Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
50+ nurgake
kes teab?
 
raul 27. detsember 2013, kl 18.06
kuidas on võimalik, et raudteerööpad on tänapäeval ilma vahepiludeta, on üks pidev rööbas. selgelt mäletan, et kooliõpikutes olid pildid esimestest raudteedest mis olid külma tõttu kõveraks paendunud kuna ei arvestatud, et külma tõttu raud paisub,pärast seda jäeti rööbaste vahele pilud ja see mure oli lahendatud. mis nipiga siis tänapäeval pilusid ei jäeta?
 
Raudtee spetsialist 27. detsember 2013, kl 18.22
Ära muretse, küll tulevad ka pilud, kui külmaks läheb.
 
?? 27. detsember 2013, kl 18.38
Teistsugune sulam? Ju nad ikka teavad, mida toodavad ja paigaldavad, kõik areneb.
 
Tuumafüüsik Jämejala hullumajast 27. detsember 2013, kl 18.54
Isegi meie asutuses kehtivad sellised tavafüüsika reeglid, et metall paisub kuumuse toimel ja tõmbub kokku kui temperatuur langeb. Aru ma ei taipa, missuguse hulluka kinnises osakonnas kommentaari autor pesitseb.
 
von Freen 27. detsember 2013, kl 18.57
ohsa!
see on meile midagi uut, et külmas asjad paisuvad!
vanasti, siis kui see muru oli vikatiga niites ebatasesem, siis need samused raudteerelsid paisusid suvel kuumaga päikese käes.

nu a maarvan, et praega siis pole sellepärast enam pilusid vaja, et on kliimasoojenemine käsil.
 
tibu 27. detsember 2013, kl 19.03
Ka mina mäletan füüsikast et soojaga asi paisub ja külmaga tõmbub kokku.
 
tibu 27. detsember 2013, kl 19.04
Raul,ära koperda seal relsside vahe ringi, tänapäeval sõidavad rongid kiiresti.
rästu 27. detsember 2013, kl 19.18
mõni asi suureneb/paisub/ just külmaga ja võib isegi niipalju suureneda, et ajab mõne teise asja lõhki...ah...:DD
 
vaaaal 27. detsember 2013, kl 19.31
ali-bali-tudi-ludi-lii..., püha ürituse nimel lähen homme kaema:)))
 
no mida 27. detsember 2013, kl 21.11
Raudteerööbastel vahed täitsa olemas, mis jama sa Raul ajad.
 
Torutangid 27. detsember 2013, kl 21.15
Tahkete materjalide paisumist ümbritseva temperatuuri suurenemisel nimetatakse joonpaisumseks.
 
Daam koerakeseta 27. detsember 2013, kl 22.24
Tekst 9. klassi füüsikaõpikust - tänapäevasest!:

Paisumispilud jäeti omal ajal ka raudteerööbaste vahele.

Nüüd neid enamasti ei jäeta. Rööpad kinnitatakse tugevalt raudbetoonliipritele ja

nende otsad keevitatakse kokku. Suvisel päikesepaistel satuvad need küll tugeva me-

haanilise surve ja talvel külmaga tõmbe alla, kuid tugev kinnitus ei lase neil paigalt

nihkuda ega kõverduda. Sellisel teel sõidab rong sujuvalt ja praktiliselt müravabalt.
 
raul 28. detsember 2013, kl 16.54
Aitäh daam koerakeseta! Asi selge. Teised kommenteeriad ei tea asjast midagi aga püüavad omaarust hästi vaimukad olla, napakad olete.
 
napakas 28. detsember 2013, kl 17.23
mis nime sa endale pande, kes nii lihtsat asja ei tea? 9 klassi õpikust :D:D:D
 
von Freen 28. detsember 2013, kl 17.53
lollikari jah !
see üheksandaklassiõpik on vabamüürlaste vandenõu!
nemad tahavad nüüd kliimasoojenemise maha vaikida!!

aga teie pidukene jääb lühikeseks!
kesk nädal paljastab selle vandenõu!!!

http://www.kesknadal.ee/g2/uudised?id=3914 !!!!


!!!
 
Parmott 28. detsember 2013, kl 18.46
Nii, et siis paksuks minnakse ka soojusest, mitte söömisest.
 
raul 28. detsember 2013, kl 19.28
a.kõivu artikkel on küll imelik, mingu ja vaadaku uusi raudteid, näiteks tallinn- keila raudteed, kõik on üks pidev rööbas.
 
