Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
pidurid
 
on kellelgi veel nii juhtunud? 20. juuli 2007, kl 22.08
Hoiatuseks teistele nö. vanade autode omanikele.Palun laske oma autodel üle vaadata piduriõli torud või voolikud.Minu autol läks Tallinna poole sõites piduri toru katki ja ühtäkki pidurid ei toiminud.Õnneks juhtus see asula sees sellisel kellaajal,kus liiklus suht hõre ja kiirus 50km/h.Ehmatus oli tohutu,kuna olen naisterahvas ja sellist asja poleks autolt osanud küll oodata.Kaasreisijaks oli veel mu oma laps.Õnneks oli üks kohalik töökoda läheduses ja lõunaks sain auto kätte.Töökojas olen autoga käinud küll vajaduse korral,aga kunagi pole keegi juhtinud tähelepanu sellele,et need torud vajaksid vahetamist,ka mitte ülevaatusel,mis sai tehtud täiesti ametlikult.PS.Auto on 10a. vana.Kirjutasin siia selleks,et siin foorumis käivad ka naisterahvad,kellel on küll autod, aga pole asjalikku meest kõrval.
 
jorss 20. juuli 2007, kl 22.21
Kahel rattal jääb ju jalgpidur alles, lihtsalt võtab põhjast, mõnel vaja ka pumbata, lisaks on veel käsipidur. Kui mõistus selge ja käsi näo ette ei pane ning appi ei karju, saad pidama igal juhul. Kui pead ei suuda selge hoida, anna load ära ja sõida bussiga. Soojalt soovitan ülejäänud torud ka minema visata ja vasktorud(tehase torud on tavalisest rauast) asemele panna. Voolikud ei ole samuti igavesed, vaheta need ka ära. Samuti peaks pidurivedelikku iga paari aasta tagant vahetama. Kui juba torude vahetamiseks läheb, siis küttetorud on samuti rauast ja on ka hea vasktorude vastu vahetada.
 
on kellelgi veel nii juhtunud? 20. juuli 2007, kl 22.31
Armas jorss. Tundub,et sa jagad asja.Ära nüüd vihasta,kui ma mõned lollid küsimused esitan.Töökojas said kõik kolm piduritoru vasktorude vastu vahetatud.Ka uus pidurivedelik pandi,sest vana voolas ju välja.Soovitad ka voolikud lasta vahetada,kas peale piduritorude on ka veel lisaks pidurivoolikud?ps. paanikasse ei sattunud ja gaasi enam ei andnud,nii et sai rahulikult teepeenrale auto peatatud.
 
kas kellelgi veel nii juhtunud 20. juuli 2007, kl 22.50
to.Jorss ja veel,kas küttetorud on need,millest kütus läbi voolab?Kas ka siis, kui töökojas nende kohta midagi ei öeldud,peaksin minema uuesti ja paluma need üle vaadata või töömehed,kui nad neid piduritorusid vahetasid,pidid nägema ka seda,et küttetoru vajaks vahetamist.Mulle öeldi ainult seda,et ilmselt tuleb sumbuti umbes aasta pärast ära vahetada.
 
naine 20. juuli 2007, kl 23.04
ei näe selliseid asju alati ju. Ma ei saanud ühel päeval enam paigalt minema, kuna piduriklots oli kulunud (see oleks võinud ka pidurite kadumisega päädida- läks õnneks). Ja kuigi lasen nt alati enne talve veermiku jm olulisemad/strateegilised osad autol töökojas üle vaadata, võib siiski juhtuda, et midagi läheb katki.
Hammasrihma peaks küll taipama lasta vahetada iga ca 80 tuh järelt, muud asjad lasen 2x aastas asjatundjatel üle vaadata/vahetada (õlid, filtrid ja igasugu vedelikud)
 
kas kellelgi veel nii juhtunud 20. juuli 2007, kl 23.16
to.naine on nad igakord ka leidnud midagi sellist ,mis tahaks vahetamist,parandamist.Teed sa seda iga sügis ja kevad ?
 
... 20. juuli 2007, kl 23.21
ja mina neid nn asjatundjaid ei usalda kaa..
meie auto kallal on asjatundjad nii mõndagi teinud...võinohh õigem oleks öelda tegemata jätnud...raha muidugi ei unustatud küsida.
 
