Arvutiabi
Kumba võtta?
Arvutikasutaja sukkpükstes 21. juuni 2013, kl 08.38 |
abivajaja Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Kle, "mina arvan"...ma olen ettevõtja ja ju sa ole
> d siis veidi elukauge kodanik. Meil tuuakse siin E
> estis ka sukkpükse tagasi, olles neid kantud aasta
> . EU seadused näevad ette tagastamisõiguse. Ja sed
> a kasuatatakse uljalt. Ma ikka tean, millest ma rä
> ägin.
---------------------------------------
Ärimees, räägi mis poed võtavad aasta kantud sukkpükse tagasi ja miks sulle poed vaid kolmandiku tegelikust garantiist lubavad?
-------------------------------------------------------
> Kle, "mina arvan"...ma olen ettevõtja ja ju sa ole
> d siis veidi elukauge kodanik. Meil tuuakse siin E
> estis ka sukkpükse tagasi, olles neid kantud aasta
> . EU seadused näevad ette tagastamisõiguse. Ja sed
> a kasuatatakse uljalt. Ma ikka tean, millest ma rä
> ägin.
---------------------------------------
Ärimees, räägi mis poed võtavad aasta kantud sukkpükse tagasi ja miks sulle poed vaid kolmandiku tegelikust garantiist lubavad?
galita 21. juuni 2013, kl 10.26 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 3,876 |
HP Pavilion m6-1055sa -> tehnilised näitajad päris head, 3 aastane garantii. Võrdleksin seda isendit sama hinnaklassi arvutitega ning väga võimalik, et isegi ostaksin. Tööarvutile ei ole kiirem kõvaketas nii oluline, murdsekundid kiiruses on rohkem mänguritele tähtsad. Tänapäeval laaditakse kõik olulised asjad kohe netti üles, õigemini teeb seda programm, mis sünkroniseerib arvutis olevad failid pilveteenuses asuva kaustaga. 5GB andmete pilves hoidmine on tasuta, rohkema ruumi eest tuleb maksta, kuid see ei ole kallis.
Nagu juba eespool kirjutasin, on 5 aastat vana arvutiga ka siis vanaraud kui on töökorras, sest tehnika areneb kiiresti. Kui 5 aastase garantiiga arvuti ei ole 3 aastase garantiiga arvutist oluliselt kallim, siis on muidugi õigem 5 aastane garantii valida, aga kui selle eest tuleb liiga palju juurde maksta, siis ei ole sel mõtet, sest firmad vahetavad tavaliselt iga 3 aasta tagant arvuti välja. Praegu vahetavad isegi kodukasutajad 4-5 aasta tagant arvutit.
Nagu juba eespool kirjutasin, on 5 aastat vana arvutiga ka siis vanaraud kui on töökorras, sest tehnika areneb kiiresti. Kui 5 aastase garantiiga arvuti ei ole 3 aastase garantiiga arvutist oluliselt kallim, siis on muidugi õigem 5 aastane garantii valida, aga kui selle eest tuleb liiga palju juurde maksta, siis ei ole sel mõtet, sest firmad vahetavad tavaliselt iga 3 aasta tagant arvuti välja. Praegu vahetavad isegi kodukasutajad 4-5 aasta tagant arvutit.
mina arvan 21. juuni 2013, kl 10.34 |
galita 21. juuni 2013, kl 11.46 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 3,876 |
Tarbijakaitseameti seadusega on garantii 2 aastat, kuigi olen isegi näinud e-poode, kus firmadele märgitud garantiiajaks ainult 1 aasta.
Vaatasin seda HP'd uuesti ja Flexis on see HP läikiva ekraaniga. Tööarvutit ma läikiva ekraaniga ei ostaks, sest läikiva ekraani kontrast on suurem ja mida teravam kontrast, seda suurem koormus silmadele. Tööarvuti taga tuleb iga päev tunde istuda ja kõige tähtsam on matt ekraan, et silmad ei väsiks.
Ma vaataksin veel Samsunge, sest enamus Samsungisid on matt ekraaniga ja neil on 3 aastane garantii. Firmale ostes võiks enne ostmist seda garantii värki müüja käest uurida, konkurentsi tingimustes on võimalik nii mõndagi välja kaubelda.
Vaatasin seda HP'd uuesti ja Flexis on see HP läikiva ekraaniga. Tööarvutit ma läikiva ekraaniga ei ostaks, sest läikiva ekraani kontrast on suurem ja mida teravam kontrast, seda suurem koormus silmadele. Tööarvuti taga tuleb iga päev tunde istuda ja kõige tähtsam on matt ekraan, et silmad ei väsiks.
