Remont
puitmaja soojustamine ja uue voodrilaua panek?
kulm 05. juuni 2015, kl 16.59 |
On vana puitvoodriga puitmaja. Ehitusaasta umbes 1920-1940 a paiku, täpselt ei tea. Majal on vanad puitaknad, mis on ikka nii vanad ja kuidagi ära vajunud kohati, et õhk liigub liiga kergelt sisse ja välja. Maja soojustuseks on saepuru, mis on arvatavasti nüüdseks juba alla vajunud ja seda sisuliselt ei eksisteeri.
Plaan on panna majale uus vooder ja maja korralikult soojustada. Ilmselt tuleks ka aknad uute vastu välja vahetada. Aknad ja vooder ja soojustus on vähemalt 40 a vanad, aga ilmselt veelgi vanemad.
Ei oska valida, et mis oleks sobiv soojustus ja mis oleks sobiv uus vooder.
Kas uued aknad peaks tellima/panema enne maja soojustamist või saab neid ka peale maja soojustamist ja uut voodrit panna? Miks?
Ise eelistaksin plastikvoodrit, sest siis ei ole edaspidi enam seda värvida vaja ja ka hooldada ei plaaniks plastikvoodrit. Kas see on hea mõte? Kui plastikvooder ei ole hea mõte, siis miks ei ole ja mis oleks sel juhul parem või sobilikum valik?
Plaan on panna majale uus vooder ja maja korralikult soojustada. Ilmselt tuleks ka aknad uute vastu välja vahetada. Aknad ja vooder ja soojustus on vähemalt 40 a vanad, aga ilmselt veelgi vanemad.
Ei oska valida, et mis oleks sobiv soojustus ja mis oleks sobiv uus vooder.
Kas uued aknad peaks tellima/panema enne maja soojustamist või saab neid ka peale maja soojustamist ja uut voodrit panna? Miks?
Ise eelistaksin plastikvoodrit, sest siis ei ole edaspidi enam seda värvida vaja ja ka hooldada ei plaaniks plastikvoodrit. Kas see on hea mõte? Kui plastikvooder ei ole hea mõte, siis miks ei ole ja mis oleks sel juhul parem või sobilikum valik?
kah arvaks 05. juuni 2015, kl 18.13 |
Plastiku peale ei vaatakski.
Ei kujuta ette, kus see saepuru seal asub, aga kogu puru ära eemaldada. Mädanik palgis kui on välja saagida ja asendada korraliku puiduga. Takulina vahele panna. Palk töödelda mõne puiduimmutusvahendiga. Palgi peale 50x 50 mm latt püstise roovina sammuga lati keskkohast keskkohta 60 cm. Lati pealispind jätta kiilude, klotside abil seinast 10 cm kaugusele. Kuna sein ei pruugi loodis olla laveerida kaugusega nii, et lattide vahele sobitada 100 mm paksune kivivill(Baroc).Mõnes kohas võib jääda alla100mm .Mõnes kohas tuleb villa juurde lõigata kus 100mm ei piisa. Ühesõnaga vill peab jääma lati pealispinnaga tasa.
Lattide peale lüüa naeltega(laia peaga tsingitud naelad) tuuletõkkeplaat. Roheline külg jäetakse väljapoole. See on nüüd seina soojapidav osa. Välise osa alla 2,5 cm paksune liist ehk siis pead tuuletõkke peale lööma 2,5 cm paksuse tuulutuslati mille peale mina lööksin siis välisvoodrilaua.
Voodrilaud kõigepealt kruntida, seejärel värvida ja peale seina löömist värvida teist korda. Kruntimine on oluline, et värv kaua püsiks.
Muidugi tasub ka hindu kalkuleerida ja teha hoopis servatud püstisest lauast vooder ja värvida see mingi muldvärviga. Sel juhul tuleb lüüa horisontaalne roovitus. Püstlauast vooder lüüakse nii öelda kolme laua süsteemis kus alumine laudis lüüakse selise vahega, et kaanelaud kataks alumist umbes 2,5 cm. Kaanelaud tuleb lüüa servadest nii, et nael ei läbiks alumist lauda. Muidu rebib kaanelaua nael alumise laua serva lõhki kas kohe lüües või hiljem kui puu pinged temperatuuri ja niiskusega mängima hakkavad
Ei kujuta ette, kus see saepuru seal asub, aga kogu puru ära eemaldada. Mädanik palgis kui on välja saagida ja asendada korraliku puiduga. Takulina vahele panna. Palk töödelda mõne puiduimmutusvahendiga. Palgi peale 50x 50 mm latt püstise roovina sammuga lati keskkohast keskkohta 60 cm. Lati pealispind jätta kiilude, klotside abil seinast 10 cm kaugusele. Kuna sein ei pruugi loodis olla laveerida kaugusega nii, et lattide vahele sobitada 100 mm paksune kivivill(Baroc).Mõnes kohas võib jääda alla100mm .Mõnes kohas tuleb villa juurde lõigata kus 100mm ei piisa. Ühesõnaga vill peab jääma lati pealispinnaga tasa.
