Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Halb kogemus
Prisma viimase kuupäeva allahindlus 30% senise 50% asemel
 
o-o 07. aprill 2013, kl 02.18
Prisma iga kassatšeki lõpus on kirjas lööklause "PÜSIVALT SOODNE".

Aga kuidasmoodi püsivalt, kui alates üleeilsest hinnatakse realiseerimisaja viimase kuupäeva tooted sama päeva õhtupoolikul senise 50% asemel ainult 30% võrra alla?

Kuigi isegi 50% allahindlusega jäi mitmeid (kuigi siiski üksikuid) neid asju poe sulgemise ajaks neil ikkagi ära müümata ja läksid mahakandmisele (ehk siis 100% allahindlusele).
Aga nüüd viimastel päevadel oligi juba näha, et 30% sildiga tooteid vedeles poe sulgemise ajal riiulitel veelgi enam. Ehk siis nüüd hoopiski veel suurem kogus läks neil 100% mahakandmisele!

Kokkuvõtteks kahjulikum ju mõlemale osapoolele, nii ostjale kui ka müüjale. Huvitav, milline majanduslikult mõtlev geenius sellise lükke peale neil tuli küll?
 
Kai 07. aprill 2013, kl 08.14
Panin just ise kah tähele. Kas sellest tuleb tõesti poele mingit majanduslikku kasu?
 
*** 07. aprill 2013, kl 09.12
Miks mitte? Eestis ei kannata kunagi kauplus, väga palju nodi võtab näiteks tootja tagasi (st teeb kauplusega tasaarvelduse). Kõik need aled on ka enamasti tootjatega/maaletoojatega kokku lepitud, kauplus saab selle raha tootjalt tagasi.
 
o-o 07. aprill 2013, kl 11.05
Kui tootjatele miskit tagastataksegi, siis võib-olla ainult küpsiseid, saiu jms, millel on "parim enne" tärmin ja millest saab miskit teha (riivsaia, kuivikuid). Kuid "kõlblik kuni" toodetega pole ka tootjal endal miskit tarka enam peale hakata. Mitmekihilised dessertkreemid, kokteilsalatid jms. Neid ei saa ju topsist väljagi võtta ilma toote olemust kaotamata...

Lahtise toidu letis ütles mulle küll sealne viimane müüja ilusti ja ausalt, et kõik läheb peale 23:00 mahakandmisele, niiöelda solgikasti. Samal ajal ta juba kaaluski neid järgijäänud koguseid grillkanu ja katulivorme ja kallaski need kokku suvalisse suurde kotti.
 
töötasin paaris poes 07. aprill 2013, kl 11.25
mahakandmisele muidugi läheb, mis järele jääb ning prügikasti. rimi vähemalt mingi aeg isegi ei hinnanud alla, vaid kõik läks otse solki. säästukas samamoodi. kellegi ei lubatud seda kraami süüa ega kaasa võtta.
 
ehh 07. aprill 2013, kl 11.45
kahjuks on nii jahh, et tootja on kõige suurem kaotaja.
pood saab ikka óma´kätte..
tootjale sunnivad ketid nagunii peale madalamaid hindu, samuti tehakse nn tasaarveldusi, nagu siin eespool öeldi.
 
allahindlus 07. aprill 2013, kl 12.26
sooduskampaaniatest rääkides, ega siss pood mingit allahindlust tee, ikka tootja/maaletooja. pood lisab veel tavapärasest suurem prossa mõnel pool, et ikka kindlasti planeeritud hiigelkasum kätte tuleks. tootja peab õnnelik olema, kui ülde suur kett ta toote müüki soostub võtma, ostujuhid on nii täissöönud ja korrupeerunud, et vastik mõelda, millist altkäemaksu nad kogu aeg vastu võtavad. ning vaatamata kingitustele, võib iga hetk pood su toote välja visata. kui piisavalt hästi ei müü. ja mis veel maksab riiulipind, et kuhu riiulile ja kui kõrgele su kaup pannakse, ega see ju juhus pole, see ikka kenasti "omavahelisel kokkuleppel".
 
