Halb kogemus
Kodused ülesanded
Lapsevanem 22. september 2015, kl 20.17 |
Miks antakse koju õppida üle lapse võimete?
Mu poeg käib teises klassis. Võiks ju arvata, et õppimine peaks veel lihtne olema. Aga ei, selline tunne, et antakse koduseid ülesandeid lapsevanemale. Sest ei minu, ega poja klassikaaslased sellega hakkama ei saa. Et siis iga õhtu, istume rõõmsalt kaks tundi ja lahendame ülesandeid, teeme kokkuvõtteid tekstidest ja õppime midagi pähe. See koormus on ju meeletu. Nüüd selgus, et poeg peab valmis tegema referaadi selle nädala lõpuks. TEISES klassis!! Ta isegi ei tea misasi see on. Mina ei saa aru milleks antakse õppida midagi sellist, millega laps ise hakkama ei saa. Ja kindlasti asi pole selles, et mu laps on äpu. Olen suhelnud teiste emadega ja neil on sama asi. Kogemusi palun??
Mu poeg käib teises klassis. Võiks ju arvata, et õppimine peaks veel lihtne olema. Aga ei, selline tunne, et antakse koduseid ülesandeid lapsevanemale. Sest ei minu, ega poja klassikaaslased sellega hakkama ei saa. Et siis iga õhtu, istume rõõmsalt kaks tundi ja lahendame ülesandeid, teeme kokkuvõtteid tekstidest ja õppime midagi pähe. See koormus on ju meeletu. Nüüd selgus, et poeg peab valmis tegema referaadi selle nädala lõpuks. TEISES klassis!! Ta isegi ei tea misasi see on. Mina ei saa aru milleks antakse õppida midagi sellist, millega laps ise hakkama ei saa. Ja kindlasti asi pole selles, et mu laps on äpu. Olen suhelnud teiste emadega ja neil on sama asi. Kogemusi palun??
tule maa peale 22. september 2015, kl 20.27 |
lapevanem 22. september 2015, kl 20.50 |
tunnustan 22. september 2015, kl 20.51 |
Mina tunnustan sind, et õpid koos lapsega. Väga hea, et lapsele antakse raskeid ülesandeid just algklassides, sest nii sa aitad teda ja ta harjub pingutama ja õppima ja areneb kiirelt edasi. Palju halvem on kui algklassides laps saab kergelt hakkama, praktiliselt ei pingutagi ega harju kodus õppima, arvab, et piisab vaid koolis käimisest ja õppida pole vajagi. Kannata nüüd algklassides see koormus ära ja näe vaeva, sest hiljem hakkab ta juba iseseisvalt õppima ja sul ei ole vaja muretseda. Hullem oleks vastupidine variant. Tean, mida räägin.
lapsevanem 22. september 2015, kl 20.54 |
arvasin, et olen ainus selline, kel samad kogemused. näib nagu oleks kõik ülejäänud lapsed geeniused, kes mängleva kergusega kõigega hakkama saavad ja suudavad veel trennides ja huvialaringides käia.
omast kogemusest võin öelda, et vanem laps, kes mõne aasta eest samas koolis õppis, kus praegu noorem ning kes õppis teise õppekava järgi, ei pidanud end niimoodi koormama. seega, uus õppekava on ilmselt paljudele lastele koormavam.
omast kogemusest võin öelda, et vanem laps, kes mõne aasta eest samas koolis õppis, kus praegu noorem ning kes õppis teise õppekava järgi, ei pidanud end niimoodi koormama. seega, uus õppekava on ilmselt paljudele lastele koormavam.
Esopus Spitzenburg 22. september 2015, kl 21.24 |
klassijuhataja 22. september 2015, kl 21.45 |
cyre 22. september 2015, kl 21.45 | Registreerus: 9 aastat tagasi Postitusi: 29 |
Nii on: mõni laps suudab mängleva kergusega sehkendada valmis koolitööd, käia huviringides ja suhelda sõpradega ka. Teine pongestab kogu perega, et "kolm" välja venitada, ei oska, ei jõua, ei pane tähele.
