Kirjandus ja teater
Kas keegi enam teatris ei käigi?
Niisama mõlgutan 13. detsember 2014, kl 00.40 |
nonoo 13. detsember 2014, kl 01.20 |
nonoo 13. detsember 2014, kl 01.21 |
Teadja 13. detsember 2014, kl 02.58 |
Keegi alla 50-aastane inimene vabatahtlikult teatris ei käi. See on tänapäeva elu fakt.
Erand:
Kui näete kedagi noort seal, siis tähendab see, et ta on sinna kellegi vanema inimese poolt pikaajalise näägutamise ja vingumise tulemusena tassitud, MITTE ise vabatahtlikult piletid ostnud ja omaalgatusel läinud.
Erand:
Kui näete kedagi noort seal, siis tähendab see, et ta on sinna kellegi vanema inimese poolt pikaajalise näägutamise ja vingumise tulemusena tassitud, MITTE ise vabatahtlikult piletid ostnud ja omaalgatusel läinud.
Huvitav 13. detsember 2014, kl 04.27 |
Teadja Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Keegi alla 50-aastane inimene vabatahtlikult teatr
> is ei käi. See on tänapäeva elu fakt.
'
Kuidas siis ikkagi noored inimesed näitlejaks õppima lähevad, kui teatris ainult vanadekodu on?
Sina ise - millal viimati käisid ja kui tihti teatsrit külastad, et nii täpselt tead ja kas pensionäre on siis paksult täis, kui etendused täismajale lähevad?
-------------------------------------------------------
> Keegi alla 50-aastane inimene vabatahtlikult teatr
> is ei käi. See on tänapäeva elu fakt.
'
Kuidas siis ikkagi noored inimesed näitlejaks õppima lähevad, kui teatris ainult vanadekodu on?
Sina ise - millal viimati käisid ja kui tihti teatsrit külastad, et nii täpselt tead ja kas pensionäre on siis paksult täis, kui etendused täismajale lähevad?
kes ei käi 13. detsember 2014, kl 04.34 |
Teadja 13. detsember 2014, kl 05.41 |
Mina ise käisin viimati 4 aastat tagasi, aga mitte vabatahtlikult, vaid kooli poolt pressiti mulle seda vägisi peale.
Mäletan et paar kooliõpilast oli seal kohal, kelle nägudest juba sai näha, et nad kohe mitte ei tahtnud olla sellises õhkkonnas, mis on eriti räigelt pensionäride parfüümidest ja lõhnaõlidest NII TUGEVALT lehkav, et kui poleks valinud isekohaks kõige nurgapealsema koha, siis lämbuks koheselt ära.
Mäletan et paar kooliõpilast oli seal kohal, kelle nägudest juba sai näha, et nad kohe mitte ei tahtnud olla sellises õhkkonnas, mis on eriti räigelt pensionäride parfüümidest ja lõhnaõlidest NII TUGEVALT lehkav, et kui poleks valinud isekohaks kõige nurgapealsema koha, siis lämbuks koheselt ära.
Kerstiin 13. detsember 2014, kl 06.55 |
Mis rumal jutt? Üldiselt pole headele etendustele üldse pileteid saada. Samuti käivad teatris tihti ikka 20-30aastased inimesed, vähemalt minu kolleegid küll. Soovisime näiteks KGB teatrisse Jõulupeoks etendust kinni panna kolleegidega ja kahjuks ei õnnestunud, kõik oli välja müüdud! Kust sa nii rumala jutu küll võtsid?
jeerum 13. detsember 2014, kl 10.58 |
ongi 13. detsember 2014, kl 11.03 |
ingrid 13. detsember 2014, kl 11.44 |
Mina käin küll teatris, mulle teater väga meeldib aga kellele ma seda ikka kuulutan. Varem käisin üksi, sest mees ei ole võimeline nii pikalt paigal istuma. Nüüd on tütar suurem ja käin temaga. Suviti sõidame ka vähe kaugemale näitemängukunsti nautima. Peale teatrit lähme veel kuskile sööma, tellime headparemat ja puugime ennast korralikult täis. Sellised mutid. ; )
Selleaastane tippelamus jääb lätimaale, kus ühes pisikese külakeses löödi kena vabaõhuetendus püsti, näitejateks kohalik rahvateater. Aru ei saanud midagi, aga kõõksusime plikaga südamest naerda sellepeale, kuidas teised naersid.