*** 07. aprill 2013, kl 12.55
Kui tootjatele miskit tagastataksegi, siis võib-olla ainult küpsiseid, saiu jms, millel on "parim enne" tärmin ja millest saab miskit teha (riivsaia, kuivikuid). Kuid "kõlblik kuni" toodetega pole ka tootjal endal miskit tarka enam peale hakata. Mitmekihilised dessertkreemid, kokteilsalatid jms. Neid ei saa ju topsist väljagi võtta ilma toote olemust kaotamata...
------------

Ega jutt polegi sellest, et tootja reaalselt asjad tagasi võtab! Pood lihtsalt müüb need kaubad tootjale tagasi, st tootja teeb kauplusele kas kreeditarve või asendab värske kraamiga. Mõni tahab näha ka, mõni usaldab kauplust ning saab ainult arve! Kui pole nõus, oled suurest ketist varsti väljas!
Lepingud on nii pikad ja põhjalikud, et kui tootja prigisema hakkab, siis läheb ta elu kiirelt hapuks, seda kauplused oskavad.
Kampaaniad on lepingutes ette nähtud, kõik allahindlused, degustatsioonid, kogu krempel!
Eesti väiketootja maksab selle kõik ise kinni, kauplus ei kaota kunagi.
 
ei imesta 07. aprill 2013, kl 14.16
alles siin oli artikkel teemal, et paljud ostavad vaid allahinnatud toidukraami, et raha jaguks muukski.
eks poeomanikud ole omad järeldused teinud.
et rohkem kasumit saada, hinnatakse vähem alla.
 
kats 07. aprill 2013, kl 19.26
Täiesti sigadus Prisma poolt.
 
o-o 07. aprill 2013, kl 21.22
Nojah, eks näis, kas nad mõne aja pärast oma müügistatistikat analüüsides taipavad järeldusi teha ja võib-olla allahinduse numbri siis taas tagasi muuta.

Muide, mitmed aastad tagasi oligi Prismas just -30% allahindlus viimase kuupäeva toodetele. Kuna sellega aga ikkagi piisavalt ei müünud läbi neid kaupu, siis tehti -50% sildid ja sedasi sai juba stabiilselt ca 95% viimase päeva asjadest kaupluse sulgemise ajaks tõesti realiseeritud. Huvitav kas nad ise seda eelmist õpetlikku kogemust enam ei mäleta?

Mina samuti väiksepalgalisena olen ka viimastel aastatel üpris palju ostnud just neid -50% kaupu. Kuna aga allahindlusteni jõuavad enamasti just keskmisest kallimate tootjate (Reval pagaritooted, Amps kulinaaria jne) tooteartiklid, siis nüüd -30% puhul on nad ka pärast allahindlust veel kallimad kui enamus odavamate tootjate sarnaseid tooteid. Pole enam mingit säästvat mõtet neid osta.

Tegelikult, tänases IT-baasil toimivas poes oleks väga lihtne seada sisse hoopiski dünaamilise allahindluse süsteem. Piltliku näitena kirjeldades: Tootele pannakse allahindluse kleeps peale, kuid konkreetse protsendi võtab maha kassa automaatselt vastavalt kellaaajale, näiteks kella 16-20 oleks 30%, kella 20-22 juba 50&, kella 22-22:45 juba 70% ja viimasel veerandtunnil lausa 90%. Nii saaks kindlasti kogu lõppeva tähtajaga kauba realiseeritud ja seejuures minimaalse võimaliku kogukahjumiga. Lõpuks isegi 90% allahindlus on müüjale kasulikum kui 100% mahakandmine...
 
M. 08. aprill 2013, kl 01.19
Viimane näide on küll kõvasti ülepingutatud. Nagu juba teemaalatusest näha oli, siis inimesed ikka jälgivad, et mis kellaajal ja kui palju soodsamalt osta saab. Kui 22:45-23:00 oleks 90% allahindlus, siis kujutad ette kui palju inimesi oma poes käigu sellele ajale sätiks? Lõpptulemusena saab ikka pood kahjumit ja lisaks tekivad vahetult enne sulgemist pikad järjekorrad, mida sulgemisajaks ära ei jõuta teenindada.
 
o-o 08. aprill 2013, kl 02.03
Ei tarvitse niipalju teise äärmusesse ka mõelda. Seda ei juhtu, et kõik huvilised jääksid siis kannatlikult viimast veerandtundi ootama ja samas enne seda (-70%, -50% ajal) keegi neid ikkagi piiratud koguses saadavaid ihaldatud allahinnatud tooteid juba eest ära ei ostaks. Enamus neid viimasele allahindlusele lootjaid jääks sel juhul ikkagi enda soovitud odavtoodetest ilma. Tõenäoliselt jääks neile vaid mõni suuremat sorti raske kreemitort (normaalhinnaga 10...15€) ja paar Ampsu miniatuurseid delikatessalateid või peekonivõileibu. Seni -50% ajastul just ainult sellised asjad jäid lõpuks ära müümata. Ohjaa, lisaks ka veel 30+ eksemplari suurt tünnikujulist Vene lihavõttesaia "Kulitš" mida keegi ostujuht oli oma agaruses hiigelkoguse tellinud aga pea keegi seda ei ostnud, ka allahinnatult mitte (no see oli muidugi ka ühekordne pühadega seonduv toode).

