Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Unetute nurgake
Rehkendagem
 
-diip- 15. veebruar 2015, kl 01.06
Hulk {x, y}. Alamhulgad: tühi hulk, {x}, {y}, {x, y}. Paarid: tühi hulk ja {x}, {y} ja {x, y}. Paarilised erinevad vaid elemendi x poolest.
moosimadu 15. veebruar 2015, kl 01.13
Hulk {x, y, z}

Alamhulgad {x}, {y}, {z}, {x, y}, {x, z}, {z, y}, {x, y, z}, tühi hulk.

Paarid: tühi hulk ja {x}, {y}, {z}, {x, y}, {x, z}, {z, y}, {x, y, z}.

Siin erinevad paarid elementide x ja z poolest...või?
(sa võid vabalt käega lüüa, kui ma lootusetu puupea tundun).
 
-diip- 15. veebruar 2015, kl 01.52
Paarita uuesti. Paariline on see, mis erineb ainult valitud elemendi poolest. Kui valida element x, siis {y} paariline on {x, y}. Mitte nii, et järjest nimekirjast võtad.
moosimadu 15. veebruar 2015, kl 02.15
Hulk {x, y, z}

Alamhulgad {x}, {y}, {z}, {x, y}, {x, z}, {z, y}, {x, y, z}, tühi hulk.

Paarid: tühi hulk ja {x}, {y}, {z}, {x, z}, {x, y, z}.

Nüüd on välja võetud y, mis jääb alles tervikhulgas ja omaette alamhulgas.
Tunnistan ausalt - kinni kiilus. Äkki hommikuks olen terasem.
Vaatasin paari tutoriali, mille tekst oli peale loetud Stephen Hawkingi kõnesüntesaatori pakistani aktsendiga poolvenna poolt ja ilmselt vaatan neid veel pisut :D
 
-diip- 15. veebruar 2015, kl 02.26
Tühi hulk ja {x}
{y} ja {x, y}
{z} ja {x, z}
{y, z} ja {x, y, z}

Kõik alamhulgad paari pandud.
moosimadu 15. veebruar 2015, kl 02.46
Hm.. ma mõtlesin selle enda jaoks liiga keeruliseks.
Aitäh. Targem jälle. natukenegi.
 
Ats 15. veebruar 2015, kl 20.52
Teeme vigade paranduse:

Kaks klassi istutasid ühe päevaga kokku 284 lilletaime.
Kahe päevaga istutaKS A klass 52 lilletaime vähem kui B klass kolme päevaga.
Mitu lilletaime istutas keskmiselt kumbki klass päevas?
Moosimadu:
x+y=284
3y-2x=52 Üle = märgi tõstetud arv muudab märki. Olema peaks -52.

2x+2y=568 Ülemine on *2-ga, et liites kaoks ära x;
3y-2x=52 Siin on 52 märk vale, siit ka vastus nihu.

5y=620 Siin on vastus 516
y=124 siin y=103,2
x=160 ja x=180,8
 
Ats 15. veebruar 2015, kl 20.59
Lahendatult möödunust:

(x+1)² - (x-1)²= x²+2x+1-x²+2x-1=4x

y²(y-4)-(y-y²)*(3-y)=
=y³-4y²-(3y-y²-3y²+y³)=y³-4y²-3y+y²+3y²-y³=-3y
 
Ats 15. veebruar 2015, kl 21.00
Üle toodud lahendamata:

Emal kulub kogu pesu pesemiseks 8 tundi,
tütar peseks 1 tunniga 3,5% kogu pesust.
Kui palju aega kuluks kogu pesu pesemiseks, kui ema ja tütar teeksid seda koos?
 
Ats 15. veebruar 2015, kl 21.03
Üle toodud, lahendamata:

Omadused:
1. Püströöptahuka vastastahud on paralleelsed ja kongruentsed (e võrdsed),
2. Diagonaalid lõikuvad kõik ühes punktis ja poolituvad selles.
3. Rööptahuka diagonaalid on paarikaupa võrdsed.
4. Põhja ümbermõõt on P=2a+2b
5. Külgpindala on S=P*h ehk S=2(a+b)*h
6. Püströöptahuka täispindala on S=2(a+b)*h+2ahₐ
( 2x põhjapindala, st viimane h on indeksiga „a“ ehk aluse kui lataka kõrgus)
7. Püströöptahuka ruumala V=S (põhi)*h ehk V=2ahₐ*h

Ülesanne
Arvuta püströöptahuka täispindala ja ruumala, kui põhiservad on 12 cm ja 8 cm ja nendest esimesele joonestatud rööpküliku kõrgus on 7 cm; püströöptahuka kõrgus on 15 cm.
 
