Nii on: mõni laps suudab mängleva kergusega sehkendada valmis koolitööd, käia huviringides ja suhelda sõpradega ka. Teine pongestab kogu perega, et "kolm" välja venitada, ei oska, ei jõua, ei pane tähele.
Lapsed on erinevad, ka vaimselt võimekuselt väääga erinevad. Sarnane leiab sarnase üles, nii et täitsa loomulikult sulle tundub, et "kõigil teistel on ka nii". Koolisüsteem teenib kõige paremini keskmisi: ei sobi see mahajääjatele (ei jõua, ei saa aru, kaob motivatsioon) ega andekatele (koolis hakkab igav, lähvad laisaks). Klasside komplekteerimine vaimsete võimete alusel (miks mitte ka temperamendi, soo vms alusel) aga suure tõenäosusega vanematele ei meeldiks - kessee jõuab seda solvumist ära taluda, kui oma laps priimustega komplekti ei passi. Isegi "eliitkoolide" katsed kipuvad inimesi riivama, kuigi TEGELIKULT on enamasti lapse vaimne võimekus selgelt eristatav juba nelja-aastaselt, kui mitte varem.
Toimetatud 1 kord(a). Viimati cyre 22.09.2015 21.51.