Küll aga on samas huvitav ka mainida, et on mitu toodet (näiteks 4742755000770) mida tuuakse sisse pidevalt iga paari päeva tagant paar eksemplari, kuid mitte kunagi pole veel märganud, et neid keegi oleks täishinnaga ära ostnud (no võib-olla 1-2 eksemplari mitme kuu jooksul). Poole hinnaga siiski osteti. Kuid eile, mõni tund tagasi poe sulgedes jäid needsamad tooted -30% sildiga nüüd ka mahakandmist ootama. Muidugi iseküsimus, et mis kaalutlustel üldse sellist toodet juba mitu kuud järjekindlalt ikka sisse ostetakse? Ma tegelikult kahtlustan, et kuna toode on teiste tootjate sarnaste artiklitega võrreldes täpselt 2x kallim, siis ongi tootja sellega arvestanud, et saab piisava kasumi ka poole hinnaga mahamüües, aga igaks juhuks proovib ka kõrge hinnaga, äkki mõni loll ikka ostab enne ära...

Aga jah, mõni tund tagasi ühes Prismas jäi nüüd ikka päris soliidne valik -30% tooteid komposteerimisele minekut ootama. Muidugi, pole otseselt minu mure ega otseselt minu kahjum, kuid ikkagi nukker seda vaadata, enamus sellest ülekeskmise kvaliteettooted veel. Ometi oleks täiesti korraldatav, et need saaks lõpuks ikkagi ära müüdud. Tõenäoliselt on poeketi vastavatel tähtsatel juhtivatel asjapulkadel seal firmas lihtsalt ükskõik ja sellel kellaajal on nad juba kodus elu nautimas ning tööasjad ei lähe enam vähimatki korda. Tavaline viimase tunnini kohal olev lihtmüüja ei saa enam midagi teha, tal pole volitusi allahindlusi reguleerida. Olen küsinud, vaatab nukrate silmadega otsa ja laiutab käsi: "ülemus juba ammu kodus, ainult tema saab teha allahindlusi". Kusjuures mõnel päeval on see tähtis ülemus (mingis ühes tootegrupis) üldse unustanud allahindlused tegemata ja riiulitel poe sulgemise ajal näha hulgi viimase kuupäevaga tooteid, hoopis täishinnaga! Aga ilmselt ega selle ülemuse palk vist ka ei sõltu sellest kui täpselt ta suudab kaubad läbi müüa. Mõisa (suurfirma) köis las lohiseb...

Mis puudutab pikki järjekordi enne sulgemist, siis seda ei pea ka kartma, kuna viimase kahe Prisma kassiiri tasustatud tööaeg on alati määratud lõppema kell 23:15 (just seda arvestadeski, et võib olla viimasel minutil sisenenud ostjaid, kes ka pärast sulgemist veel kaupa valivad) kuid reaalselt saavad kasiirid praegu viimased ostjad ära teenindatud juba kella 23:02 paiku (välja arvatud mõnel üksikul päeval), seega kinnimakstud ajareservi on küll veel.
 
nojah 08. aprill 2013, kl 07.46
Kassiiri tasustatud tööaeg kuni 23.15 ! Olgu, aga siis tuleb veel kassa teha ja üle anda. Peab siis töö tõesti nii olema korraldatud, et poole öö ajal veel poes peab ringi traavima?
 
Norija, kes ei viitsi sisse logida 08. aprill 2013, kl 08.28
Ütleme, et ühel päeval on enne allahindlusi müümata viimase päeva kaupu allahindluse eelse hinnaga x€.
Ütleme, et kui teha 50% allahindlus, müüakse neist ära 95%, seega saadakse 0,95*0,5*x=0,475x€.
Ütleme, et kui teha 30% allahindlus, müüakse ära ainult 70% kaubast, sel juhul saadakse 0,7*0,7*x=0,49x€.
Järelikult oleks sel juhul 30% allahindlus kauplusele kasulikum.

95% ja 70% on muidugi laest võetud numbrid. Meil polegi neid numbreid mujalt võtta, kui laest. Prisma neid igatahes kellelegi välja ei anna, see nende ärisaladus.
 
tootja 08. aprill 2013, kl 08.55
Miks te kogu aeg vaid arvutate, kas allahindlus on kauplusele kasulikum? Kauplusel on täiesti ükskõik, sest ta on kõigest vahendaja.
Ostujuht tuleb järgmisel hommikul tööle, saab andmed müümata kauba kohta ja teatab tootjale, mis üle tähtaja ja kätte jäänud, mis 30% alla hinnatud ja ära müüdud, mis 50% alla hinnatud, tootja asi on tasaarveldustega majandada ja kulud enda kanda võtta.
 
siseinfo 08. aprill 2013, kl 10.30
Paljudel juhtudel ei võta selline suurkett toiduaineid üldse müügile, kui ei saa tööstusele peale suruda müümata jäänud kauba tagasivõtulepingut. Näiteks tean ühte kalatööstust, kes oma müümata kalakonservid alati ühe-kahe-viiekaupa poodidest tagasi ostab. Jäme ots on suurkettide käes, sest toiduainetootjate vahel on üsna tige konkurents. Nii et suuremal osal toidukaupadest on müüjal tõesti ükskõik, kas müüb 30% allahindlusega ja saadab osa tagasi või müüb 50% allahindlusega kõik ära. Või õigemini ongi kasulikum 30% allahindlusega müüa/mitte müüa ja ülejäänu tagasi saata.

