10A laadijaga laed umbes 2kWh akusse. Sõidukulu on Leaf-il pigem sinna 18kWh/100km kohta või alla. Arnise arvutus oli ilmselt elektrikilbist vms ehk sisaldas laadimiskadusid jne ning on pigem maantee kulu. Linnakulu on märgatavalt väiksem. Reaalse hinna arvutuseks võtame siis selle arvesse.
Elektrihind üldiselt jääb alla 10 sendi kWh eest, eriti öösiti, mil peamiselt laadida tasub.
21kWh/100km kohta kuluga on seega kilomeetri hinnaks ~2 senti.
Kiirlaadijas laadides peab arvestama ~3 korda kallima hinnaga ehk 5-6 senti km.
Võrdluseks sarnases mõõdus auto, näiteks Golf võtab keskmiselt 5-6l bensiini 100km läbimiseks. Bensiini hind on 1.3€/L. Ehk ühe km hind oleks ~8 senti. Kena 4 korda kallim.
Elektrikas on kõige mõistlikum neile, kes sõidavad üsna rutiinse koguse kilomeetreid päevas. Neile, kellel on palju spontaanseid pikki sõite ei pruugi enamik elektriautosid sobida. Eriti kasutatud esimese põlvkonna Leaf.
Tesla-d ja uuemad elektrikad, millel on üle 300km sõiduulatus on juba rohkematele sobilikud.
Endal kasutusel 1.5 põlvkonna Leaf (30kWh versioon) ning igapäevaselt sõidan sellega 70-140 km. Aastas ~30 000km. Hinnavahe diisel masinaga millega enne sõitsin on ~200€ kuus. Ja hooldus on odavam.
Uus Leaf (mida praegu koos riikliku ostutoetusega on võimalik saada ~24k€ eest) suudab laadimisega läbida 200+km ja on seetõttu palju mugavam ja rohkematele sobilik sõiduk.