Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Gurmaanidele
jootraha
 
krissu 24. märts 2002, kl 15.34
Kuidas suhtute toitlustuskohtades jootraha andmisse?
 
kati 24. märts 2002, kl 16.18
Viisaks ikka oleks, nii kümme prossa arvest, see ju ei tapa ka. Aga kui on ikka kehv teenindus, siis küll ei anna.
 
Dirty 24. märts 2002, kl 20.28
tavaliselt 15% arvest. Halva teeninduse korral ei anna kah!
 
restoraniomanik 24. märts 2002, kl 21.10
Sellel asjal on kaks külge:
1.Normaalne on kui jootraha motiveeriks hästi teenindama ning oma erialal end täiendama,kas see aga on nii?
Olete märganud,et mõnes söögikohas esialgu sümpaatne ja armas ettekandja mingi aja jooksul kohtleb teid juba kerge üleolevuse ning isegi tõrjutusega.Põhjus on 99,9% selles,et kliendid on ta ära rikkunud.Enamus söögikohtade palgasüsteeme on üles ehitatud
sõltuvusse käibest.Kui nüüd aga noor piiga laualt 500 eeki jootraha hakkab saama,siis ei ole tööandjal enam mingit võimalust seda töötajat "ohjes"(heas mõttes)hoida,sest see noor inimene võtab endale kohe pähe,et ilmselt on ta nii hea .Tegelikus on aga paraku hoopis midagi muud.Paari kuuga ei osata enam hinnata raha väärtust ega mõelda sellele,et selleks,et üldse midagi saada,peab ka midagi oskama ja tegema.
2.Teine pool on ju see,et leivapoes ei anna keegi isegi väga meeldivale müüjale sentigi peale,täname ja läheme edasi.
Ettekandja on aga ainult üks osa kogu organisatsioonist-kui ei ole kööki,meeldivat interjööri,muusikat jne,siis ei saa see noor daam ka jootrahale pretendeerida.Jootraha peaks õigupoolest olema tunnustus kogu selle maja personalile ja alailma ikkagi eelkõige kokkadele.Viin maitseb igas majas ikka samamoodi ja ega ettekandja seda ise villi,toitude puhul nõuab
valmistamine aga meisterlikust.
 
restoraniomanik 24. märts 2002, kl 21.21
Jätkan veel:loen alailma klientide kommentaare ühele või teisele toidukohale.Ikka mainitakse eelkõige roogade kvaliteeti.Ehk kõik ju teavad tegelikult ,et hea kokk on restorani edukuse näitaja.
Ettekandja võtad täna tänavalt,näitad,kus köök, kus õlu,annad vormiriided selga ja läheb lahti.Kokk peab aga oma erialal kõvasti vaeva nägema,enne kui tema toodangut kõlbab kliendile
müüa.Kurb ongi see,et olles rahul toiduga,premeeritakse aga ettekandjat,kes selle söögi teile ainult lauda transportis.
Kokk aga saab ,kui üldse saab,võib-olla ainult aitäh.Öeldakse küll,et harjumuste vastu on suhteliselt mõttetu võidelda ja ega ma seda taotlegi,ainult seda,et kui juba olete otsustanud kehtivast hinnast rohkem maksta,siis mõelge vahel,et seal kusagil köögis on inimene kes seda tunnustust rohkem hinnata osakab ja teid ka järgmine kord maitsva roaga kostitab.
 
;] 24. märts 2002, kl 22.44
kas järgmine kord ettekandjaga ümbrik köögi poole teele? ;]
 
kassu 25. märts 2002, kl 00.28
Vaat argentiinas ju koka keset saali meisterdab , teda võib patsutada küll, hihihii!
 
restorani töötja 25. märts 2002, kl 00.40
Teie jutt kokkade meiterlikkusest on õige, kuid samas ei oleks liig näha seda, et kui teenindaja on ikka lammas suudab ta nii ilusa interjööri, hea toidu kui ka meeleolu ära rikkuda. Isegi kui toit on halb, kuid teeninda super annad Talle jootraha. Alati on võimalik edastada koos jootrahaga teade, et raha kuulub kokale või teha talle välja mõni alkohoolne jook.
 