Selleaastane tippelamus jääb lätimaale, kus ühes pisikese külakeses löödi kena vabaõhuetendus püsti, näitejateks kohalik rahvateater. Aru ei saanud midagi, aga kõõksusime plikaga südamest naerda sellepeale, kuidas teised naersid.
kk 13. detsember 2014, kl 19.43 |
well 15. detsember 2014, kl 11.39 |
Ülla-ülla 15. detsember 2014, kl 11.56 |
Alles paar nädalat tagasi käisin Tallinnas "Vanemuise" "Rehepappi" vaatamas. No lihtsalt tahtsin näha, kuidas see Tauno Aints sihukesest materjalist ooperi teha saab.
Sai küll tehtud, ja veel hästi tehtud. Täitsa vahva oli. Väga osava käega oli noppinud välja osa, mida etendada, et kena sidus lugu tuleks. Kõrvaline pudi ja pooled raamatu osalised olid välja jäetud, alles oli just parasjagu.
Näitlejad-lauljad olid ka tasemel, eriti muidugi Pirjo Püvi. Selles osas polnud küll kellelegi midagi ette heita - räägiti ju, et algul oli Rehepapi osa laulnud Tõnis Mägi isiklikult, kes polnud mänginud mitte Rehepappi, vaid ikka iseennast.
Muusika ei ole mitte nii kaasaegne, et seda kuulata ei kannata, ikka kõlbas udupeene maitseta inimesele ka, meloodiad olid täitsa olemas.
Ainus, mis täitsa puudu jäi, oli lavakujundus - oleks natuke rohkem oodanud kui pelgalt edasi-tagasi lükatavaid euroaluste virnu. See on ju ometi koht, kus fantaasial saaks mängida lasta - või oli küsimus lihtsalt lavakujunduse hinnas?
Sai küll tehtud, ja veel hästi tehtud. Täitsa vahva oli. Väga osava käega oli noppinud välja osa, mida etendada, et kena sidus lugu tuleks. Kõrvaline pudi ja pooled raamatu osalised olid välja jäetud, alles oli just parasjagu.
Näitlejad-lauljad olid ka tasemel, eriti muidugi Pirjo Püvi. Selles osas polnud küll kellelegi midagi ette heita - räägiti ju, et algul oli Rehepapi osa laulnud Tõnis Mägi isiklikult, kes polnud mänginud mitte Rehepappi, vaid ikka iseennast.
Muusika ei ole mitte nii kaasaegne, et seda kuulata ei kannata, ikka kõlbas udupeene maitseta inimesele ka, meloodiad olid täitsa olemas.
Ainus, mis täitsa puudu jäi, oli lavakujundus - oleks natuke rohkem oodanud kui pelgalt edasi-tagasi lükatavaid euroaluste virnu. See on ju ometi koht, kus fantaasial saaks mängida lasta - või oli küsimus lihtsalt lavakujunduse hinnas?
jutt või asi 16. detsember 2014, kl 19.30 |
piii 16. detsember 2014, kl 20.56 |
Ise olen sügisest saati 10 etendust näinud.Igal etendusel on noori, isegi ooperis - nii klassikaupa kui kahekesi või sõpradega.
Minu Rootsis elav sõbranna kadestab, et Eestis viivad õpetajad õpilasi teatrisse: Rootsis ei tohi seda teha. Kui kooliajal harjumus tekib, saabki see intelligentse noore iseenesestmõistetavaks meelelahutuseks. On peresid, kus lapsi teatrisse viiakse, aga ülejäänute puhul on küll hea, et koolis seda klassivälist õppimist suunatakse - muidu võib ainsaks "kultuurisündmuseks" jääda mõni suvine vabaõhuüritus, kus õlle ja grilli kõrval vaadatakse ehk midagi laval toimuvat.
Minu Rootsis elav sõbranna kadestab, et Eestis viivad õpetajad õpilasi teatrisse: Rootsis ei tohi seda teha. Kui kooliajal harjumus tekib, saabki see intelligentse noore iseenesestmõistetavaks meelelahutuseks. On peresid, kus lapsi teatrisse viiakse, aga ülejäänute puhul on küll hea, et koolis seda klassivälist õppimist suunatakse - muidu võib ainsaks "kultuurisündmuseks" jääda mõni suvine vabaõhuüritus, kus õlle ja grilli kõrval vaadatakse ehk midagi laval toimuvat.
to jutt või asi 16. detsember 2014, kl 23.10 |
Ülla-ülla 17. detsember 2014, kl 10.36 |
No aga kirjutame siis, minagi tahaks just vaatajate-kuulajate muljeid, et otsustada, kas ise ka minna või mitte.