Lattide peale lüüa naeltega(laia peaga tsingitud naelad) tuuletõkkeplaat. Roheline külg jäetakse väljapoole. See on nüüd seina soojapidav osa. Välise osa alla 2,5 cm paksune liist ehk siis pead tuuletõkke peale lööma 2,5 cm paksuse tuulutuslati mille peale mina lööksin siis välisvoodrilaua.
Voodrilaud kõigepealt kruntida, seejärel värvida ja peale seina löömist värvida teist korda. Kruntimine on oluline, et värv kaua püsiks.
Muidugi tasub ka hindu kalkuleerida ja teha hoopis servatud püstisest lauast vooder ja värvida see mingi muldvärviga. Sel juhul tuleb lüüa horisontaalne roovitus. Püstlauast vooder lüüakse nii öelda kolme laua süsteemis kus alumine laudis lüüakse selise vahega, et kaanelaud kataks alumist umbes 2,5 cm. Kaanelaud tuleb lüüa servadest nii, et nael ei läbiks alumist lauda. Muidu rebib kaanelaua nael alumise laua serva lõhki kas kohe lüües või hiljem kui puu pinged temperatuuri ja niiskusega mängima hakkavad
kah arvaks 05. juuni 2015, kl 18.23 |
kah arvaks 05. juuni 2015, kl 18.27 |
kulm 05. juuni 2015, kl 20.03 |
Aitähh heade soovituste eest.
Miks on plastikvooder halb?
Puitvoodrit peab ju muudkui värvima. Kuna ei ole värvijat, siis on see tüütu ja keeruline ettevõtmine.
Kui juba maja soojustus ette võtta, siis on plaan ka vundament soojustada.
Kus saepuru asub, seda ei tea minagi, aga vanasti nii soojustatigi maju. Nagu aru saan, lasti saeburu ülevalt voodrilaua vahelt sisse ja siis täideti kuni ülemise ääreni. Nüüdseks on kindlasti saepuru alla vajunud ja hiired ja muud närilised sinna huvitavaid käike rajanud.
Miks on plastikvooder halb?
Puitvoodrit peab ju muudkui värvima. Kuna ei ole värvijat, siis on see tüütu ja keeruline ettevõtmine.
Kui juba maja soojustus ette võtta, siis on plaan ka vundament soojustada.
Kus saepuru asub, seda ei tea minagi, aga vanasti nii soojustatigi maju. Nagu aru saan, lasti saeburu ülevalt voodrilaua vahelt sisse ja siis täideti kuni ülemise ääreni. Nüüdseks on kindlasti saepuru alla vajunud ja hiired ja muud närilised sinna huvitavaid käike rajanud.
pvc laguneb juba 10 aastaga 05. juuni 2015, kl 20.46 |
pane veel plastaknad ka ette 05. juuni 2015, kl 21.20 |
millest see maja sul siis on? miks saepuru? kas mingi karkass on täidetud saepuruga? palkmajal ei tohiks mingit saepuru olla. sa ise ei jaga midagi. arvad, et sinusugune saab siit midagi targemaks. ehk arvad, et suudad veel ise omal jõul maja korda teja. ausalt, sul pole aimugi. jessas
mis ja kuidas 05. juuni 2015, kl 21.44 |
mooder 05. juuni 2015, kl 22.07 |
mis ja kuidas Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> soojustamine ei ole nii lihtne, et paned aga villa
> siia või sinna. võiksid mõne ehitusinseneri kohap
> eale kutsuda, tema ütleb mis ja kuidas.
> plastak
> en rikub välisilme ja toasisese tuulutuse
sa oled ikka kohe päris loll?!
-------------------------------------------------------
> soojustamine ei ole nii lihtne, et paned aga villa
> siia või sinna. võiksid mõne ehitusinseneri kohap
> eale kutsuda, tema ütleb mis ja kuidas.
> plastak
> en rikub välisilme ja toasisese tuulutuse
sa oled ikka kohe päris loll?!
kah arvaks 05. juuni 2015, kl 22.49 |
Kus iganes see saepuru ei asuks tuleb see eemaldada. Välisvoodrilaua vastas ei tohi see mingil juhul olla. Voodrilaud ei ole sooja hoidmiseks. See on vaid disain. Voodrilaua ja seina vahel peab liikuma õhk, et voodrilaud kuivaks kiiresti peale vihmaperioodi ja säiliks kaua ja hoiaks värvi.
kulm 06. juuni 2015, kl 09.54 |
Kes siin saepuru kohta kommenteerivad, teevad seda asjatult. Mis tähtsust on, kuidas see on sinna pandud, palju seda on ja kes selle sinna pani. Vanasti lihtsalt nii ehitati ja nii oli kombeks. Ei ole mina uurinud, et kus see täpselt asub ja see ei ole antud juhul siin üldse teemaks.