Ma vaataksin veel Samsunge, sest enamus Samsungisid on matt ekraaniga ja neil on 3 aastane garantii. Firmale ostes võiks enne ostmist seda garantii värki müüja käest uurida, konkurentsi tingimustes on võimalik nii mõndagi välja kaubelda.
siil põõsas 21. juuni 2013, kl 17.43 |
Shadow25 21. juuni 2013, kl 18.51 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 1,506 |
Minu arust oli vist nii, et garantii pakkumine pole kohustuslik, see on pigem tootja ja müüja enda otsus, kas annavad ja kui palju. See 2 aasta seadus peaks olema võimalus nö kaebusi esitada või midagi sellist.
Täpsemalt: http://www.tarbijakaitseamet.ee/olulist-pretensi...
------------------------------------------------------------------------
http://www.assolea.ee - Giid, tõlk ja soome keele õpetaja
Toimetatud 1 kord(a). Viimati Shadow25 21.06.2013 18.56.
Täpsemalt: http://www.tarbijakaitseamet.ee/olulist-pretensi...
------------------------------------------------------------------------
http://www.assolea.ee - Giid, tõlk ja soome keele õpetaja
Toimetatud 1 kord(a). Viimati Shadow25 21.06.2013 18.56.
galita 21. juuni 2013, kl 20.56 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 3,876 |
Tarbijakaitseseadus § 3
müüja peab andma tarbijale tõest teavet.
Kui müügiinfol on kirjas 3 aastat garantiid ja juurde ei ole märgitud, et garantii kehtib ainult eraisikule, siis peale ostu sooritamist ei saa müüja firmale teisi reegleid enam kehtestada, kuna sel juhul on tegemist tarbija eksitamisega, mis mõjutas ostuotsust.
Pretensiooni esitamine:
tarbija võib kauba puuduse ilmnemisel pöörduda kaupleja poole kahe aasta jooksul. Selle perioodi jooksul ilmnenud tootmisdefektid kas parandatakse või kaup asendatakse.
Mina ei loe küll kuskilt välja, et firmadele kehtivad tarbijatena teised seadused ning pretensioone saab ainult 1 aasta esitada, nagu eespool üks postitaja kirjutas?
müüja peab andma tarbijale tõest teavet.
Kui müügiinfol on kirjas 3 aastat garantiid ja juurde ei ole märgitud, et garantii kehtib ainult eraisikule, siis peale ostu sooritamist ei saa müüja firmale teisi reegleid enam kehtestada, kuna sel juhul on tegemist tarbija eksitamisega, mis mõjutas ostuotsust.
Pretensiooni esitamine:
tarbija võib kauba puuduse ilmnemisel pöörduda kaupleja poole kahe aasta jooksul. Selle perioodi jooksul ilmnenud tootmisdefektid kas parandatakse või kaup asendatakse.
Mina ei loe küll kuskilt välja, et firmadele kehtivad tarbijatena teised seadused ning pretensioone saab ainult 1 aasta esitada, nagu eespool üks postitaja kirjutas?
teine postitaja 21. juuni 2013, kl 21.06 |
sõna sekka 22. juuni 2013, kl 00.26 |
Kantud sukkpüksid on vaid näide, kui jabur võib üks seadus olla, mille järgi peavad absoluutselt KÕIK tooted vastu pidmama vähemalt 2 aastat.
Ma tahaks ka teada seadust, mille järgi juriidiline isik pole tarbija VÕS-i järgi, aga selge on see, et 2 aastane pretensioonide esitamise aeg juriidilistele isikutele ei kehti.
Ma tahaks ka teada seadust, mille järgi juriidiline isik pole tarbija VÕS-i järgi, aga selge on see, et 2 aastane pretensioonide esitamise aeg juriidilistele isikutele ei kehti.
kolmas postitaja 22. juuni 2013, kl 01.26 |
otsija 25. juuni 2013, kl 17.20 |
-Fucs 25. juuni 2013, kl 17.40 |
nonii 25. juuni 2013, kl 18.28 |
-Fucs 25. juuni 2013, kl 19.19 |
Viidatud artiklis on kirjas:
Tootele või teenusele garantii andmine on ettevõtjatele vabatahtlik.
Kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast.