(Ehkki ma küll ei oska nii ametlikult ja ilusti ja peenelt end väljendada kui päris kriirikud, neil on kohe sihuke eriline keel nende kriitikate jaoks)
Mida veel hiljuti vaatamas käisin - "Haldjakuninganna" selleltsamalt Vanemuiselt.
Mina läksin sinna Saša Pepeljajevi lavastust vaatama, muidu need ooperid mind eriti ei huvita. Ja selle lavastuse ka sain - huvitav ja ootamatu nagu suurem osa Pepeljajevi tehtust üldse.
Ooper ise on seesama tuntud-teatud Shakespeare "Suveöö unenägu", millest tehtud sõnalavastusi, ballette, filme, lasteraamatuid ja kõike muud, mis teha annab. Muusika polnud ka paha, ikka see kena vana Purcell paari sajandi tagant.
Asja tegi oluliselt ilusamaks balletitrupi neiukeste lisamine - need olid need haldjad, kes polnud mitte tänapäevaste muinasjuttude kerged-ilusad-õhulised feed, vaid vana inglise folkloori teravate kõrvaotstega naksakad-tigedad-käbedad olevused, ei mingit varvastantsu vaid suured valged saapad trampimiseks. Ja kui see balletitrupp eespool oma tükke teeb, siis ei lähe tüütuks, kui see tõsine meesterahvas tagapool niikaua oma aariat lõugab.
Lauljad olid täiesti kenal tasemel, tantsijad ja muud näitlejad ka, mind ei häirinud miski selle etenduse juures. Tuleb tunnistada, et "Vanemuisel" on väga tugev koosseis. Ja muidugi Pepeljajev on jälle osanud kõik selliseks teha, et vaatad seda kordi nähtud banaalse sisuga lugu ikka huviga edasi. Ei häiri üldse, et lõpp on ette teada - teatris ja eriti filmide puhul igatahes häirib mind see väga palju. (Sellepärast ma neid kivistunud Tammsaaresid-Tšehhoveid vaatamas ei käigi.)
Subtiitrid olid inglise ja soome keeles, ehkki laul oli ka inglise keeles niikuinii - Purcell oli ju inglise õukonna helilooja. Kui tekst kiireks ja ebatsensuurseks läks, tuli subtiitritesse tõlke asemel suurelt ERROR . . . aga see oli neil ilmselt meelega tehtud.
Nii et võib vaadata küll, seal oli igaühele midagi - kellele ooper, kellele balletitüdrukud, kellele Pepeljajevi lavastus.
(Ehkki ma küll ei oska nii ametlikult ja ilusti ja peenelt end väljendada kui päris kriirikud, neil on kohe sihuke eriline keel nende kriitikate jaoks)
Mida veel hiljuti vaatamas käisin - "Haldjakuninganna" selleltsamalt Vanemuiselt.
Mina läksin sinna Saša Pepeljajevi lavastust vaatama, muidu need ooperid mind eriti ei huvita. Ja selle lavastuse ka sain - huvitav ja ootamatu nagu suurem osa Pepeljajevi tehtust üldse.
Ooper ise on seesama tuntud-teatud Shakespeare "Suveöö unenägu", millest tehtud sõnalavastusi, ballette, filme, lasteraamatuid ja kõike muud, mis teha annab. Muusika polnud ka paha, ikka see kena vana Purcell paari sajandi tagant.
Asja tegi oluliselt ilusamaks balletitrupi neiukeste lisamine - need olid need haldjad, kes polnud mitte tänapäevaste muinasjuttude kerged-ilusad-õhulised feed, vaid vana inglise folkloori teravate kõrvaotstega naksakad-tigedad-käbedad olevused, ei mingit varvastantsu vaid suured valged saapad trampimiseks. Ja kui see balletitrupp eespool oma tükke teeb, siis ei lähe tüütuks, kui see tõsine meesterahvas tagapool niikaua oma aariat lõugab.
