Autoabi
Elektriauto kütusekulu
LehtNIS 05. mai 2017, kl 15.54 |
Elekter ei ole tasuta. Rahalises mõttes pole vahet, kas käid raha väjla bensiini eest või elektri eest.
Kaalun Nissan Leaf'i ostmist, aga ei kujuta ette, kui suur on selle n.ö kütuse või sõidukulu. Auto on 80 kw, teda saab laadida kodupistikust, 10A laadijaga laeb 12 h. Sellega saab sõita siis 70-90 km. Kas keegi oskab mulle nende andmete põhjal öelda, kui palju raha kulub siis 100 km läbimisele?
Kaalun Nissan Leaf'i ostmist, aga ei kujuta ette, kui suur on selle n.ö kütuse või sõidukulu. Auto on 80 kw, teda saab laadida kodupistikust, 10A laadijaga laeb 12 h. Sellega saab sõita siis 70-90 km. Kas keegi oskab mulle nende andmete põhjal öelda, kui palju raha kulub siis 100 km läbimisele?
Maaks 08. mai 2017, kl 10.06 | Registreerus: 14 aastat tagasi Postitusi: 1,627 |
Vaata seda teemat:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=14691...
Eriti "arnise" 16:01 02.02.2017 postitust, tema mõõtis eraldi mõõdikuga ära enda elektrika kulu ja sai 21,25kWh/100km.
Aga vaata kindalsti ka minu 10:20 10.02.2017 tehtud postitust sealsamas foorumis, enne kui ostma tormad.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=14691...
Eriti "arnise" 16:01 02.02.2017 postitust, tema mõõtis eraldi mõõdikuga ära enda elektrika kulu ja sai 21,25kWh/100km.
Aga vaata kindalsti ka minu 10:20 10.02.2017 tehtud postitust sealsamas foorumis, enne kui ostma tormad.
E AUTO 09. aprill 2020, kl 14.17 |
MINEVIK
Pidin juhiload tegema maksa
Ostan auto maksa
Ehita garaaž maksa
Remont maksa
Ja varguse pärast muretse ka veel
Et punktist a punkti b saada kuram peab mul terve tööstuskompleks olema
TULEVIK
Võtan taskust nuti lähen netti käivitan äppi ise olen seejuures happy et ei ole mingit lubade garaaži remondi jama. Auto tuleb teen sõidu ajavõidu õnnes kõigun. Peale selle on asi saasta müra ja juhivaba. Kasutajale lihtne ja ajuvaba
Pidin juhiload tegema maksa
Ostan auto maksa
Ehita garaaž maksa
Remont maksa
Ja varguse pärast muretse ka veel
Et punktist a punkti b saada kuram peab mul terve tööstuskompleks olema
TULEVIK
Võtan taskust nuti lähen netti käivitan äppi ise olen seejuures happy et ei ole mingit lubade garaaži remondi jama. Auto tuleb teen sõidu ajavõidu õnnes kõigun. Peale selle on asi saasta müra ja juhivaba. Kasutajale lihtne ja ajuvaba
Truff 19. november 2020, kl 14.55 |
10A laadijaga laed umbes 2kWh akusse. Sõidukulu on Leaf-il pigem sinna 18kWh/100km kohta või alla. Arnise arvutus oli ilmselt elektrikilbist vms ehk sisaldas laadimiskadusid jne ning on pigem maantee kulu. Linnakulu on märgatavalt väiksem. Reaalse hinna arvutuseks võtame siis selle arvesse.
Elektrihind üldiselt jääb alla 10 sendi kWh eest, eriti öösiti, mil peamiselt laadida tasub.
21kWh/100km kohta kuluga on seega kilomeetri hinnaks ~2 senti.
Kiirlaadijas laadides peab arvestama ~3 korda kallima hinnaga ehk 5-6 senti km.
Võrdluseks sarnases mõõdus auto, näiteks Golf võtab keskmiselt 5-6l bensiini 100km läbimiseks. Bensiini hind on 1.3€/L. Ehk ühe km hind oleks ~8 senti. Kena 4 korda kallim.
