha, ei hakka oma autot ringi vahetama ega veepeale ümber ehitama. Kuigi mõttel on jumet. Kui veega sõita, siis võib beniiniärikatele vee peale tõmmata.
ha ha 26. märts 2010, kl 13.49 |
C5 26. märts 2010, kl 13.51 |
ip 26. märts 2010, kl 22.40 |
dwe 28. märts 2010, kl 07.43 |
Teetalu 09. aprill 2010, kl 23.51 |
Autot kasutagu need, kes jaksavad autot pidada hindadest olenemata. 1982 a. käisid sugulased Kanadast meil külas. Bensiiniliitri hind oli siis 15 kopikat liiter ja keskmine palk Eesti NSV-s oli 170 rubla. Kapitalistidest sugulased arvestasid kiirelt bensiiniliitri hinna ja keskmise palga suhte ja andsid teada, et meil siin Eestis on maailma kalleim bensiin. Nüüd kui meil maksab kütuseliiter vähem kui Lätis ja Leedus, Soomest rääkimata julgeks õelda: Kui raha napib,ostke auto, mille kütusekulu on väike. Kui ikka tundub kütus liiga kallis, siis sõitke vähem. Kui see kõik ei aita, müüge auto maha ja saadud raha eest ostke edaspidi ühistranspordi kuukaarte,talonge ja pileteid.
hm, 07. juuni 2011, kl 13.07 |
juku 07. juuni 2011, kl 16.35 |
Muff 07. juuni 2011, kl 22.47 |
veiks 08. juuni 2011, kl 00.28 |
juhan.. 14. jaanuar 2014, kl 15.15 |
tere lugesin arktiklit ja .ma olen ka ise mures kust saada odavalt bensiini. auto vötab 10 liitrit sajale talvel rohkem umbes 12 kui on soojendused taga .ja oleneb ju soidustiilist ka .vanasti oli hea bensiin odav .ja nuud kui ma vaadan bensiini jaama tuleb masendus peale. peaks vist tegema mingi kaardi ehk nagu ma olen saanud aru et 5pluss on koige odavam.se asub linnu tee ristkikul.praegu maksab umbes 1,246 liiter bensiini ja piim on ju odavam .vahest ju jätta auto koju ja minna parki jalutama hingata värsket ohku.kui minna ajlugu otsima siis ma mäletan et kus ameeriklased ehitasid suuri autosi ja suurte mootoritega .aga ka kunagi saab ju maavara otsa .ja tuleb moleda .nagu osad autod on gaasiga juba .ma ise pole kunagi soitnud gaasiga autoga.aga vast need on umasemad samas ei tea gaasi hind on ju odavam kui bensiin.samas kui vota elekrti autod .nii meie kliimas kas vastu peavad .enamusi autosi on ju japanlased ehk siis sooijamaa autod. kui votta se väike sotsaal auto ja soita taaga tartuse siis vist peab poltsamaal laadima .aga mis teha kui bensiini pole .tuleb siis loodusesse minna
eelmisele 16. jaanuar 2014, kl 14.57 |
Vahet pole kust tangid. Hinnavahe on nagunii 0.1 senti, kuus säästad vb paar - kümme eurot olenevalt läbisõidust.
Kui selline vahe kotib siis, mdea kas peaksid autot omama.
Aga jah, 5+ soovitaksin ise ka kõige rohkem, kuna on ainuke, saavad neil paagid kiiresti tühjaks ja uue värske kütuse pealevool on pidev. Kui tänapäevane kütus seisab siis ained vajuvad põhja ja saad halba kütust endale autosse.
Kui selline vahe kotib siis, mdea kas peaksid autot omama.
Aga jah, 5+ soovitaksin ise ka kõige rohkem, kuna on ainuke, saavad neil paagid kiiresti tühjaks ja uue värske kütuse pealevool on pidev. Kui tänapäevane kütus seisab siis ained vajuvad põhja ja saad halba kütust endale autosse.
gh 24. jaanuar 2014, kl 15.38 |
poes müüakse neid bensiini oktaanarvu tõstjaid, kui seda bensiinile lisada siis tuleks võibolla odavam , sest seal seda aktsiisimaksu peal pole , lisaks müüdi ka mingeid tablette mida tuli bensiini hulka visata ja see pidavat võimaldama palju rohkem sõitmist,, nii et erinevaid variante on
lol 29. jaanuar 2014, kl 00.04 |
NOKIA 29. jaanuar 2014, kl 08.59 |
suss 30. jaanuar 2014, kl 13.11 |
Solkkütus 01. märts 2014, kl 22.47 |
kuidas valmistada vanaõlist diiselkütet
900 liitri diiselkütte valmistamiseks.
1.vaja läheb tonnine plastmahuti ja 5 kahesajast vaati ilma kaaneta,kõigil kraanid all ja panna kõik ritta.
2.valada 200L vaadid vanaõli täis ja lasta settida 3 päeva.Vaadi põhja ladestuvad rasked mittevajalikud fraktsioonid vesi,tosool,pliiühendid,diislitahm jne.
3.kraanist lasta välja sete ja seda tuleb 20L iga vaadi kohta.
4.ostad metanooli(200 vaat 80€,vähem ei müüda) ja naatriumhüdroksiidi(5kg kott 10€).
5.võtad 50L metallnõu ja valad naatriumhüdroksiidi 3kg ja sinna 7l vett.Tekib reaktsioon,temp tõuseb 80C.Segad 2min kuni on lahustunud.nüüd valad metanooli peale 40L ja segad 5 min.