jorss 21. juuli 2007, kl 15.43
Küttetorud on jah need, milles siis vastavalt autole jookseb bensiin või diisel. Kuna paak asub tagaosas ja mootor ees, jooksevad need torud auto põhja all, mis ei ole torude tervise seisukohalt kõige parem asukoht. Kõige ennem roostetab toru läbi tavaliselt varjatud kohast(üle paagi tulek kere ja paagi vahel näiteks), kuhu koguneb soppa ja niiskust. Lageda põhja all lihtsalt on toru puhtam ja sõidutuul kuivatab ära. Ma ei usu, et pidurivedelik välja vahetati, seda lihtsalt valati juurde. Vahetamine päris nii lihtne ei ole, et natuke jookseb välja ja siis panen juurde, ei ta jookse niisama välja midagi. Ja mis tähendab vahetati KÕIK KOLM??? toru ära. Piduritorusid on ikka autol mitu korda rohkem. Muidugi ei mädane kõik torud korraga ära ja olenevalt toru asukohast auto küljes mõni ei mädanegi ära. Aga millist ja millal vahetada või korraga rohkem vahetada(üks tegemine, üks pidurivedelik), seda peab oskama hinnata, teadmisi ja kogemusi on vaja. Kui teadmised ja kogemused puuduvad, tuleb leida USALDUSVÄÄRNE inimene, kellel need olemas on. Loomulikult on lisaks torudele ka voolikud. Pidurid asuvad ju rataste küljes ja rattad/sillad ju liiguvad kere suhtes üles-alla, esimesed veel lisaks keeravad. Kui nüüd seal vahel oleks jäik toru, siis see lihtsalt läheks sõites esimeste meetritega puruks.
Kui meest pole või mees asja ei jaga ja ise ka asja ei jaga, vaata mõni sõber või töökaaslane, kes asja jagab ning keda Sa usaldad ja näita autot aegajalt sellele. Niisama töökodade vahet pole mõtet käia, kuna nende üks ja ainuke eesmärk on kasumit teenida ja vähemalt pooltes, kui mitte rohkemates kohtades on tööl idioodid, kes autost suurt midagi ei jaga.
Hammasrihmaga on nii, et ei vahetata ikka ca 80000 km tagant, vahetusvälp oleneb konkreetse margi mootorimudelist ja võib vabalt olla ka 60000km või ka 120000km. Varem võib alati vahetada, hiljem ei ole hea. Mis mootoriga hammasrihma purunemise korral juhtub ja palju see maksab(DOHC-i puhul näiteks), seda te ei taha teada. On mootoreid, millel ei juhtu suurt midagi, paned lihtsalt tee ääres uue rihma peale, aga neid jääb tänapäeval järjest vähemaks.
 
kas kellelgi veel nii juhtunud 22. juuli 2007, kl 00.59
Soovita siis Jorss Tallinnas mõni töökoda,kus ei ole tööl idioodid.
 
mhh 22. juuli 2007, kl 10.18
aga minul läks pidurisuport katki nii et nma alles 250 km sain sellest aru kui olin lääne virumaalt koju jõudnud
 
isetegija 23. juuli 2007, kl 23.25
piduritorusid ja voolikud olen ise kontrollinud niiviisi;töötava mootoriga surun piduripedaali niisuure jõuga kui vähegi suudan,seda võib aeg-ajalt katsetada,sest tavaliikluses ei vajuta nii tugevasti,v.a.ekstreem olukorrad,kun mul on pidevalt vanemad autod siis nii mõnigi kord on kõige nõrgem koht järgi andnud.
 
kas kellelgi veel nii juhtunud 24. juuli 2007, kl 20.14
jälle terake targem,tänud
 
naine roolis 25. juuli 2007, kl 23.51
mul on piduriklotsid nii läbi olnud, et vajutamisel lõi silindri laiali,
...siis on on esimesed piduriklotsid nii kinni jäänud, et sinist tossu tõusis, tagusin klotsid lahti ja kohalikus kummiremondis pandi torule nö pime ette
...siis on tagumine piduriklots lahti tulnud ja suvalistel hetkedel vahelduva eduga piduritrumlis lohisema hakanud, päris lahedalt kisub kruusateel ootamatult külge ette
...siis on rekkast möödasõidu katsel äkki piduritoru lõhkenud, siis võttis ikka põlved värisema...

jama nende vanade autodega, aga ette neid jamasid näha on vist võimatu...
 
WGASAI 31. juuli 2007, kl 21.45
Kallid kirjutajad. Kas Te olete nagu kuulnud sellisest asjast nagu auto korrapärane ja regulaarne hooldamine? Tundub, et mitte. See, et unustatakse hammasrihm vahetada ja lastakse mootor kokku on nagu jummala tavaline viimasel ajal. Nüüd siis pidurid. Mis veel? Sõidan ise paarikümne aasta vanuse autoga. Viimati ülevaatusel käies öeldi, et paremas korras kui keskmine 4-5 aastane auto, mille omanik kohustuslikust hooldusest pääsenud. Samas on kulud autole ikka oluliselt väiksemad kui uutel. Jajust selle pärast, et normaalse hoolduse korral tehnika kestab. Aga jah - sellest ma aru ei saa: pidurivoolikud lasta läbi mädaneda - neid näeb ju ratast välja keerates. Ja piduritorud saab iga kord õli vahetades üle vaadata. Aga noh. Keeruline vist liiga.
 
Biider 20. märts 2020, kl 20.23
Vaat kui on ilma vahegaasita automaatkäigukast siis peab olema käsipiduril helisigna. Raisk ei tunneta muudkui vajutad gaasi. Ma räägi käisin Selvehallis Rappeli keskus tegi mo tengelpungale arapi nii et närvilisuses unus ära. No tulin siis Maarjamaa poole mõtlesin et panen sirge peal rullnokka kurrat mis jama on 240 jääb 140 puudu. Vaatan okulaarist mida tagant ka peegeldab raisk tuli rummus niikui tankil suitsukate. Jagasin matsu pointiks tõmbasin kärrsari pealt oo seier kukkus kohe 140 peale. Igaks juhuks sportkäiku ei hakand automaadil sisestama tea kui hulluks asi oleks läind sest peale sellist loomkatset olid tagumised suportid nullis.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!