Lauljad olid täiesti kenal tasemel, tantsijad ja muud näitlejad ka, mind ei häirinud miski selle etenduse juures. Tuleb tunnistada, et "Vanemuisel" on väga tugev koosseis. Ja muidugi Pepeljajev on jälle osanud kõik selliseks teha, et vaatad seda kordi nähtud banaalse sisuga lugu ikka huviga edasi. Ei häiri üldse, et lõpp on ette teada - teatris ja eriti filmide puhul igatahes häirib mind see väga palju. (Sellepärast ma neid kivistunud Tammsaaresid-Tšehhoveid vaatamas ei käigi.)
Subtiitrid olid inglise ja soome keeles, ehkki laul oli ka inglise keeles niikuinii - Purcell oli ju inglise õukonna helilooja. Kui tekst kiireks ja ebatsensuurseks läks, tuli subtiitritesse tõlke asemel suurelt ERROR . . . aga see oli neil ilmselt meelega tehtud.
Nii et võib vaadata küll, seal oli igaühele midagi - kellele ooper, kellele balletitüdrukud, kellele Pepeljajevi lavastus.
ohoo 17. detsember 2014, kl 13.58 |
oot 17. detsember 2014, kl 17.50 |
to jutt või asi Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Teemaalgataja käib mitu korda kuus teatris, tänagi
> just tuli sealt. Aga aitäh sildistamise eest.
>
>
> Minu mõte oli pigem see, et kahju, et nii harv
> a leiab netist mingeid muljeid või kommentaare lav
> astustele. Varem ikka arutati rohkem nähtu üle ja
> jagati arvamusi.
aga ise muljetad? kus? viitad äkki? või ise ei viitsi, aga teiste omi loeks küll? ega jah.
-------------------------------------------------------
> Teemaalgataja käib mitu korda kuus teatris, tänagi
> just tuli sealt. Aga aitäh sildistamise eest.
>
>
> Minu mõte oli pigem see, et kahju, et nii harv
> a leiab netist mingeid muljeid või kommentaare lav
> astustele. Varem ikka arutati rohkem nähtu üle ja
> jagati arvamusi.
aga ise muljetad? kus? viitad äkki? või ise ei viitsi, aga teiste omi loeks küll? ega jah.
Ülla-ülla 18. detsember 2014, kl 11.43 |
Kena, et keegi teine siin ka Pepeljajevist rõõmu tunneb. Mina jälitan tema lavastusi teatrist teatrisse. Aga kas ja kui palju seda "Haldjakuningannat" veel üldse mängitakse, ei teagi - see on neil ju vana asi ja mängukavas seda enam ei näidata.
Ehkki käisid sellega kuu aega tagasi lausa Soomeski, huvitav oleks teada, kuidas neid seal vastu võeti. Tallinnas oli küll tormiline aplaus, ehk tulevad selle peale korra veel? Märtsis pidi Vanemuine etendama Tallinnas ainult "Rehepappi".
Hea, et hoiatasid Pepeljajevi järgmise lavastuse kohta - nüüd tean peale passida.
Ja veel asi, mis pole veel avalik, aga mida kavatsetakse teha - VAT teater, näitlejaks Lauri Saatpalu, "Kuidas ma koera sõin".
Kõlakas liigub, et olevat tegemisel, mängukavades veel ei ole.
Olen seda näinud originaalis autori enda poolt esitatuna (telekas muidugi) ja mõelnud vaikselt omaette, et keegi hea inimene võiks ta ära tõlkida ja siin tegema hakata. Tekst on väga hea, aga nii paljust vene keelest arusaamine on mul raskevõitu.
Ja näe, täide läks mu soov.
Ehkki käisid sellega kuu aega tagasi lausa Soomeski, huvitav oleks teada, kuidas neid seal vastu võeti. Tallinnas oli küll tormiline aplaus, ehk tulevad selle peale korra veel? Märtsis pidi Vanemuine etendama Tallinnas ainult "Rehepappi".
Hea, et hoiatasid Pepeljajevi järgmise lavastuse kohta - nüüd tean peale passida.
Ja veel asi, mis pole veel avalik, aga mida kavatsetakse teha - VAT teater, näitlejaks Lauri Saatpalu, "Kuidas ma koera sõin".
Kõlakas liigub, et olevat tegemisel, mängukavades veel ei ole.
