Ei hakanudki eelnevaid postitusi lugema, sest see lõputu vaidlus kumb kahest talverehvi tüübist on õigem valik on poolik ja ebakompetentne. Ma imestan kui pealiskaudselt jäävad isegi rehvi edasimüüjad ja ei tea või taha süübida detailidesse.
Räägime siis lahti, kuidas asjad tegelikult on ja proovin teha lühidalt ja konkreetselt:
On olemas 3-e tüüpi rehve, mitte ainult lamellid ja maasturite, vaid on 1. Aastaringne lamellrehv 2. Talvine lamellrehv 3. Naastrehv. Aastaringsete rehvide kummi segu on suhteliselt kõva ja sobib paremini ka suviseks sõiduks. Talviste lamellide kummisegu on pea sama pehme, kui naastrehvide, mis tähendab seda, et suvistes oludes kulub selline rehv kiiresti ja pidamine on ka neil suvel kolmest kõige kehvem.
Ei oska isegi öelda, miks eestlane eelistab BMW-d ja VW, kui Euroopas need olulist ülekaalu ei oma. Samasugune fenomen on ilmselt nende rehvidega. Olin ise ka pikaaegne naastrehvide pooldaja, kuni pidin lõpuks pettuma selles, kui kiiresti lasevad naastud rehvist jalga, ükskõik kui pikalt ja rahulikult need sisse töötada, varem või hiljem, hakkab ta neid vastu kaaopaid pilduma ja ilmselt ka kaasliiklejate tuuleklaase lõhkuma. Ja teine, mis on meie ajukurdudesse sööbinud nagu viirus on see, et naastud üksi hoiavad talvel teel. Siis võiks ju ka suverehvidesse naastud keerata ja asi lahendatud, aga tegelikult siis; Talvistes oludes töötab samuti kolm asja 1. Rehvisegu 2. Rehvimuster 3. Naastud. Talvistel lamellidel on esimesed kaks tingimust täidetud, ehk siis segu on isegi veel pehmem (et kompenseerida naastude puudumist) ja muster ka piisavalt sügav. Seda ei saa ega tohi segamini ajada selle aastaringse rehviga, mille segu on kõva ja muster madal, mis nii-öelda määrib heade talvelamellide mainet. Aastaringsed rehvid on all tihti Euroopast imporditud autodel ja need sobivadki Saksamaa talve, kus aastas on täpselt 2 korda libe. Kordan üle, meil on päris talv ja aastaringsed lamellid siia ei sobi, nendega uisutab pea vaid pisut vähem kui suverehvidega. Ei ole küll tegev rallisõitja, aga hobikorras on siledaid põlde freesitud kõikide erinevat tüüpide veoskeemiga autode ja ka rehvidega, kuni nende mustrilõikamiseni välja.
Talvelamellidest on ühed kiidetumad Nokia Hakkapellitad, margid võivad olla muutunud, aga kasutan ise ja ei plaani tagasi naastude peale minna, sest naast teeb rohkem müra (autosse sisse kostab just), kukuvad kiiresti välja, ajaline stress on suurem, kuna nendega sõitmine on rangemalt piiratud.
Selge, et igale oma maitse oma, aga kuhu ma tahtsin jõuda, oli valgustada natuke laiemat spektrit. Nagu lulusõnad ütlevad: elu pole vaid must ja valge... Kuigi nii on palju lihzam mõelda.