restoraniomanik 25. märts 2002, kl 09.14
to restorani töötaja:ajad,kus teenindajle või kokale pits viina saadeti,on AMMU möödas.Alkoholi pruukimine tööajal on teatavasti
keelatud igas ettvõttes.Kujutage nüüd endale ette,et külastate
mingit söögikohta,seal aga sel päeval nii "kenasti" läinud,et
kogu teenindav personal lihtsalt purupurjus.On ikka vahva küll,kas pole?Ja ei lähe kaua aega kui sellest sümpaatsest söögikohast enam midagi alles pole,sest põhjus imelihtne:paadunud alkohoolikute kamp.Ja ma ei usu,et Teie motivatsiooniks oleks õhtul oma abikaasale ette näidata:pits viina,kaks klaasi veini,neli õlut ja kuus kohvi(näiteks)-seguna kui soovite või eraldi pakituna.
 
Restorani külastaja 25. märts 2002, kl 10.20
Restorani töötajaga nõus. Mõnes mõnusas kohas on ettekandjad sellised lambad, et juba sel põhjusel ei taha seal käia, olgu toidud nii head kui tahes. Elav näide on minu meelest Kamikadze pubi. Ok, söögid vahel täitsa normaalsed ( ennem isegi väga head ), aga ettekandjad...Vuih, loivavad kuidagi lauda ja viisakusest pole nad undki näinud.
 
mona 25. märts 2002, kl 10.56
Tip on teeninduse eest ja teenindaja on ettekandja/ kelner.

Kui kokalt nõutakse häid teadmisi ja kogemust, siis peab olema tema palk ka kõrgem. Ma ei kujutaks hästi ette, et saadan kokale arvest 10%, natuke vähe või kuidas? Kokale tuleb omanikul maksta. Kui kokk soovib komplimente oma roogadele, siis peaks ta külastajate hulgas ringi käima ja nendega vestelma!! Eestis pole ma taolisi kokkasid veel näinud.

Ja teenindajat saab mõjutada väga lihtsalt. Tehke neile selgeks, et tip on palga osa ja sellepärast palk ongi madal, et meeldiva teeninduse eest külastajad neid tipivad!!
 
kaile 25. märts 2002, kl 11.02
Jama!Omanik on üks,kes kokale palka maksab, külastajaid on aga sadu,kes ettekandjaid toetavad.Ja kui te endale oskaksite ette kujutada,kui suured on need jootrahad,siis ei istuks enamus teist kontorites,vaid läheksite restorani tööle.Ei ole mõtet aluseks võtta tavalisi baarikesi ja pubisid,vaid RESTORANE.
 
Norija 25. märts 2002, kl 11.45
Ma olen alati arvanud, et jootrahade jagamiseks on RESTORANIDES oma süsteem. Mis toimib võibolla isegi restorani omanikku asjasse segamata, aga igal juhul nii, et ei kokad ega koristajad ilma ei jää. Kas polegi siis nii või? Tõesti panevad ettekandjad-kelnerid kõik oma tasku?
Lõppude lõpuks, selleks, et klient rahule jääks, peab kokk ettekandjale kliendile viimiseks hea roa tegema. Kui kokk koostööd ei tee, siis jootraha ka ei tule. See peaks ju kokale võimaluse andma endalegi oma osa nõuda. Samamoodi koristajatega ja nõudepesijatega.
 
restoraniomanik 25. märts 2002, kl 12.38
Norija:jah,süsteem toimib just nii,et ettekandja kõik rõõmsalt enda tasku pistab.Ma kunagi proovisin juurutada korda,et jootraha ära jagatakse,siis aga ilmnes,et kliendid millegipärast justkui enam ei andnudki.Vale puha muidugi!Nagu eespool kusagil kirjutasin,kliendi rahulolu nimel töötab terve organisatsioon:
koristaja,nõudepesija,kokk,ettekandja.Üks ilma teiseta ei toimi.Ettekandja kenake mõtleb,et tema on A ja O ja tõtt öeldes,kas kõige parem teenindja ei saa musta valgeks värvida:kui toit ikka jama on,siis ta seda ka on!!Omanik aga ei pretendeeri ühelegi sendile sellest rahast, mis klient jätab ega reeglina sekku.Minu jutu mõte oligi selles,et kui veidike edasi mõelda,siis ehk on keegi teine rahalise tunnustuse rohkem ära teeninud kui "transporttöötaja".Omaniku poolt palgamaksmise korraldamine on aga hoopis muu teema,aga ettekandjate palk ei ole mingil juhul selle võrra vähem,et nad jootraha saavad.
 