Olen seda näinud originaalis autori enda poolt esitatuna (telekas muidugi) ja mõelnud vaikselt omaette, et keegi hea inimene võiks ta ära tõlkida ja siin tegema hakata. Tekst on väga hea, aga nii paljust vene keelest arusaamine on mul raskevõitu.
Ja näe, täide läks mu soov.
üks pettumus 18. detsember 2014, kl 14.49 |
Nneka 19. detsember 2014, kl 08.20 |
Mis jutt, teater inimesi puupüsti täis. Just jama, et pileteid ei saa tihti kätte. Ja noored käivad ka, noh selliseid 20-aastased, päris noori on küll vähevõitu. Mingeid parfüümidest haisevaid daamikesi pole küll näinud. Vanemad inimesed käivad paarides või siis sõbrannadega ja on igatpidi viksid.
piii 19. detsember 2014, kl 16.58 |
Ülla-ülla 30. detsember 2014, kl 15.40 |
Mida veel tänavu nähtud - kaks kaasaegse tantsu etendust. Kuna ei tea, kas neid veel tehakse, siis igaks juhuks kirjutan.
Rene Köster "Tzion" - uskumatult hea. Lausa imetlusväärne, mida see poiss suudab. Ja lugu ise oli piisavalt sügava mõttega, et sobida paljudele - igaüks võis endale paralleele tõmmata oma olemasoleva seisundi ja elukogemuste juurde (v.a. ehk täiesti alaealised). Vaataks teist korda veel.
Karl Saks oli eelmine poiss, kes sama hea mulje jättis.
Henri Hütt "Rhytm is a Dancer" - oli ja ei olnud ka, pigem ikka eriti ei olnud. Oli näha, et see poiss on värskelt ja sügavalt armunud ja nüüd kuulutab seda kõigile. Kindlasti läheb see peale tütarlastele, kes ka värskelt armunud, kuid minusugune 50+ muti, kes neid esimesi imelisi armumisi oma elu jooksul juba väga korduvalt üle elanud, ei oska seda seisundit enam maailma keskmeks pidada. Aga kujutan ette, et teisme-eas oleks ehk teistmoodi arvanud.
Teemaalgataja, hõi? Kirjuta siis ise ka, mida nägid-kuulsid, ma tahaks ka teada, mida vaadata, mida otsida? NO99 Savisaare piletid on mul kotipõhjas soolas, aga muud?
Kaaskommenteerijad, hõi, kus olete? Teatris käies paistab, et saalid täis, nii et päris lausaliselt kodus te ei istu, kirjutage siis ka nähtust? Mul tuleb väga napakas tunne peale, kui siin üksinda kirjutama pean . . .
Rene Köster "Tzion" - uskumatult hea. Lausa imetlusväärne, mida see poiss suudab. Ja lugu ise oli piisavalt sügava mõttega, et sobida paljudele - igaüks võis endale paralleele tõmmata oma olemasoleva seisundi ja elukogemuste juurde (v.a. ehk täiesti alaealised). Vaataks teist korda veel.
Karl Saks oli eelmine poiss, kes sama hea mulje jättis.
Henri Hütt "Rhytm is a Dancer" - oli ja ei olnud ka, pigem ikka eriti ei olnud. Oli näha, et see poiss on värskelt ja sügavalt armunud ja nüüd kuulutab seda kõigile. Kindlasti läheb see peale tütarlastele, kes ka värskelt armunud, kuid minusugune 50+ muti, kes neid esimesi imelisi armumisi oma elu jooksul juba väga korduvalt üle elanud, ei oska seda seisundit enam maailma keskmeks pidada. Aga kujutan ette, et teisme-eas oleks ehk teistmoodi arvanud.
Teemaalgataja, hõi? Kirjuta siis ise ka, mida nägid-kuulsid, ma tahaks ka teada, mida vaadata, mida otsida? NO99 Savisaare piletid on mul kotipõhjas soolas, aga muud?
Kaaskommenteerijad, hõi, kus olete? Teatris käies paistab, et saalid täis, nii et päris lausaliselt kodus te ei istu, kirjutage siis ka nähtust? Mul tuleb väga napakas tunne peale, kui siin üksinda kirjutama pean . . .
leek 03. jaanuar 2015, kl 01.15 |
Draamateatri suur soodusmüügi ajal ostsin hulga pileteid etendustele. Käisin üle nädala ja vahel iga nädal teatris.