Elektrikas on kõige mõistlikum neile, kes sõidavad üsna rutiinse koguse kilomeetreid päevas. Neile, kellel on palju spontaanseid pikki sõite ei pruugi enamik elektriautosid sobida. Eriti kasutatud esimese põlvkonna Leaf.
Tesla-d ja uuemad elektrikad, millel on üle 300km sõiduulatus on juba rohkematele sobilikud.
Endal kasutusel 1.5 põlvkonna Leaf (30kWh versioon) ning igapäevaselt sõidan sellega 70-140 km. Aastas ~30 000km. Hinnavahe diisel masinaga millega enne sõitsin on ~200€ kuus. Ja hooldus on odavam.
Uus Leaf (mida praegu koos riikliku ostutoetusega on võimalik saada ~24k€ eest) suudab laadimisega läbida 200+km ja on seetõttu palju mugavam ja rohkematele sobilik sõiduk.
Elektrihind üldiselt jääb alla 10 sendi kWh eest, eriti öösiti, mil peamiselt laadida tasub.
21kWh/100km kohta kuluga on seega kilomeetri hinnaks ~2 senti.
Kiirlaadijas laadides peab arvestama ~3 korda kallima hinnaga ehk 5-6 senti km.
Võrdluseks sarnases mõõdus auto, näiteks Golf võtab keskmiselt 5-6l bensiini 100km läbimiseks. Bensiini hind on 1.3€/L. Ehk ühe km hind oleks ~8 senti. Kena 4 korda kallim.
Elektrikas on kõige mõistlikum neile, kes sõidavad üsna rutiinse koguse kilomeetreid päevas. Neile, kellel on palju spontaanseid pikki sõite ei pruugi enamik elektriautosid sobida. Eriti kasutatud esimese põlvkonna Leaf.
Tesla-d ja uuemad elektrikad, millel on üle 300km sõiduulatus on juba rohkematele sobilikud.
Endal kasutusel 1.5 põlvkonna Leaf (30kWh versioon) ning igapäevaselt sõidan sellega 70-140 km. Aastas ~30 000km. Hinnavahe diisel masinaga millega enne sõitsin on ~200€ kuus. Ja hooldus on odavam.
Uus Leaf (mida praegu koos riikliku ostutoetusega on võimalik saada ~24k€ eest) suudab laadimisega läbida 200+km ja on seetõttu palju mugavam ja rohkematele sobilik sõiduk.
Maaks 24. november 2020, kl 10.11 | Registreerus: 14 aastat tagasi Postitusi: 1,627 |
Elektri- ja muude sõidukite kulude võrdlus:
https://www.err.ee/1157236/alan-vaht-elektri-ja-...
(kordus)
https://www.err.ee/1157236/alan-vaht-elektri-ja-...
(kordus)
E AUTO 18. märts 2022, kl 16.00 |
Tänapäeva inimesed ei liiguta enam mingit autot. Lugesid ju et istusid 3 tundi järjekorras nagu lambad ja ootasid et keegi olukorra ära lahendab. Kahe vasaku pöidlaga ei suudagi midagi muud kui äppi näppida Paar tükki olid igavusega onakat pannud, need pole päris lambad See Tesla kaalub 2 tonni hui sa seda liigutad. Kõik vidinad kust kinnivõtta on plastikust ja tulevad kohe küljest ära. Oma vana mosset võid niisugusel kujul liigutada. Juba mõnda aega katsetatakse kuidas saaksid meie liikluses hakkama isesõitvad autod. Tesla on teinud sellest veel ühe sammu edasi ning leiutanud iseseisva auto. See tussutaavi isesõitev buss põrutas soomes ühele juba otsa. Ma ütlesin kohe kui taavipoiss sinna suundus et oh õudust see veel puudu kuid ehk oli taavi kogemata külmiku tarkvara bussile lasknud jääkuubikute oma Ja selline saabki euroopa tulevik olema laadimisjaamade ümber tuleb magalahotellid ehitada Neid kasutavad riistapikenduseta pemmimehed või teslaeided
AntiOpel 04. mai 2022, kl 07.41 |
Lisa postitus