mona 25. märts 2002, kl 12.50
Omanikule: Palgamaksmine on tippimisega seotud, miks sa ei võiks arvestada tippi palga hulka, sest teeninduse meeldivusest oleneb samuti tipi suurus. Või sa ootad sinisilmselt, et teenindajad toovad kõik ühisesse patta?
 
tsinna 25. märts 2002, kl 12.52
Minu teada osades maades ettekandjad palka ei saagi, tipp ongi kogu nende sissetulek. Sellevõrra saab siis omanik muule personalile rohkem maksta.
 
restoraniomanik 25. märts 2002, kl 13.19
Monale:Ei,ei,minul ei ole probleemiks palgamaksmissüsteem.Jutt käis hoopis milleski muust.
 
kunaginerestoraniettekandja 25. märts 2002, kl 15.35
Lugesin siin teie juttu ja tegi veits hinge täis küll!Paistab et enamus kui mitte keegi teist pole restoranis ettekandjana töötanud.Ma ei räägi pubidest,vaid just restoranidest.Ma näiteks arvan et sellel"transporttöötaja"nagu eespool mainiti on vaga suur panus sellele ,et klient veedaks oma kaaslasega või kaaslastega meeldiva õhtu või mistahes koosviibimise.Ma näiteks töötasin vägagi soliidses ja kiidetud restoranis mis sai avalikus arvestuses teeninduse eest 10 punkti,köögi eest 10 punkti.Ja see tipi jagamine ei toimi küll jah ,see on proovitud teema.See tekitas ainult personali vahelisi pingeid.Tehti siis kokkadele tunduvalt suuremad palgad kui ettekandjatele.Rahu majas!!!!!Milles probleem???Ja ma arvan et se on ikka igaühe oma asi kas ja kui palju keegi tippi annab!!!

LGP.RESTORANIPIDAJA Kole lihtsalt lugada kui halvustavalt sa oma töötajatesse suhtud.Proovi siis ilma nende "transportöölistetta"hakkama saada!!!!!!!!!!
 
restoraniomanik 25. märts 2002, kl 16.07
kunagi....:Juba see näitab mitte kõige kõrgemat taset,kui Te võhivõõrast inimest sinatate.Konflikt teineteise mõistmisel ongi see,et Te aru ei saanud jutu mõttest!Halvustava suhtumisega oma töötajatesse ei ole ma aga,lugupeetud,iialgi hiilanud.
 
ketu 25. märts 2002, kl 18.32
Mu üks tuttav töötab ühes vanalinna restoranis ja tippi võib heal päeval teenida ikka mitu tuhat, sest pole ime kui sommid või ka lahke eestlane jätab 500.
 
restoraniomanik 25. märts 2002, kl 18.41
Just nimelt ja kas siis antakse ikka talle tippi,kui taga pole korralikku meeskonda?Muuseas,soomlased ei ole kaugeltki head tipiandjad,rohkem on seda inglise keelt kõnelev seltskond ning meie kohalik.
 
restorani töötja 26. märts 2002, kl 01.00
Ma kohe ei saa aru, mis vimm on Teil selle vastu lgp restoraniomanik kui saavad ettekandjad tippi. Kas Te olete ikka arvesse võtnud, et tõesti on ettekandjate palk väiksem kui kokkadel. Nemad on ju need, kes Teie klientidega suhtlevad ja kelle pärast paljud tagasi tulevad. Kui Te ei suuda lahendada probleeme tipi jagamisega, siis tuleks tip õhtuti köögiga pooleks teha ja kui isegi siis väidate, et enamus raha ei jõua kööki on see ainult siiralt Teie endi probleem kui Teil nii ebaausad töötajad on.

P.S. Ma ei mõelnudki, et alkohoolne jook kuuluks kohe tarbimisele või et üldse seda peaks jooma, sest saab ju selle asendada selle hoopis rahaga. Tundub, et ei olegi märganud, et neid tehakse siiani välja.
 