Andke andeks, aga enamus etendusi ei pakkunud pinget. Ma ei tea, mis selle Draamateatri etenduste valikuga lavastajate poolt on, sest viga pole näitlejates. Näitlejad ja head ja tasemel. Draama etendusi olen käinud aastaid juba jälginud ja ikka sama seis...
Kunagi oli No99 mu lemmikteater. Aga kui ära läksid tegija Tuisk, Mähar, Kübar, Prints, Sarv, ja Vares, siis lagunes kõik see hea kooslus, aura.
Andke andeks, aga enamus etendusi ei pakkunud pinget. Ma ei tea, mis selle Draamateatri etenduste valikuga lavastajate poolt on, sest viga pole näitlejates. Näitlejad ja head ja tasemel. Draama etendusi olen käinud aastaid juba jälginud ja ikka sama seis...
Kunagi oli No99 mu lemmikteater. Aga kui ära läksid tegija Tuisk, Mähar, Kübar, Prints, Sarv, ja Vares, siis lagunes kõik see hea kooslus, aura.
käimeküll 08. jaanuar 2015, kl 23.11 |
Meil on ostetud piletid 4-le etendusele: veebruaris 2 ja märtsis 2. Veebruaris "Armastuse kirjad" (Kuressaare) ja "Õnnenumbrid" (Baskiniteater) ning märtsis on mõlemad "Endla" etendustele. Eesti Draamateatris tahaks ka "Aiamajas" näha ja Viljandis "Mere märgid", aga nii palju vist ei suuda ette võtta (raskusi logistikaga). Rakvere "Maalermeistrit" vaataks ka.
ikka käime 12. jaanuar 2015, kl 14.57 |
viimane teatriskäik laupäeval lapsega Nukitsamees Vanemuises. Ei oskagi oma seisukohta veel öelda, kahevahel. Ühelt poolt on paratamatu, et film nii tugevalt silme ees ja teatud lauseid saaks justkui öelda ainult Ita Everi häälega.
Sellist rahvale pähe kulunud asja uuesti lavale tuua nii et vaatajatele ei tunduks, et kõik on valesti, on väga raske. Kuna oli teada, et filmi üle ei mängi, siis ei üritatudki üksühele filmi koopiat teha, minu meelest õige tee. Muudeti, mitte metsikult, aga pisut oli sees päevapoliitikat (rahapajas oli raha rubladeks muutunud ja kui Kusti tahtis puhata ja mängida, siis küsis moor, et kas ta on sots, 8tunnine tööpäev ja mida veel). Muidu lugu oli ikka vana ja hea. Muusikas oli laule, mida filmis pole.
Metsamoor oli Merca, kes lakkus kärbseseent ja joigus. Olevat seoseid ussisõnadega vist, ise olen lugenud, aga ei mäleta. täitsa vahva lugu oli.
teismeline tütar kaasa tulema nõus ei olnud. klassiga külastatakse kahjuks ainult kino. aga huvitaval kombel oli tüdrukutest kellelgi tahmine ooperifantoomi näha ja lähevad tüdrukutega seda vaatama.
Sellist rahvale pähe kulunud asja uuesti lavale tuua nii et vaatajatele ei tunduks, et kõik on valesti, on väga raske. Kuna oli teada, et filmi üle ei mängi, siis ei üritatudki üksühele filmi koopiat teha, minu meelest õige tee. Muudeti, mitte metsikult, aga pisut oli sees päevapoliitikat (rahapajas oli raha rubladeks muutunud ja kui Kusti tahtis puhata ja mängida, siis küsis moor, et kas ta on sots, 8tunnine tööpäev ja mida veel). Muidu lugu oli ikka vana ja hea. Muusikas oli laule, mida filmis pole.
Metsamoor oli Merca, kes lakkus kärbseseent ja joigus. Olevat seoseid ussisõnadega vist, ise olen lugenud, aga ei mäleta. täitsa vahva lugu oli.
teismeline tütar kaasa tulema nõus ei olnud. klassiga külastatakse kahjuks ainult kino. aga huvitaval kombel oli tüdrukutest kellelgi tahmine ooperifantoomi näha ja lähevad tüdrukutega seda vaatama.
Lisa postitus