Loomulikul, kui toimub vana puitvoodri eemaldamine, siis saab ära võetud ka vana saepuru. Ma ei pidanud vajalikuks sellest esimeses postituses mainida, sest pidasin seda elementaarseks teguviisiks.
Minu teema ei ole püstitatud eesmärgiga arutada saepuru teemal. Seega ärge palun kalduge teemast kõrvale. Need, kes kunagi selle maja ehitasid või selle renoveerimisega on aegade jooksul tegelenud, ei ole enam elavate kirjas ja küsida ei ole enam kellegi käest, et kuidas maja on ehitatud.
Siin on üks video saepurusoojustuse kohta. Küllap on minu kodumaja sarnaselt soojustatud. http://clipsvevo.com/_7p5mj2bfe0-0q3ZmbK5pdivyZU
Ma pole kordagi kirjutanud kuskil, et tegu on palkmajaga. Tegu on tavalise puitmajaga, milliseid on kõikjal väikelinnades palju.
Ma ei plaanigi ise maja soojustamist teha ja uut voodrilauda ise panna. Ma uurin, et mida ja kuidas võiks teha. Kui vastava töö tellin, siis peab andma konkreetsed juhised, et tahan vot sellist voodrit ja selliseid aknaid. Selliseid ehitajaid on küll, kes raha eest on valmis ükskõik mis tööd tegema ja pole nende asi, kas nii on ka sobilik. Seepärast tahangi teha nn eeltööd, et teaksin tellida õige töö.
Kutsuks küll mõne ehitusinseneri kohale, aga ega neid väikelinnas nii kohe kuskilt võtta ei ole. Maja soojustamine, uue voodrilaua panek ja uute akende panek on väga kallis ning seda ei saagi teha "üle jala". Töö peab olema hästi ja arukalt tehtud, et täidaks oma eesmärki, kestaks kaua ja ei kahjustaks maja. Pigem olen suhtumisega "ühekse korda mööda ja üks kord lõika". Võibolla olengi selleks aastaks maja soojustustöödega hiljaks jäänud ja töö tuleks alles järgmisel suvel ette võtta.
Loomulikul, kui toimub vana puitvoodri eemaldamine, siis saab ära võetud ka vana saepuru. Ma ei pidanud vajalikuks sellest esimeses postituses mainida, sest pidasin seda elementaarseks teguviisiks.
Minu teema ei ole püstitatud eesmärgiga arutada saepuru teemal. Seega ärge palun kalduge teemast kõrvale. Need, kes kunagi selle maja ehitasid või selle renoveerimisega on aegade jooksul tegelenud, ei ole enam elavate kirjas ja küsida ei ole enam kellegi käest, et kuidas maja on ehitatud.
Siin on üks video saepurusoojustuse kohta. Küllap on minu kodumaja sarnaselt soojustatud. http://clipsvevo.com/_7p5mj2bfe0-0q3ZmbK5pdivyZU
Ma pole kordagi kirjutanud kuskil, et tegu on palkmajaga. Tegu on tavalise puitmajaga, milliseid on kõikjal väikelinnades palju.
Ma ei plaanigi ise maja soojustamist teha ja uut voodrilauda ise panna. Ma uurin, et mida ja kuidas võiks teha. Kui vastava töö tellin, siis peab andma konkreetsed juhised, et tahan vot sellist voodrit ja selliseid aknaid. Selliseid ehitajaid on küll, kes raha eest on valmis ükskõik mis tööd tegema ja pole nende asi, kas nii on ka sobilik. Seepärast tahangi teha nn eeltööd, et teaksin tellida õige töö.
Kutsuks küll mõne ehitusinseneri kohale, aga ega neid väikelinnas nii kohe kuskilt võtta ei ole. Maja soojustamine, uue voodrilaua panek ja uute akende panek on väga kallis ning seda ei saagi teha "üle jala". Töö peab olema hästi ja arukalt tehtud, et täidaks oma eesmärki, kestaks kaua ja ei kahjustaks maja. Pigem olen suhtumisega "ühekse korda mööda ja üks kord lõika". Võibolla olengi selleks aastaks maja soojustustöödega hiljaks jäänud ja töö tuleks alles järgmisel suvel ette võtta.
yty 06. juuni 2015, kl 13.57 |
Ilmselt tegu sõrestik seinaga mis täidetud saepuruga - vooder maha, saepuru minema, uus soojustus tuuletõkkega ja vooder. See siis tööde järjekord. Tean üht keskmisest jõukamat meest kes põhimõtteliselt pani oma majale plastvoodri - ainus hooldus mingite aastate järel survepesuriga pesemine ja kaugemalt kui 5 meetrit ei tee keegi vahet kas on päris puit või mitte.
kah arvaks 06. juuni 2015, kl 21.13 |
Ardi Soovik 07. juuni 2015, kl 00.52 | Registreerus: 10 aastat tagasi Postitusi: 134 |
Kui tahta vastupidavat välisvoodrit linnaruumi, siis kasutaksin marmoroci, http://www.marmoroc.ee/est/eramajad
Omal ka käsil välisvoodri vahetus, aga kuna elan maal, siis panin hoopis tavalised servatud hööveldamata lauad vertikaalis, kuna hööveldamata laud on odavam ja värv püsib paremini peal.