********************************************************vahemärkus:
VÕS (Võlaõigusseadus) on kirjas:
§ 34. Tarbija
Tarbija käesoleva seaduse tähenduses on FÜÜSILINE isik, kes teeb tehingu, mis ei seondu iseseisva majandus- või kutsetegevuse läbiviimisega.
minu märkus: ettevõte on JURIIDILINE isik
********************************************************
viidatud artiklis on edasi kirjas:
Mis on garantii ja millal see kehtib?
Lisaks eelkirjeldatud pretensiooni esitamise õigusele võib müüja toodetele anda lisaks ka garantii ehk võlaõigusseaduse mõistes müügigarantii. Samas on oluline teada, et mõiste garantii kasutamise teises tähenduses, kui seda käsitletakse võlaõigusseaduses, on keelatud.
********************************************************
vahemärkus:
VÕS-is on kirjas:
§ 230. Müügigarantii
(1) Müügigarantiiks käesoleva peatüki tähenduses on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund.
(2) Garantiitähtaeg algab asja ostjale üleandmisest, kui lepingus või garantiikirjas ei ole ette nähtud garantiitähtaja hilisemat algust. Kui müüjal on kohustus asi ostjale saata, ei hakka garantiitähtaeg kulgema enne asja ostjale üleandmist. Garantiitähtaja kulg peatub ajal, mil ostja ei saa asja kasutada lepingutingimustele mittevastavuse tõttu, mille eest vastutab müügigarantii andja.
(3) Eeldatakse, et müügigarantiiga on hõlmatud kõik asjal garantiitähtaja jooksul ilmnenud puudused.
(4) Müügigarantiist tulenevate õiguste teostamiseks ettenähtud kord ei tohi olla ostjale ebamõistlikult koormav.
(5) Müügigarantii ei välista ega piira ostja õigust kasutada muid seadusest või lepingust tulenevaid õiguskaitsevahendeid.
minu vahemärkus:
siin räägitakse OSTJAST ja MÜÜJAST mitte TARBIJAST!
see on oluline, kuna laieneb ka juriidilistele isikutele, erinevalt "tarbijast", milline mõiste kehtib ainult füüsiliste isikute kohta.
Müüki "tarbijale" sätestab VÕS § 231. "Müügigarantii erisused tarbijalemüügi puhul"
********************************************************
edasi on viidatud artiklis kirjas:
Oluline on, et kui tootele antakse garantii, peavad selle tingimused olema fikseeritud ning nendega peab saama eelnevalt tutvuda ning kui vaja, siis ka kirjalikul kujul kaasa saama.
********************************************************
Kokkuvõtteks:
Kui ettevõtte esindaja (ostja) läheb teise ettevõttesse ehk poodi (müüja) midagi ostma, siis sellele tehingule kehtivad kõik VÕS-ist tulenevad ostja-müüja vahelised õigused ning kohustused ja tegu on kahe ettevõtja vahelise lepingulise suhtega.
Kui tavakodanik (ostja) läheb poodi (müüja) midagi ostma, siis ta on tarbija ja sellele tehingule kehtivad kõik VÕS-ist tulenevad ostja-müüja vahelised õigused ning kohustused ja lisaks tarbija õigused ja kohustused, sealhulgas õigus esitada kahe aasta jooksul pretensioone ostetud kauba kohta.
Kuna "garantii" andmine ja selle pikkus on tootja vaba tahe, siis ei pea tootel olema garantiid. See võib olla aga ei pea olema. Ilma garantiita kauba ostmisel on TARBIJAL ehk füüsilisel isikul endiselt õigus kahe aasta jooksul esitada pretensioone kauba kohta. Juriidiline isik lähtub poolte vahelisest lepingust ja garantii olemasolul selle pikkusest, ning mingit kahe aastast pretensioonide esitamise tähtaega temale ei laiene. Juriidiline isik saab ainult vastavalt Tsiviilseadustiku üldosa seaduse § 146 esitada nõude müüjale.
§ 146. Tehingust tuleneva nõude aegumistähtaeg
(1) Tehingust tuleneva nõude aegumistähtaeg on kolm aastat.
/..../
(4) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1–3 nimetatud nõuete aegumistähtaeg on kümme aastat, kui kohustatud isik rikkus oma kohustusi tahtlikult.
Kui müüjaga kokkulepet ei saavutata, siis läheb juriidiline isik kohtusse (tarbija ehk füüsiline isik läheb tarbijakaitsesse).
********************************************************
No kas oli siia vaja nii pikka möla, et asjast aru saada???
Tootele või teenusele garantii andmine on ettevõtjatele vabatahtlik.
Kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast.