Lapsed on erinevad, ka vaimselt võimekuselt väääga erinevad. Sarnane leiab sarnase üles, nii et täitsa loomulikult sulle tundub, et "kõigil teistel on ka nii". Koolisüsteem teenib kõige paremini keskmisi: ei sobi see mahajääjatele (ei jõua, ei saa aru, kaob motivatsioon) ega andekatele (koolis hakkab igav, lähvad laisaks). Klasside komplekteerimine vaimsete võimete alusel (miks mitte ka temperamendi, soo vms alusel) aga suure tõenäosusega vanematele ei meeldiks - kessee jõuab seda solvumist ära taluda, kui oma laps priimustega komplekti ei passi. Isegi "eliitkoolide" katsed kipuvad inimesi riivama, kuigi TEGELIKULT on enamasti lapse vaimne võimekus selgelt eristatav juba nelja-aastaselt, kui mitte varem.
Toimetatud 1 kord(a). Viimati cyre 22.09.2015 21.51.
Lapsed on erinevad, ka vaimselt võimekuselt väääga erinevad. Sarnane leiab sarnase üles, nii et täitsa loomulikult sulle tundub, et "kõigil teistel on ka nii". Koolisüsteem teenib kõige paremini keskmisi: ei sobi see mahajääjatele (ei jõua, ei saa aru, kaob motivatsioon) ega andekatele (koolis hakkab igav, lähvad laisaks). Klasside komplekteerimine vaimsete võimete alusel (miks mitte ka temperamendi, soo vms alusel) aga suure tõenäosusega vanematele ei meeldiks - kessee jõuab seda solvumist ära taluda, kui oma laps priimustega komplekti ei passi. Isegi "eliitkoolide" katsed kipuvad inimesi riivama, kuigi TEGELIKULT on enamasti lapse vaimne võimekus selgelt eristatav juba nelja-aastaselt, kui mitte varem.
Toimetatud 1 kord(a). Viimati cyre 22.09.2015 21.51.
ehh 22. september 2015, kl 21.48 |
klassijuhataja Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> alguses ongi raske, aga alates 4. klassist läheb v
> anematel lihtsamaks, sest nad ei ole enam võimeli
> sed kaasa õppima
Ja alates 7. klassist ei oska enam õpetajad ka seda materjali, mis haridusministeeriumist tuleb, õpilastele õpetada.
-------------------------------------------------------
> alguses ongi raske, aga alates 4. klassist läheb v
> anematel lihtsamaks, sest nad ei ole enam võimeli
> sed kaasa õppima
Ja alates 7. klassist ei oska enam õpetajad ka seda materjali, mis haridusministeeriumist tuleb, õpilastele õpetada.
.... 22. september 2015, kl 21.55 |
ei ole nii. minul on mitu last, kõik üsna heade peadega. kõik on normaalselt toime tulnud, üks koguni eliitkoolis. ometi olen mina ka ära näinud ühe hullu õpetaga ühel lastest. varem õppis ta hästi. aga selle õpetaja ajal lihtsalt ei jõudnud oma töid ära teha. ometi oli klassis ka lapsi kes kummalisel kombel seda suutsid. igatahes midagi head sellest ei tulnud. lisaks pidas too õpetaja vajaliks hästi maha materdada neid kes tempoga toime ei tulnud. õigust jäi ülegi. ega asi enne ei paranenud kui sai kooli vahetatud.
leee 22. september 2015, kl 23.08 |
Vahel juhtub, et õpetaja on seadnud eesmärgi, et tema õpilased peavad kõiges kõige-kõige olema. Kindlasti peaks esmalt õpetajalt ja siis õppealajuhatajalt aru pärima. Ka eliitkoolis ei tohi teise klassi lapsele esimesel koolikuul referaati teha anda-seda ei ole õppekavas, see on õpetaja isiklik hullus.
Olen nn eliitkooli õpetaja.
Olen nn eliitkooli õpetaja.
Lisa postitus