Käisin enne sulgemist Tallinnas Meelespea Maximas. Avatud oli üks kassa ning oli tekkimas väike järjekord. Kassas istus abivalmi kuid kimbatuses ilmega poiss, kellel näis olevat raskusi kassa avamisega pärast sularaha makset. Samal ajal prantsatas kõrvalkassasse tüsedam proua, et kõrvalseisvale turvamehele venekeeli paar fraasi poetada. Nähes et noormehel on oma kassas probleem, ajas kogukas mammi end uuesti jalule ja tuli asja uurima, samal ajal käratades, et poiss oma kohale jääks, kui too üritas appitõttajale ruumi teha. Klõbistas proua paari nuppu ja lajatas õhtuselt vaikse poe kohta oma head mõned ikka parajalt kõlavad nätakad plekist kassa pihta. Sealjuures ei vaevunud keegi töötajatest järjekorras ootavatele inimestele seletama, et "läheb hetk aega", vabandame" jne. Muidugi olles samas poes kogenud ka varasemaid klienditeeninduspärle ei pannudki see mind tegelikult imestama. Läks veidi aega ja läks õnneks, proua avastas vea. Hüüdis siis vaesele poisile kõrva (ja mitte vaikselt): "Sul on printer väljas!". Ning lülitas aparaadi uuesti sisse, nii et noormees sai pooleliolevate tehingutega jätkata. Mammi vajus tagasi oma teise kassa tooli ja mitte hingerahu saades hüüdis ka sealt valjult nagu ruuporist üle vahekäigu: "Printer väljas! Eestlane!". Pärast seda viimast kommentaari ei tundunud see ööhaku halekoomiline situatsioon enam ei hale ega ka koomiline, vaid hinge tõusis võõraviha. Maxima on slaavi juurtega pood enamuses slaavi töötajate, nõukogude kombestiku ja mentaliteediga. Kuid see konkreetne pood asub Eesti pinnal ning seal käivad ka Eesti kliendid. Täna kaotasid nad vähemalt ühe püsikliendi. Olgu see nende jaoks suur või väike kaotus, aga selline klienditeenindaja suhtumine klientide ees, rääkimata kassapidaja avalikust alandamisest, jätab tõsiselt soovida ega ole OK Eesti Vabariigis. Loodan tõesti, et midagi võetakse ette Maxima juhtkonna poolt, et ohjata oma idameelset kollektiivi.