********************************************************vahemärkus:
VÕS (Võlaõigusseadus) on kirjas:
§ 34. Tarbija
Tarbija käesoleva seaduse tähenduses on FÜÜSILINE isik, kes teeb tehingu, mis ei seondu iseseisva majandus- või kutsetegevuse läbiviimisega.
minu märkus: ettevõte on JURIIDILINE isik
********************************************************
viidatud artiklis on edasi kirjas:
Mis on garantii ja millal see kehtib?
Lisaks eelkirjeldatud pretensiooni esitamise õigusele võib müüja toodetele anda lisaks ka garantii ehk võlaõigusseaduse mõistes müügigarantii. Samas on oluline teada, et mõiste garantii kasutamise teises tähenduses, kui seda käsitletakse võlaõigusseaduses, on keelatud.
********************************************************
vahemärkus:
VÕS-is on kirjas:
§ 230. Müügigarantii
(1) Müügigarantiiks käesoleva peatüki tähenduses on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund.
(2) Garantiitähtaeg algab asja ostjale üleandmisest, kui lepingus või garantiikirjas ei ole ette nähtud garantiitähtaja hilisemat algust. Kui müüjal on kohustus asi ostjale saata, ei hakka garantiitähtaeg kulgema enne asja ostjale üleandmist. Garantiitähtaja kulg peatub ajal, mil ostja ei saa asja kasutada lepingutingimustele mittevastavuse tõttu, mille eest vastutab müügigarantii andja.
(3) Eeldatakse, et müügigarantiiga on hõlmatud kõik asjal garantiitähtaja jooksul ilmnenud puudused.
(4) Müügigarantiist tulenevate õiguste teostamiseks ettenähtud kord ei tohi olla ostjale ebamõistlikult koormav.
(5) Müügigarantii ei välista ega piira ostja õigust kasutada muid seadusest või lepingust tulenevaid õiguskaitsevahendeid.
minu vahemärkus:
siin räägitakse OSTJAST ja MÜÜJAST mitte TARBIJAST!
see on oluline, kuna laieneb ka juriidilistele isikutele, erinevalt "tarbijast", milline mõiste kehtib ainult füüsiliste isikute kohta.
Müüki "tarbijale" sätestab VÕS § 231. "Müügigarantii erisused tarbijalemüügi puhul"
********************************************************
edasi on viidatud artiklis kirjas:
Oluline on, et kui tootele antakse garantii, peavad selle tingimused olema fikseeritud ning nendega peab saama eelnevalt tutvuda ning kui vaja, siis ka kirjalikul kujul kaasa saama.
********************************************************
Kokkuvõtteks:
Kui ettevõtte esindaja (ostja) läheb teise ettevõttesse ehk poodi (müüja) midagi ostma, siis sellele tehingule kehtivad kõik VÕS-ist tulenevad ostja-müüja vahelised õigused ning kohustused ja tegu on kahe ettevõtja vahelise lepingulise suhtega.
Kui tavakodanik (ostja) läheb poodi (müüja) midagi ostma, siis ta on tarbija ja sellele tehingule kehtivad kõik VÕS-ist tulenevad ostja-müüja vahelised õigused ning kohustused ja lisaks tarbija õigused ja kohustused, sealhulgas õigus esitada kahe aasta jooksul pretensioone ostetud kauba kohta.
Kuna "garantii" andmine ja selle pikkus on tootja vaba tahe, siis ei pea tootel olema garantiid. See võib olla aga ei pea olema. Ilma garantiita kauba ostmisel on TARBIJAL ehk füüsilisel isikul endiselt õigus kahe aasta jooksul esitada pretensioone kauba kohta. Juriidiline isik lähtub poolte vahelisest lepingust ja garantii olemasolul selle pikkusest, ning mingit kahe aastast pretensioonide esitamise tähtaega temale ei laiene. Juriidiline isik saab ainult vastavalt Tsiviilseadustiku üldosa seaduse § 146 esitada nõude müüjale.
§ 146. Tehingust tuleneva nõude aegumistähtaeg
(1) Tehingust tuleneva nõude aegumistähtaeg on kolm aastat.
/..../
(4) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1–3 nimetatud nõuete aegumistähtaeg on kümme aastat, kui kohustatud isik rikkus oma kohustusi tahtlikult.
Kui müüjaga kokkulepet ei saavutata, siis läheb juriidiline isik kohtusse (tarbija ehk füüsiline isik läheb tarbijakaitsesse).