MIRELL 26. märts 2002, kl 08.46
LGP.TEIE restoraniomanik!!!Ma pole enne näinud ,et keegi oleks netis TEIEtamist nõudnud,vähemalt siin küll mitte!Tundub et TEIEmeelest saab inimese teenindustaseme panna paika sellega kuidas ta netis suhtleb!?!Väga imelik!Aga noh see on see on TEIE õigus.Ja muide MA hiilgan siiamaani!!Muidugi kui TE lubate!!
 
restoraniomanik 26. märts 2002, kl 09.31
Mirell:soovin edu ja tore kui kõik kenasti läheb!
Restoranitöötaja:kordan veelkord:probleemiasetus on teine.Räägime erinevaist asjust ning pole mõtet teemat otsast alata.
 
irw 26. märts 2002, kl 21.47
kuulge restoraniomanik ja restorani töötaja:kas te järsku ühes restoranis ei tööta? tehke kindlaks ja vaielge omavahel edasi.
 
restorani töötaja 27. märts 2002, kl 02.43
Te lihtsalt ei suuda aru saada norm. inimeste jutust....ja teema lõpp
 
restorani töötaja 27. märts 2002, kl 02.44
Mina sellese munni jaoks ei töötaks
 
mari 27. märts 2002, kl 12.00
raha kokkadega jagada on võimalik küll, kui teenendaja tööd rohkem kontrollitakse. Saksamaal ma tean, et on nii, et raha jagatakse päeva lõpus köögiga ära, kuna on täpselt teada, palju ükski teenendaja müüs ja palju ta tippi sai. igaüks korjab raha oma eraldi kassasse, mis päeva lõpus lüüakse kokku. Sellepärast nad käivadki alati, mega suur rahakott vöö peal. meil seda kommet ei ole ja eks muidugi inimeste ausus on ka teine.
Mina küll ei ütleks, et lähen restorani tagasi hea teenenduse pärast. Ikka ainult hea toit on see, mis tagasi meelitab. Nii head teenendust pole mina veel näinud,et selle pärast kehva sööki uuesti sööma läheks.
 
Krisin 27. märts 2002, kl 15.55
minu arvamus asjast:
Mariga nõus raha jagamise kohapealt. Olen ise ettekandjana töötanud ja tean, et raha jagamine köögiga on võimalik ja teostatav. Nõuab küll kindla käega ülemust, kes oskab oma töötajates äratada usaldust ja on endale ausa personali valinud.

Minu jaoks on restoranides oluline nii hea toit kui ka tasemel teenindus. Kui restoranis on vilets teenindus siis sinna agasi ei lähe mitte mingi hinna eest - olgu seal siis nii hea toit kui tahes. Vilets kelner/ettekandja oskab õhtu või ärilõuna suurepäraselt ära rikkuda ja seda ei paranda ükskõik kui tasemel toit. Pubis mängib suuremat rolli teenindus, sest reeglina sellistesse kohtadesse tasemele kokkasid ei jõuta palgata ning toidud üsna kesised. On ju pubid rohkem meelelahutus- ja joomiskohad.
 
.. 27. märts 2002, kl 19.07
Kokad käivad Eestis restoranisaalides kyll näiteks l`Artistis käib Imre Kose kogu aeg rahvaga suhtlemas. Probleem on aga selline, et välismaal on see tavaline, aga kui palju ka Eesti kokkasid ei õhutata klientidega suhtlema nad tihtipeale ei soovi seda teha. Teen järeldusi ühes konkreetset restorani silmas pidades. Liiga arad on.
Tippidest niipalju, et see on väga normaalne, et tippe ei jagata, kuna teenindajate tunnipalk on 15-25krooni (omad kogemused vanalinna restoranides), kuid kokkadel ikka märksa suurem. See ongi sellepärast, et ühed saavad tippi teised mitte. Siin mainiti ka varianti, et firma korjab tippi kokku ja paneb palgale otsa - see pole mõtekas, sest siis on firma vist kohustatud ka maksud sealt maha võtma, mis teeb kokku miinus pool tippist.
Lahendus: Kokad peavad ise minema saalidesse klientidega rääkima. See on väga meeldiv ka kliendile - näha kokka. Ettekandja saab raha vastavalt oma käitumisele. See on normaalne, sest suvel on restoranid pungil täis, koormus suur ja palk väike.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!