Omal ka käsil välisvoodri vahetus, aga kuna elan maal, siis panin hoopis tavalised servatud hööveldamata lauad vertikaalis, kuna hööveldamata laud on odavam ja värv püsib paremini peal.
kooner 07. juuni 2015, kl 19.34 |
Ardi Soovik 08. juuni 2015, kl 00.20 | Registreerus: 10 aastat tagasi Postitusi: 134 |
mõtetult kallis kah 08. juuni 2015, kl 18.38 |
kulm 25. juuni 2015, kl 00.58 |
hea vastus sulle 25. juuni 2015, kl 16.47 |
zzz 26. juuni 2015, kl 09.49 |
ehitusinsener 26. juuni 2015, kl 23.09 |
Plastikvooder läheb UV-kiirguse mõjul koledaks ehk siis hakkab degradeeruma ning selle üle värvimine on juba probleem. Samuti pole materjal looduslik, mis on võib-olla vaid minu isiklik kiiks.
Kui puitvoodrile on jäetud taha piisav tuulutus ning sokli kõrgus on piisav, et pritsmed ei satu laudisele, siis peaks kõik korras olema.
Kui soovid soojapidavat maja, siis alla 150 mm soojustust ei soovita panna. Kui saepuru on karkassi vahel, siis see eemaldada ja asendada mineraalvillaga (näiteks Paroc kivivill). Olemasolevale puidule peale lüüa nii palju prusse, kui soojustuskihi paksuse tagamiseks vaja on. Soovitatav lüüa ühed horisontaalselt (näiteks 50 mm) ja teised peale vertikaalselt (600 mm sammuga). Nende prusside vahele siis kivivill, see on selleks, et vuugid ei kattuks (tagab parema soojapidavuse). Kui piisav soojustuskiht on saavutatud, siis peale kinnitada kõva villaplaat tuuletõkkeks (mitte 13 mm paksune, see on suhteliselt mõttetu, valida vähemalt 20 mm paksune soonega kõva villaplaat).
See oleks siis soojustuse osa. Edasi tuleb vastavalt laudisele vähemalt 32 mm paksune distantsliist, et oleks laudise tuulutus tagatud ja et vill ei saaks niiskuda. Seejärel juba meelepärane laudis, mina soovitan puitu.
Edu!
Kui puitvoodrile on jäetud taha piisav tuulutus ning sokli kõrgus on piisav, et pritsmed ei satu laudisele, siis peaks kõik korras olema.
Kui soovid soojapidavat maja, siis alla 150 mm soojustust ei soovita panna. Kui saepuru on karkassi vahel, siis see eemaldada ja asendada mineraalvillaga (näiteks Paroc kivivill). Olemasolevale puidule peale lüüa nii palju prusse, kui soojustuskihi paksuse tagamiseks vaja on. Soovitatav lüüa ühed horisontaalselt (näiteks 50 mm) ja teised peale vertikaalselt (600 mm sammuga). Nende prusside vahele siis kivivill, see on selleks, et vuugid ei kattuks (tagab parema soojapidavuse). Kui piisav soojustuskiht on saavutatud, siis peale kinnitada kõva villaplaat tuuletõkkeks (mitte 13 mm paksune, see on suhteliselt mõttetu, valida vähemalt 20 mm paksune soonega kõva villaplaat).
See oleks siis soojustuse osa. Edasi tuleb vastavalt laudisele vähemalt 32 mm paksune distantsliist, et oleks laudise tuulutus tagatud ja et vill ei saaks niiskuda. Seejärel juba meelepärane laudis, mina soovitan puitu.
Edu!
ehitusinsener 26. juuni 2015, kl 23.13 |
ehitusinsener 26. juuni 2015, kl 23.17 |
Aknad oleks mõistlik paigaldada soojustusega samaaegselt, siis saab need õigesse seinakihti paigutada (soovituslikult nii, et aknaraam jääb täpselt tuuletõkke taha, ehk siis tuuletõke katab akna paigaldamiseks ehitatud puitraami). Akende paigaldamiseks tuleb neile ümber ehitada puitraamid prussidest.
Lisa postitus