Ats 15. veebruar 2015, kl 21.07
Liiga igavad ülesanded vist.

Kipub tüütuks minema.

Peame vahet veits.
 
-diip- 15. veebruar 2015, kl 21.53
Teema on väga kiiresti arenenud, juba 22. lehekülg käes;)

Stereomeetria on mulle raskem. Tegin kord võimete testi ja sain tulemuse, et enamus võimeid on heal tasemel, aga ruumiline mõtlemine jääb keskmisele pisut alla.

Praegu ei viitsi midagi lahendada. Panen juurde väga elulise ülesande.

Floyd Mayweatheri ja Manny Pacquaio poksimatši "palgafond" on 216 miljonit dollarit. Sellest 60% saab Mayweather, ülejäänu Pacquaio. Oletame, et poksitakse 12 raundi ja raundi pikkus on 3 minutit. Arvutada kummagi mehe tunnitasu;)
moosimadu 15. veebruar 2015, kl 22.06
Tere, targad!
No küll see reede õhtu vastu esmaspäeva on lühike, elu tahtis nii hoogsalt elamist, et nüüd on väsimus kallal ja vaja oleks ühte nädalavahetust veel.
Nämm.. värked ja ka laagerdunud mataülesanded... peatselt, peatselt haukan tüki.
 
Ats 16. veebruar 2015, kl 01.40
-diip-'ile

Äkki see on tavaline nähtus, mida näit õpetajad ei tea või ei oska näha seost.
Ehk sa oskad vastata mõnele küsimusele:

1. kas oli pingutav lahendada tasandite ja vektorite paiknemise (paralleelsed,90⁰ nurga all, 45⁰ nurga all) ül-deid?
2. a) Kui sul oleks võimalus sisustada uut tühja korterit (maja), kas oleks kergem seda teha sisustuskatalooge vaadates või
b) nn silme ees ette kujutades (siia TV, siia vannituba, diivan, valgustus, pistikud jne);
3. a) kui tuleks X sugulasele kõik riided selga osta, kas oleks kergem kaupluses käies otsustada või
b) enne mõtled välja, mida sobiks osta?
4. b) kui planeeriksid tühjale maalapile enesele maja (kuuri, sauna, jne), kas oleks kergem seda teha päev otsa platsil ringi käies või
a) valmis maju ehk projekte uurides?
5. Kas kaardi järgi orienteerumine lööb pildi klaariks või tuleb süveneda tõsiselt?
 
Ats 16. veebruar 2015, kl 01.46
"Oletame, et poksitakse 12 raundi ja raundi pikkus on 3 minutit. Arvutada kummagi mehe tunnitasu;)"

Kas töötasu 36 min eest kummalegi või vaheajad ka?
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 14.05
Emal kulub kogu pesu pesemiseks 8 tundi,
tütar peseks 1 tunniga 3,5% kogu pesust.
Kui palju aega kuluks kogu pesu pesemiseks, kui ema ja tütar teeksid seda koos?

Ema peseb minutiga 1,25% pesu

Tütar peseb minutiga 0,35% pesu.

Kahe peale kokku läheb selle hunniku pesemiseks (100%, mille peale emal kuluks 8 tundi ) 5 tundi karmi nühkimist.



Floyd Mayweatheri ja Manny Pacquaio poksimatši "palgafond" on 216 miljonit dollarit. Sellest 60% saab Mayweather, ülejäänu Pacquaio. Oletame, et poksitakse 12 raundi ja raundi pikkus on 3 minutit. Arvutada kummagi mehe tunnitasu;)

Poksija, kelle nimi on Mayweather.. . püha püss, peaaegu weather in May J

Niisiis:

Mayweatheri palk: 129.6 miljonit, mis teeb minutipalgaks 216 miljonit dollarit.

Pasquaio palk: 86,4 miljonit ja minutipalk seega 144 miljonit dollarit.

Palju neil ninade ja kõrvade ravimiseks pärast kulus?
 
-diip- 16. veebruar 2015, kl 18.36
Ei tea, mis imelugu siis minuga on. Võtab lausa kõhedaks;)

1. kas oli pingutav lahendada tasandite ja vektorite paiknemise (paralleelsed,90⁰ nurga all, 45⁰ nurga all) ül-deid?

Ei mäleta õieti. Ega see just lemmikteema ole. Parema käe reegel jne.

2. a) Kui sul oleks võimalus sisustada uut tühja korterit (maja), kas oleks kergem seda teha sisustuskatalooge vaadates või
b) nn silme ees ette kujutades (siia TV, siia vannituba, diivan, valgustus, pistikud jne);

Ääretult tüütu ülesanne. Kataloogi järgi oleks ilmselt lihtsam küll.