Aga tõsi ta on, märkasin Selveris sama nähtust - möödundaastase -50% asemel on nüüd -30%.
 
.... 08. aprill 2013, kl 11.03
No ju siis allahinnatud kaup läheb liiga hästi ja tavahinnaga kaup mitte eriti. Seega on müügitulemustele mõeldes loomulikult kasulikum allahindlusprotsenti vähendada, sest ostetakse ju nagunii ja -30% on ikka parem kui täishind. Ma ise näiteks ostan ka kooki Prismast ainult siis, kui on allahindlus. Täishind tundub mulle ebamõistlikult kallis, st ühe koogitüki eest karbis, millest kaks inimest magusaisu täis saavad, ei ole ma lihtsalt nõus 4-5 euri või veel rohkem maksma (nagu plaadikookide tavahinnad prismas on). Poole hinnaga olen ikka ostnud. Eks nüüd peab arvutama, mis see soodushind olema saab ja selle põhjal ostuotsused või ostmatajätmised tegema.
kas saan õigesti aru, et see soodusprotsendi vähendamine on tootja huvides? Et kauplusel nagu vahet pole, ostmata kauba ostab tootja tagasi ja odavamalt müümise vahe maksab ka tootja kinni???
 
tootja 08. aprill 2013, kl 13.02
Nii see on, et müümata kauba ostab tootja tagasi ja odavamalt müümise on samuti kauplus enne tootjaga kokku leppinud (st kõik see sisaldub juba algses lepingus).
Tootja huvides on muidugi müüa täishinnaga (eriti Eesti tootja, kelle juurdehindlus on niigi suht väike, sest muidu ta ei suudaks konkureerida väljamaa suurfirmade odavama kraamiga), aga kui on juba näha, et asjad hakkavad kätte jääma, on tootjal ikkagi parem, et ta mingigi kopika saab, kas siis 30 või 50%, mitte ei osta toodet täishinnaga tagasi.
Aga kobiseda pole tal midagi - on kaupluseketi otsus, millise allahindluse ta teeb. Tootja ei saa selliseid asju kauplusele ette kirjutada.
Kui keti peakontor võtab vastu otsuse, et nüüdsest hindame alla 30%, siis tootja võib ju üritada kasvõi 70% alla lasta, aga kes hakkaks iga päev ja iga tootjaga eraldi tegelema, protsente vaatama jne, jne.
Väiksemad kauplused tihtilugu helistavad ja küsivad, millise protsendiga tootja nõus on, kui on näha, et midagi hakkab kätte jääma. Suurtel on poogen.

Tarbija seisukohalt imestan meie uut Prismat - ilmselt on ostujuhid puuduliku mõtlemisega! Tohutult palju esmatarbekaupu on müügil säilivusajaga, mis lõpeb kas täna või homme - piimad, koored, hakklihad jne. Loomulikult täishinnaga. Kastide kaupa piima ja koort, mida järgmisel päeval enam müüa ei saaks. Paljudelt firmadelt!
Ma käin poes 1-2 korda nädalas, ma ei saagi Prismasse minna, kui ma Selverist saan piima ja lihapaki, millel veel 4 päeva aega või hapukoore ja keefiri, millel paar nädalat aega. Ilmselt hiljuti oli keegi neist leidnud laost juustukasti, mille säilivusaeg samuti 1 päev - riivjuustul on see ju tavaliselt paar-kolm kuud!
Milleks sisseostuga üle pingutada, meie tootja tassib ju kraami kohale nii tihti, kui vaja - eriti, mis juustu puudutab...
 
Alla Indnema 19. aprill 2020, kl 15.20
Mul ka siin Vaeste Patuste Alevis läksin kord meie Maksimaalsesse Magazini. Kus oli parimalt enne alla hinnatud. Igatahes praegu ma ei mäleta täpselt mis asi see oligi sest aegumiskuupäeva asemel oli kolm risti kuigi see Maxima on meil ühe iksiga. See kuidagi meenub et kui olin selle olluse soolikatesse saatnud oli pilt taskus.

https://naistekas.delfi.ee/foorum/read.php?64,12350339,14578032#msg-14578032
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!