Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
Elektriauto kütusekulu
 
LehtNIS 05. mai 2017, kl 15.54
Elekter ei ole tasuta. Rahalises mõttes pole vahet, kas käid raha väjla bensiini eest või elektri eest.
Kaalun Nissan Leaf'i ostmist, aga ei kujuta ette, kui suur on selle n.ö kütuse või sõidukulu. Auto on 80 kw, teda saab laadida kodupistikust, 10A laadijaga laeb 12 h. Sellega saab sõita siis 70-90 km. Kas keegi oskab mulle nende andmete põhjal öelda, kui palju raha kulub siis 100 km läbimisele?
Maaks 08. mai 2017, kl 10.06
Vaata seda teemat:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=14691...
Eriti "arnise" 16:01 02.02.2017 postitust, tema mõõtis eraldi mõõdikuga ära enda elektrika kulu ja sai 21,25kWh/100km.
Aga vaata kindalsti ka minu 10:20 10.02.2017 tehtud postitust sealsamas foorumis, enne kui ostma tormad.
 
E AUTO 09. aprill 2020, kl 14.17
MINEVIK

Pidin juhiload tegema maksa
Ostan auto maksa
Ehita garaaž maksa
Remont maksa
Ja varguse pärast muretse ka veel
Et punktist a punkti b saada kuram peab mul terve tööstuskompleks olema

TULEVIK

Võtan taskust nuti lähen netti käivitan äppi ise olen seejuures happy et ei ole mingit lubade garaaži remondi jama. Auto tuleb teen sõidu ajavõidu õnnes kõigun. Peale selle on asi saasta müra ja juhivaba. Kasutajale lihtne ja ajuvaba
 
Truff 19. november 2020, kl 14.55
10A laadijaga laed umbes 2kWh akusse. Sõidukulu on Leaf-il pigem sinna 18kWh/100km kohta või alla. Arnise arvutus oli ilmselt elektrikilbist vms ehk sisaldas laadimiskadusid jne ning on pigem maantee kulu. Linnakulu on märgatavalt väiksem. Reaalse hinna arvutuseks võtame siis selle arvesse.
Elektrihind üldiselt jääb alla 10 sendi kWh eest, eriti öösiti, mil peamiselt laadida tasub.
21kWh/100km kohta kuluga on seega kilomeetri hinnaks ~2 senti.
Kiirlaadijas laadides peab arvestama ~3 korda kallima hinnaga ehk 5-6 senti km.
Võrdluseks sarnases mõõdus auto, näiteks Golf võtab keskmiselt 5-6l bensiini 100km läbimiseks. Bensiini hind on 1.3€/L. Ehk ühe km hind oleks ~8 senti. Kena 4 korda kallim.

Elektrikas on kõige mõistlikum neile, kes sõidavad üsna rutiinse koguse kilomeetreid päevas. Neile, kellel on palju spontaanseid pikki sõite ei pruugi enamik elektriautosid sobida. Eriti kasutatud esimese põlvkonna Leaf.
Tesla-d ja uuemad elektrikad, millel on üle 300km sõiduulatus on juba rohkematele sobilikud.

Endal kasutusel 1.5 põlvkonna Leaf (30kWh versioon) ning igapäevaselt sõidan sellega 70-140 km. Aastas ~30 000km. Hinnavahe diisel masinaga millega enne sõitsin on ~200€ kuus. Ja hooldus on odavam.

Uus Leaf (mida praegu koos riikliku ostutoetusega on võimalik saada ~24k€ eest) suudab laadimisega läbida 200+km ja on seetõttu palju mugavam ja rohkematele sobilik sõiduk.
Maaks 24. november 2020, kl 10.11
Elektri- ja muude sõidukite kulude võrdlus:
https://www.err.ee/1157236/alan-vaht-elektri-ja-...
(kordus)
Lisa postitus
Autor:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!