3. a) kui tuleks X sugulasele kõik riided selga osta, kas oleks kergem kaupluses käies otsustada või
b) enne mõtled välja, mida sobiks osta?

Püüaksin ette mõelda. Ta saaks midagi üpris lihtsat ja ühevärvilist.

4. b) kui planeeriksid tühjale maalapile enesele maja (kuuri, sauna, jne), kas oleks kergem seda teha päev otsa platsil ringi käies või
a) valmis maju ehk projekte uurides?

Saadan seda teab. Ma pole kunagi mingeid projekte uurinud. Ega neid jooniseid kerge lugeda ei ole. Aga kas ilma saaks läbi?

5. Kas kaardi järgi orienteerumine lööb pildi klaariks või tuleb süveneda tõsiselt?

Pigem tõsiselt.
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 18.40
Ats, ma panin koolilaste lilletaimede istutamise ülesandele 14.02 kella 20.28 ajal vigade paranduse, aga selles olen ma 199% kindel, et
"3y-2x=52 Üle = märgi tõstetud arv muudab märki. Olema peaks -52."
52 ei ole üle võrdusmärgi tõstetud, Ats, sest siin on ühe klassi töö lahutatud teise klassi tööst ja tulemus on positiivne arv.
B-klassi kolme päeva töö miinus A-klassi kahe päeva töö võrdub 52 taime, mida B-klass kolme päevaga A-klassist rohkem mulda suskas.
 
Ats 16. veebruar 2015, kl 18.54
Panin ritta küsimused, mis umbes-täpselt on elukogemus ette toonud eri inimestega seoses ja millele pole osanud ühist nimetajat leida.

Tõenäoliselt ongi midagi sinnakanti, et loomingulised inimesed: luuletajad, skulptorid, jne ei taha (oska või suuda) süveneda järjepidevasse ja loogilise järjestusega lahendustesse. Olen kohmakas oma sõnastuses.

Seega "pegasuse" tüüpi inimestel on kergem "õhus" kõike ette kujutada ja vastupidi, realistlikuma selgrooga inimesel on olukord selgem, kui see on sammhaaval tõestatud (läbitud) ja füüsiliselt nähtav.

Rabe jutt, aga mulle on asi selgem.
Noor, kes võrrandeid lahendab pingevabalt, on hädas tasanditega, see on üsna sage olukord.
 
Ats Moosimaole 16. veebruar 2015, kl 19.40
:-D, copin sinu 20.28: Kaks klassi istutasid ühe päevaga kokku 284 lilletaime.
Kahe päevaga istutaks A klass 52 lilletaime vähem kui B klass kolme päevaga.
Mitu lilletaime istutas keskmiselt kumbki klass päevas?

Vastuses olid A ja B klass segi läinud, õige on:
Klass A istutaks päevas 124 taime ja klass B 160 taime.

Kontroll:
160+124=284
A klass kolme päevaga:
3*124=372
B klass kahe päevaga:
2*160=320

372-320=52

Kohe oleks x ja y olema hoopis a ja b, poleks viga tulnud, tundmatud läksid segi nagu pudru ja kapsad.
Pealekauba tegin kirjutamisel arvutusvea ka veel...
a+b=284
3a-2b=52 (MINU TEKST TRÜKITÄHTEDEGA)
AGA ÜLESANDES ON 2a-52=3b.
MIS ON SUL a JA MIS ON b?
A-kl tähistuseks on b? B-kl on a?
SINU 3a-2b=52 TÄHENDAB MIDA?
KOLME PÄEVAGA ISTUTAKS A KLASS 52 LILLETAIME VÄHEM KUI B KLASS KAHE PÄEVAGA?

Või olen pensionileminekuga kõvasti hiljaks jäänud?
;-)
 
Ats 16. veebruar 2015, kl 20.10
Muudame teemat.

Maril on 2 baretti, 3 pluusi ja 4 seelikut. Mitu erinevat võimalust on Maril riietumiseks, kui ta iga kord kasutab kõiki kolme riietuseset?

Teine

Maleturniiril mängis iga osavõtja igaühega ülejäänutest ühe partii. Üldse mängiti turniiril 45 partiid.
Kui palju oli turniirist osavõtjaid?

Veel

Numbrite 1, 2, 3, 4, ja 5 juhusliku üksteise järele kirjutamise tulemusena saadakse VIIEKOHALINE arv.
Kui palju saadud arvudest on:
a) paarisarvud,
b) suuremad kui 3000,
c) sellised, kus kahe esimese numbri summa on võrdne VIIMASE numbriga?
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 20.19
Me paneme võrrandisse arvud erineva loogika järgi.