6.valmissegu valad esimesse vaati 10L ja kaikaga aktiivselt segad 5 min ja iga järgnevaga samamoodi.
7.võtad elektrilise pumba ja esimesest vaadist pumpad solgi tonnisesse tünni kuni seebini.seep on ladestunud vaadi põhja 10kg ja selle tühjendad labidaga.seep läheb rehvikotta.samamoodi iga järgneva vaadiga.nüüd on suures tünnis ~900L solki.
8.paned tühja nõusse viimased 2kg naatriumhüdroksiidi ja valad 7l vett peale,segad kuni lahustumiseni(peab olema lõplikult lahustunud metanoolis ei lahustu) ja valad 40L metanooli peale ja segad aktiivselt.
9.valmismördi valad tonnisesse tünni.tekib keemiline protsess,kus eraldatakse rasvhapped,vaigud,glütseriiniühendid jne.metanool seob kogu niiskuse ja vedeldab.seda on nüüd vaja 30 min segad suvalise elektrimootoriga vaikselt tonnises.
10.settib 4h ja kraanist lased viimased mittevajalikud rasked produktid ~100L välja kuni tuleb puhas küte.
11.valad paaki,keerad võtit-eriline tunne,hüvasti statoil.commonrail süsteemile 5% metanooli sisse segada
See on nüüd eestikeelne õpetus a sest inglisest ma ei saa aru äkki oleks keegi hea tõlgiks Tahaks statokale konkurentsi pakkuma hakata
https://docs.google.com/document/d/1gdeHFoLX4JJ_Hxo4B0ScxCfx
iQa0pA9kv607umiD9OM/edit?pli=1
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_sawdust.
html
http://www.anarchistcookbook.com/showthread.php/2103-How-to-
make-Methanol-(a-very-luminous-gasoline-alternative)
http://www.dangerouslaboratories.org
900 liitri diiselkütte valmistamiseks.
1.vaja läheb tonnine plastmahuti ja 5 kahesajast vaati ilma kaaneta,kõigil kraanid all ja panna kõik ritta.
2.valada 200L vaadid vanaõli täis ja lasta settida 3 päeva.Vaadi põhja ladestuvad rasked mittevajalikud fraktsioonid vesi,tosool,pliiühendid,diislitahm jne.
3.kraanist lasta välja sete ja seda tuleb 20L iga vaadi kohta.
4.ostad metanooli(200 vaat 80€,vähem ei müüda) ja naatriumhüdroksiidi(5kg kott 10€).
5.võtad 50L metallnõu ja valad naatriumhüdroksiidi 3kg ja sinna 7l vett.Tekib reaktsioon,temp tõuseb 80C.Segad 2min kuni on lahustunud.nüüd valad metanooli peale 40L ja segad 5 min.
6.valmissegu valad esimesse vaati 10L ja kaikaga aktiivselt segad 5 min ja iga järgnevaga samamoodi.
7.võtad elektrilise pumba ja esimesest vaadist pumpad solgi tonnisesse tünni kuni seebini.seep on ladestunud vaadi põhja 10kg ja selle tühjendad labidaga.seep läheb rehvikotta.samamoodi iga järgneva vaadiga.nüüd on suures tünnis ~900L solki.
8.paned tühja nõusse viimased 2kg naatriumhüdroksiidi ja valad 7l vett peale,segad kuni lahustumiseni(peab olema lõplikult lahustunud metanoolis ei lahustu) ja valad 40L metanooli peale ja segad aktiivselt.
9.valmismördi valad tonnisesse tünni.tekib keemiline protsess,kus eraldatakse rasvhapped,vaigud,glütseriiniühendid jne.metanool seob kogu niiskuse ja vedeldab.seda on nüüd vaja 30 min segad suvalise elektrimootoriga vaikselt tonnises.
10.settib 4h ja kraanist lased viimased mittevajalikud rasked produktid ~100L välja kuni tuleb puhas küte.
11.valad paaki,keerad võtit-eriline tunne,hüvasti statoil.commonrail süsteemile 5% metanooli sisse segada
See on nüüd eestikeelne õpetus a sest inglisest ma ei saa aru äkki oleks keegi hea tõlgiks Tahaks statokale konkurentsi pakkuma hakata
https://docs.google.com/document/d/1gdeHFoLX4JJ_Hxo4B0ScxCfx
iQa0pA9kv607umiD9OM/edit?pli=1
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_sawdust.
html
http://www.anarchistcookbook.com/showthread.php/2103-How-to-
make-Methanol-(a-very-luminous-gasoline-alternative)
http://www.dangerouslaboratories.org
!_! 01. märts 2014, kl 23.37 |
Vahet ju pole kas on kütus odavam või kulub seda vähem - rahaliselt teeb sama välja. Ilmselgelt kütusehindu me muuta ei saa, küll aga sõidustiili ja säästa sellega 10-30% kütusest.
http://www.hypermiler.co.uk/hypermiling/hypermiling-techniques
Täiesti kindel on, et säästlik sõidustiil ei tähenda mingil moel teedel uimerdamist. Vähemalt linnasõidus ei kaota sellega ajas midagi.
http://www.hypermiler.co.uk/hypermiling/hypermiling-techniques
Täiesti kindel on, et säästlik sõidustiil ei tähenda mingil moel teedel uimerdamist. Vähemalt linnasõidus ei kaota sellega ajas midagi.
Täna jälle joome bensiini 01. aprill 2020, kl 18.34 |
Lisa postitus