********************************************************
No kas oli siia vaja nii pikka möla, et asjast aru saada???
galita 25. juuni 2013, kl 20.40 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 3,876 |
abivajaja 25. juuni 2013, kl 22.41 |
Fucs 26. juuni 2013, kl 10.37 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 1,505 |
No ei saa alati kõike võrrelda ainult firma nime järgi.
Osad tootjad muidugi toodavadki ainult odavkaupa, aga enamus arvestatavaid tootjaid toodab nii odav- kui kvaliteetkaupa.
http://www.laptopid.ee/kasulikku
http://www.laptopid.ee/leht/83/Ariklassi-sulearv...
http://www.laptopid.ee/leht/85/Ariklassi-sulearv...
http://www.laptopid.ee/leht/63/Vordlused...
Edasi määrab valiku alati eelistused, ehk see, mida ostja selle arvutiga konkreetselt teha tahab, mida ei taha ja kui palju ta seda kasutada kavatseb.
http://www.laptopid.ee/leht/60/Algajale-sulearvu...
Kui mina peaks valima Samsungi ja hinnskaala jääks 800-900 eur kanti, siis oma eelistustest lähtuvalt ostaksin ilmselt selle (telliksin win 7 -ga või ilma opsüsteemita ja laseks ise win 7 peale):
http://www.hinnavaatlus.ee/products/S%C3...
http://www.arvustus.com/samsung-np550p7c-s01ee
http://reviews.uk.samsung.com/7463-en_gb...
Kuid sellel on viletsa kontrastsusega monitor (120:1)
Kui tahaks parema kontrastsusega monitori, kiikaks Asus Zenbook Prime UX31A poole (kontrastsus 1032:1), aga see on 13,3 tollise ekraaniga.
http://blog.itshop.ee/2011/03/sulearvutite-vastu...
_____________________________________________________
http://thetechnorat.wordpress.com/2013...
Osad tootjad muidugi toodavadki ainult odavkaupa, aga enamus arvestatavaid tootjaid toodab nii odav- kui kvaliteetkaupa.
http://www.laptopid.ee/kasulikku
http://www.laptopid.ee/leht/83/Ariklassi-sulearv...
http://www.laptopid.ee/leht/85/Ariklassi-sulearv...
http://www.laptopid.ee/leht/63/Vordlused...
Edasi määrab valiku alati eelistused, ehk see, mida ostja selle arvutiga konkreetselt teha tahab, mida ei taha ja kui palju ta seda kasutada kavatseb.
http://www.laptopid.ee/leht/60/Algajale-sulearvu...
Kui mina peaks valima Samsungi ja hinnskaala jääks 800-900 eur kanti, siis oma eelistustest lähtuvalt ostaksin ilmselt selle (telliksin win 7 -ga või ilma opsüsteemita ja laseks ise win 7 peale):
http://www.hinnavaatlus.ee/products/S%C3...
http://www.arvustus.com/samsung-np550p7c-s01ee
http://reviews.uk.samsung.com/7463-en_gb...
Kuid sellel on viletsa kontrastsusega monitor (120:1)
Kui tahaks parema kontrastsusega monitori, kiikaks Asus Zenbook Prime UX31A poole (kontrastsus 1032:1), aga see on 13,3 tollise ekraaniga.
http://blog.itshop.ee/2011/03/sulearvutite-vastu...
_____________________________________________________
http://thetechnorat.wordpress.com/2013...
teemaalgataja 27. juuni 2013, kl 16.32 |
galita 27. juuni 2013, kl 20.19 | Registreerus: 13 aastat tagasi Postitusi: 3,876 |
teemaalgataja 27. juuni 2013, kl 21.14 |
lihtsalt niisama 28. juuni 2013, kl 12.27 |
Õnne asi, osta mida tahad, mingit reaalset garantiid sa nagunii ei saa. Mul oli üsna kallis Lenovo, mille emaplaat täpselt 3 aastase garantiiaja lõppedes lendas.
Siis ostsin eriliselt odava Samsungi (maksis 2 x vähem kui Lenovole uus emaplaat). 4 aasta läheb, kõik on täiesti korras (sülitab 3 korda üle vasaku õla).
Ah, tegelt arvuti on vist ostetud, eks see komm jääb siis järeltulevatele põlvedele....
Siis ostsin eriliselt odava Samsungi (maksis 2 x vähem kui Lenovole uus emaplaat). 4 aasta läheb, kõik on täiesti korras (sülitab 3 korda üle vasaku õla).
Ah, tegelt arvuti on vist ostetud, eks see komm jääb siis järeltulevatele põlvedele....
teemaalgataja 28. juuni 2013, kl 23.22 |
Lisa postitus