Kaks klassi istutasid ühe päevaga kokku 284 lilletaime.
Kahe päevaga istutaks A klass 52 lilletaime vähem kui B klass kolme päevaga.
Mitu lilletaime istutas keskmiselt kumbki klass päevas?

3b-2a=52 --b-klass istutas kolme päevaga 52 taime rohkem kui a-klass kahe päevaga.
a+b=284 -- kahe klassi päevatöö kokku, selle korrutan kahega, et saaks taandada.

3b-2a=52
2a+2b=668

5b=720
b=144
a=160

Kui arvad, et mul on valesti, siis ma rohkem vastu ei vaidle, aga teinekord teeksin selle ülesande ikka samamoodi, ausalt. :D
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 20.36
Numbrite 1, 2, 3, 4, ja 5 juhusliku üksteise järele kirjutamise tulemusena saadakse VIIEKOHALINE arv.
Kui palju saadud arvudest on:
a) paarisarvud,
b) suuremad kui 3000,
c) sellised, kus kahe esimese numbri summa on võrdne VIIMASE numbriga?

Neid arve kokku on 5!=120
1/3 on paarisarvud -- 40
suuremad kui 3000 on kõik, suuremad kui 30 000 on 2/3 -- 80
Aga viimast vastust ei tea....
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 20.37
Maril on 2 baretti, 3 pluusi ja 4 seelikut. Mitu erinevat võimalust on Maril riietumiseks, kui ta iga kord kasutab kõiki kolme riietuseset?

Maril on 24 võimalust kasutada erinevaid komplekte.
 
-diip- 16. veebruar 2015, kl 20.53
> Noor, kes võrrandeid lahendab pingevabalt, on hädas tasanditega, see on üsna sage olukord.

Jah, nii see tõesti võib olla.

Lilleistutamise ülesandes oli minu arust kõige esimene lahendus täiesti õige. Klass A 160 ja klass B 124. Mida tähendab, et klass A istutas 52 lille vähem? Kummale tuleb 52 juurde liita, et võrdne saaks? Klass A istutas vähem, seega tuleb nende tulemusele liita 52. Õige võrrand on 2a + 52 = 3b.

See püströöptahuka ülesanne. "...nendest esimesele joonestatud rööpküliku kõrgus on 7 cm..." Mida see tähendab? Kuhu on vaja rööpkülik joonistada?
 
Ats 16. veebruar 2015, kl 21.02
Oh, mm, si**a neist võrrandeist! VAATA ! Ats 19.40 ja loe ISEENDA kontrolli kahte lauset.
VÕRDLE neid kahte lauset ülesande lausega.

Mari ülesanne ÕIGE, Moosimadu!

Numbritega on nii:

5 4 3 2 1
5 4 3 1 2
5 4 2 3 1
5 4 2 1 3, jne kuni 1 2 3 4 5 kõik variandid.
Numbreid on 5 ja nende asendite kõik variandid.
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 21.19
Haha, vaidleme veel? :D

"AGA ÜLESANDES ON 2a-52=3b."

Ei ole ülesandes nii, et a-klass kahe päevaga istutas b-klassi kolme päeva tööst 52 taime rohkem, tema tehtud tööst ei pea midagi maha võtma, et saada b-klassi kolme päeva töö.
Hoopis vähem istutas ju! Miks sa tahad a-klassi kahe päeva tööd veel 52. taime võrra väikesmaks teha kui see juba oli?

B-klass istutas kolme päevaga 3b taime
A-klass istutas kahe päevaga 52 taime vähem kui b-klass kolme päevaga.
3b-52=2a
moosimadu 16. veebruar 2015, kl 21.22
Kas viie numbri kõik variandid pole mitte 1*2*3*4*5=120?
 
Ats -diip-'ile 16. veebruar 2015, kl 21.37
Lilledest.
Kahe päevaga ISTUTAKS A klass 52 lilletaime vähem KUI B klass kolme päevaga.

2a - 52 = 3b

PÜSTRÖÖPTAHUKAST
...põhiservad on 12 cm ja 8 cm, seega kõrgus (90 kraadi) on joonestatud ESIMESELE põhiservale=12 cm-le.

Püströöptahuka pinnalaotus on 4 ristkülikut, mis on 2 suuremat ja 2 väiksemat. Ja 2 rööpkülikut, mis on ühesuurused (tahuka põhi ja lagi).
1. ristkülik 12*15 neid 2 tk
2. ristkülik 8*15 neid 2 tk
3. rööpkülikud on kaldu lükatud ristkülikud, ükski nurk pole 90 kraadi. Serva pikkused on 12 cm ja 8 cm.
Aluseks on 12 cm külg, millele on tõmmatud kõrgus, mis on 7 cm.
 
Ats 16. veebruar 2015, kl 21.41
OK, olgu pealegi.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!