Daam koerakeseta 28. detsember 2013, kl 19.33
Pole tänu väärt, raul :) Asi huvitas ennastki, kuna elan ka n-ö raudteelinnas ja olin midagi poole kõrvaga kuulnud nendest "ühes tükis" rööbastest, aga tookord ei süvenenud asjasse.
Otsides jäi ka see Kõivu artikkel ette, aga teda tundes-teades... ei väärinud tähelepanu.
 
kahtlustav 28. detsember 2013, kl 19.46
Miks isand Raul neist vahedest puudust tundis?
Tahtis pimedal ajal kuskile vahekohta kangi alla lükata ja meetrikese teed Emexisse vedada ning nüüd läks kiire rikastumise plaan vett vedama?
 
raul 28. detsember 2013, kl 21.06
aitäh daam koerakeseta! huvitav on ka rongiga uuel teel sõita, enam ei ole seda likkadi- lokkadi häält, kuna puuduvad rööbaste vahekohad.
 
susla 28. detsember 2013, kl 21.57
raul, see tõesti hea, et sind enam rongis ei raputa, ega kõrvus kolise. siis on lootust, et edaspidi sa kusagil foorumis tundmatuid inimesi napakateks ei tituleeri.
 
raul 30. detsember 2013, kl 17.19
Kes küll oli see tark kes tuli mõttele relsid kokku keevitada, olgugi,et köik targad ütlesid, et seda ei ole mõistlik teha nagu selgub ka hr. Kõivu artiklist "Kesknädalas" Kus maal seda esmakordselt tehti? Kas keegi leiaks internetist mõne lingi selle kohta?
 
Daam koerakeseta 30. detsember 2013, kl 17.42
Ütlen kohe ära, et mina sain oma huvi antud teema vastu rahuldatud ja rohkem otsida ei viitsi. Nii raudteeusku ma nüüd ka ei ole :)
Pöördu Tiit Kuninga poole, võib-olla tema teab.
 
ikka 30. detsember 2013, kl 18.55
soojal maal, kus temperatuuride vahe ei ole nii suure kõikumisega suvel-talvel.
Igal juhul seda ma tean, et need ooteplatvormid telliti Hispaanjas tehtud projekti põhjal, sest meie majandusteadlastel ei ole õrna aimugi, et meil on talvel külm, kogu aeg sajab vihma ja sellised ootepaviljonid on totramast totram idee.
Ju seda katsetati ka soojal maal, läks läbi, et liiprid kokku keevitada.
 
eee 30. detsember 2013, kl 19.37
kus see Hspaanja asub?
 
Paul 30. detsember 2013, kl 21.57
Jah, need eelmise sajandi teadmistega professorid tuleks pensionile saata, ma mõtlen seda "Kesknädala" autorit- võtab kokku kõik 20. sjandi teadmised, et tõestada oma tarkust. Ilmselt ilmus välja mõni asjaarmastaja kes ei teadnud loodusseadustest midagi ja keevitas liiprid kokku!?
 
Daam koerakeseta 30. detsember 2013, kl 22.04
Jälle peab eelmise sajandi "tark" sekkuma ;). Olgu selle Hispaanjaga, kuidas on (äkki asub Haanjas nt?), aga kokku keevitatakse siiski relsse ehk rööpaid, mitte liipreid! Liiprid on need toed, mis rööbaste all on teatud vahe tagant, ja neid küll omavahel keegi kokku ei keevita :)
 
ikka 30. detsember 2013, kl 22.11
et seda ma ei tea kus Hspaanja on aga väike parandus Hispaania on see riik. Minu selle sajandi arvuti loeb selle riigi kirjapildi õigekirja veaks. Ei teagi miks.
 
tibu 30. detsember 2013, kl 22.59
Raul

Uurisin seda asja sinu jaoks ja öeldi nii, et tehniliselt on kõik eeskujulikus korras vastavalt...direktiividele ja antud rongide jaoks, mis sõidavad, on täpselt selline raudtee kohane. Mis materjalist(teras, raud jm) on rööpmed, ma ei hakanud küsima, sest tavaliselt on igasuguste tehnikute vastus: otsige vastust Internetist, seal on kõik olemas...
 
ahah 30. detsember 2013, kl 23.06
tibu käis rööbaste peal hüppamas ja kui peale teda terveks jäid, võivad järelikult ka rongid sõita. andke nüüd tibule uus ülesanne, näiteks kui kaua võtab aega Niguliste tornist allakukkumine.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!